Paljonko miehenne hoitaa lapsia/viettää aikaa lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti
lokki
aika vähän..aina menossa ja hyvä jos kerkee 10 päivässä vauvan kanssa jutskailla ja isomman kanssa joku puoltuintia/tunti...sit ihmettelee et miks vauva aina itkee sen kenssaa..haloo ei tunne!!
 
Elopallero
Paljon, koska on pakkolomalla ja minä raskaana, enkä jaksa enää nostella/ pukea/ vaipattaa tuota esikoista. Tuntuu muutenkin nauttivan hommasta, kun on tekemistä ja pääsee ulkoilemaan. Unelmamies ja isä <3 Minä menen sitten hätiin, kun tyttö oikein kiukkuaa ja vaatii äitiä paikalle. Mutta on kyllä isän ja tyttären välit lähentynyt hirveästi, tänäkin aamuna makasivat vaan vierekkäin sängyllä samalla tyynyllä unenpööperössä :) söpöläiset
 
Jep
Paljon! Oli juuri heidän kanssaan purjehtimassa yli viikon, kun minä olin vielä töissä. Arkisinkin tekevät paljon yhdessä - leikkivät ja puuhastelevat milloin mitäkin.
 
En valita, ihan kiitettävästi osallistuu lapsen hoitoon ja kotitöihin oman työnsä lisäksi =) Laittaa pääsääntöisesti perheen ruuat aamupuurosta lähtien, ottaa tytön mukaan touhuihin ja nyt on laittanut uima-altaaseen vettä ja uittanut neitiä melkein joka päivä kotona ollessaan.
 
Aika vähän yleensä, mutta nyt olin 5 yötä poissa kotoa omalla lomalla ja hyvin oli mies pärjänny lasten kanssa, olivat jopa siivonneetkin huushollin ennen kuin tulin kotiin. Ja tämä oli miehen ehdottama juttu, että saisi lapsiin paremmin kontaktia mun ollessa poissa.
 
Viettää tyttärensä kanssa lähes kaiken liikenevän vapaa-aikansa. Tyttö nyt 2 v 9 kk ja näin on ollut alusta asti. Kaikki samat asiat hoituu mitkä äidiltäkin. Normaalia virka-aikaa tekee töissä pääsääntöisesti, aika ajoin alasta johtuen satunnaisia ylitöitä, esimiesasemassa on. Itse olen kotiäitinä, jota mies myös kovasti arvostaa ja kun itse viettää lapsensa kanssa niin paljon aikaa niin tietää, että kyllä lapsen kanssa oleminen työstä välillä käy. Mielellään tähän tasa-arvoiseen perhetilanteeseen toinen lapsi on reilun kuukauden päästä tervetullut :) Meillä molemmilla ikää jo lähemmäs 40 v. On aikaa ja halua viettää perhekeskeistä elämää.

Ihan mielenkiinnolla itsekin odotan vastauksia kysymykseen isien osallistumisesta lasten hoitoon.
 
tiltu
todella paljon mies on lasten kanssa, vaikka töiden lisäksi tekee paljon kotitöitä ja remppahommia, kaikki onnistuu mikä äidilläkin eli saa hoidettua niin syönnit kuin nukuttamisetkin :)
 
nalkuttava talonmies
ihan kivasti. Tavoite on puolet ja puolet kaikista kotitöistä johon lastenhoitokin kuuluu. Mä saan viikon lomankin syksyllä jolloin noi on kahdestaan ihan koko ajan.
 
Paljon.
Oli aikanaan puoli vuotta koti-isänäkin, kun keskimmäinen oli syntynyt.

Ja nyt on ollut viikon melkein yh, kun mä olen tehnyt aamuvuoroa yhteen ja iltavuoroa kahteen työpaikkaan. Ei valita osaansa, mielellään puuhastaa noiden kanssa.
 
täydellinenperhe
Ei oikeastaan yhtään.
Ainoastaan silloin, kun pitää "esiintyä" jollekin (sukulaiset, neuvolan terkka jne..).
Silloin alkaa hyvä-isä-akti ja sitten ihmettelee, kun lapset itkee ja vierastaa häntä..
 
Prättis
Meillä tosi vähän on eli arkipäivänä ehkä 15 min. leikkii, ja pitää joskus sylissä tarvittaessa esim. kun käyn suihkussa. Lapsi nyt siis 1 v. ja rupeaa tuntumaan siltä, että lähden käppäsemään lapsen kanssa. Sama olla virallisestikin yh piru vie. Ei ollut mies vielä valmis isäksi, pakko myöntää. :(
 

Yhteistyössä