Pakko myöntää että lihavia on paljon.

star
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
No jaa, eipä tuo ihan yksioikoista ole. Itse vietin juuri pari kuukautta kiertäen Eurooppaa, ja kyllä täytyy sanoa, että siellä ei paljon ylipainoisia näkynyt, niissä maissa joita kolusin. Ylipainoisia turisteja kyllä löytyi.

Ja jokaisessa kiertämässäni maassa kaupassa oli tarjolla _pelkkää vitivalkoista_ leipää, jota paikalliset ahkerasti ostivat. Toinen mikä täytti kauppojen hyllyjä, oli vitivalkoinen pasta, jota löytyi kymmenissä erilaisissa muodoissa hyllyiltä. En usko, että sellaisia valikoimia olisi hyllyt täynnä, elleivät ne tekisi kauppansa.
Erittäin totta tuo! Musta pointti on siinä että monissa maissa ruoanlaittoon ja syömiseen käytetään paljon enemmän aikaa kuin täällä, mutta samalla syödään paljon pienempiä annoksia. Ruokailu on sosiaalinen tapahtuma, eikä pelkkää ruoan lappamista suuhun mahd. nopeasti mahd. paljon.
 
noo
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
No jaa, eipä tuo ihan yksioikoista ole. Itse vietin juuri pari kuukautta kiertäen Eurooppaa, ja kyllä täytyy sanoa, että siellä ei paljon ylipainoisia näkynyt, niissä maissa joita kolusin. Ylipainoisia turisteja kyllä löytyi.

Ja jokaisessa kiertämässäni maassa kaupassa oli tarjolla _pelkkää vitivalkoista_ leipää, jota paikalliset ahkerasti ostivat. Toinen mikä täytti kauppojen hyllyjä, oli vitivalkoinen pasta, jota löytyi kymmenissä erilaisissa muodoissa hyllyiltä. En usko, että sellaisia valikoimia olisi hyllyt täynnä, elleivät ne tekisi kauppansa.
Paljoko löytyi kevyttuotteita?

Eihän se pelkkä leipä...
Ihan ne samat Activiat ynnä muut kevyt-jogurtit ja margariinit oli siellä hyllyissä, mistä olin yllättynyt. Tismalleen samaa tavaraa löytyi kylmäkaapeista niin Unkarista, Slovakiasta kuin Kroatiastakin kuin mitä meidän Prismasta löytyy. Mutta en tietenkään tiedä, minkä verran niillä on menekkiä.
 
Ei tässä nyt mitään kyttäilly olla ja lasten kans päivitelty että onpas läskejä nämä ihmiset täällä! ;) En sentään moukka ole.

Kunhan vain pistin merkille väkisinkin kun monta päivää uitiin ja kuljettiin -ennen en ole kiinnittänyt huomiota niin kuin nyt.

Ja onkohan kukaan nyt ihan tosissaan ylpeä siitä että on lihava?? Seriously... :whistle:
 
möhkis
Tiedättekös mistä tämä johtuu? Siitä kun 10v sitten lihavat ihmiset sai olla rauhassa ettäkä te edes huomanneet niitä. Nykyään näitä lihavuusohjelmia tulee joka kanavalta melkein kokoajan ja laihat niitä kattellessa siiten päivittelee että "voi herranjumala jne" ja siirrätte saman tölläämisen sitten ulkomaailmaankin. Antakaa meidän lihavien olla rauhassa, itse me kilomme kannetaan ja mitä se oikeesti muille edes kuuluu kuinka lihava toinen on tai edes kuinka laiha. Jokainen huolehtikoon omasta elämästään. Ja mahdollisista sairauksistaan!
 
Mikä siinä on, että lihavuudesta ei saisi puhua ääneen kun heti joku kitisee, että piruako se sulle kuuluu.
Lihavuuteen kuuluu puuttua siinä missä kaikkeen muuhunkin epäterveelliseen; otetaan nyt vaikka viina ja tupakka esimerkiksi.
Minusta lasten lihavuus pitäisi ottaa lastensuojelun piiriin.

Kyllä, olen ylipainoinen itsekin.
 
röyh
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Mikä siinä on, että lihavuudesta ei saisi puhua ääneen kun heti joku kitisee, että piruako se sulle kuuluu.
Lihavuuteen kuuluu puuttua siinä missä kaikkeen muuhunkin epäterveelliseen; otetaan nyt vaikka viina ja tupakka esimerkiksi.
Minusta lasten lihavuus pitäisi ottaa lastensuojelun piiriin.

Kyllä, olen ylipainoinen itsekin.
Olen samaa mieltä, että lihavuudesta tulisi puhua ja terveydenhuollossa siihen tulisi puuttua jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, etenkin lasten ja nuorten kohdalla. Lihavuuden ennaltaehkäisy on tärkeää.

Lihavuus ja sen seurauksena tulevat sairaudet, kuten sydän- ja verisuonitaudit, 2-tyypin diabetes sekä tuki- ja liikuntaelinsairaudet rasittavat terveydenhuoltojärjestelmäämme paljon. Ja kun ihminen ei voi fyysisesti hyvin (kuten valtaosa lihavista ei voi) vaikuttaa se myös henkiseen hyvinvointiin ja altistaa esim. masennukselle.
 
z
Alkuperäinen kirjoittaja röyh:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Mikä siinä on, että lihavuudesta ei saisi puhua ääneen kun heti joku kitisee, että piruako se sulle kuuluu.
Lihavuuteen kuuluu puuttua siinä missä kaikkeen muuhunkin epäterveelliseen; otetaan nyt vaikka viina ja tupakka esimerkiksi.
Minusta lasten lihavuus pitäisi ottaa lastensuojelun piiriin.

Kyllä, olen ylipainoinen itsekin.
Olen samaa mieltä, että lihavuudesta tulisi puhua ja terveydenhuollossa siihen tulisi puuttua jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, etenkin lasten ja nuorten kohdalla. Lihavuuden ennaltaehkäisy on tärkeää.

Lihavuus ja sen seurauksena tulevat sairaudet, kuten sydän- ja verisuonitaudit, 2-tyypin diabetes sekä tuki- ja liikuntaelinsairaudet rasittavat terveydenhuoltojärjestelmäämme paljon. Ja kun ihminen ei voi fyysisesti hyvin (kuten valtaosa lihavista ei voi) vaikuttaa se myös henkiseen hyvinvointiin ja altistaa esim. masennukselle.
Terveydenhuoltoa rasittaa alkkikset ja muuta sosiaaliongelmaiset. Moni lihava on kerryttänyt kilonsa yliopistossa uurastaen ja esim lääkärinä toimien. Kantavat kyllä veronsa verottajan kirstuun paljon paremmin kuin jotkut muut.
 
niin
joo ihan hyvä et lihavuuteen puututaan esim.terveydenhuollossa mutta että joku tavallinen kesälomakyttääjä....huh ei taida lihavilla olla mukavia reissuja kun joku mukamas ystävällisesti kyttää ja kyylää vieressä.
 
karpi
Alkuperäinen kirjoittaja em:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Tottahan se on. Eipä oo ollu rasvakammoisuudesta mitään apua, päinvastoin.
Rasvoja vältellään ja hiilareita syödään senkin edestä. Mistähän mahtaa tää lihavuus johtua?
Varmaan siitä kun ei kaikki juoda litrakaupalla punaista maitoa ja ahdeta kupuamme täyteen voita =)

 
Kertokaahan,
Mikä on lihava? Siis sellainen, johon kiinnitätte huomiota? Onko se joku, joka on ehkä normaalipainoinen, muttei sikspäkki paista bikineissä, vaiko ihan tosi selkeästi lihava?
 
no ehkä johtuu paljon siitäkin et nykyajan muksut ei vaan liiku yhtä paljon kun me ennen eikä tuijotettu telkkua videota pelattu tietsupelejä kaiket päivät illalla mutsi huuteli parvekkeelta myöhään (kesällä) että nyt just sisään ja petiin :D juostiin kirmattiin uitiin ja touhuttiin kaikenpäivää. eikä ollu mäkkäreitä missä ravata syömässä burgereita.
 

Yhteistyössä