Oulun seudun odottajat

Yritin tuossa selailla olisko valmista ketjua jo olemassa mutta en ainakaan huomannut, joten tässä nyt sitten ois!

Meille on tulossa esikoinen, joka sai alkunsa lapsettomuushoidoilla. Ikää mulla tämän vuoden puolella tulee 23 ja miehellä 28.
Nyt mennään ihan alussa vielä, niin alussa että vaikea etes uskoa olevansa raskaana, viikkoja 4+5.
laskeskelin itse että la ois joskus 23.11 mutta sepäs selviää sitten eka ultrassa naistentautien polilla 5.4. Toivottavasti kaikki on hyvin, on tää nii toivottu lapsi!
 
Voih onnea teille!! :heart: :heart:

Minä olen Oululainen odottaja ja huomenna olisi laskettu aika mutta eipä vielä minkäänsortin tuntemuksia että lähtö olisi lähelläkään... Hyvinkin taitaa yliaikaa mennä.

Miten sinulla nyt alku on mennyt? Onkos ollut minkäänlaisia "vaivoja"? Minulla oli kamala väsymys alkuraskaudessa! Koko ajan olisin voinut nukkua. Rinnat olivat myös kipeät ja iltaisin pahoinvointia.

Muuten tämä raskaus on mennyt ihan hyvin ja toivottavasti terve poika syntyy!! (ja pian.... :whistle: )

Mutta vielä kerran onneksi olkoon pienokaisestanne!!
 
Hei Maikki!

vau, ihanaa pian teille syntyy pikkuinen =)
Pahoinvoinnilta ja etomiselta olen aikalailla ainakin vielä välttynyt, tosin nekin ihanat oireet on varmaan vasta edessä päin. Rinnat on arat ja nälkä on koko ajan, nukkuakkin voisi... :D tosin aamuisin olen ollu tosi virkku, herään paljon paljon aikasemmin ku yleensä. välillä olen ollu jopa 5 aikaan aamulla keittelemässä kahvia :D tuosta väsymyksestä vielä, en toisaalta kyllä nyt pysty erottelee onko mun väsymys jotenki epänormaalia kun teen jonkin verran myös yövuoroja niistä mene 2 pv toipumiseen joka tapauksessa. Nyt pitäs taas kuueksi lähteä töihin, ja aamulla pääsen sit varmaa 4.30 pois. :/

mutta onnea teille jo nyt synnytykseen mukaan, eihän sitä koskaan tiedä millo se lähtö tulee :)
 
Koskaan ei voi todellakaan tietää millonkas se lähtö iskee mutta kyllä se välillä jo alkaa tuntumaan että saishan siitä edes joitain tuntemuksia olla.... :D Huomenna taas neuvolaan ja sitte varmaan pitääkin yliaikaiskontrollissa käydä joku päivä.

Missäs päin sinä asustelet? Minä tässä suht lähellä Oulun keskustaa. Millonkas sinulla on ensimmäinen neuvola sitten? En yhtään itse muista millä viikolla se minulla oli... No se eka kerta on vain sellaista jutustelua ja muuta.

Nyt loppuraskaudesta sitä on saanut ihan kyllästymiseen asti käydä neuvolassa mutta alku ja keskiraskaudessa minusta tuntui että olisi ollut kiva käydä useammin neuvolassa että olisi paremmin tiennyt aina missä mennään.

Noh... Kumpaas toivot? Tyttöä vai poikaa? Vaikka eihän sillä oikeasti mitään väliä ole mutta silti! ;) Meille tosiaan siunaantui poika... Ja varma poika siis tulossa koska olen useassa ultrassa käynyt ja viimeisin viikolla 32 niin ei siinä vaiheessa taideta enää hirveästi erehtyä ja poika on varmaan helpompi sanoa suht varmaksi kuin tyttö...

Mutta taidanpa käydä vaikka pienellä kävelyllä jos se muka vähän auttaisi kypsyttelemään paikkoja vaikka niinhän se ei kuitenkaan ole! :/

Mukavaa työiltaa sinulle Miiku!!
 
