Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"katariina"
Totta!

Ehdottomasti varovaisuutta moisen hullutuksen (Kerrostalovierailun kanssa). Vaikka tässä hieman on pyritty ehkä provosoimaan aiheella, mutta hyvä on varautua lasten kanssa haitallisilta ilmiöiltä.

Minähän toki annan lasteni käydä myös kerrostaloissa, mutta huolehdin itse että vältytään turhilta riskeiltä. Mielelläni annan myös käytännön vinkkejä muillekin.

1) muistakaa kirkasvalolamppu, tai minimissään sellainen otsalamppu mukaan lapselle. Nykyiset led-valaisimet ehkäisevät tehokkaasti niiden varjopuolten näkemistä. Ovat myös energiatehokkaita, joten huoletta voi ottaa lapsen käyttöön.

2) desinfiointiaine ja kertakäyttöhanskat. Molempia saa apteekista, ja vähentävät jo tutkimusten mukaankin turhien pöpöjen aiheuttamia sairauksia. Lapset käyttävät näitä innolla, jos teet niiden käyttämisestä leikin tai kilpailun.

3) hengityssuojain on must. Pelkälllä pölysuojaimellakin jo pärjää (kerrostaloasuntoperheissä tuuletus on usein heikkoa, ja ikävät pölyt voivat aiheuttaa allergisia reaktioita lapsissamme. Suosittelen kuitenkin lämpimästi Scott'in hengityssuojaimia, yhdessä niihin asennettavan pölysuodattimen kanssa. Ei jää asbestit, tai puutteellisesta keittotaidosta aiheutuvat karsinogeeniset savut lapsen keuhkoon.

4) Silmäsuojaimet. Laboratorioiden kevyt-suojaimet ovat käteviä, ja kulkevat helposti myös mukana. Suojaa haitoilta hienosti.

Eli kerrostaloissa voi lapset vierailla hienosti - pois turhat ennakkoluulot! Vastuullinen vanhempi vain varautuu kaikkeen huolellisesti.

ps. muistathan tarkistaa isäntäperheen tulotason? Se onnistuu kätevästi nykyään paikallisessa verotoimistossa vierailemalla!

-Katariina
 
"Tinke"
Nyt olis tärkeää että lapsesi kävisi kylässä mahd paljon kerrostaloissa, jouluna vaikka hakis ruokaa soppajonosta ja olisi MAHDOLLISIMMAN PALJON EROSSA SINUSTA !
Muuten lapsestasi kasvaa mieleltään vääristynyt ihminen kuten kohdallasi on käynyt !
 
"Huhu"
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.

Kerrostaloistako se varjosa puoli löytyy? Tainu hiukka liikaa katsoa leffoja!


"Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on"

Ei ole tällä vintillä kaikki matot suorassa, liekö mattoja ollenkaan!?

Minäkin olen matkustellut plää plää ja tiedän mitä se on, olen kuitenkin asunut koko ikäni kerrostalossa joten tiedän todellakin mitä se on! Ja 95% koen väen normaaliksi, on harvoja yksittäis tapauksia sattunut eteen muttei lapsiperheitä kuitenkaan....
Sä vissiin tarkotat että jos kodissa juodaan olutta esim. mikä on aika normaalia suomalaisilla illas aikaan mikä ei kuitenkaan tee ihmisestä juoppoa tai huonompaa.... Minä luulen että sinutkin on kasvatettu tynnyrissä eristettynä tosielämästä mikä kostautuu nytten lapsellesi mikä tulee vaikuttamaan hänen loppu elämäänsä, kuten sinuun. et sinä muuten tällasia kyselisi...
 
Arvoalueella asuva
Menkää nyt oikeesti töihin täältä valittamasta. Tä on oikeesti uskomatonta että teillä riittää aikaa tälläseen paskaan. Hankkikaa elämä ja siis tarkotan oikeeta elämää!!! Pummit ja työttömät yh-äipät kirjottelee täällä toisilleen kauheita satuja.
 
"outi"
huh huh mitä eroa on kerrostalossa rivitalossa jne... ihmisillä ja ihan oikeesti mikä arveluttaa asua kerrostalossa mä ooon asunnut kaikennäköisissä läävissä ja ihmisistähän se kaikki on kiinni , ei lapsia voi loputtiomasti pitää pumpulissa!


