Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Kotiuduttu punktiosta. Oli nopeasti ohi ja kipu siedettävää. 11 rakkulasta löytyi 6 munasolua. Olen tyytyväinen, toivottavasti ovat kypsiä. Osa rakkuloista oli jäänyt pieniksi.

Kivut on tällä hetkellä kovat... Yritän pärjätä panadolilla kuitenkin. Siirto to, huomenna soittavat tilannetta.
 
Heipat taas!

Paiju :hug: Pääsetkö veritestiin, että oliko hipaisuakaan?

Jännät paikat Kukalla - koska sulla onkaan testipäivä, nyt tulevana lauantaina? Hätähousut ne kai jo näillä piinapäivillä itsekin testailee...:whistle:

Tuon pikkuvälivuotelun Mizzellä mä tulkitsen myös kiinnittymisvuodoksi. Älä vielä heitä lusikkaa nurkkaan! Sullakaan ei piinaa enää montaa päivää jäljellä. Mitä muuta tukilääkitystä sulla on, kun yläkauttakin tabuja napsit? Kysyit julkisen puolen pas-tahdista. Mulla on nyt kolmas pas luonnolliseen kiertoon ja vain yksi välikierto kakkosen ja kolmosen välissä, kun osui klinikan joulutauko tosi huonoon saumaan. Tyksissä tekevät siis niin, että vuodon eka päivänä käydään veritestissä tutkimassa mahdollinen edellinen hipaisu ja ilmottaudutaan jälleen seuraavaan. Tarvittaessa ultraavat ovulaatiota edeltävän limakalvon ja rakkulatilanteen, muttei sitäkään välttämättä tehdä, jos ovulaation tikutus noin niinkuin muuten onnistuu. Lääkkeellisestä siirrosta en osaa sanoa, että tarvitaanko niihin joku "rauhoitusaika".

Tiihkis, missä mennään piinailussa? Tuntemuksia? Tsemppiä joka tapauksessa -yli puolivälin olet sinäkin!

Ja jos nyt oikein tulkitsin, Pikkumyyllä oli tänään kontrolliultra ja Tigridialla punktio - mitä kuuluu?

Ihanaa, kun täällä tapahtuu, ja on muutakin jännitettävää kuin oma projekti. Sain tänään kyytiin huurunenän nro 3, joka oli kasvanut mukavasti 9-soluiseksi. Pakkasessa vielä kolme olkea, joissa kaikissa kaksi alkiota. Mä niin toivon, että tämä onnistuisi - on jotenkin nöyryyttävää sekin, että saa hypätä klinikalla samoissa asioissa kuukausi toisensa jälkeen, eikä mitään hoidon osaa muuteta, että onnistumisprosenttia jotenkin nostettaisiin. Kun ei tartu, niin ei tartu. Henkisesti mä varmaan alan kohta valmistautumaan elämäni toiseen IVF:ään - teoriassa sen kai ehtisi tekemään ennen klinikan kesälomia...kai. Plääh, mä en halua luovuttaa vielä tässä vaiheessa!:confused:
 
Ja Tigridia olikin samaan aikaan linjoilla. Hyvältähän tuo saalis kuullostaa, kun eihän siihen tarvita kuin yksi todellinen huippuyksilö, joka menee ja hedelmöittyy iloisesti jakautuen =) Nyt juot paljon ja panadolia täydet annokset naamaan. Pikaista paranemista!
 
Tervehdys!

Kovasti olen jännännyt mukana, vaikka en ole kirjoittanutkaan hetkeen.

Paiju: Voimia etenpäin tarpomisessa, ihan jo ajattelin, että olisi sinun vuorosi onnistua.

Tigridia: Hyvän saaliin olit saanut, nut vaan toivotaan, että moni lähtee jatkamaan kasvuaan. Voin kuvitella, miten kipeä olet. Nyt vaan särkylääkettä ja lepoa. Tosin olen vähän huono neuvomaan, kun itse jouduin sairaalahoitoon punktion jälkeen.

Mizze: Olemme julkisella hoidossa ja nyt parhaillaan menossa elämäni ensimmäinen, tuskin viimeinen;), lääkkeellinen PAS. Kysyin just tänään, että voidaanko seuraava tehdä heti perään ja vastaus oli, kyllä. Kysyin myös, että kauanko kestää päästä passien jälkeen IVF:ään, johon lääkäri kertoi jonojen olevan mitättömät. Ihana kuulla, kun toiset ovat joutuneet odottamaan pitkäänkin.