Maikki: Minä asun Limingassa, oulusta muutettiin joulukuussa tänne. Ja Oulussa kuljen töissä. Mä en oo neuvolaa vielä varannu, ajattelin varata tuon varhaisraskauden ultran jälkeen. Eikös se mene aina niin että äiti toivoo tyttöä ja isä poikaa :D Mutta en minä nyt sillain ole ajatellut tuota asiaa, pääasia että jompikumpi tulee, on tää niin ihmeellistä että yleensä olen raskaana!3 vuotta ehdittiin lasta toivoa.

piipa75: tervetuloa joukkoon =)

Nyt ei ehdi enempää kirjottaa, täytyy joutua :/
 
Täällä myös oululainen odottaja, toista odotan rv.18 Esikoistyttö 1v2kk. :wave:

Laskettu aika siis 20.8.2007 Kaikkki 'merkit' viittaisivat että poika tulossa vaikka itsellä aivan tyttö olo :) Reilun viikon päästä ultra niin saapa nähä selviääkö se siellä ;)

Ihmettelen tässä kovasti paisunutta mahaana ja sitä että liikkeitä ei tunnu vieläkään.

Liivia ja piipi rv.18 ??
 
:wave: Heippa !

Oululainen odottaja täälläkin. Esikoista odotan ja nyt ollaan menossa rv 28+3. Kohdunkaula jo pehmennyt jonkin verran ja lepoon määrätty, mutta mikään akuuttia ei pitäisi olla, jos muistaa levätä.

Tyttöä odotan; rakenneultrassa sanottiin "ettei epäilystäkään, tyttö on" =) . Tytön mukaan on tavaroitakin sitten hankittu.

Onnea raskautuneille ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Raskausoireista: Minulle raskaus oli yllätys ja ensimmäinen raskausoire oli oksentelu viikolla 15, josta seurasi kuivuminen ja tiputus. Myöhemmin sitten ollut ajoittain rintojen arkuutta ja pientä selkäsärkyä alaselässä välillä, mutta muuten olen kyllä jaksanut erittäin hyvin. Siksi harmittaakin tuo pehmentyminen ja lepo, kun ei tunne itseään sairaaksi ollenkaan :x . No mutta pienokaisen takiahan tässä eletään nyt...:).

Pepsukka ja massu 28+3.
 
Maikki täällä hei
Tänään olis sitten minun laskettu aika mutta vauvaa ei kuulu eikä näy! Siis ei minkäänlaisia tuntemuksia että mitään tapahtuisi koskaan mutta sieltä se kuitenkin jossaki välissä tulee.

Miten muilla menny odotus? Minä ainakin odotan innolla että pääsisin tositoimiin ja puskemaan vauvaa maailmaan. Voe kauhia ku tuo pittuinen tuolla möyrii... :kieh: Ihan sattuu välillä.

Äsken tossa kokkailin ison annoksen ruokaa jonka pakastan rasioihin niin onpa sitte helppoo ku tulee sairaalasta kotiin eikä tarvii kokkailla! :D

Että sellasta tänne ja masuun...
 
Löytyihän meitä enemmänkin =)
Osalla näkyikin syntymävuosi, mites muut, minkäs ikäisiä ootte?

Mulla on taas niin oireeton olo että taas epäilen koko raskautta.sais olla joku luukku tonne masuun että vois aina katella että kyllä se siellä on :LOL:
Täytyy uskotella itelle että kyllä ne oireet sieltä vielä tulee, sitte toivot että eipä ois niitä =)
on nää palstat kyllä nii hyviä olla olemassa, on joku paikka missä pääsee ihan rauhassa höpöttää raskausjuttuja =) tulisinki varmaa muute ihan hulluksi :LOL:

miiku 4+6
 
Minä oon vm. -87. Esikoista siis odotan... Ja todella ODOTAN ku sais jo jotain ilmotella tulostaan.