älä arvostele ihmisiä sen mukaan missä ne asuu!!!!
 
pallomasi<3
Alkuperäinen kirjoittaja typerä kysymys.;25729250:
siis en tietenkään. Ei myöskään käydä mummunluona joka asuu kerrostalossa. Ja olen ehdottomasti kieltänyt lapsilta kaveeraamisen kerrostalossa asumisen kanssa. Edes vieressä eivät saa istua. Neuvolassa yms muistan aina kysyä että eihän asu kerrostalossa. Jos asuu niin lähdetään äkkiä pois.

Ja kaikki kerrostalo alueet kierretään kaukaa. Ties mitä vaaroja sieltä tarttuu. Jos joskus on pakko mennä kerrostalon lähelle niin desinfoidaan lapset ihan kokonaan.

Ällöjä nuo kerrostalot.
;D
 
"vieras"
Raamatussakin kielletään toisten alle meneminen. Eli jos on aivan pakko niin vain siinä tapauksessa, että vierailu tapahtuu ylimmässä asutussa kerroksessa. Herran siunausta.
 
VALOT PÄÄLLE
Missä hemmetissä te oikein asutte?! Bussilla ei voi kulkea ja kerrostaloihin ei saa mennä kylään, johan on kultaluskikka suussa synnytty! Jumankauta, järki käteen tyhmät ihmiset! Sanomattakin selvää, että jos on huono asuin alue, silloin saatetaan ja muutenkin otetaan perheiden taustasta selvää, kenen luona kyläillään, mutta etteikö kerrostalossa sais kyläillä. HUH HUH! Joko olet muotoillut kysymyksesi päin puuta tai sitten olet vain hyvin vajaa aivoistasi! Elämä opettaa, sinua ei ole nähtävästi päästetty kotoa mihinkään kun näin ajattelet!!!!!
 
As
Meillä lapsia, asutaan pienkerrostalossa omakotitaloalueella. Ja VUOKRALLA! Ai kamalaa... Miks joidenkin pitää täällä mainita korkeista koulutuksistaan ja tuloistaan ja että "varaa olisi kyllä vaikka omakotitaloon". Ihme rehvastelua. Itse tykkään asua näin. Joskus voi harkita omistusasuntoo, mutta mitään hinkua ei ole.
 
Tsisus kraisus
mä en oo iha varma olisko kannattanu mennä muitte kamujen luo kerrostalossa, kun oli nii ''epäilyttävän'' näkösiä tyyppejä siellä HUI! ja siis IIIKK!
 
Stane
Tavallaan ymmärrän hyvin alkuperäisen kysymyksen asettajan huolen.
Ainakin tämmöisessä pienemmässä pitäjässä missä itse asun tällähetkellä niin kerrostaloissa asuu lähinnä ongelmaperheitä, työttömiä ja alkoholisteja/narkomaaneja.
Muutama kerrostalo kylän keskustassa on vanhuksien ja "normaalien" ihmisten asuttamia mutta tosiaan nuo syrjemmällä olevat kertsit on täynnä surkeita ihmiskohtaloja.
Tämmöistä täällä mutta miten sitten muualla niin eihän näitä asioita voi yleistää.
Varmaan koko Suomen väestöstä tehty otanta rikollisuudesta/päihteidenkäytöstä/työttömyydestä jne niin eiköhän vaan ole sama prosentti ihmisistä vaikka asumismuodon mukaan olisi jaoteltu.
 
blaablaa
mä oon nauranu vedet silmissä tätä viestiketjua ja varsinkin sen aloittajaa :DD niin hyvä sketsi ja pitänee vielä todeta, että tapetaan niitä ihmisiä kotiinsa sekä kerros- että omakotitalossa mikäli lehtijuttuihin on uskomista :DD
 
"kylli"
[QUOTE="vieras";25729255]En päästä tuntemattomaan kotiin oli se sitten kerrostalo tai vaikka rivitalo tai omakotitalo tai luhtitalo.[/QUOTE]

entäs paritalo???
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä