* OYS 2011 hoidot *

Hei! Mulla alkaisi sunnuntaina tuo suprecur sumuttelu. Mietityttää tuo lääkkeen ottamisajat. Miten te muut oletta ottaneet sumut? Lääkkeen ohjeessa oli klo7, klo12, klo17 ja klo22. Mutta tuossa kymmenen ja aamu 7 välillä tulee melko pitkä väli,onko haittaa? tietenkin sitä mieluusti nukkuisi yöllä eikä heräisi sumuttelemaan. Kertoilkaapa miten muut olette tehneet :confused: :)
 
Hei! Mulla alkaisi sunnuntaina tuo suprecur sumuttelu. Mietityttää tuo lääkkeen ottamisajat. Miten te muut oletta ottaneet sumut? Lääkkeen ohjeessa oli klo7, klo12, klo17 ja klo22. Mutta tuossa kymmenen ja aamu 7 välillä tulee melko pitkä väli,onko haittaa? tietenkin sitä mieluusti nukkuisi yöllä eikä heräisi sumuttelemaan. Kertoilkaapa miten muut olette tehneet :confused: :)
Minulle sanottiin, että ottaa aina aamulla ku herää ja illalla ku menee nukkumaan ja sit noi kaksi muuta aikaa sijottaa tasesesti niiden väliin. Eli mielestäni tuosta välistä ei ole haittaa, mutta olen voinut ymmärtää väärinkin ihan hyvin:)
 
Miten teillä muilla on mennyt? Saatiin lähete Ouluun ivf-hoitoihin ja gynekologi sanoi, että sieltä tulee vain reseptit ja ohjeet kotiin ilman mitään käyntiä. Ja kaikki seurannat kotipaikkakunnalla. Vaikuttaako asiaan se, että meillä on todennäköinen syy lapsettomuuteen selvillä.
 
Moikka kaikille!Olen uusi täälä,ivf-jonoon ilmottauduttu kesäkuun lopussa.Meillä selittämätön lapsettomuus,yritystä takana kaksi vuotta joista 7kiertoa clomeilla.Aikaiseksi saatu yksi ku-raskaus.Minulla yksi lapsi edellisestä ja miehellä huippu simpat eli kaiken tulisi olla kunnossa mutta....Yhhtyisinkin edelliseen kysyjään tuleeko ouluun aika vai pelkät reseptit postissa??
 
Me ilmoittauduttiin jonoon helmikuun lopulla. Käynti oli maaliskuussa ja paperit ja reseptit sain huhtikuun lopulla. Eli paperit tulee käynnin jälkeen kun hoitojen aikataulu on laskettu juuri oman kuukautiskierron mukaan.
 
Mie tuun takas tänne syksyn mittaan hakemaan huuruneniä kyytiin kunhan synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa on käyty ja lupa saatu. Kaksospoikiemme synnytys käynnistyi viikolla 21 vesien menolla ja pojat olivat kyllä ihan elossa mutta heille ei tehty mitään vähäisten viikkojen takia..
 
joku_raja Meillä aikoinaan saatiin kanssa lähete ouluun. Sieltä tuli jossain vaiheessa kysely kuukautiskierrosta ja koska oli viimeiset kuukautiset ja niiden kesto. Tämän jälkeen saatiin sitten reseptit ja ohjeet kotia, koska pitää alkaa lääkitys ja koska olisi sitten oulussa käynti eli laskivat minun kuukautiskierron mukaan. Itsellä on aina ollut epäsäännölliset kuukautiset, joten koskaan saatu aikataulu ei pitänyt paikkaansa ja jouduin aina soittamaan ja vaihtamaan sitä. Onneksi se aina onnistui. Itse en ole oulusta, joten omalla paikkakunnalla kävin kontrollit ja ultrat. Oulussa ei käyty muuta kuin punktiot ja siirrot (IVF-hoidot). Kyllähän se vähän harmittaa, varsinkin kun oulussa meillä tuntui aina olevan eri lääkäri. Omalla paikkakunnalla kuitenkin paria poikkeusta lukuunottamatta oli koko ajan sama lääkäri.

Minusta asiaan ei vaikuta se, onko tiedossa lapsettomuuden syy vai ei. Meillä ei periaatteessa ollut mitään vikaa. Mutta minun kuukautiskierto oli epäsäännöllinen ja miehen siittiöt eivät ole parhaimpia uimareita : /. Tiedän kaksi pariskuntaa samalta paikkakunnalta, jotka ovat tai ovat olleet IVF-hoidoissa. Toisella parilla ei ole tiedossa mitään vikaa. Toisella pariskunnalla puolestaan vika todettiin naisessa. Molemmat menneet samalla kaavalla eli kontrollit omalla paikkakunnalla ja siirrot ja punktiot oulussa.
 
Kiitos Lapitar vastauksesta. Sen kyllä varmaksi työn puolesta tiesinkin, että ultrat sun muut on omalla paikkakunnalla. Mietin vain tuota, että tuleeko paperit tosiaan suoraan kotiin ilman käyntiä. Mutta kiitos selvennyksestä.
 
