Paljon vauvanne kasvoi ensimmäisenä vuotena?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
[QUOTE="enni";24238179]No mä oon keskimitan alle eli 163 cm mutta mies on 187 cm pitkä. Tyttö on nyt 4-vuotiaana 100 cm ja on kasvanut koko ajan tasaisesti omalla käyrällään.[/QUOTE]

Okei mä oon sun pituinen kans ja lapsen isä on melkei 180cm, meil tyttö sentin pari lyhyempi kuin teillä. Jotenkin helpotti lukea sun viestis, että ei täs mitään hätää tytön kasvun suhteen ole. Tyttö on luokkansa lyhyin ja ite olin ehkä viidenneks lyhyin. Mutta varmaan johtuu siitä, että nykyajan lapset on pidempiä. Tai näin ainakin luulen. Meilläkin mennään omalla käyrällä, ja ei siitä kyllä ole terkka tai lääkäri sanonut, ettei kasvais normaalisti.
 
ap.
[QUOTE="xXx";24238181]Tyttö on. Ja ei kai niin lyhyt olekaan, paljon isompi kuin itse olin vastaavan ikäisenä. Painoa sais olla toki enemmänkin, mutta minkäs teet kun likka syö kun hevonen. Tuosta painosta kuullaan joka kerta, mutta omalla käyrällään kuitenkin kasvaa tasaisesti, on vaan hoikka ruumiinrakenteeltaan.[/QUOTE]

Ei nyt vaikuta niin kovin laihalta kuitenkaan. Jos tarkotit tuota 1v painoa. Meillähä oli 72,3cm ja 9060 ja aika pullee mun mielestä. Mutta nyt toki vanhempi ja hoikka on.
 
Lukemani ja kokemani mukaan lapsesi kasvu on hyvin tavallista, meilläkin kaikki kolme ovat kasvaneet ekana vuonna aika lailla just noin eli alkuun enemmän ja sitten tasoittuen omalle käyrälle, kaikilla ekana vuonna pituutta tullut kutakuinkin juuri tuo 25cm. Tosin ovat syntymäpituudeltaan olleet 52, 54 ja 56, joten ainoastaan esikoinen nollakäyrällä, kaks muuta selkeästi pluskäyrillä. Onko sitten kovin pieni odotuspituuteen? Eka vuosi ei vielä kerro mitään aikuispituudesta, joten en usko sinulla olevan syytä huoleen.
 

Yhteistyössä