Frangipani: Kyllä tulin hyvälle mielelle, kun muistit ultrauspäiväni, kiitos siitä!:)
Onnea kyytiläisestä, voi kun nyt olisi onnea matkassa!

Muut: En uskalla kurkata edelliselle sivulle, ettei nämä sivut tilttaa, joten kaikille yhteisesti onnea omiin vaiheisiinne ja tulkaa ihmeessä kertomaan kaikista pienistäkin oireista. Ne kun antaa niin voimaa tähän toihuun, jos sittenkin onnistaisi meitä!:)

ON: Kävin tänään limisultrassa Zumenon- lääkkeen popsimisen jälkeen ja limakalvo oli kuulemma kaunis ja 6.2mm, kait ok tähän vaiheeseen, kun ei siitä mitään puhunut. Siirto olisi viikon päästä tiistaina. Sulattavat ensiksi 5 päiväisen alkion ja, jos se ei selviä sulatuksesta, niin sitten on vuorossa 4 päiväisen alkion vuoro. Loput neljä ovat 3 päiväisiä.

Mietin vain, että kuinka onnistumisen käy, jos pitääkin sulattaa kolme päiväinen, vaikka tarkoitus oli siirtää viisi päiväinen. Osaako kukaan vastata tähän?

Täytyy ottaa siirtopäivä vapaaksi ja matkaa on niin paljon, että mun täytyy lähteä matkaan, vaikka siirto ei olisi vielä varmistunutkaan. Täytyy sitten kääntyä takaisin, jos siirtoon ei päästä. On tämä kans touhua, huh, huh!
 
Heippa taas kaikille!

Kovin on jännät paikat monella!

Mikäs Mizzen tilanne on? Onko vuodot pysyneet pois? Kyllä kuulostaisi kiinnittymisvuodolta, mulla oli viime yrityksessä välissä vuotoa joka loppui ja vaikka sit negaksi päätyikin niin hcg:n mukaan kiinnittymisyritystä oli ollut. Toivotaan, että tarraa oikein kovin kiinni.

Mekin ollaan julkisella puolella ja joka kiertoon olen päässyt pas:a yrittämään eli kuten frangipani sanoi niin luonnollisessa kierrossa tarvittaessa ultraavat muuten mennään samalla kaavalla joka kerta. Mulla on nyt lääkkeellinen kierto ja eikä siihenkään tarvittu välikiertoa, vaan jatkettiin vaan alkaneista menkoista. Meillähän ei enää ole pakkasessa mitään eli varmaan nyt täytyy seuraavaksi pitää välikierto, ennen kuin aloittaa uudet piikitykset.

Kuulostaapas hyväsoluisilta noi frangipanin alkiot. Meillä oli syksyllä matkassa yks 8-soluinen, mutta siitä tuli puhdas nega, nyt on enää kyydissä näitä ei niin hyviä tapauksia.

Piinailussa taitais olla pp8 menossa. Kaikenlaisia tuntemuksia sitä on, mutta olen vähän sitä mieltä että kun tätä oikein haluaa niin niitä saa ihan itsekin aikaiseksi:LOL: Vaihdellen on ollut tuskahiki ja ihan jäätävän kylmä. Pari päivää sitten vähän nipisteli ja vihloi ja tasainen pahoinvoinnin tunne. Rinnatkin on tuntuneet vähän aroilta, mitä noi luget ei mulle yleensä aiheuta. Jos siis on positiivinen hetki niin nämähän on ihan selviä raskausoireita, mutta useimmiten synkistelen ja tiedän, että noi lääkkeet aiheuttaa myös näitä kaikkia. Se on varma, että pää on ainakin ihan sekaisin. Jotenkin on sellainen olo, että ne menkat sieltä yrittää lugejen läpi alkaa, mut sit taas voikohan se toinen alkio olla kuitenkin kiinni ja toinen valua ulos...

Jaksamisia kaikille!
 
Frangipani yksi tosiaan vain tarvitaan :) Liimaa ja tarrasukkia!

Pikkumyy Kun sulla on lääkkeellinen PAS niin alkion iällä ei ole mitään väliä. Ei ole "normaalia kiertoa" johon alkiota siirretään, on vain loistava limakalvo :)

Tiihkis nappaa kohta plussan ja Mizze myös... ihan selvä kiinnittymisvuoto *peuk*

).( Kuudesta solusta kypsiä oli viisi ja kolme oli hedelmöittynyt normaalisti ICSI:llä. Ei mikään hurjan mittava saalis, mutta toivon, että alkiot on nyt samaa priimaa kuin meillä viimeksi, joilloin kaikki 4 kiinnittyivät ja kolme saatiin syliin asti. Toki viimeksi tehtiin normaali IVF ja ikää on 11v enemmän. Mutta eipähän me enää kolmea tarvittaisikaan :D Oon nukkunut koko aamupäivän kipujen vuoksi, mutta nyt alkaa ehkä vähän helpottamaan.
 
