Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Tää odottaminen on ihan kamalaa. Oon taas kreisinä testaillu ja aamuisin testi näyttää mun toivoviin silmiin ehkä vähän vahvemmalta, mitta äsken tehdyssä testissä tuskin edes näkyi enää viivaa.. Mä en jaksa jos on taas kemiallinen :'( jotenkin tuntuu, että kaikki oireetkin on kadonnut ja positiivisuus on vaihtunut ahdistukseksi.
 
Lempiviola älä lannistu vielä, katso vielä kääntyykö tilanne ja ois vaan pientä tuhrua.
Melinda toivotaan että viiva vielä vahvistuu ja veritesti sitten kertoo. Kerrassaan piinaava tilanne, tuon takia mä en Uskalla itse testailla, olisin ihan hermoraunio!
Tääl ei mitää tuntemuksia, enkä oikein ees tiedä miltä pitäis tuntua kun esikoisesta niin kauan eikä silloinkaan mitään kummempaa tuntunut.
Iitu pp3
 
En muista milloin viimeksi olisi vuoto ollut näin vaikeasti alkava... maanantaina tiputti, tiistaina ei mitään ja eilen yritti hieman vuotaa mutta vieläkään ei vuoda kunnolla :( eikös se kp 1 lasketa vasta ku vuotaa kunnolla?

Onnea melindalle plussasta! =)

Piinailijoita on paljon. Tsemppiä teille kaikille loppupiinailuun :)
 
Hohhoijaa. Enpä olisi uskonut, että kolmatta kertaa palaan tälle palstalle kirjoittelemaan. :(

Tänään nt-ultrassa ("11+3") todettiin, että alkiomme on kuollut viikoilla 7+2 -- eli kaksi päivää varhaisultran jälkeen!! Olin kyllä huomannut, että pahoinvointini helpotti oudon aikaisin, mutta en silti jaksanut uskoa pahinta. Ärsyttää kaikki, keskenmenon lisäksi se, että lääkitykset pitivät alkion sisälläni neljä viikkoa (tänään alkoikin sopivasti vuoto, kun juuri jätin tällä viikolla lääkkeet pikkuhiljaa pois), eli aikaa tuhraantui taas jälleen kerran turhuuteen. Meillehän oli tammikuussa varattu varmuudeksi "paikka" ivf-hoitoon toukokuulle (julkisella kun ollaan), mutta tuskinpa sitä paikkaa enää siellä on, kun kerran varhaisultrassakin kaikki oli ok. Mihin lie loppukesään-syksyyn hoito taas siirtyy.

Ärsyttää myös se, että varhaisultra ei voinut olla muutamaa päivää myöhemmin (alunperin oli, mutta muutin aikaa, kun olin tuhruvuodosta huolissani), jolloin tilanne olisi selvinnyt heti. Sanonpa vaan, että jos tässä vielä raskaaksi tulen, vaadin neuvolassa, että lähettävät mut joka viikko ultraan, kun oon niin huolissani (mun neuvolantäti on sellainen, että se oikeesti mut lähettäis jos pyytäisin!).

Ja kolmanneksi vielä ärsyttää se, että tämä asia selvisi tänään ennen neljää, eli en saa tietää mitään jatkoista ennen tiistaita. Ultrannut kätilö laittoi lähetteen sairaalaan tyhjennykseen, eikä ole mitään aavistusta koska sieltä tulee kutsua käymään, kun on nää pyhät. Saattaahan tämä tulla ulos itsestäänkin nyt, kun ei ole enää lääkityksiä, mutta kai ne haluaa ainakin tilanteen tarkistaa. En tiiä.

Mitenkään negatestin aiheuttamaa surua väheksymättä täytyy vaan sanoa, että mieluummin näkisin sen negan kuin kuulisin 12. viikolla, että ei oo ketään hengissä tai 22. viikolla, että hengissä ei kannata pitää... :(

Täällä on paljon äksöniä meneillään, mutta en nyt juuri jaksa kommentoida muita, sorry omanapaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... .kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF................................... ..? 2014
Armi74......................2.IVF......................................? 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Melinda, otapa pieni breikki testailusta! Testaa vaikka aamulla ja sitten taas kahden päivän päästä aamulla niin voit nähdäkin jo eroja. Turha niitä on tihrustella kun pissan vahvuuskin vaihtelee, varsinkin iltapäivällä... mutta ymmärrän toki että ahdistaa. Tsemppiä! :)

Armi, olen tosi pahoillani :( Voimia, toivottavasti pääsette nopeasti uuteen hoitoon.

jauhopeukalo, kyllähän se siitä kunnon vuodosta pitäisi laskea... jospa hanat jo kohta aukaisi!

Iitu, kiitos, pieni toivonripe on vielä jäljellä, mutta ei nää tuhrut ole mulla mitään posiitivista tarkoittanut (vaikka ei ole kyllä sitten synnytyksen enää tiputellut ennen menkkoja).
 
Voi ei Armi, oon niin pahoillani! Ei voi olla totta :'( Kyllä omat murheet tuntuu pieniltä sinun tilanteesi rinnalla.

Mä oon ihan samaa mieltä, että mielummin puhdas nega kuin epävarma raskaus.

Suuren suuri lohturutistus sinulle.
 
Ja piiniskamu Lempiviola! Nyt vasta huomasin sinun tuhruviestin! Eikös se ruskea veri ole vanhaa? Ja verta joka voi lähteä kohdusta kun alkio on tehnyt itselleen sinne paikan? Ja oikeassa olet noiden testaamisien suhteen. Pitäis aina vaan testata aamulla ja samalla testillä. Huomenna teen digitestin ja sitten yritän sinnitellä viikonlopun yli :)
 
Voi Armi...ei voi kun kuvitella miten raskasta sulla nyt on!! Se on aivan totta, että kamalinta on ensin antaa ja sitten ottaa pois..eli mielummin nega kuin raskaus joka sitten viedään. Oliko teillä siis jo aikaisempi kohtukuolema tai keskeytys 22 viikolla? Miten voi yhdelle ihmiselle antaa noin paljon tuskaa. Voimahalit!
Melinda älä pissi tikkuun iltapäivisin, vahvat aamuvirtsat vaan niin saat hieman totuudenmukaisemmat tulokset:heart: Toivotaan että sieltä se viiva jälleen piirtyy.
ON: mä mietin tässä kun katsoin hoitojen loppuraportteja että Nyt ois ehkä meillä parhaat mahikset onnistua verrattuna edellisiin siirtoihin. Ekassa siirrossa ok limis mutta 5-päiväiset alkiot morula-asteella, tokassa siirrossa huippualkiot mutta huono ja ohut limis. Nyt hyvät blastot ja hyvä limis..=) Sitä haluaa niin uskotella, ja toisaalta taas sitte pessimisti ei pety koskaan, ei uskalla toivoa.
Iitu pp3
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Ihan kamalaa Armi, olen todella pahoillani :'( :hug: Tuo on kyllä niin paljon hirveempää kun saada se nega taikka kemiallinen!! Ihan käsittämättömän huono tuuri :( Varhaisultrassa siis näkyi sydämensyke? Ja sitä vielä sanotaan että jos syke on nähty niin se on hyvin hyvin pieni prosentti kun sen jälkeen enää menee kesken :( Paljon voimia ja tsemppiä taas alkaviin hoitoihin!

Melinda mäkin neuvoisin pitämään vähän taukoa testauksesta, helpommin sanottu kuin tehty, tiedän! :D Mutta mä en oo ikinä edes tehnyt testiä muustakuin aamupissasta, en luottais yhtään ainakaan noin varhaisessa vaiheessa päiväpissatuloksiin... Mä päätin tänään että seuraavassa hoidossa jos piinapäiviin asti päästään niin en testaile kertaakaan ennen testipäivää enkä edes mieti asiaa ( :LOL: sen kun näkis!!) !!!

jauhopeukalo kunpa se vuoto nyt alkais kunnolla, ärsyttävää tollanen tiputtelu!:/ Mulla yleensä aina alkaa menkat illalla niin lasken sitten vasta seuraavasta päivästä kierron alkaneen kun tosiaan pitää olla kunnon vuotopäivä että lasketaan.

Lempiviola kunpa se nyt olis vaan jotain ihan harmitonta vuotelua! Oletko sä siis pystynyt olemaan näin kauan testaamatta? Meinasitko koska testailla?

neitoperho, mut eihän se sanottua ole että se hyperi tulee vaikka raskaus alkaiskin, älä sinäkään vielä lannistu, alkion kiinnittymiseen kun voi mennä vielä useampikin päivä :)

Kaikille muillekin piinailijoille paljon tsemppiä ja hermoja! :)

Täällä vaan odotellaan että aika kuluisi ja murehditaan raha-asioita, hoitoja kun jatketaan yksityisellä jos jatketaan. Ihan masennuin ja kiukustuin tänään kun mietin tätä asiaa, on se niin suuri vääryys että raha voi olla esteenä raskautumiselle! :( Se on niin epäreilua että jotkut onnelliset tekee lapsia ihan ilmaiseksi tosta noin vaan ja toiset joutuvat pumppaamaan itsensä täyteen hormoneja ja maksamaan itsensä kipeiksi, paskaa! Ja sillonkaan onnistuminen ei ole mitenkään taattua...

Lääkäri muuten sanoi puhelimessa alkuviikosta että tämä kemiallinenhan on ihan positiivinen asia, on ainakin jotain tapahtunut, ihan en pystynyt näkemään samaa positiivisuutta asiassa kuin lääkäri! :D

Hippu* ja armoton vitutus :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Iitu78, juu, mun edellinen raskaus keskeytettiin 23+2 viikoilla viime marraskuussa, kun vauvalla todettiin 13-trisomia (diagnoosi 22. viikolla). :(

Yritän varmaan jotenkin anella meidät hoitoon ennen kesätaukoa, jos antaisivat armoa, kun ollaan näin säälittäviä ja vanhoja?
 
Ei ole todellista, Armi! Käsittämätöntä, että joudutte taas kokemaan saman uudestaan :O Pääsettekö nyt johonkin tutkimuksiin, jossa selviäisi syy tuohon kohtukuolemaan? Todella paljon voimia! Ei voi sanoa muuta, kuin että melkoisia sissejä olette, kun jaksatte taas lähteä samaan rumbaan.

Melindalle hermoja odotteluun! Aika paljon eroja niissä viivojen vahvuusissa taitaa olla testeistä ja ajankohdasta riippuen, joten ei auta, kuin odotella verikoetta.

Hippu: samaa miettinyt itsekin, että miksi hemmetissä näistä kaikista epätoivoisista hoidoista joutuu vielä maksamaankin, kun muualla tehtaillaan vauvoja noin vain? Ei mee tasan mikään tässä maailmassa.
 
No onhan tänne tullu taas ikäviä uutisia. Olen Armi todella pahoillani puolestanne :( Kenenkään näitä hoitoja läpi käyneellä ei tarvitsisi enää muita harmeja olla. Jaksamisia ja toiv. pääsette pian uuteen yritykseen!

Melindalle ja Lempiviolalle rautaisia hermoja. Tää piinisaika on NIIIIN raastavaa!!! Toiv. Melindalle pärähtää huomenna plussat tikkuun! Millos Lempiviola testailee?

Jauhopeukalo: mulla lääkäri sanoi, että kp1 lasketaan silloin jos kunnon vuoto alkaa ennen kello neljää. Mulla oli viimeksi samantapainen vuodon alku. Kolmantena päivänä vasta hanat aukes.

Joo on tää hippu niin väärin et toiset tulee sormia napsauttamalla raskaaksi ja toiset ei vaikka mitä tekis ja rahaa pistäis tukun "haisemaan". Täälläkin laskeskellaan jo, miten pärjätään/mistä otetaan rahat JOS kesäkuussa joudutaan yksityiselle hoitoon.

Iitulle ja neitoperholle pitkää pinnaa piinailuihin! Ajattelitteko testailla ennen h-hetkeä?

Täällä pieniä maha juilintoja tullut tänään. Samanlaisia kun viimeksi negakierrossa. Tosin plussakierrossa oli muistaakseni näitä myös. Mä testailen varmaan seuraavana sunnuntaina eli päivän/kaksi ennen virallista hetkeä.

Joseliini kp 2
 
Joseliini oot sitte pp2 etkä kp2:LOL: Joo, niin harvoin pääsee ees piinailee että tuo kierron laskeminen on paljo tutumpaa..Mä yritän olla testaamatta yhtään ennen veritestiä tai sit testaan tyyliin samana aamuna pissasta ja sit veritestiin, etä tietää vähän mitä odottaa..
Iitu pp3
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Oon käynyt ketjua lueskelemassa, mutta en ole kirjoitellut, kun itsellä ei ole mikään hoito menossa. Yritän olevinani olla miettimättä asiaa. Juu, onnistun mä ehkä muutamaksi tunniksi kerrallaan...

Melindalla vaikuttaa lupaavalta, plussatuulia nyt sinne! Mieleen jäi myös Armin keskenmeno. Tuntuu tosi väärältä, en tiedä miten itse tuosta edes selviäisin. Voimia!

Tällä viikolla tuli vihdoin meidän neljännen ICSI:n reseptit. Ihan ihme lääkkeitä, ja ihmeellisen paljon! Mullahan on siis hyperitaipumus ja viime hoito tehtiin tosi pienellä, muistaakseni 75 yksikön annoksella Puregonia. No nyt tuli reseptit Gonal-F:n (900iU) ja Menopuriin (ilmeisesti 75iU x 5)!

Sitten tuli resepti Cetrotideen, joka on ilmeisesti Orgalutranin tapainen jarrupiikkivalmiste. Niitä kuusi kappaletta. Ja sit Pregnyl.

Ja sitten Folvite-resepti. Se näyttää olevan foolihappoa. Eikös se olis jo pitänyt aloittaa?

Seuraavien menkkojen alettua pitää soittaa klinikalle. Luulis että vuoto alkaa nyt pääsiäisen aikaan. Toivon kovasti että toukokuun lopun menkoista tehtäis hoito. Mä jotenkin koitan nyt asennoitua siihen, et seuraava hoito olis sit viimeinen toivo. Ainakin vähäksi aikaa. Kai sen järkikin sanoo et 4 ICSI:ä (ja ainakin kaksi PAS:sia) on aika paljon. Mä haluaisin saada nyt julkisen puolen hoidot johonkin päätökseen. Mieluiten siihen toivottuun päätökseen, mutta yritän saada itseni ajattelemaan, että se ei ehkä onnistu enää koskaan. Voin vaan kuvitella miten epätoivoinen ja paniikissa tulen olemaan kun tuo hoito sitten alkaa.
 
Jee, nyt se vuoto alko kipujen kera. Enpä muista milloin olisin iloinnut menkkojen alkamisesta saati näistä kivuista :D

Pahoittelut armille! Kyllä sen puhtaan negan mieluummin kestäisi kuin kesken menevän raskauden! Voimia teille! Toivottavasti pääsette uuteen hoitoon mahd. pian :)

Mutta iloakin meijän perheeseen. Mies pääsee lähtemään töihin (ja helpottaa rahatilannettamme) ja näyttää siltä että kädestä saadaankin kunnon käsi, kipuja voi kulma olla vielä puolen vuoden päästä leikkauksesta joka johtuu arpikudoksen repeilemisestä.

Syksyllä menen vuorotteluvapaan sijaiseksi ja päästään sit tienaamaan yhtäaikaisesti jota ei oo 6 vuoden yhdessäolon aikana kertaakaan tapahtunut,voi sitä rahan paljoutta :D

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Testasiko Melinda tänään?

Ciramille tervetuloa taas hoitoihin :) Täällä vähän sama fiilis, että kai se pitäisi kohta tajuta, että näitä hoitoja on yritetty jo ihan riittämiin ja jos ei onnistu niin ei onnistu. Mutta täytyy sanoa, että tän kerran jälkeen se tuntuu jo paljon helpommalla kuin aikaisemmin, kun ainakin tietää tehneensä kaikkensa. Mutta toki toivotaan että pääsette nyt siihen toivottuun lopputulokseen!

Täällä valvottu viime yö valtavien menkkakipujen takia. Niitä on nyt ollut tiistaista lähtien ja eilinen meni melko kivuttomasti, mutta illalla yltyivät taas ja edelleen jatkuvat. Kävin katsomassa palstapäivityksiäni viime siirron ajalta ja samanlaista on näklöjään ollut silloinkin :( Alkoivat pari päivää siirron jälkeen tosi kovina ja kestivät melkein viikon, vaikka vuoto alkoikin vasta pp14. Toiveet katosi heti kertaheitolla. En tajuu mistä ne johtuvat, kun vuodon ei pitäisi alkaa vielä viikkoon, ei ole samanlaista kuin punktion jälkeinen munasarjakipu, eikä kohtukaan ärtynyt tällä kertaa toimenpiteestä. Eikä ainakaan viimeksi johtuneet mistään kiinnittymisestä tai muusta positiivisesta. Ehkä siellä on jotain endopesäkkeitä, jotka ärtyy lugeista.

Joseliini : Testin teen varmaan ens perjantaina niin kerkee sulattelemaan tulosta ennen työmatkaa. Silloin on jo 16 päivää punktiosta, joten luulisi tuloksen suuntaan jos toiseen olevan silloin muutenkin selvillä.

Neitoperho, blastosiirrron pp4
 
Nopea päivitys ennen Lahteen lähtöä. Digital kertoi "raskaana 2-3" joka vissiin on ihan hyvin kun laskiskelin, että nyt pitäisi olla viikkoja 3+6. Helpottunut olo, mutta ei onnellinen, ei uskalla. Tiistaina sitten verikoe.

Tsemppiä piinailijoille ja onnea ensimmäisestä kiertopäivästä jauhopeukalo.

Hippu I feel you. VMP toi rahan meno.. Toivottavasti pääsette jatkamaan hoitoja niin pian kuin haluatte <3

Melinda pp11
 
Melinda, upeaa, onnea!! Selvästikin vahva alku kun näyttää jo nyt noin hyvät viikot!

neitoperho, no onpas sulla kyllä kovat kivut, kurjaa :( Toivotaan ettei kuitenkaan enteile mitään sen kummempaa.

jauhopeukalo, onnea menkoista ;) Ja kiva kuulla että teillä on työasiat reilassa. Ei ollenkaan huono asia näiden hoitojen kanssa (tai tietty muutenkaan).

Cirame, peukut pystyssä että tämä hoito toisi teille nyt sen onnen. Tervetuloa takaisin kirjoittelemaan :)

Hippu, pakko olla testailematta kun olen kuitenkin keskiviikkona pistänyt vielä Pregnylin, sehän näkyisi vääränä plussana testissä.

Mä siis panttailen kiltisti testausta keskiviikkoon asti, jos nyt sinne asti päästään. Silloinhan olisi jo pp16. Pienoista tuhrua tulee edelleen mutta menkkoja ei ole vielä näkynyt... tänään on "oviksesta" eli punktiosta 14 päivää ja siirrosta 11. Lähinnä piinailen sitä että alkaako menkat kuin että pääsisi testaamaan. Olen niiiin kyllästynyt niihin yhden viivan testeihin etten edes halua testata.

Lempiviola pp11
 
Viimeksi muokattu:
Armille osanottoni. Itsekin olen ultrassa kuullut, ettei ketään ole enää elossa. *hali*

Piinailijoille roppakaupalla onnea ja vahvat kaksi viivaa.

Pahoittelut kaikille, joiden hoidot eivät tällä kertaa tuottaneet tulosta.

Mulla ultra seuraavaa PASia silmällä pitäen torstaina.
 

Yhteistyössä