* OYS 2011 hoidot *

Heipparallaa!

Tässä pinossa ei aikoihin olekkaan käynyt :) Mulle vois päivittää 1.IVF 1.PAS vko 24.
Tänään käyty OYS:ssa ja oli munarakkuloita alkanu hyvin kehittyyn. Olipa muuten mukava lääkäri se joku Sipilä? Jukka? Torstaina saan alottaa ovistestit ja jos ovis tulee niin ens viikolla eli vko 24 siirto.
 
osaako joku kertoa miten oyssis alkaa homma edetä?elokuussa ensimmäinen aika ja hirveesti jo jännittää ja mietityttää että mitä siellä tapahtuu ja kuinka pian hommat alkaa edetä...miehen siemenneste analyysi tällä viikolla,kuinkaha nopeesti sen tuloksen saa?mua testattu sen verran että ovis tapahtuu ja kilppariarvot ok
 
nipa- Mulla on aika tuoreessa muistissa nuo asiat =) Meillä meni näin: helmikuussa endon takia oysissa,jälleen kerran. Siinä sitten lääkäri meinas että hoidot alkais olemaan ajankohtaiset jos vauvan meinaa saada...sanoin että mietitään ja helmikuun lopulla soitin ivf hoitajalle ja sanoin että lähdetään hoitoihin ja pyysin jo samalla meidät sinne jonoon,koska se on kuitenkin se 6kk ja päästiin. Siemenneste analyysi tehtiin muistaakseni maaliskuussa ja tulokset saatiin seuraavana päivänä itse soittamalla nroon jonka sai labrasta kun vei näytteen. Keskustelukäynti oli huhtikuun alussa,ja meille on nyt heinäkuussa alkamassa lääkitys ja ivf tehdään elokuun alussa =) Jos lääkäri jo laittanut lähetteen teille hoitoihin,tai suositellut teille niitä niin soita hoitajalle ja pyydä päästä jonoon. Jos ei niin joudut sitten odottamaan lääkärin sanaa. Mikä käynti teillä on elokuussa? keskustelu?
 
minäkin mietin tuota etenemistä. Olen ollut Oys:ssa hoidossa endon takia useita kertoja, tosin operaatioden aikaan ei vielä olla yritystä käynnistetty. Viimeksi syksy 2010 operoitiin, silloin aloimme myös yrittämään tosissaan. Oys:sta sanoivat silloin, että jos 6 kk ei tärppää hakeuduttava hoitoihin. Meillä siis on lähete lapsettomuustutkimuksiin Oys:ssa käsitteillä, Ensikäyntiä ei vielä ole vahvistettu. Olenkin miettinyt, että voinko nopeuttaa asiaa, koska OYS:ssa olen hoidossa kuitenkin ollut. Lähetteen keskimääräinen käsittelyaika OYS:ssa on 1-4vrk ja ensi käynti keväällä 2011 oli noin 28 vuorokautta lähetteen saapumisesta. Nyt sitten vaan täytyy odotella. :/ onneksi tuolla ykistyisellä saa jo alustavaa hoitoa. Onko muuten kellään tietoa, että alkaako oys hoitamaan jos yksityisellä on jo tehty inssi. Meillä se suunnitteilla nyt kesälle ja mietin vaan että hylkääkö oys meidät jos yksityisellä tehdään se inssi. Jossain jotain juttua ollut, että ei pääse kunnalliseen jos käy yksityisellä?
 
meillä on tosiaan ihan ensimmäinen käynti oyssis sillon elokuussa. alkuvuodesta oli eka käynti tk:ssa ja vasta tuli oyssista ne paperit ja nyt mies menee siihen simenneste analyysiin. toivoisin että hommat lähtis etemään vauhilla mutta tuntuu että hiasta hommaa eikä millään malttais oottaa :D
pelottaa myös ne kaikki tutkimukset että mihin sitä ite joutuu..kaikki semmoset on vielä edessä
 
