Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

enkeli75
Melinda. Olen niin iloinen, että plussasit! Jeee!!

Mites Lempiviolan tilanne? Tsemppiä muillekin piinailijoille. Toivon niin, että saatte plussia!!

Armi. Pahoittelut ja voimia! Hienoa, että jaksat kuitenkin suunnata kohti uutta hoitoa.

Hippu. Samoja fiiliksiä täälläkin. Harmittaa, että elämä pyörii näiden hoitojen ympärillä. Rahaa palaa suuria summia, mieli ja kroppa ovat kovilla, parisuhdekin koetuksella, ja tuloksena voi olla ei yhtikäs mitään. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta!

Astrolabelle onnea tulevaan ultraan ja PAS:iin.

Tilanne on meillä vielä osin päällä, vaikka kait tuo mies uskoi, etten voi vaikuttaa siihen kiinnittyykö alkio vai ei. Onhan tää stressavaa itse kullekin monin tavoin, ja se voi purkautua ikävinkin tavoin. Kiitos teille kaikille kannustavista kommenteista!! Tavallaan lohduttaa, että teillä on kokemusta miesten pihalla olosta näissä asioissa, vaikka toivoisinkin tilanteen olevan toisin. Varmasti lukisin mäkin, jos tollainen palsta olisi Melinda! Voisi vaikka oppia jotain, he he.

Veritesti siis vahvisti aiemmat negat: alkio ei ollut edes yrittänyt kiinnittyä. Odottelemme klinikaltamme hoitosuunnitelmaa eli pääasiallisesti vastausta kysymykseen, miten saisimme enemmän kypsiä muniksia kasvatettua ja näin ollen paremmat mahdollisuudet onnistua. Vastauksesta riippuu jatkammeko ko klinikalla vai emme. Tuosta heidän ohjeistuksestaan en kyllä ole yhtään iloinen, siitä tuli lisäharmia jo muutenkin alavireiseen tilanteeseen, mutta jos muuten ovat asiantuntevia, ne kait se olisi parempi koettaa ainakin vielä toinen kierros saman lääkärin kanssa. Tällaiset ajatukset ainakin tällä hetkellä. Ajattelin tässä väliajalla tikuttaa, kun en sitä koskaan ennen ole tehnyt. Jotain pitää asian eteen tehdä vai onko tämä jo pakkomielteenomaista?! Niin ja odottelen myoinositolia saapuvaksi (tilasin sitä USA:sta).

Nyt en muista onko täällä kellään kokemusta alkioliimasta. Mitä mieltä olette, kannattaisiko sitäkin koettaa, jos vain mahdollista?
 
Lempiviolan kuulumisia täälläkin odotellaan!

Enkeli
: kokemusta alkioliimasta ei ole, mutta kai sitä kaikkea kannattaa kokeilla! Tuskin siitä haittaakaan on. Jos teitä yhtään epäilyttää jatkaa omalla klinikalla, niin kannattaa kyllä kysyä mielipidettä joltain toiselta klinikalta. Niissä on oikeasti eroja ja kun näitä yrityksiä ei kuitenkaan ole kovin montaa mahdollista tehdä! Me mietittiin ihan samaa alkuvuodesta, mutta lopulta vanhan klinikkamme pääsiäistauko ratkaisi asian ja hypättiin täysin tuntemattomalle klinikalle. Ja oon edelleen todella tyytyväinen päätökseen. Nyt vasta tajunnut, mitä kaikkea ekalla klinikalla on mokattu ja nyt saatiin testattua ihan eri tavalla meille räätälöityjä keinoja.

