Palstalaisille TOTUUDEN HETKI!! Oletko koskaan kurittanut lastasi fyysisesti?

  • Viestiketjun aloittaja Truth
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mummy Sunshine:
Olen siirtänyt paikasta toiseen liian kovin ottein aika useinkin.
Olen mäkin ottanut kiinni, ja siirtänyt pakettina paikasta toiseen. Mutten ole riepottanut, repinyt tai puristanut. En sitten tiedä miten tilanne hoidetaan, kun poika on isompi. Mutta nyt ei ole tarvinnut olla yhtään raju tai liian kova.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas uskon, että kaikki on JOTENKIN ja JOSKUS =).
Ei kaikki.
Sinä saat uskoa kuten haluat, minä uskon kuten haluan. Simple :).
No ei tämä mulle ole mikään uskon asia. Mä en ole pahoinpidellyt lastani mitenkään eikä oma äitini tai isäni minua aikoinaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Holding on myös fyysistä kuritusta, muttei väkivaltaista. Tai kädestä kiinni pito. Sehän on kurinpitoa ja lisäksi fyysistä toimintaa.
Ihmiset jotka eivät ole koskaan joutuneet TODELLA kovaluonteisen lapsen kanssa painimaan, kannattavat hyvin usein pehmeitä keinoja. Hienoa, ettei ole tarvinnut kohdata silmästä silmään vanvan 10 vuotiaan nyrkin iskua naamaan, mutta turha tulla jeesustelemaan, jos joku muu on ja tässä tapauksessa toteuttanut järeämpiä taltutuskeinoja.

Kaikki lapset eivät ole enkeleitä :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Holding on myös fyysistä kuritusta, muttei väkivaltaista. Tai kädestä kiinni pito. Sehän on kurinpitoa ja lisäksi fyysistä toimintaa.
Minulle sana kurittaminen merkitsee rankaisemista, lapsen tuhmuudesta sakottamista, kurinpito on taas sellaista ennaltaehkäisevää toimintaa lapsen parhaaksi. En siis näe holdingia fyysisenä kurituksena, vaan eräänä toimintatapana.

Hyvin tulkinnanvaraisia kyllä nämä termit ovat.
 

Yhteistyössä