Nämä palstat on ollu henkireikä koko raskauden ajan! Ihana ku saa kysellä ja lukea muiden juttuja ja kokemuksia ja saa neuvoa kokeneemmilta.

Saas nähdä kuinka kauan tää poju vielä antaa itteensä odotuttaa...

Miiku84 on muuten hyvin todennäköistä että vielä kadut sitä että toivoit oireita ja minä kadun sitä että nyt toivon jotain kipua että tietäisin että kyllä vauva joskus syntyy. Kunhan ne synnytyspoltot alkavat niin kadun ja syvästi että toivoin synnytystä alkavaksi! :kieh:

Kerrohan sitten kun alkaa oireita ilmetä... Kaikilla kun on niin yksilöllinen tää raskaus että ei voi etukäteen tietää millasta on luvassa.
 
Täällä myös oululainen odottaja..toinen on tulossa rv 19+4 ja laskettuaika ois 11.8. Tänään oli ultra ja pikkusella oli kaikki hyvin!! :) Sukupuolikin selvis niin voi ostella sit oikean värisiä vaatteita =) Itellä olo aika hyvä, nyt kun pahoinvoinnit on jo takana ja ihanaa kun on kesä tulossa niin jaksaa taas..
 
Heissan,

Täälläkin yksi oululainen odottaja :wave: Toista odotan viikolla 12+0 ja esikoispoika on 1v4kk. Minulla siis ikää 30 vuotta, kuten tuo nimimerkki muistuttaa :\| Tänään on np-ultra, JÄNSKÄTTÄÄ!

Olen hiukan kirjoitellut myös tuolla lokakuisten ketjussa (la 5.10). Sieltä olikin jo Piipa75 tuttu!

 
Miten teillä muilla oululaisilla on olleet ultrat ja neuvolat? Minusta ensiodottajana tuntuu, että niitä on aivan liian vähän ja liian harvoin. Ainakin minulle sanottiin neuvolasta, että Oulu tarjoaa vain yhden ultran (rakenneultra) eli np-ultra pitää kustantaa itse yksityisellä, jos haluaa.

Eka neuvolani oli rv 10+0.
Eka lääkäri ensi ma eli rv 12+4.
Rakenneultra 8.5. eli rv. 18+5.
Tässä välissä ei ole siis mitään puoleentoista kuukauteen!!! :'( <br><br>
 
Meillä tosiaan siten, että itse olen täyttänyt 26v. ja avomies täyttää 35v. Miehellä entuudestaan poika eli periaatteessa uusperhe tulossa eikä helppoa tunnu olevan. Vierastan kyllä tuota uusperhe sanaa rajusti. Me asustellaan keskustan läheisyydessä.

Minusta neuvolakäyntejä ihan riittävästi. Välillä tuntuu, että saisi olla vähemmän, kun valitusta riittää (paino ei nouse :ashamed: ).

Minulla oli yllätysraskaus, joten ekana oli ultra, jossa todettiin viikkoja olevan 14+5. Tämän jälkeen ilmoittauduin neuvolaan ja neuvolakorttia alettu täyttämään viikosta 15+3. Sen jälkeen olen käynyt n. kerran kuussa. Nyt tosin tihennetty lääkärin vastaanotto, kun kohdunkaula pehmentynyt.

Eli käynnit neuvolakortin mukaan:

14+5 ultra, jossa raskaus todettiin kestoltaan
15+3 neuvola
19+3 (lääkärineuvola ekaa kertaa)
19+5 rakenneultra
22+3 neuvola
( 26+2 ylimääräinen neuvolakäynti kipujen takia)
27+3 lääkärineuvola (2.kerta)
(28+0 ylimääräinen päivystyskäynti kipujen vuoksi synnyttäjien vo:lla)

Eli aina voi neuvolaan soittaa, jos tuntuu, että jotain ongelmia on- kannattaakin soitella. Määräävät kyllä käynnille, jos heistä kuulostaa, että on tarpeen käydä.

