paljonko muilla on noussut paino?

Pakko laittaa tähän...viikkoja 9+0 ja +2kg...ok, pakko syödä jotain koko ajan pahaan oloon :LOL: :kieh:

Mut ekassa raskaudessa +20kg (40+5), tokassa +16kg (38+4) ja kolmannessa +30kg (41+1)...nyt yritän..huom YRITÄN pitää painonnousun kurissa :whistle: :whistle:
 
Voisin peesailla Jahvettia :LOL: mulla kans tullut kaikista kolmesta melko lähelle 20kg vai oliko peräti yli viimeisestä... en jaksa lähteä korteista tarkistaa ;) nyt mennää viikolla 16+4 ja painoa on tullut parikiloa ja pitää yrittää skarpata ettei tulis kun nyt on jo tuo lähtö lähes sitä kun oli ekalla lopussa :headwall: :headwall:
 
Nyt viikkoja 31+4 ja painoa tullut n. 6kg. Täytyy tsempata, kun yrittäisin pysyä alle kympissä.
Esikoisesta tuli n. 15kg ja sairaalaan jäi n. 4kg, eli muksun ja istukan paino. Loput hengailee vieläkin mukana :ashamed:
 
mulla rv 29+4 ja painoa kertynyt n. 4kg....
Vielä ihan inhimillistä mutta hirvittää kuitenkin loput kymmenen viikkoa.
kilot näkyy turvotuksena naamassa ja jaloissa...
Mutta ekalta tuli 12kg ja kylläpähän nekin lähti jälkitarkastukseen mennessä pois...
Toivossa on hyvä elää...
 
Minulle on tullut painoa lisää n. 7 kg, nyt rv 27+1. Olen tosin hyvin turvoksissa, joten turvotusta painosta on varmaan noin kilo-pari ainakin.

Minua ihmetyttää (ja osin huolestuttaakin) ensiodottajana nykyisin vallalla oleva ihanne mahdollisimman pienestä painonnoususta! Normaali painonnousu raskausaikana on 12-14 kg (alipainoisilla hieman enemmän, ylipainoisilla hieman vähemmän).

Tuntuu, että jokaisella on toiveena, että paino nousisi raskausaikana maksimissaan pari kiloa, jolloin raskaus toimisi ikään kuin laihdutuskuurina. Toivottavasti maailma ei oikeasti ole menossa tähän suuntaan, miltä huolestuttavasti näyttää! :|
 

Yhteistyössä