Toistaseks on vuodot pysyny poissa, mut usko onnistumiseen ei silti oo vahva :( Just tänään kuulin kaverin raskauden menneen kesken vkolla 7 ja heti tuli taas "kirves kiveen" fiilis!

Jos nyt kuitenkin yrittäis pysyy toiveikkaana sinne veritestin tuloksiin asti, ni voi sitten surkutella jos ei oo onnistunu tää kerta!

Mitens muitten piinaajien voinnit?
 
Täällä piinailu näyttää päättyvän veriseen vuotoon. Eli siihen suurella todennäköisyydellä päättyi sitten haaveilu toisesta lapsesta meidän perheessä. Nyt surettaa isosti, mutta eiköhän se tästä. Siirryn takavasemmalle suunnittelemaan muuta elämää. Onnea teille kaikille elämässä eteenpäin ja kaikille piinailijoille jättiläispeukalo pystyssä!
 
Täällä sitä taas ollaan, eihän täältä malta poissa pysyä!;)

Kukka: Olen niin pahoillani puolestasi. Voimia! On tämä ihmeellinen paikka, emme tunne toisiamme, mutta silti tuntuu tosi haikealta, että joku jää palstalta sivuun:( Minkä ikäinen lapsesi olikaan?

Tigridia: Kiitos vastauksestasi! Helpottaa kovasti tuo tieto. Toivottavasti ei vain tarvisi sulattaa kovin montaa.

On: Muistin juuri, että huomenaamulla saankin taas alkaa tekemään lähempää tuttavuutta ystävämme Lugen kanssa, no onhan se positiivista, että niitä saa alkaa lykkäämään, on siis mahdollisuus raskautua, niin kuin normaalit naiset! Mulla tavoitteena päästä pp8 asti ennen kuin menkat alkaa, viimeksihän vuotoa alkoi näkymään jo pp7. Tuntuu, ettei muilla ole niin ajoissa alkanut.
 
Pikkumyy olikos toi sun edellinen tuoresiirto vai PAS ja oliko lääkkeellinen? PP7 on kyllä tosi aikainen, viittaisi keltaauhasongelmaan. Mun mielestä lääkkeellisessä passissa vuoto ei ala ennen kuin lääkkeet lopetetaan.Estrogeenilaastarit ja luget pitää limakalvon kasassa. Varmaan sulle hyvä vaihtoehto! Ja passilla voi onnistua, meilläkin on PAS-kaksoset, lääkkeelliseen kiertoon siirretyt :)

Mä aloitan kanssa luget aamulla. yöks.
 
Pidän näköjään "yksinpuhelua" täällä listalla :)
Kaikki kolme hedelmöittynyttä olivat jakautuneet mallikelpoisesti, 4-soluisia, 2-luokkaa. Nyt yksi kyydissä ja kaksi omissa oljissaan pakkaseen. Testipäivään on ikuisuus, 16.2...
Kohdun takana on nestettä, josta johtuu mun kipuilut. Ei mitään hälyyttävää kuitenkaan.
 
Jee - Tigridiankin pikkuiset lähti hyvin alkuun - tsemppiä ja tarrasukkia! Mullakin tuo 1v4kk oli aluksi 4-soluinen tuoresiirto. Sen vuoksi olenkin ihmeissäni näiden top-luokan 8- ja 9-soluisten pakkastyyppien kanssa, ettei voi sitten tarttua kunnolla matkaan, vaikka limakalvokin pitäisi olla kunnossa...Argh. No, nää on taas näitä pp3 ajatuksia, pitäisi olla positiivisempi.

Mizze mainitsi Lutinuksen, onko se vastaava kuin Lugesteron? Jännä, miten nuo annostuksetkin vaihtelee - mulla tällä hetkellä 1*200 iltaisin Lugeja, mites muilla?

Tsemppiä Tiihkis piinaan, millos sulla nyt ole se virallinen testipäivä - eiks nyt oo pp9? Ja Pikkumyykin pääsee kohta tositoimiin, kasvattele nyt vaan rauhassa sitä limakalvoa, äläkä stressaa sulatuksista, kyllä ne ammattilaiset sen hoitaa parhaansa mukaan ;)

Kukalle iso halaus vuodosta - aiotko kuitenkin labratestiin? Pahalta tuntuu minustakin, jos meidät kokonaan jätät, mutta ymmärrän kyllä ratkaisusi. Joskus on vaan parasta ottaa etäisyyttä :heart: Kunpa me kaikki joskus ymmärrettäisiin tämän kaiken tarkoitus...
 
Kukka pahoittelut myös täältä:heart:

Kyllä mun käsittääkseni noi lutinukset on ihan samoja ku lugestronit, ainoa ero taitaa olla et niistä ei saa kela korvauksia.. Eli jos muuten on "halpaa" pas- hoidoissa, ni noista saakin sit pulittaa täyden hinnan :(

Mulla oli kan nestettä kohdun takana tai jossain siellä ja joku limakysta?! Ei kuulemma haittaa, kun ei ollu kohdussa, ettei alkio " huku" sinne..

Alkaa tosiaan jännittää mikä on lopputulos, alkaa naamakin oireilee siihen malliin, et vuoto ois alkamassa:( mut toisaalta luulis et toi lääkitys pitäis kaikki normi oireet pois ja ne tulis vast sit ku lääkkeet lopettaa..?
 
Hienoa Tigridia, hyvin olivat alkiot kasvaneet.

Iso halaus Kukalle! Koskakohan sitä itse olisi valmis jatkamaan elämää eteenpäin ja lopettaa nämä ikuisuudelta tuntuvat "jos-hoidot". Juuri yksi totesin miehelleni kuinka kivaa olisi vaan elää tavallista arkea ilman menkka- ja lääkeaikatauluja.

Mä ihmettelen Frangipani kanssa näitä pakkasukkoja, meilläkin 8-soluinen sulahti niin reippaasti negaksi ja hipaisuja tulee noista huonommista. Passistahan tuo meidän poika aikanaan sai alkunsa eikä tainnut ihan top silloin olla, mutta lopputulos on täydellinen :)

Mulla on kanssa Luget käytössä samalla annostuksella kuin sullakin Frangipani, taidetaan molemmat olla tyksin "hoitoja". Ei noista Lugeistakaan saa kelakorvausta, mutta eivät ne silti kovin kalliita ole. Pp9 on menossa ja labra olisi tiistaina.
 
Kyllä täällä perässä koitetaan kovasti ottaa teitä kiinni;)
Nyt on sijainenkin hommattu tiistaille.

Tigridia: Edellinen oli ensimmäinen IVF:n tuoresiirto, jossa Puregon lääkkeenä. Epäiletkö edelleen, että ongelmaa voisi olla keltarauhashormoneissa? Itse olen ihan pihalla näistä asioista. Onnea kyytiläisestä ja ihanaa, että sait pakastettavaa!

Frangipani: Kiitos rauhoittelusta:)

Tiihkis ja Mizze: Ihanaa, että meillä riittää jännitettävää, voimia!
 
Pikkumyy jos vuoto alkaa kovin aikaisin, niin musta olisi loogista ettei sillä alkiolla ole ollut silloin edes mahdollisuutta kiinnittyä? Jos kiinnittyminen tapahtuu noin 6-7vrk (?) hedelmöittymisestä, niin jos siitä pari päivääkin myöhemmin alkaa vuoto, niin limis on jo "vedellyt viimeisiään". Mutta tämä on vaan mun pohdintaa...

Pakkasalkiosta taas ajattelisin, että on parempi mitä aiemmin ne pakastetaan eli mitä vähemmän ovat kerinneet erilaistua. Meillä pakastettiin pn-vaiheiset eli eivät olleet vielä jakautuneet kertaakaan. En usko, että maljalla kölliminenkään tekee alkioille hyvää, se ei ole kuitenkaan "luonnollinen ympäristö". Pidempi viljely on toki perustelua, jos epäillään tai on jakautumiseen liittyvä lapsettomuusongelma.
 
Tigridia: Kiitos pohdinnoista!:) Ihan hyvä saada itsekin vähän näkökantaa näihin asioihin, kun tämä kaikki on itselle vielä niin uutta. Tiedän tiistaina kysyä, mitä mieltä ovat Tampereen päässä vuodon alkamisesta. Meillahän neiti sai alkunsa kolmannesta inseminaatiosta 2009 ja ongelmanahan meillä on mun ovuloimattomuus, PCO.
 
Viimeksi muokattu:
Kukka eipä auta muu kuin halaukset sinne, ja toipumisia niin että elämän suunnat selvenee.

Piinailijoilla on lupaavan kuuloisia kyytiläisiä, jotenkin positiivinen vire!!

