Pää täällä hajoo, jos ei kohta pääse töihin!

Mitään työtä ei oo missään. Ja mulle kävis ihan kaikki. Voisin mennä vaikka lapsia hoitamaan niitten kotiin, mutta eipä niitäkään paikkoja auki naytä olevan. Tai kaupan kassalle paremman puutteessa. Mutta ei, tässä onnettomassa käpykylässä ei vaan ole töitä tarjolla! :headwall:

Masentuneelle ihmiselle rutiinien puute tekee sen, että ajautuu katatoniseen tilaan, ei saa mitään aikaan. Siis mun masennushan on ollut jo parempi, oon ollu ilman lääkitystä reilun puoli vuotta, mutta nyt huomaan tuttuja oireita: unihäiriöt, ruokahalun puute ja tietysti se yleinen "saamattomuus". Pelkään itteni puolesta, että ajaannun siihen samaan jamaan missä olin viime kesänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
:( entäs jossain pienenmatkan päässä? hae mansikkamaalle tai johonkin sellaiseen niin saat edes hetkeksi hommia.
ei mitään, mä oon kattellu kaikki lähipaikkakunnat läpi. Ei pätevyyttä niihin hommiin mitä ois tarjolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja esim:
Laita ilmoituksia kauppojen ilmotustauluihin, et mitä voisit tehdä
Saiskohan neuvolaan viiä kans lapun, jos sitä kautta tärppäis joku muksunhoitohomma.


Nyt vaan mietin, että millä mä pidän itteni kasassa siihen asti, että niitä töitä saan. Koska jos se masennus menee pahemmaksi, niin mä oon taas puoli vuotta työkyvytön :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
No siinä ainakin sais koirat olla töissä mukana :D Mutta outo paikkakunta, ei marjapaikoista tietookaan.
No nyt otatkin sitten ennen kauden alkua selvää paikoista. Lähdet koirien kanssa katsastaan paikkoja mistä marjoja vois löytyä. Sitten sulla onkin jo apajat valmiina odottamassa kun sato kypsyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
No siinä ainakin sais koirat olla töissä mukana :D Mutta outo paikkakunta, ei marjapaikoista tietookaan.
No nyt otatkin sitten ennen kauden alkua selvää paikoista. Lähdet koirien kanssa katsastaan paikkoja mistä marjoja vois löytyä. Sitten sulla onkin jo apajat valmiina odottamassa kun sato kypsyy.
Mihin niitä sitten myydään ja sieniä kans?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
No siinä ainakin sais koirat olla töissä mukana :D Mutta outo paikkakunta, ei marjapaikoista tietookaan.
No nyt otatkin sitten ennen kauden alkua selvää paikoista. Lähdet koirien kanssa katsastaan paikkoja mistä marjoja vois löytyä. Sitten sulla onkin jo apajat valmiina odottamassa kun sato kypsyy.
Mihin niitä sitten myydään ja sieniä kans?

Torilla täällä on ostajat ja jotkin firmat ostaa kanssa. Paikallislehdessä on yleensä maininnat. Sieniin pitää olla lupa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
No siinä ainakin sais koirat olla töissä mukana :D Mutta outo paikkakunta, ei marjapaikoista tietookaan.
No nyt otatkin sitten ennen kauden alkua selvää paikoista. Lähdet koirien kanssa katsastaan paikkoja mistä marjoja vois löytyä. Sitten sulla onkin jo apajat valmiina odottamassa kun sato kypsyy.
Mihin niitä sitten myydään ja sieniä kans?