Olen samaa mieltä Elli82 sinun kanssa tuosta omatoimisuudesta. Itsellä kans ärsyttää välillä kun toinen sanoo toista ja toinen toista,siis lääkärit. Esim. mulle sanottiin endosta gyne että leikataan ja lapsettomusslääkäri että ei missään nimessä...Ja varmaan meidänkään homma ei olisi edennyt näinkin "nopesti" eli 6kk mukaanlukien kesätauko....Mulla meni kierto ihan sekaisin ja sain lääkärille soittoajan ja kysyin että pitääkö mun soittaa hoitajalle ku aikataulu menee nyt uusiksi. Lääkäri sanoi: ei tarvi tässä me työskennellään kokoajan yhdessä niin minä sanon. No soitin sitte varmuuden vuoksi seur. päivänä ja eihän se lääkäri ollut mitään sanonut :mad: Hoitoja kiitteli kun soitin ja kerroin asiasta...koska kaikki meni uusiksi. Jos en itse olisi pyytänyt lääkärille soittoaikoja ja soitellut hoitajalle jos joku on jäänyt painamaan mieltä tai asioissa tapahtunut muutoksia. Olkaa siis itse aktiivisia!=):saint:
 
pidän kn071 sulle peukkuja. Mä täällä ahdistelen, enkä ole jaksanut kirjoittaa. Dpo 10 bongattu haamu raskaustestissä, samoin dpo15, mutta ei ole viiva vahvistunut. Tänään pitäis menkat alkaa, menkkamaista kipua on jo! :/ seukki kierto sit clomeilla mennään.. olisinpa nyt onnekas vain, ettie tarvis niitä!!!!
 
täällä 2ivf ja pp4
2 saatiin pakkaseen ja net sulatellaan elokuussa ja seuraava hoito onkin icsi ku käy niin kova kato hedelmöityksessä...viimeksi 11 munista joista 4 hedelmöittyi...
siirrettiin 2soluinen,1lk ja 4soluinen,3luokkaa....pakkaseen samanlaiset
 
Tuosta hoitojen peräkkäin tekemisestä,mulle sanottiin että pas voidaan tehdä "heti" perään,eli heti seuraaviin menkkoihin jotka tulee siis sen epäonnistuneen hoidon jälkeen. Mutta jos pitää tehdä kokonaan alusta ivf niin sitten joutuu jonottamaan takaisin. Tuolla väestöliitolla taitaa olla eri tilanne kun siellä ei ole samanlaisia jonoja kun Oysin puolella.
 
Miten muuten onko tuo siirto ihan helppo juttu vai onko parempi jos saattaja mukana? mietin että pyydänkö siskon mukaan ku mies niin kaukana töissä,että ei pääse siirtoon mukaan. Onko kukaan käynyt yksin? Autolla olisin menossa.
 
Se on ihan simppeli juttu, samanlai ku tuoresiirrossa. Ei mitään lääkkeitä ym. Mulla mies siksi vain mukana,et se saa olla hengessä mukana :D Eli ei missään nimessä "väkisin" tarvi ketään mukaan ellei halua henkistä tukea :)
 
Puhuin kyllä nimenomaan uudesta IVFstä, enkä PASsista. Mielestäni kysymyksessä ei ollut mitään epäselvää? --> mariq, miten sulla noin nopeaa seuraava IVF?

Kyllähän passeja tehdään heti kun mahdollista, ilman jonotusta, mutta ihmettelinkin miten mariq pääsi heti uuteen IVFään ilman puolen vuoden jonoja. Ei kait munkaan paikoissa ole ollut mitään vikaa hoitojen alkamisen kannalta, vaan kun on joutunut jonottamaan uuteen hoitoon, kuten nytkin.

Olette siis yksityisellä hoidossa?
 
Siis eikö tuo väestöliitto ole "yksityinen",sinne pääsee jos haluaa itse maksaa hoitonsa tai sitten kunnan maksusitoumuksella jos esim. omalla paikkakunnalla ei tehdä hoitoja. Oysissa kovat jonot ja väestöliitolla ei ole niin voivat tehdä IVF hoitoja melko nopealla tahdilla :) Oysissa tosiaan joutuu jonottamaan....:| Mullakin pelottaa kun nyt elokuun eka viikolla eka ivf ja se menee pieleen eikä saada pakasteeseen mitään niin en saa enää tälle vuodelle reseptejä....todella raastavaa tämä odottelu.
 

Yhteistyössä