Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Tänään ei kuvaa, kun oli muka olevinaan kiirusta tai jotain, mutta listan mukaan näin:

Tomaatteja
Kurkkuja 2
Salaatteja 3
Hunajamelonia
3 pussia mandariineja
2 pakettia viinirypäleitä
Ituja
Oliiveja 2 purkkia
Sipulia
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Fetaa
Keksejä
Erilaisia limsoja yhteensä 15 litraa
2 pakettia kahvia
Paahtoleipää kaksi pussia
Kinkkua
Metukkaa
3 kiloa possun sisäfilettä
5 kiloa pottuja
Jättisäkki vaippoja

Adoptiotädille mustikkasoppaa, antibiootteja ja särkylääkkeitä
 
Ja tänään:



Fairytabletit unohtuivat TAAS. On omituista miten joistain jutuista tulee tuommoisia eeppisiä unohdusjuttuja. Tiskiaine, tiskiharja, hammastahna... Nuo ainakin tyypillisiä unohtujia.

Konetiskiainekin on ollut minulla jo ainakin puoli tusinaa kertaa ostoslistalla, mutta jotenkin se nimenomainen rivi haihtuu silmistä sitten siellä kaupassa...
Mustaa magiaa?
Tiskiterroristien salakavala isku?
Viesti jostain toisesta ulottuvuudesta?

;)
 
Viimeksi muokattu:
tv
uskomattoman paljon menee mehuja ja muuta "turhaa" joissakin perheissä. poutun lihat on muuten pääasiassa ulkolaisia. huomaan olevani todella pihi ruokakaupassa kun vertailen teidän muitten ostoksia
 
Minä varmaankin kuulun niihin turhan ostajiin. Olen joskus elänyt paljon tiukemmallakin budjetilla ja niiltä ajoilta jäi lupaus itselle, että ruokamenoissa, etenkään hedelmissä ja vihanneksissa, ei pihistellä ellei ole ihan pakko.

Minulla on muuten tapana ostaa paljon edullisia tuotteita kerrallaan silloin kun ne tarjouksessa ovat, ihan sen verran mitä "kivutta" pystyy varastoimaan. Mites muilla?
 
"vieras"
Minä varmaankin kuulun niihin turhan ostajiin. Olen joskus elänyt paljon tiukemmallakin budjetilla ja niiltä ajoilta jäi lupaus itselle, että ruokamenoissa, etenkään hedelmissä ja vihanneksissa, ei pihistellä ellei ole ihan pakko.

Minulla on muuten tapana ostaa paljon edullisia tuotteita kerrallaan silloin kun ne tarjouksessa ovat, ihan sen verran mitä "kivutta" pystyy varastoimaan. Mites muilla?
Juu, tarjouksia hyödynnän ja vähitellen olen oppinut sumplimaan siten, ettei tule innostuksissaan ostettua liikaa, kun halvalla saa...
Minusta Mummeliisan ostokset näiden kuvien perusteella ainakaan eivät turhuuksia sisällä. Ei sillä, että turhuudet aina olisivat yksiselitteisesti "paha asia".
 
"vieras"
Osallistun kerran vuodessa yhteen projektiin johon kuuluu kuvata kuukauden ajan kaikki ruokaostokset. Ja kun ne kuvat tulee nyt otettua, ajattelin, että voisin avata ketjunkin aiheesta.
Eli siis mitä on/oli kauppakassissanne tänään?
Sanoin tai kuvin...

:D

Minulla eilen näin:



Ja tänään näin:

Surullisen paljon ulkomaisia elinarvikkeita. Suosi kaupan ulkomaisia halpimerkkejä =takaa entistä kalliimpi ruoka tulevaisuudessa, kun oma tuotanto loppuu ja minkään firman ei tarvitse tuoda enää halpoja bulkkituotteita...
 
Keittiönoita
Valokuvaus ei ole mun bravuurini kuten ei myöskään kukkien hoito, mutta tänään ruokakaupasta tuli mukaani
- banaaneita
- sitruuna
- kiwejä
- 3 paprikaa
- valkoviinietikkaa
- oliiviöljyä
- kananmunia
- 2 l tuoremehuja
- purkki tomaattimurskaa
- rasia kirsikkatomaatteja
- purkki koiranruokaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22935019:
Valokuvaus ei ole mun bravuurini kuten ei myöskään kukkien hoito, mutta tänään ruokakaupasta tuli mukaani
- banaaneita
- sitruuna
- kiwejä
- 3 paprikaa
- valkoviinietikkaa
- oliiviöljyä
- kananmunia
- 2 l tuoremehuja
- purkki tomaattimurskaa
- rasia kirsikkatomaatteja
- purkki koiranruokaa
Oletko sinäkin huomannut, miten hedelmät & vihannekset nykyään lohkaisevat paljon isomman osan ruokabudjetista kuin ennen?
Olisi kiva lukea jostain niiden hintakehitysvertailua esim lihan, juustojen jne rinnalla.
 
Keittiönoita
Oletko sinäkin huomannut, miten hedelmät & vihannekset nykyään lohkaisevat paljon isomman osan ruokabudjetista kuin ennen?
Olisi kiva lukea jostain niiden hintakehitysvertailua esim lihan, juustojen jne rinnalla.
En oikeastaan ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Johtuu ehkä siitä, että "sydämeni itkee verta" lihaostoksilla, sillä luomuliha maksaa paljon. Hedelmät ja vihannekset ovat siihen nähden edelleen halpoja. Onhan hedelmien ja vihannestenkin hinnat toki nousseet, mutta niin on oikeastaan kaiken. Pyrin myös käyttämään tarjoukset hyväkseni aina, kun se on mahdollista.
 
joku aina harmaana
reilu 2 kiloa pottuja
reilu 2 kiloa appelsiineja
2 pussia sämpylöitä
2 pussia pakastealtaan loppuumyynnistä riisi vihannes sekotusta
ja paketti jotain cordon blöötä eli jotain leivitettyä pihviä jossa jotain kastiketta siel pihvin päällä. :X sikaa siin kastikkeessa ainakin eli ei mun ruokaa vaan ukon.
 

Yhteistyössä