Täällä selän niveltulehdus iski taas päälle (ärtyy vissiin progesteronista) ja pääsiäinen on mennyt sängynpohjalla maaten. Siinä kerkee aika paljon googlailla kaikenlaista... Toivottavasti toi tulehdus ei nyt sitten pilannut kaikkea :(
 
Tamtam kiva kuulla että sulla ilmeisesti kaikki sujuu hyvin! Kesä menee sitten mahaa kasvatellessa.
Mä tossa yön tunteina pohdin josko sitä tällä kertaa kuitenkin testailisi ihan raskaustestillä ennakkoon..ehkä vain varautuakseen paremmin siihen negaan..ens to tai pe pääsen jokatapauksessa menemään veritestiin, mutta pahimmillaan tulosta joutuu odottamaan viikonlopun yli! Jos siis rohkaistuisi keskiviikkona testaamaan..blastot siirretty ja siloin ois pp 9 niin ehkä sit näkyis tai vois ees toivoa että nega vielä muuttuisi..on tää kamalaa.
iitu pp6
 
enkeli75, kerropa sitten minkälaista suunnitelmaa klinikalta tarjotaan, toivottavasti saatte pian selvyyden seuraavan hoidon kuvioista. Mulla ei ole aavistustakaan minkälaista suunnitelmaa mulle seuraavaksi tarjotaan jos nyt ei onnistunut. Mullahan edellisellä hoidolla kasvoi tasan yksi munasolu, mutta se johtui (ainakin osittain) mun lopahtaneista munasarjoista.

astrolabe, tsemppiä ultraan!

Mä edelleen piinailen, tänään tuli aamulla ruskeaa tuhrua seksin jälkeen parin päivän tuhruttoman päivän jälkeen. Huomenna on siirrosta kaksi viikkoa, mutta joudun silti odottelemaan keskiviikkoon asti testin kanssa (jos menkkoja ei näy sitä ennen).

Lempiviola pp13
 
Lempiviolalla onkin jännät paikat! Tiedän, että tuollainen juupas-eipäs tekee hulluksi, kun toiveet on korkeella, mutta ei pysty yhtään luottamaan omaan kroppaansa. Ei auta kuin odottaa ja yrittää selvitä päivistä.

Täällä menkkakivut yltyivät taas tänään tosi koviksi parin lievemmän päivän jälkeen. Sellainen olo, että koska tahansa lorahtaa. Laskeskelin, että edellisissä tuoresiirroissa vuoto on alkanut jo 11. ja 12. päivä punktion jälkeen ja tajusin, että tänään on nyt juuri tuo 11. päivä! Eli voipi olla että tämä piinailu loppuu jo alkuviikkoon, vaikka varsinaiseen testipäivään on vielä yli viikko aikaa. Perjantaina ajattelin testailla, jos ei vuoto siihen mennessä oo alkanut.

Neitoperho, pp6
 
Nyt vihdoin ajan kanssa taas täällä.

Ciramille onnea ja tsemppiä seuraavaan yritykseen! Kuulostaa tuo lääkesatsi aikamoisesta.

Niinhän mä vähän jauhopeukalo meinasin, et kyl ne menkat ihan just alkaa. Onneks kaikki näyttää nyt paljon valoisammalta teillä. Jospa kaikki muukin menis nyt putkeen :)

Mites neitoperhon mahakivut? Vieläkö ne on jatkunu vai joko on helpottanut? Mulla oli kuukautiskipuja siirron jälkeen silloin kun olin raskaana ja nyt viime siirron jälkeen myös kun en ollut raskaana. Eli ei niistä kannata vielä päätellä mitään.
En usko, että nivelkivut vaikuttaa siirtoon mitenkään.

Astrolabelle onnea seuraavaan ultraan!

enkeli75: Tuosta klinikan vaihdosta en osaa sanoa mitään. Menkää sen mukaan mikä fiilis teillä on! Mäkin vaihdan klinikan sisällä lääkäriä jos sinne joudutaan ens kuussa.
Mä sain nyt viime siirtoon alkioliimaa, enkä ollut siitä kuullut ennen. Viikon päästä siis tiedän toimiiko se vai ei ;)

Hienoa että Tamtamilla kaikki hyvin!

Rohkeasti Iitu vaan testailemaan :) Niin tosiaan, mitkä fiilikset? Onko millasia oloja ollut?