Torilla täällä on ostajat ja jotkin firmat ostaa kanssa. Paikallislehdessä on yleensä maininnat. Sieniin pitää olla lupa.
Mites sen sieniluvan saa? Emmää kyllä tunnista kun pari tattia ja kantterellin. No kärpässienet kans.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut myy marjoja terveyskeskukseen ja kouluille.
Paljonko marjoista saa? Litrahinta vai kilohinta?
Kilohinta. Hinta vaihtelee sadon mukaan. Ei se hurjia ole, mutta kun ajattelee että verotonta tuloa. Puolukoilla tekee hyvin tiliä samoin hilloilla jos hyvä vuosi. Parhaimmillaan olen kerännyt marjoilla lähemmäs 4000e/kausi. Enää ei onnistu kun selkä on huonona.
Mustikoissa ja puolukoissa hintaan vaikuttaa myös onko marjat putsattu vai ei.
 
Mihin mä voisin tarjota itteeni vapaaehtoiseksi töihin? Sekin helpottais, kun ois jotain rytmiä näissä päivissä. Mä herään aamulla samaan aikaan kun ukko, jään hereille kun se lähtee töihin, nukun väliin kolmenkin tunnin päikkärit ja olen äärimmäisen tylsistynyt siinä vaiheessa kun mies tulee kotiin. Ei se oo kivaa sillekkään, kun se tahtois hetken istua ja olla ja mä oon kauheesti tekemistä vailla.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Mihin mä voisin tarjota itteeni vapaaehtoiseksi töihin? Sekin helpottais, kun ois jotain rytmiä näissä päivissä. Mä herään aamulla samaan aikaan kun ukko, jään hereille kun se lähtee töihin, nukun väliin kolmenkin tunnin päikkärit ja olen äärimmäisen tylsistynyt siinä vaiheessa kun mies tulee kotiin. Ei se oo kivaa sillekkään, kun se tahtois hetken istua ja olla ja mä oon kauheesti tekemistä vailla.
No miksi ihmeessä opiskelu ei sitten kelpaa :eek:? Vaikka on työkokemusta jne niin aina voi hankkia uuden alan. Sellaisen, josta töitä löytyy enemmän tai sitten ihan vaikka muuten vaan sivistää itseään. Saa tekemistä ja selkeän rytmin päiviinsä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Mihin mä voisin tarjota itteeni vapaaehtoiseksi töihin? Sekin helpottais, kun ois jotain rytmiä näissä päivissä. Mä herään aamulla samaan aikaan kun ukko, jään hereille kun se lähtee töihin, nukun väliin kolmenkin tunnin päikkärit ja olen äärimmäisen tylsistynyt siinä vaiheessa kun mies tulee kotiin. Ei se oo kivaa sillekkään, kun se tahtois hetken istua ja olla ja mä oon kauheesti tekemistä vailla.
En tiedä, mutta olisiko jokin paikallinen vanhainkoti? Jos olisit syöttöapuna/ulkoiluttamassa. Siellä ainakin apua tarvitaan, en tiedä sitten onko se laillista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Mihin mä voisin tarjota itteeni vapaaehtoiseksi töihin?
En tiedä, mutta olisiko jokin paikallinen vanhainkoti? Jos olisit syöttöapuna/ulkoiluttamassa. Siellä ainakin apua tarvitaan, en tiedä sitten onko se laillista.
Osaako joku sanoo, että onnistuuko tällänen? Tai jos vaan vaikka keskusteluseuraksi vanhuksille, siinä samalla syntyis villasukkapari jos toinenkin. ;)
 
ihanaa
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Mihin mä voisin tarjota itteeni vapaaehtoiseksi töihin?
En tiedä, mutta olisiko jokin paikallinen vanhainkoti? Jos olisit syöttöapuna/ulkoiluttamassa. Siellä ainakin apua tarvitaan, en tiedä sitten onko se laillista.
Osaako joku sanoo, että onnistuuko tällänen? Tai jos vaan vaikka keskusteluseuraksi vanhuksille, siinä samalla syntyis villasukkapari jos toinenkin. ;)
Soita sinne ja kerro että käsi- ja korvapari valmiina, minne ja moneltako tuut? :flower:
 

Yhteistyössä