Itse olen nyt pakoteltulla sairaslomalla ja lepoa pitää harrastaa, kun tosiaan kohdunkaula pehmentynyt. Todella ärsyttävää. Seuraava lääkäri 26.3.,jolloin tarkistetaan tilanne. Samana päivänä alkaa valmennus. Meille annettu tiedoksi rakenneultrassa, että tyttö :heart: tulossa. Ultraaja sanoi, ettei ole epäilystäkään asiasta.

Mites muut raskaana olevat, haluaisitteko tapaamista järjestellä ?

Pepsukka ja massuneiti 28+5.
 
Minusta tuntuu kans että ollut paljon nuita neuvola käyntejä, haluavat seurata enemmän kun painoa tippunut niin rajusti tämän raskauden aikana (9kiloa :whistle: ) mutta onhan tuota mistä tippuakkin! :D

Olisin kyllä innokas tulemaan tapaamiseen jos sellainen järjestetään! :wave:
 
Heippa!

Onpas mukava että meitä tule koko ajan lisää =)

Joku puhui tapaamisesta, innokas minäkin oisin, tahtoo nuo aikataulut vaan tökkiä ja pahasti, tiedän aina viikoksi eteenpäin työvuorot :/

Viime yönä heräsin kun maha jotenki kramppas tai jotain, mutta #&%?$!* kipeää se kävi. Piti hiippailla veskiin kattoo että onkos tullu verta. Onneksi ei.
Nyt ku oottaa sitä ultraa, ni 2vkoa tuntuu ikuisuudelta! Neuvolaakaan en tosiaan uskalla mennä varaamaan ennen sitä.

Mutta nyt en ehdi kirjottaa enemmän, imuri kutsuu.. :D

miiku 5+0
 
äitix
Täälläkin yksi oululainen 25 vee odottaja. Pikkukakkosen laskettu aika on kesäkuulla, esikoistyttö 1,8 kk. Kainuusta ollaan mekin tänne Ouluun tultu, kuten taisi joku muukin olla tästä pinosta:)
 
Minustakin tuntui esikoista odottaessa, että kamalan harvoin oli neuvoloita, kerran kuussa käynti tai harvemmin. Onneksi keskustelupalstoilta saa tietoa, kun tiedonjano oli varsinkin silloin esikoista odottaessa tosi iso. Nyt toisella kerralla olen rauhallisempi ja kaikki on tuoreessa muistissa (edelliskerrasta siis vajaa 2 vuotta), niin en niin neuvolaa kaipaakaan. Nyt tulee seuraavaan kertaan eli rakenneultraan 1,5 kuukautta, niin neuvolantäti ehdotti että voin tällä välillä käydä kuuntelemassa sydänääniä jos haluan. Tuollaista kannattaa kysellä ja tosiaan luultavasti ottavat muutenkin vastaan jos on jotain sydämellä.

Meillä oli eilen odotettu np-ultra. Oltiin koko perheellä tulokasta katsomassa, ja siellähän se pikkuinen köllötteli. 5,1 cm oli pääperämitta ja vastasi hyvin laskettua aikaa (11+6). Niskaturvokekin oli lääkärin mukaan pieni, 1,4 mm. Nyt voi oikein alkaa kunnolla asennoitumaan vauvan tuloon ja kertomaan kaikille :)

T. Papunen76 rv 12+0
 
Mulla ollut vasta kaks kertaa neuvola ja sit se eilinen ultra..toista ku odotellaan niin ei oo seurattu niin tarkkaan..ku ei ole mitään ongelmia ainkaan vielä ollut. Itellekin helpompi ku ei tartte tytölle usein järjestää hoitopaikkaa..Esikoinen on kohta vuoden ikänen, joten ei kovin isoa ikäeroa tule lapsille=)

Onko muilla ollut mitään ongelmia raskauden aikana? Ensimmäistä ku odotin, niin hiivatulehdukset oli kamala riesa!!:( Nyt on ollut yks tulehdus ja toivottavasti ei enempää tule!!

Nyt pitää mennä laittaan lapsi päikkäreille ku alkaa oleen jo aika itkunen..:)
 

Yhteistyössä