päivähoidon alkaminen ja sairastelun lisääntyminen?

Onko monella sellaista kokemusta, että kun lapsi aloittanut päivähoidossa, niin sairastelu lisääntyy huimasta. Osasin toki odottaa, että kyllä se sairastelu lisääntyy, mutta ihan niin, että täysin terveitä päiviä tämän 3kk aikana on jotain 10 ja jatkuvasti on nuha, yskä. Ja vähintään kerran kuussa sitten kunnon kuumetautikin???
 
mun lapsi oli elämänsä ekat 2vuotta ihan terve, ainoo oli vauvarokko 8kuisena.

nyt ollu reilun vuoden hoidossa ja kipeenä VÄHINTÄÄN kerran kuussa, jatkuvaa nuhaa ja kröhää ja puolikuntosuutta.. :/
 
vieras
Meidän perhe ei ole koskaan sairastanut niin paljon kuin tänä syksynä. Mies joutui jopa sairaalaan, kun sai keuhkokuumeen. Varmaan jälkitauti jatkuvasta flussasta. Nyt on toinen lapsi keuhkokuumeessa ja toinen räkäinen ja yskäinen ja eilen mä sairastuin itsekin. Yhden päivän oon ollut tällä viikolla töissä ja tuskin pääsen huomenna tai pe töihin. Tosi tylsää, kun olen vasta palannut työelämään ja uuteen työpaikkaan. Lapset aloitti päiväkodissa elokuussa ja sen jälkeen meillä ei juuri ole tervettä päivää ollut. Koko ajan jotain nuhaa ja yskää ja välillä menee pahemmaksi kuten nyt. Innolla odotan alkuvuoden palkkakeskusteluja. Jatkuva sairastelu ei varmaan paranna mun asemia töissä. :( Olen ollut tosi flunssaisena väkisin töissä, kun en kehtaa koko ajan olla poiskaan. Nytkin mietin, et jos huomenna ei ole kuumetta, niin menisinkö töihin ja olisin vasta pe pois.
 
"Hyvä", että muillakin on samaa. Meillä minä saan kaikki taudit, mitä lapsetkin kantaa, itse olen tällä viikolla ollut kaks tuntia maanantaina koulussa, viime viikolla yhden päivän. Itelläni on ollut yskä ja nuha vuorotellen koko syksyn ja joku jo ihmettelikin koulussa, että miten joku voi olla aina kipeänä, ettei se ole mahdollista :saint:

Niin ja suojattua elämää on tosiaan eletty nuo viimeset neljä kotivuotta...
 
Perhoinen84
meillä oli ihan kauhee eka kuukaus kun molemmat lapset oli vuoron perään koko ajan kipeenä.(aloittivat päiväkodissa)
Sain jopa potkut duunista sen takia että lapset oli niin paljon kipeenä :ashamed:
 

Yhteistyössä