Mitkä Lempioviolan fiilikset on? Mä en ole uskaltanut petipuuhiin ollenkaan ;)

Mä olin perjantaina ja lauantaina ihan varma et nyt on tärpännyt. Oli sellaset vihlasut mahassa ja muutenkin maha tuntui oudon painavalle/kuumottavalle. Sit näin yöllä vielä "villejä" unia ja sain :D Sitä kun ei yöllä ole mulle tapahtunut moneeeeeen vuoteen ;) No tänään sit taas fiilis toinen. Ei oikein mitään oo tuntunu mahassa :( Ainostaan rinnat ylhäältä tuntuu kipeelle, ihan niinkuin olis tehnyt rintapunnerruksia eilen 100 ja nyt sattuu :)

Joseliini pp 5
 
neitoperho, niin sullakin on jo noin pitkä aika punktiosta! Tuntuu, että kaikkien muiden piinapäivät menee nopeammin kuin omat ;) Mä niin toivon että teillä nyt onnistaisi. Jospa vuoto pysyisikin poissa...

Joseliini, no en mäkään enää tän kokemuksen jälkeen! Vaikka ei sitä varmasti oikeasti keskenmenoa itsellensä sekstailemalla saa. Sulla kuulostaa oireet hyvältä :) Mulla oli just noita K18-unia silloin kun olin raskaana... ;) Mulla on nyt kans ollut rinnat kipeet juuri "rintalihasalueelta" ja nyt muualtakin, nännitkin hieman kipeytyneet...
 
Noi teidän tissituntemukset kuulostaa lupaavilta mun korviin! Mulla kipeyty esikosta tosi aikasin ja tässä kemiallisessa kun ne ei kipeytyneet missään vaiheessa niin sai mun epäilyt jo heräämään... Lähetän paljon plussatuulia teille piinailijoille! :heart:

Joseliini voitko kertoa että millaista se alkiliima siis on?? Onko se joku pilleri vai piikki vai mikä ihme, ei mitään käsitystä siitä?? :D

Mulla on niin kova vauvakuume ja stressi siitä että tuleeko tulevat hoidot onnistumaan, päässä ei pyöri mitään muuta, ahdistaa.
 
Kylläpä on ensiviikolla jännät paikat kun on niin monta testailijaa! Nuo rintatuntemukset kyllä kuulostaa lupaaville.

Itsellä alkaa olla piikitykset piikitelty. Enää huomenna ja tietty sitten tiistaina se pregnyl. Torstaina olisi tarkoitus olla punktio. Tunteet on heilahdelleet laidasta laitaan. Ei oikein jaksa edes jännitää. Toivoisi vain että kaikki olisi jo ohi.
 
Kääk, mulla ei oo mitään tissituntemuksia! Muistelin, että esikoisesta olis ollu aika alussa.. No ei auta muuta kun mennä päivä kerrallaan. Ainut outo tuntemus on alapäässä, sellaset kovat "kourasut" ja sähköshokkimaiset pistot. Ei siis kohdussa vaan ihanku olis emättimessä.. Se kemiallinen pelottaa edelleen niin paljon.

Kiva kuulla, että tamtamilla kaikki hyvin :)

Tsemppiä piinailijoille piinapäiviin!

Melinda pp13 - tiistain veritestiä kauhulla odottaen.
 
Täällähän on monella lupaavan kuuloisia oireita! Mun lättänät rinnat eivät kyllä hormoneihin reagoi koskaan millään tavalla, vaikka kaikki aina mainostaa noita tissikipuja ekoiksi raskausoireiksi :p Raskaana ollessakin oikein odotin sitä, kuinka kuppikoko kasvaa kahdella ja rinnat on koko ajan kipeet. Joo, tulihan ne isot rinnat vihdoin - kaksi päivää synnytyksen jälkeen!

Kirsille tsemppiä punktioon! Millaista saalista teille oli ennustettu?

Joseliini: nää menkkakivut näköjään tulee ja menee. Tänään illalla oli tosi kova kipukohtaus, nyt ei taas mitään. Ota tästä nyt sitten selvää. En mä itsekään usko että nivelkivut sinänsä onnistumiseen vaikuttaa, mutta kun mulla iskee aina kunnon kuumeinen tulehdus tuonne lantion niveliin ja se taas on niin lähellä tuossa tuota tärkeää aluetta, että hiukan kauhistuttaa :( Kortisonin piti auttaa tähän, mutta eipä siitä näköjään paljon hyötyä ollut.

Muoks. Niin ja Melindalle tietysti tsemppiä vikoihin päiviin! Ei oo enää montaa jäljellä.
 
Mulla olisi punktio tiedossa keskiviikkona. Piikittelen Menopuria viimeiseen asti eli huomenna vielä, että saataisiin pikkuisetkin mukaan. Saalista en osaa arvella etukäteen. Alle 10 sieltä todennäköisesti saadaan ja niistä kaikki eivät varmastikaan ole kypsiä. Gonapeptylin saan vielä lisätueksi piinailuun lugejen lisäksi. Siirto on suunnitteilla perjantaiksi. Oulun väestöliitolla eivät mielellään viljele blastoiksi asti, koska ne selviytyvät parhaiten nopeasti jäädytettynä ja siihen ovat laitteet vasta hankinnassa. Nuorille alkioille sopii hitaampi jäädyttäminen. Toivottavasti jotain siirrettävää saadaan.
 
Viimeksi muokattu:
Unohdin kertoa, että on näitä tissikipuja mulla ollut myös nega kierrossa, joten eipä tästä voi päätellä mitään! Luget saa vissiin nää aikaseks...

Hippu: käsitin lääkärin puheista niin, että itse alkioon tai siis alkion ulkopinnalle laitetaan jotain liimaa ennen siirtoa. Yksityisellä tuo saattaa maksaa muutaman satasen, mutta toisaalta jos siitä on hyötyä...
Ei ainakaan kuulemma haittaa ole.

Kirsille kovasti onnea punktioon :)

Nuo sun oireet kuulostaa Melinda hyvälle! Ne ei ainakaan tukilääkkeistä johdu. Tsemppiä veritestiin!
 
Lempiviola ja Joseliini täällä piinaillaan, ei oireita suuntaan eikä toiseen..en kyllä juuri osaa mitään oireita odottaa kun ei esikoisestakaan ollut kummempia oireita alussa. Ois kyl kiva ku jotain tuntuis.
Neitoperho toivottavasti sun menkkafiilikset loppuu! Meillähän on klinikalta hirveet lääkearsenaliinit "in case of bleeding" eli pienikin verituhru niin sitte lähtee progynova 1 tabl joka tunti 8.tabl asti ja sitte pari injektiota lihakseen, oisko ollut progesteronia..jatkuen siihen asti että vuoto loppuu. Sillä on kai tarkoitus ehkästä mikä tahansa vuoto ja mahdollinen kiinnittyneen alkion pois valuminen. Onneksi mulla ei ole koskaan ollut mitään vuotoa ennen testipäivää.
Melinda ilmottele sit sun hcg, kiinnostava kuulla. Luota vaan nyt siihen että paksuna oot=)
Iitu pp6 (kohta7 ja paksuna kans kunnes toisin todistetaan..)
 
Pahoittelut jo valmiiksi näistä loputtomista menkkakipupostauksista :( Pelottaa vain niin pirusti! Tänä aamuna heräsin kunnon polttoihin ja reidet on maitohapoilla ja vatsa sekaisin. Olin jo ihan varma, että kun nousen ylös, niin hulahtaa lammikko lattialle. Toistaiseksi oon selvinnyt säikähdyksellä vessakäynneistä, mutta ei näillä kivuilla kyllä mikään voi siellä sisällä pitkään pysyä. Yöllä olin hionnut yöpaidan litimäräksi, mikä sekin vissiin viittaa menkkojen tuloon. En tajunnut ostaa testejä etukäteen kaappiin, kun ajattelin testata vasta loppuviikosta ja tänään ei sitten mikään apteekki oo auki. Jos vuoto alkaa, haluaisin testin äkkiä pois alta, niin saisi syödä buranaa. Tänää pitäisi vielä kestitä vieraitakin. On nää kyllä loputtomia päiviä!

Iitu: Itekin miettinyt, että kyllähän blastoista varmasti plussa näkyisi jo! Monesti kuulee, että ulkomailla on tosiaan kaikenmaailman lääkkeitä vuodon poissa pitämiseen. Meidän ex-klinikka totesi vain, että jos alkio tulee pois, niin ei sille sitten mitään voi, eikä tämä uusi klinikka sen enmpää siihen kantaa ottanut. Mutta itsellä tosiaan on yleensä lyhyt luteaalivaihe, niin ottaisin kyllä mielellään kaikki keinot käyttöön oman ropan tukemiseen!

Lempiviola: Itekin eilen vasta havahduin, että tosiaan, tää piinailu onkin jo näin pitkällä. On tässä blastosiirrossa puolensa kyllä, kun piinapäivät lyhenee :D Ekat viisi päivää voi vain keskittyä omaan toipumiseen ilman että tarvitsee miettiä, tekeekö nyt jollain tavalla hallaa munasolu- tai alkioparoille.

joku_raja
: tsemppiä punktioon!
 
Voi itku neitoperho... Kunpa vuoto nyt pysyis poissa ja kivut ois merkki ihan jostain muusta! Tosi inhottavaa tollanen kipuilu.

Jaksaisko joku valaista mua noista alkionluokituksista? Mulle ei oo ikinä klinikalla puhuttu niistä mitään vaikka oon yrittänyt kysellä... mitä tarkoittaa siis blasto? Ja mitä muita termejä niistä käytetään? Mulla on vastattu aina vaan solumäärä ja et hyvä alkio, ei muuta.
 
Juu, täälä kaikki hyvin. Ongelmia on ollut vain korvien välissä, jonka takia mm. käynyt varhaisultran jälkeen 2 kertaa yksityisellä ultrassa tarkistamassa, että kaikki hyvin.
Nyt on helpottanut, kun on saanut sydänäänet kuulumaan doplerilla, niin voi niitä aina välillä kuulostella jos epäilys nostaa päätään.. :)

Melinda: itse kipuilin kanssa noiden erivahvuisten viivojen ja kemiallisen kanssa. Olisi pitänyt tehdä vain digitesti ja jättää muut tekemättä.. Jännitti vielä, kun ei meinannut helpolla tulla 3+ digiin, mutta 5+4 se vihdoin pärähti näyttöön. :)
Kyllä sinulla kaikki hyvin on ja menee.. :)

Oikein paljon tsemppiä ja onnea kaikille, tulkaa pian kaikki perässä!
 
Neitoperho, mullahan oli esikon raskaudessa ihan hurjat kivut 10. raskausviikolle asti. Aluksi itkin sitä, ettei mikään voi kiinnittyä niin pahoissa kivuissa ja plussan jälkeen, ettei mikään voi pysyä matkassa. Pelkäsin aivan hirveästi keskenmenoa ja ajoittain olin siitä ihan varma. Mutta niin vain kaikki meni hyvin loppuun saakka. Henkisesti se oli todella raskasta.
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF.....................................kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF..................................touko-kesäkuu? 2014
Armi74......................2.IVF......................................? 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Voi kurja, Lempiviola :( Ohjeistettiinko sua tekemään kuitenkin testi, vaikka menkat alkaisi?

Hippu: alkioluokitus taitaa vaihdella klinikottain aika paljon. Esim meidän klinikalla nuorilla alkioilla "top" on ollut paras, sen jälkeen tulee 2lk,3lk ja 4lk solujen määrän, kasvuvauhdin ja fragmentaation mukaan. 3 ja 4 on jo aika huonoja ja todennäköisyys onnistumiseen pienempi. Toisilla klinikoilla taas numerot menee just toisinpäin. Morula on 4-5 päiväinen alkio ja blasto (alkiorakkula) 5-6 päiväinen alkio ja niiden luokituksessa käytetään taas jotain ihan omia kirjainyhdistelmiä, kuten 2bb ja 5bb. Ei aavistustakaan, mitä ne tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hippu*

Yhteistyössä