Palkitsetteko lapsianne hyvistä todistusnumeroista.

Alkuperäinen kirjoittaja Rentoakankaali:
Mä oon antanut rahaa, syyslukukauden jälkeen yleensä 10-15 euroa, keväällä sitten 20-30 euroa. Numerotodistusta ei vielä oo saanut, kun nykyinen 7-luokkalainen, nyt saa 5-luokkalainenkin ekan numerotodistuksen. Esikoinen on ollut 10 ja 9 oppilas, nyt taitaa yläkoulussa numerot vähän tippua. Tää palkitseminen on vähän kakspiippuinen juttu ja on meillä käytössä enempi ton miehen aloitteesta. Kun lapset on erilaisia ja toinen voi samalla työmäärällä olla kasin oppilas ja toinen kympin.Tosin tällä hetkellä tuo numerotaso on kaikilla suht sama, ja yhtäsuuri rahamäärä me kaikille annetaan. :flower: =)
onhan meilläkin tuo 5 luokkalainen kolmessa aineessa pienryhmässä, ja niissä on tähti perässä. se trkoittaa että hänelle on tehty OMA HENKILÖKOHTAINEN opiskelusuunnitelma, eli hänen ei tarvitse osata ihan kaikkea mitä muut, mutta sili annetaan samat rahat, koska hänen pitää ihan yhtä paljo tehdä työtä, jopa enemmän, että saa sen kasin.

yläasteelle mennessä toivotaan että ne tähdet ovat poistuneet aj englannistakin luultavasti jo kevään aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Juu, 9 saa 5 euroa, 10 kymmenen euroa. Tyttö sai enkusta 10. Mä en kuulustele läksyjä, kysyn vaan onko tehty. Mun mielestä mun ei tarvi huolehtia lasten läksyistä.
minä takistan aina että ne on tehty.
ollan opetetu myös se halpoin lukutekniikka, että muistaa hyvin,mutta ei lukemiseen tarvitse käytää koko iltaa aikaa.

Mun ei kyllä tarvi tarkistaa isompien lasten läksyjä, että onko ne tehty, kun tekevät ne muutenkin.Ekaluokkalaisen läksyt tarkistan, sillä joskus saattaa olla että on ymmärtänyt jonkun tehtävän väärin.Läksyt tekee muutoin ekaluokkalainenkin ilman mun tarkistamistani.
 
Ikänä en oo mitään saanu, en ees kehuja. Silti hyvät todistukset aina ollut. Riippuu ehkä lapsesta, jos joku aine olisi todella vaikea lapselle ja sitten lapsi kovalla työllä saisi hyvän numeron, palkitsisin jotenkin, en välttämättä kyllä rahalla. Mutta kukin tyylillään.
 
Keittiönoita
Olen yläasteella palkinnut. Tosin junnun motivaatiota se ei pahemmin korottanut ennenkuin vasta ysillä. Tänään toi kymppiluokan välitodistuksen ja oli entiseen verrattuna niin loistava, että jos sama tahti jatkuu vielä kevään, eiköhän sillä lukioon pääse. Tästä todistuksesta en kuitenkaan palkitse rahallisesti, koska oli "omaa syytään" että kymppiluokan joutui käymään ja arvosanojen nostohan on koko kymppiluokan idea.
 
En oikeastaan..tänään kyllä Likka sai valita itse rannekellon joka piti ostaa vasta joululahjaksi, mut ajattelin enkun kiitettävää numeroa vähän juhlistaa jo nyt sillä kellolla..(ja sai ainakin just sellaisen kellon kun oli halunnut)

Meillä kun nuo molemmat on niin erilaisia oppijoita, toinen saa helposti hyviä numeroita ja toinen joutuu tekemään enemmän töitä samoihin numeroihin, niin ei voi oikein summaa jollekkin tietylle numerolle antaa.

Joskus sit jos jompikumpi ylittää oman tasonsa niin ostetaan jotain, tai saavat rahaa.
 
vararikko
Tulisi vissiin. 8luokkalainen sai pelkkiä 9, 7 luokkalaisen todistusta en ole nähnyt vielä, mutta eiköhän tuokin saa 8 ja 9 arvosanoja pääasiassa, joku voi olla 7 ja joku jopa 10. Nuorin 5 luokkalainen sai 3x7 ( liikunta, kässä ja kuvis ) 2x 9 ( fyssa & kemma ja uskonto ) ja muut oli 8. Joten hyvin meni hälläkin. Noissa taideaineissa joista sai 7 yritti varmasti parhaansa ( ja siitä voisi palkitakin ) mutta sairaus hankaloittaa tuollaisissa motorisissa puuhissa, joten olen ylpeä niistäkin numeroista. :)
 
Gluteus maximus
ei ole vielä kouluikäisiä, mutta en ala kyllä hyvistä numeroista maksamaan. Sehän on itsestään selvyys, että koulun eteen tehdään työtä. Toki keväällä ja jouluna saa jonkun lahjan jne. mutta mitään lahjontaa en kyllä akla harrastamaan. Meillä ei maksettu numeroista. Miehelleni oli maksettu, mutta lopettivat kun mies sai vaan 10
 
Minä sain aikanaan 100 markkaa kympistä ja 50 markkaa ysistä. Sitten kun musta tuli kunnianhimoisempi, sain sovittua isäukon kanssa sopimuksen, että sain niin monta satasta kympistä kuinka monta kymppiä tuli. Eli yksi 10= 100mk, kaksi 10= 400, kolme= 900jne. Ja jotenkin sitä sopimusta muutettiin vielä, en mä muista logiikkaa, mutta päästötodistuksen keskiarvo oli 9 ja sain silloista rahaa 4500mk + mummulta 200mk (mummu antoi aina 200mk todistusten saamisen aikoihin, riippumatta todistuksen sisällöstä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Minä sain aikanaan 100 markkaa kympistä ja 50 markkaa ysistä. Sitten kun musta tuli kunnianhimoisempi, sain sovittua isäukon kanssa sopimuksen, että sain niin monta satasta kympistä kuinka monta kymppiä tuli. Eli yksi 10= 100mk, kaksi 10= 400, kolme= 900jne. Ja jotenkin sitä sopimusta muutettiin vielä, en mä muista logiikkaa, mutta päästötodistuksen keskiarvo oli 9 ja sain silloista rahaa 4500mk + mummulta 200mk (mummu antoi aina 200mk todistusten saamisen aikoihin, riippumatta todistuksen sisällöstä).
meillä eiolis varaa antaa noin paljoa .
 
vaikea kysymys
en osaa päättää, pitäisikö palkita vai ei.

Itse sain aikoinani kiitettävistä arvosanoista 10 markkaa, jos muistin pyytää sitä. En aina muistanut. Halusin ihan itseni vuoksi pärjätä. En rahan takia.

Nyt en osaa päättää, maksanko lapsille vai en, ja tuo isompi on jo koulussa.

Mitä argumentteja teillä on puolesta ja vastaan? Vai onko mitään?

 
vaikea kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja vaikea kysymys:
en osaa päättää, pitäisikö palkita vai ei.

Itse sain aikoinani kiitettävistä arvosanoista 10 markkaa, jos muistin pyytää sitä. En aina muistanut. Halusin ihan itseni vuoksi pärjätä. En rahan takia.

Nyt en osaa päättää, maksanko lapsille vai en, ja tuo isompi on jo koulussa.

Mitä argumentteja teillä on puolesta ja vastaan? Vai onko mitään?
Niin, nämä minun saamani kympit oli siis kokeista, ei todistuksesta.
 

Yhteistyössä