Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Mä en ole perheen ruokaostoksia nyt tehnyt, että niistä ei ole nyt mitään kuvaa saatavilla. Tässä on mun tämän päivän duunieväät kuitenkin.



Siinä on mehua, Batterya, Fitness fruits muroja, jokirapucaesarsalaattia, rahkaa, jogurttia, Saarioisten tonnikalapasta ja tuoretta ananasta.
 
"pilvi"
Ostokset sanoina:

*appelsiini-mansikkatuoremehua
*maustamattomia broilerinkoipipaloja
*currykastike-ainekset
*karjalanpiirakoita
*tuorekurkku
*kurkkupastilleja
*lakritsipussi
*Kismet-suklaa
*lapselle muutama prk soseita
*pikkuhousunsuojia
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22936797]syöttekö muuta kuin vihanneksia ja hedelmiä? :D suurimmalla osalla näyttää enimmäkseen olevan hedelmiä ja vihanneksia eikä lihatuotteita tms juurikaan näy.[/QUOTE]
No pääasiassa meidän sapuska koostuu vihanneksista, hedelmistä ja marjoista. Sitten tietysti maitotaloustuotteet ja viljat, mutta ei niitä tarvitse joka päivä kahden hengen talouteen hakea.
 
[QUOTE="vieras";22936747]Mä vaan mietin, että jos luomu-tuotteiden takana on ideana suojella luontoa, niin välillä lähituotanto saattaa olla luomua parempi? Joku Luomu made in china on tuskin ympäristölle hyväksi. Katselin vaan tuota keksipakettia muun muassa.[/QUOTE]

Osa on kyl muualta kuin suomesta mutta vain sen takia kun sitä ei saa suomesta. Ruuan tuonnista aiheutuvat päästöt eivät johdu ruuasta vaan liikennemuodosta jolla niitä tuodaan. Pyrin kummiskin suosimaan kotimaista lähiruokaa ja luomua. :)
 
[QUOTE="vieras";22936797]syöttekö muuta kuin vihanneksia ja hedelmiä? :D suurimmalla osalla näyttää enimmäkseen olevan hedelmiä ja vihanneksia eikä lihatuotteita tms juurikaan näy.[/QUOTE]

Lihatuotteista en syö kuin kananmunia, mätiä, kalaa ja katkarapuja, punaista lihaa erityisesti prosessoitua mättöä en söisi edes maksusta. :p
 
silti liikaa
Riippuu varmaan kulutuksesta. ;) Mun kokemukseni mukaan himoliikkujat syövät ihan saa*anasti. :D
Varmaan joo, itsekin olen jakeluauton kuskina duunissa ja kävelen kyllä useita kilometrrejä päivässä portaita ylös/alas ja tasaista katua mutta en mä noin paljoa pelkästään duunin aikana voisi syödä, hyvä jos yhtenä päivänä menisi tuo määrä.
 
[QUOTE="vieras";22936797]syöttekö muuta kuin vihanneksia ja hedelmiä? :D suurimmalla osalla näyttää enimmäkseen olevan hedelmiä ja vihanneksia eikä lihatuotteita tms juurikaan näy.[/QUOTE]

Minä taas en osta kaupasta juuri ollenkaan vihanneksia, sillä tilaan luomuvihannekset ja -munat suoraan kotiin. Ja lihaa ostetaan yleensä hervottomat määrät kerralla maatilatorilta, tai sitten erikoiskaupoista. Kaupasta tulee ostettua lähinnä maitotuotteita ja jonkun verran hedelmiä, vähän riippuen marjavuodesta.
 
Tänään ostettu:
2 rasvatonta jugurttia
hedelmämehu
1/2 l sitruunalimu
appelsiinijuomatiiviste
rasvaton maito
kevytmaito
reilu täysjyväviipaleet
ruukkusalaatti
sulatejuusto pohjanpoika
kurkku
kissanruokaa 2 ps
ruokakerma 7 %
 
Rollolainen
mies käi kaupassa tänään ja toi sieltä: salaatinlehtiä, 6 maitoa, neljänviljan-puurohiutaleita, sämpyläpussin, 8 pillimehua,edamjuustoa,2 kurkkua, vaaleaa leipää, 2 ruispalapussia,mustikkahilloa, banaaneja

ennekuin ketään ehtii sanomaan mitään noista pillimehuista niin ne tulevat lauantaiksi pikkupojille , kunlähtevät raaheen judokilpailuihin, myös sämpylät tulevat sinne
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä