Paljon rahaa ruokaan kuukaudessa ?

  • Viestiketjun aloittaja pihi
  • Ensimmäinen viesti
Vela
Lounaisiin noin 2*120e
Ruokakauppaan ~ 200e (sis myös kaikki paperit, pesuaineet jne)
Ravintoloihin ~ 150e
----------------------------
Yhteensä noin 600e

Ei paljoa itse tykätä kokkailla.
 
"nana"
En pysty erottelemaan pelkkään ruokaan menevää osuutta, mutta ruokaan + hygienitarvikkeet yms. mitä marketista saa ( wc- paperit, hammastahnat yms.) 400 € kuukaudessa. Perheessä 2 aikuista ja 1 lapsi.
 
..-..
Meillä menee 2 aikuisella n. 200-300€/kk ruokakauppaan, sisältää vessapaperit ym. Mies syö aika paljon lihaa ja muuta kallista, itselläni menee rahaa jäätelöön ja hedelmiin.
 
"..."
Vaippihin noin euro tai vähän yli per päivä. Alkuun menee enemmän ja sitten lähempänä kahta vuotta vähemmän, joten keskimäärin euro on aika hyvä arvio. Taaperon ruokiin ei mene juuri mitään eli kyllä ne ekat pari vuotta ruoka+vaipat saa katettua lapsilisillä. Vaatteet ja tarvikkeet sitten tietenkin erikseen.
 
... vielä
Ja vastauksena rahaa ruokakauppaan: meillä ei ole koskaan mennyt yli 650€/kk vaikka on ollut 2 vaipoissa ja molemmat vanhemmat syöneet kaikki ruoat kotona.

Nyt kun vanhemmat töissä ja lapset päiväkodissa ja vaippoja ei enää osteta, niin ruokakauppaan menee 400-500€/kk. Tämän lisäksi vanhempien työpaikkalounaat reilu 200€/kk.
 
oho...
Miten ihmiset selviää noin halvalla? Mä olen mielestäni tarkka, kierrän kolme kauppaa ja osaan hinnat ulkoa. Perheeseemme kuuluu 2+taapero ja meillä menee noin 600€, tähän sisältyy kodin pesuaineet ja vähän vaippoja(lapsi kestoilee/pottailee). Kosmetiikat ostan muualta. Tuo summa kyllä sisältää myös miehen lounaat, hän ottaa eväät, olen itse kotona lapsen kanssa. Lisäksi käydään n. kerran viikossa ulkona syömässä. Kotona syödään pääasiassa kala-/kasvisruokaa ja reilusti hedelmiä sekä kasviksia. Ostan kotimaista, jos on saatavilla ja luomuna perusmaidot, jauhot, munat, banaanit, ym.
 
vieraaaas
2+ 1, joka on jo koululainen. Ei siis tarvitse enää vaippoja, mutta syö jo yhtä paljon kuin aikuiset ja vaatetta kuluu. Ruokakauppaan menee n. 500 € kuussa sisältäen paperit, kempparit ja muut. Mies syö töissä ja koululainen tietysti koulussa lounaan, minä yleensä kotona. Tarkkaa summaa ei ole ollut tarvetta laskea, mutta luulen, että selvittäisiin n. 400 eurolla, jos ruvettaisiin tarkkaan katsomaan mitä ostetaan. Nytkin ostan paljon tarjoustuotteita, mutta myös heräteostoksia tulee.
 
1
Asumme kihlatun kanssa kahdestaan. Meillä menee 120€ viikossa kauppaostoksiin. Tämä sisältää, ruoat, juomat, paskapaperin, saippuat sun muut. Tekee siis yht. 480€/kk eli 240€ per nuppi.
 
meillä taas
2 aikuista ja 1 kouluikäinen lapsi. Olen tehnyt tavoitebudjetin noin 200-300 euroa/viikko talousmenoihin, vain ruoka ja pesuaineet ja wc-paprut. Mies syö lounaan töissä (ei tohon laskettu) ja lapsi koulussa, mulla eväät. Yritän aina että jäisi tohon 200 euroa per viikko eli 28/pv, joskus onnistuukin. Mutta ei yleensä yli 300 mene per viikko. Eli n. 800-1000 per kuukausi koko porukalta. Olisi kiva saada nipistettyä, aika helpooahan se olis kun suunnittelis enemmän, ja se olis tässä nyt tarkoituksenakin. Suunnittelin jo koko tammikuun kotiruoat ja kirjoitin kalenteriin :D PS. meillä on ruoka-allergioita perheessä joten sekin lisää ruokalaskua.
 
"huhhuh"
Taidatte syödä aika kalliisti vai meneekö teillä ruokaa roskiin (esim leipää).
Vertailun vuoksi, meitä on seitsemän, ja ruokakauppaan menee n. 800 e/kk. Syömme paistia tai filettä aina, kerran viikossa lohiruoka, paljon hedelmiä ja kasviksia.
 
"kts"
Jättäkää vilja / jauhotuotteet pois, lasketaan sitten. Leivästä ja kauppakasseista kauppiaat ovat kautta aikojen ottaneet / saaneet parhaat katteet;.)

http://www.anttiheikkila.com/blogi/mennyt-vuosi-2014/
 

Yhteistyössä