Hei Oysilaiset! aamulla olisi Oysiin meno,joten pikaista vastausta kaipailen :wave:
Miten kun sinne ensikäynnille pitää viedä pistokset mukana,ja ne pitää säilyttää jääkaapissa,eikö ne mene pilalle siellä lämpimässä,kun kuitenkin se 2h ainakin menee matkoihin??? Miten muut olette toimineet? :attn:
 
Kiitos kaikille haleista. Ei voi kun yrittää nostaa päänsä ylös ja ajatella että itse ei mitään väärää tehnyt, tämä oli vain luonnon valinta..ja toivoa parasta jatkoa ajatellen ja ajatella, että ekasta IVFstä alkioita on pakkasessa joten päästään heti siirtelemään jos asiat muutoin ok kohdussa.

Ei varmaan enää auta bluebabylle vastata, mutta lääkkeethän säilytetään avaamisen jälkeen nykyään huoneenlämmössä joten ei haittaa lämpimään otto.
 
Pinvi: juu se selvis sitten Oysissa että avattuna voi säilyttää huoneenlämmössä =)

Ensimmäinen pistos takana,illalla toinen. Pistäminen oli melko helppoa,turhaa jännitin. Aloitusannos menopurissa 2päivää 225 ja sitten pe-ma 150,ultra sitten taas tiistaina ja annos tarkistetaan. Lääkärinä oli mukava nainen,jonka nimeä ei lukenut ollenkaan hoitopapereissa jotka
lähetettiin kotiin,mutta kuuluu kuulemma jo oysin vakio kalustoon ja aijotaan lisätä listaan :) sama lääkäri mulla seuraavassakin ultrassa :)

Menopuria käyttäneet:Kerrotteko teidän annokset???=)
 
Viimeksi muokattu:
HOIDOKIT :flower:

PeppiMaija..................2.IVF...........................vko13
sunray.........................2.IVF............................vko18
tuulia84......................2.IVF..... .......................vko18
onlyer........................INSSI...........................??
sannuli-81..................2.IVF...........................vko32
Bluebaby....................1.IVF..............................viikko 32
InMyDreams...............2.ivf 2.pas.....................?

nannah86...................2.IVF.........................Jonossa
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................
UnelmaSirpaLeena....2.IVF................................
Ladyblue....................1.IUI..........................kesä
marikukka83.................................................
Peppi1981..................3.ICSI.......................jonossa
jag78........................1.IVF(?).............................?
mariq...........................?.....................................?
PIINAILIJAT :stick:
.....................................hoito..................alkiot.....PP
Milli81........................2.IVF 1.PAS..............1...........4


:heart:pLUSSANNEET :heart:

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
Katjuska-79......................1.IVF
Hanna-Mari1980...............2.ivf
Pinvi................................1.i vf 1.pas
Lapitar-77..................2.ivf
Joanie......................2.IVF 1.PAS
kn071........................1.IVF..1.PAS
 
Poistin itseni listalta, kun en jatkosta tiedä yhtään, aika näyttää. En yhtään tiedä muiden vaiheista tarkemmin, niin toivottavasti joku paremmin täällä pyörinyt jaksaa päivittää.

Pinvi :hug:

Hyvää loppukesää kaikille ja plussatuulosia +++++:whistle:
 
Laitanpa tännekin väliaikatietoja vaikka olenkin aktiivisemmin kirjoitellut tuolla 11-hoidot pinossa,koska täällä melko hiljaista. eli maanantaina punktio edessä huomenna vielä varmistus ultra munasoluja oli n.14kpl. Huomenna tarkennellaan...=)

Sannuli-81: Miten sun hoidot on alkaneet??:wave:
 
iiik! nyt jännittää! muutaman päivän päästä ensikäynti OYSis ja mietityttää että mitä siellä tehään eka kerralla ja kuinka pian saa homman alkuun: tutkimukset ja hoidot. kertokaa omia kokemuksianne :) tähän mennessä ainoastaan miehen simpat tutkittu ja ne on ok
 
Moi kaikille!

Liityn nyt sitten piinailijoiden joukkoon, inssi tehtiin tänään ja loppukuusta saakin sitten testailla. Kaikki pitäis olla nyt oikein otollisella mallilla ja pregnyl piikin sain heti inssin jälkeen. Kotona sitten ovistestikin oli jo plussaa =) nyt sitten toivotaan parasta
 
Nipa- kerro sit mullekkin, meillä eka käynti kuun lopussa. Simpat meilläkin tutkittu, tulosta odotellaan.. mulla nyt 2 clomi kierto menossa ja tänään digillä hymynaama oviksesta.. jospa sitä plin käyntiä ei tarvis ollenkaan! :D paljon tsemppiä sulle sinne!!
 
just tultii oyssista. mua jännitti iha hirveesti mutta turhaan! meillä oli mieslääkäri joka ultralla katteli jotai ja ens vkolla meen aukiolotutkimukseen(jota myös jännitän ihan hirveesti!) ja ens kuussa ois inseminaatio.

MILLASIA KOKEMUKSIA TEILLÄ ON TUOSTA INSEMINAATIOSTA?
 

Yhteistyössä