Pärjäisitkö 4 lapsen kanssa tällä rahasummalla...

  • Viestiketjun aloittaja kaveri.
  • Ensimmäinen viesti
kaveri.
Eli, kaverillani on 4 lasta, pari teini-ikäistä ja pari alakoululaista. Hän on juuri muuttanut erilleen miehestään ja kertoi, että rahat ovat aika tiukalla. Hänellä jää asunnon ja auton jälkeen elämiseen 600e/kk. Tästä pitää kuulemma maksaa lasten vaatekulut (toki mieskin osallistuu), kissojen ruoat ja kaikki päivittäiskulut, eli ruoka, pesuaineet jne. Minusta kuulostaa aika vähältä...Pärjäisittekö te tuolla summalla 4 lapsen kanssa? Minä en varmaan pärjäisi, olen ehkä tottunut korkeaan elintasoon..En tajua, miten hän tuolla rahalla elää....
 
"vieras"
eli 150 e per viikko. Todellakin pärjää. Vaatteita ei tarvi joka kuukausi ostaa ja ruokaa tuolla saa jo ison kasan kun katsoo mitä ostaa. Pesuaineitakaan tuskin tarvii ihan joka viikko ostaa.
 
Tosta ei laskuja tarvi maksaa, paitsi jos jotain yllättävää tulee. Lapset on isällään kai joka toinen viikko, joten se helpottaa ruokakuluja. Mut sen ukko ei sitte maksa elareita.
Ok, no ehkä pärjäisi jossei tosiaan mitään yllätyksiä tulisi. Pitäs toivoa et kaikki kissoja myöten pysyisi terveenä. Niin ja tietysti töitä tekemällä ensisijaisesti hankkisin lisää tuloja, mut jos ois tilanne väliaikaisesti tollanen niin sossusta varmaan saisi rahaa.
 
Kyllä pärjäisin, jos olisi pakko. Eron jälkeen oli lyhyehkö kausi, kun piti pärjätä paljon pienemmälläkin. Silloin elin kahden lapsen kanssa vuokralla, opiskelin, ja laskin, että viikossa kulutettiin ruokiin, vaatekuluihin ja hygieniaan noin 50-80e. Jos vielä mies on tuossa ap:n kertomassa tapauksessa mukana osallistumass kuluihin niin pitäisi onnistua, mutta tiukkaa tekee varmasti. Ei siinä mitään ylimääräistä kyllä ostella.
 
ap.....
Toi äiti on vuorotyössä sairaanhoitajana. Mun mielestä ne muutti liika kalliiseen asuntoon, liikaa neliöitä ja kuluja, mutta muuta ei ollut tarjolla. Se kulkee töis toisella paikkakunnalla, mutta ei halunnu sinne lasten takia muuttaa.
 
"vieras"
Kyllä toi on todella vähän rahaa koska meidän perheessä menee jo ruokaan + wc-papereihin + muihin marketista ostettaviin hygieniatarvikkeisiin yhteensä tuo 600euroa. 4 henkeä, eikä me syödä mitään sisäfilettä. Noin 100e per viikko ruokaan ja jää 200e muuhun.
 
"Muuan"
No, meillä on 9 lasta ja laskujen jälkeen jää yleensä reilu 2500€/kk ja ei meinaa pärjätä edes näillä rahoilla... jos jäis puolet vähemmän niin pitäis syödä vuorotellen kaurapuuroa ja makaronia ja ostaa euron ryysyjä kirpparilta.
 
Mulla on justiin ton verran lapsia ja samaa ikäluokkaa. En pärjäis luultavastikaan. Jos tosta 600 pitäs ostaa esikoisen bussikortti n 60 euroa että pääsee 11 päivänä kouluun ja takasin. Ja pitääkö bensaa ostaa kans?
Jos jotain kunnollisia vaatteita aikoo lapsille ostaa niin aika vähän on toi raha. Toki jonkun aikaa sitä sinnittelee mutta pitemmän ajan ei ei ei..
 
"vieras"
en pärjäisi. Meillä on yksi 1v lapsi, ja meillä jää kuussa asumisen ja laskujen jälkeen 2000e, jolla siis osttaan ruoka, vaatteet ja rahoitetaan muut huvit. välillä tuntuu ettei tämäkään riitä.
 
"vieras"
Mulla on neljä lasta myös, vuokran ja laskujen jälkeen jää n. 1600e. En todellakaan tulis vähemmällä toimeen, mutta siks mulla ei olekaan autoa :D En pystyis pitämään sellaista - tai lemmikkejä.
 
"vieras"
En varmaan pärjäis. Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta, laskujen ja lainanlyhennysten ym jälkeen jää n. 1500e josta 800-900 e menee päivittäistavaroihin (mm. ruoka, hygienia) ja loput rahat sit vaatteisiin ja huvitteluun.
Oon tällä hetkellä hoitovapaalla, enkä vois kuvitellakkaan että yhtään vähempää tulis rahaa. Kohta taas tulot nousee kun palaan töihin, mutta samalla myös menot hieman kasvaa.
 
???
Vähältä kuulostaa, mutta pakon edessä on pakko pärjätä. Nä raha-asiat ovat niitä eron varjopuolia ja tällaisessa tapauksessa en todellakaan tajua, miksi sossun pitäisi maksaa jotain. Iskän kanssa sitten vaan neuvonpitoa hankinnoista.

BTW mitä ihmettä sä pähkäilet täällä kaverisi raha-asioita? Eikö sulla ole parempaa tekemistä tai omia ongelmia? (okei, eipä munkaan näitä ketjuja olisi pakko lukea, mut tuli vaan mieleen...)
 

Yhteistyössä