Paljon teillä paino noussu? :)

Eka raskaudessa tuli painoa 17 kg, joista 13kg tippui kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen. Lähtöbmi oli 24.

Nyt lähtöpaino tasan sama kuin eka raskaudessakin, viikkoja tänään 12+6 ja painoa tullut 0,7 kg. Harmi kun en löydä eka raskauden eikaista neuvolakorttia, olisi kiva seurata tuota painonnousua ihan viikkoviikolta, kun kerran lähtöpaino oli prikulleen sama.
 
Lähtöpaino oli sen 72 kg ja pituutta 164, eli hieman ylipainon rajoilla indeksin mukaan, nyt viikkoja 37+4 ja paino 77.9 eli semmoset 5.9kg tullu :) olin kauhee sohvaperuna ennen raskautta mutta raskauden myötä alotin terveemmät elämäntavat joten siks painonnousu ollut vähäistä, mutta itselläni parempi olo joten hyvä niin :p
 
Nyt toinen raskaus, rv 40 +0 :whistle: ja painoa on tullut yhteensä 13 kg. Lähtö BMI oli 20.

Ekassa raskaudessa BMI 19, kiloja tuli 19-20 kg. Muksu syntyi silloin vk 37+5. Mulla oli aika paljon turvotusta lopuiksi, kun tuli raskausmyrkytys. 12 kg jäi sairaalaan ja 2 kg painavampi olin, kun uusi raskaus alkoi.
 
Mulla on vaan tippunu..20 viikkoo oksensin niin paljon, ja nyt ei muuten vaan oikeen mikään ruoka maistu, ja mitä enemmän viikkoja tulee niin sen vähemmän ruoka maistuu. -16kg tällä hetkellä..
 
Vähän ihmiset on päässeet vähällä painon nousulla :O

Kun mulla alkaa raskaus niin alkaa myös pohjaton syömishimo! Ekassa odotuksessa lähtöpaino oli 72kg ja vika punnitus neuvolassa näytti 104kg eli tuli +32kg. Synnärille jäi -18kg, en tiputtanut painoo pois ennen toista raskautta yhtään.

toisessa raskaudessa vaaka näytti alkupainoa 86kg ja vika punnitus neuvolassa oli 107kg eli tuli +21kg. Synnärille jäi 11kg ja synnytyksen jälkeen alkoikin tippua niin et parissa vuodess tippui niin et painoin 63kg.

Tässä kolmannessa raskaudessa vaaka näytti ennen odotusta 76kg, kiitos tupakoinnin lopetuksen ja nyt rv 27+4 ja vaaka näyttää 97kg eli on tullut +21kg.

Kateellisena vaan kuuntelen ja luen juttuja kaikista joilla paino ei nouse paljoa ja joilla on joku kontrolli syömisen kanssa odotusaikana.. Mulla ei ole :ashamed: Mut kyl mäkin nää kilot meinaan karistaa taas pois kun syömishimo on ainakin kahessa ekassa odotuksessa synnytyksen jälkeen loppunut kun seinään :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla BMI 23 ennen raskautta. Nyt on nyt menossa 27+2 ja painoa on tullut 4,5 kg. Aika tasaisesti paino on noussut, viikolle 12 mennessä tuli n. 1,5 kg, sitten meni monta viikkoa ilman lisäystä ja noin viikosta 17 alkaen on tullut tasaisesti lisää n. 250g viikossa.

Syön samaan tapaan kuin ennen raskautta eli perusterveellisesti, mutta herkuttelen myös tarpeen tullen :). Liikunta on vähentynyt viikoilta 20+ mutta edelleen pyöräilen töihin, käyn mammajoogassa ja lenkkeilen.

Toivottavasti painonnousu ei karkaa myöhemmässäkään vaiheessa, maha on kyllä nyt jo ihan taulukon normaalikäyrän ylärajoilla, sf-mitta oli eilen 27cm. Olen kyllä vain 160cm et sekin kai vaikuttaa tuon kupolin kasvuun ;).
 
En oo vieläkään siinä painossa jossa ekalla neuvolakäynnillä olin, ja nyt tippuu 1-1,5kg viikossa..en valita :)
muokataan että muutama viikko enää kärvisteltävää ennen ku aion jättää muutaman kilon synnärille..
 
Viimeksi muokattu:
Nyt rv 22+0 painoa tullut 3,5kg ja lähtöpaino 72kg, pituus 175cm.

Edellisessä tuplaraskaudessa lähtöpaino oli saman 72kg ja painoa tuli rv 37+5 asti 14kg. Pari viikkoa synnytyksen jälkeen paino oli -17kg lähdöstä.
 
Mä olin neuvolassa rv7+0, ja painoa oli tullu jo 6kg! taitaa olla joku ennätys. No en ole kauhean huolissani, koska oon aika hoikka, eikä se 6kg niin paljoa näy. Mutta toivottavasti ei tähän tahtiin enää nouse! En o todellakaan syöny mitään herkkuja edes...
 
Itellä tullu elopainoa nyt jo ihan turhan paljon.. rv 36 menossa ja 10kg kertynyt :/ Ilokseni huomasin,ettei kiloja ole kertynyt kuin vatsaan! Samat vaatteet mahtuu päälle,joskin housujen kiinnilaittamisessa on omat ongelmansa ;) Onneksi nyt ilmat ovat sellaiset että voi hujauttaa kesämekkosen päälle ja lopettaa tuskailun.. Tulisipa pikkuinen jo yksiöstään pois..
 

Yhteistyössä