Itse pohdiskelen miten suhtautua pakkasessa oleviin viiteen 2-soluiseen alkioon (siis hitaita 2-päiväisiä). Ovat kolmessa oljessa ja mietin olisiko niitä syytä jatkoviljellä jotta kelpoisammat selviäisivät, vaiko siirtää kahta, vai ihan vaan kolme PASia kokeilla, vaikka mahdollisuudet tällaisilla alkioilla ovat aikas huonot? Hyviä neuvoja siis kaivataan!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikki. Sorry nyt omanapailen. Veriset lorahtelut niukentui enemmän tihkuvuodoksi ja päätin testailla kuitenkin. Plussaahan se näyttää. Hyvin on samanoloinen tilanne kuin edellisellä hoitokierrolla, jolloin raskaus lähti alulle mutta tyssäsi heti alkuunsa. En uskalla nyt tästä oikein iloita, mutta siis pitkän kaavan mukaan täällä siis yllättäen kuitenkin piinaillaan. Siirtyypähän filosofiset elämänpohdinnat pari viikkoa eteenpäin... Tuo ihana puolitoistavuotias tuossa vieressä kyllä auttaa kummasti myös niissä mahdollisen muunlaisen elämänjatkon pohdiskeluissa. :)
 
Ehkä omanapaisuus annetaan tässä tilanteessa anteeksi, Kukka :) mahtavaa! Mä peukutan kädet krampissa, että plussa kestäisi syksyyn. Noi vuodot vie kyllä alkuraskauden ilon mennessään,
Kun koko ajan saa pelätä... Mutta monta, monta lasta on syntynyt niistä huolimatta! Itse olen vuotanut kummassakin raskaudessa useampaan kertaan.
 
Ihanaa Kukka!!! Toivotaan kaverille kunnon tarrasukkia :)

Itellä olo taas vaihtelee laidasta laitaan :( iltasin huono olo ja aamulla meinas taas jotain tuhrua tulla.. Väsyttääkin vietävästi, ku jotuu noitten lääkkeitten takia heräilemään kesken unien.. Päätin olla tunnollinen ja ottaa ne 8h välein :)
On tää kyllä hullua puuhaa, miks ei vaan voi olla yks niistä ihmisistä, jotka vaan päättävät lapsen syntymäajankohdan ja tulevat raskaaksi silloin kun haluavat...

Pikkumyy: mulla kans PCO, mulle ei kuitenkaan inssit tuottanu tulosta vaan ekan IVF tuoresiirrosta saatiin meiän prinsessa :)
 
:heart: Kukka! Nyt päivä kerrallaan eteenpäin etukäteen murehtimatta. Yksi etappi hienosti takana, ja olet meille muille esimerkkinä. Toivon niiiiiin paljon tiukkaa otetta pienelle sissille!

Pp4, eikä mitään tuntemuksia, paitsi ajoittain jotain juilintaa vasemmassa muniksessa.

Tartun vielä tohon Tigridian esittämään faktaan(?), että kiinnittyminen tapahtuisi 6-7vrk hedelmöittymisestä. Pitäisikö siis passissa, jossa siirretään 3vrk ikäinen alkio, kiinnittyminen tapahtua pp3-pp4? Eli viimeistään tänään? Vai lasketaanko kiinnittymisaika siirrosta? =)

Tänään lähdetään työpaikan myöhästyneisiin (tai aikaisiin?) pikkujouluihin, ja ainakin piinispunkut aion kyllä ruuan kanssa ottaa. Vedättekö te muut nollalinjaa vai miten suhtaudutte alkoholin käyttöön hoitojen aikana?

Muksaa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Frangipani täältä löytyy faktoja solunetti: Kohtuun kiinnittyminen

Vie vielä pari päivää kiinnittymisen jälkeen ennen kuin alkiolla on äidin kanssa yhteinen verenkierto. Voit siis nauttia punkkusi rauhassa :) Tästä myös seuraa se, että kaikkein herkimmillä raskaustesteillä plussan voi nähdä jo noin 10 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Mä olen testannut selvän plussan pp12 ja pp10 (PAS). Tuossa tuoresiirrossa siirrettiin 1 päivän ikäiset pn-vaiheiset. Tuoresiirrossa vaan Pregnyl saattaa näkyä 10 päivää vääränä positiivisena (pistoksesta), mutta PAS siirrossa sitä riskiä ei ole. Mulla oli kyllä molemmissa kyseessä kaksosraskaus eli hcg varmaan korkeampi kuin yleensä. Testi oli ihan perus-clearblue.
Ja ajanlasku alkaa siis aina hedelmöittymisestä!

Eipä tuu työnteosta mitään...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä