Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Ihanaa, Mizze! Nyt vaan iloitsemaan tästäkin hetkestä, vaikka helposti haasteita tuleekin vastaan.

Tiihkis: Joko, joko?:)

Kiitos kaikille, jotka olivat toivottaneet minulle onnea siirtopäivälle!:)

ON: Sain tänään kyytiläisen matkaan, jee! Olivat sulattaneet viisipäiväisen, joka oli selvinnyt sulatuksesta 90%:sti. Aluksi ajattelin, että voi ei, mutta ilmeisesti silti ihan ok alkio. Lääkäri lupaili 30% onnistumismahdollisuutta. Pakkaseen jäi vielä kolme-ja neljäpäiväisiä alkioita.

Onko joku onnistunut tollasella alkiolla?

Tsemppiä kaikille!!!
 
Pikkumyy: onnea kyytiläisestä! Varmasti on loisto yksilö :)

Itellä on taas kurjempi fiilis, mahasta nippailee ja ajoittain tulee pientä tuhrua :( Ollaan miehen kanssa sovittu, et vielä ei aleta henkseleitä paukuttelemaan, riskit on kuitenkin niin suuret!

Mihinkäs asti noi r-testit näyttää viikkoja? Mietin et pitäs varmaan viel varuiks testaa niillä muutaman päivän päästä.. Kyl on niin turhautunu olo, vaik pitäs olla yltiö positiivinen :'(

Mikäs kukan ja muitten plussanneiden vointi on?
 
Mihinköhän mun eilisiltainen viesti on täältä kadonnut? Outoa.

Plussaa tuli tännekin ja olo on ihan epätodellinen, hoitajakin kysyi, että tuliko tulos yllätyksenä. Ainahan nämä yllätyksiä on, etenkin kun meidän alkiot eivät olleet mitään huippuja. Nyt toivotaan, että pysyy matkassa ja ultrassa nähdään sitten onko yksi vai kaksi.

Pidellään Mizze kädet ristissä, että kaikki on kunnossa.

Samaan puhuriin nyt muut perässä!
 
Huisia, Tiihkiskin! :heart:

Onnea kyytiläisestä Pikkumyylle! Mulle on toistaiseksi siirretty vain näitä kolmepäiväisiä, ja koskaan ei ole sanottu mitään niiden sulatusselviytymisestä. Jos kurkkaat tonne Tigridian linkkaamaan solunettiin, niin onhan viisipäiväiset alkiot jo paljon monimuotoisempia solurykelmiä kuin nuoremmat. Maalaisjärjellä ajateltuna niiden sulatuskin on monimutkaisempaa. Tosta onnistumisprosentista sen verran, että eikö ylipäätään kaikkien ivf tuore- ja pakkassiirtojen onnistumisprosentti ole siihen kolmasosan pintaan, vai muistanko väärin? Että hyvillä mielin vaan eteenpäin!

Pessimisti minussa alkaa nyt nostaa päätään, ettei tätä plussatuulta enää pitkälle riitä...? Toisaalta, optimisti voisi laittaa tämänaamuisen kuvotuksen positiiviseksi oireeksi. Ja pessimisti siihen tokaisee, että kun puoli osastoa on jo noron armoilla, niin miten mä muka säästyisin. No päivä kerrallaan. Ääh, valakaa muhun enemmän toivoa.
 
Frangipani toivottavasti olet plussatuulen matkassa!

Tiihkis onnea!

Täällä onni päättyi lyhyeen, kivut jatkuu ja vuoto alkoi :( No olishan se ollu aika ihme et ois esikoinen tullu 1.IVF tuoresiirrosta ja toinen 1.IVF 1. PASsista...

Mitens tää homma nyt hoituu km jälkeen? Kertokaa tyhmälle...

Kovasti plussatuulia teille muille, olen hengessä mukana! :flower:
 
Voi eiiiiii...

Ootko itse testannut vielä? Mä kyllä soittaisin klinikalle, että pääsisikö uudestaan veritestiin vuodon ja kipujen vuoksi. Kaiketi sen hcg-tason kehityksestä voisi jotain päätellä, missä mennään ja miksi antoi vielä eilen(?) positiivisen tuloksen? Ehkä haluavat myös ultrata, jotta voidaan sulkea pois ku. Ja voi olla, että mikäli tässä nyt ei raskaus etene toivotulla tavalla, pääset heti jo tästä kierrosta uuteen passiin.
 
Voi Mizze, näyttääkö ihan varmalta jo vai voiko vielä yhtään toivoa? Mulla oli edellisellä hoitokierrolla se kemiallinen, jonka jälkeen yksi välikierto ennen seuraavaa hoitoa. Kovasti vielä toivon sinullekin väärää hälyytystä tässä vaiheessa ja että siellä olisi raskaus vuodosta huolimatta vielä käynnissä. :(

Tiihkis, onnea uudestaan! Kurkkasin aikaisemmin tänne ja mietin että näinköhän vaan unta sun plussasta, kun viestiäsi ei enää näkynytkään.

Frangipani, älä luovuta virlä ainakaan. Kaikki on vielä mahdollista!

Täällä on vuoto aikalailla pois, joskus vähän rusehtavaa valkkarin seassa ja olo on jotenkin määrittämättömästi "raskaanaoleva".
 
Kipu hellitti ja vuoto muuttu taas rusertavaks "maitokahvin" väriseks.. Katotaan nyt mihin tää tästä kehittyy! Yritän saada klinikalta huomenna jotain tietoa, jos vaan onnistun pääsemään soittoaikana läpi..
Ihan rauhallisella mielellä nyt ollaan kävi sit miten vaan, toivotaan nyt kuitenkin jotain ihme selviytymistä!

Mulla on kuitenkin kohdunsuulla se polyyppi tai vastaava, mikä vuoteli muutaman kerran viime raskauden aikana. En kyllä uskalla toivoa sen olevan nytkin syypää. En päässy käymään apteekissa tänään, joten ite en oo testannu vielä.
 
Tiihkis onnea toistamiseen! Edellinen viestini on ilmeisesti bittiavaruudessa.

Mizze voi kurjuus noita vuotoja! Toivottavasti pääset uuteen veritestiin.

).( pp7 rintojen turvotusta lukuunottamatta kaikki mahdolliset oireet ovat kadonneet ja tämäkin taitaa johtua lugeista :(
 
Soitin klinikalle ja eipä tässä nyt pal muuta voi ku odotella... Vuotoa tulee hetkittäin, mut ei vielä toistaseks runsaana. Veritestiä ei kannata tehä vielä, ku ei oo isoa vuotoa tullu, ni ei kerro vielä mitään :( On kuulemma erittäin yleistä ar vuodot.. Menkkamaista juilintaa on ajoittain ja saa rampata kokoajan vessassa tarkistamassa tilannetta!

Hermot jo kohta ihan loppu, onneks ultraan ei oo ku melkeen 3 viikkoo... Täs tulee hulluks, jos tilanne jatkuu samanlaisena!
 
Kaksi viestiäni on jo kadonnut jonnekin! Josko tämä tulis perille.

Tiihkis: Oikein paljon onnea, ihana saada tänne tällaisia uutisia:)

Mizze: Toivotaan kovasti, että tihkuttelu loppuu ja saat olla raskaana onnellisena ja rauhallisena.

Tigridia: Älä nyt vielä luovuta! Meillähän ei ole kuin viisi päivää eroa!

Frangipani: Äläpä sinäkään liian ajoissa luovuta! Mikä päivä sinulla onkaan menossa?

Kukka: Toivottavasti säikyttelevät vuodot pysyvät poissa.

Kiitos kyytiläisonnitteluista!:)

Tuoresiirron jälkeen minulla ei ole ollut mitään tuntemuksia, mutta nyt tuntuu jänniä nippailuja navan seudulla. Ilmeisesti Luget tuntuu nyt enemmän, kun olen syönyt niitä jo ennen siirtoa.

Pitäisiköhän tämän viisipäiväisenkin alkion kiinnittyä 6-7 päivää siirrosta?

On se vaan kummallista, että raskausoireet alkaa heti siirrosta:) Oikein itsensä kiusaamista. Saas nähdä, mikä oire tulee seuraavaksi!

Kuka olisi menossa piinailujen alkutaivalta?

Pikkumyy ja pp2
 
Voi kun taas jännät paikat täällä!! :D
Tiihkis, onnea plussasta!!!

Samoin myös Mizzelle!!! Toivotaan, että toi ois vaan niitä alkuraskauden vuotoja ja kaikki menis hyvin!!

Pikkumyylle tsemppiä piinailuun!

Tigridia, sulla alkaa olemaan siis h-hetket käsillä sen suhteen, ett mitä tapahtuu! :D

Ja sitä omaa napaa.. Nytten on jo kolmesti ultrassa käyty, kun kroppa siis on niin hidas. Tänään oli follikkeli kuitenkin jo kasvanut. Mä jo pari päivää sitten kyselin, ett millos siihen lääkkeelliseen Passiin lähettäs. Lääkäri ei vielä tahtonut luovuttaa. No, jos viikkoon ei tuu ovulaatiota, niin sitten varmaan pitää miettii, mitä tehään. ARGH!
 
Toivo alkaa hiipumaan, vuoto lisääntyy samoin kipu :(
Toivottavasti lorahtais nyt sit kunnolla, ettei tarviis odotella ja tuskailla.. Ja vois sit yrittää mahd. nopsaan saada uutta "matoa" koukkuun ;)

Ihanaa Smirg et pääset sinäkin tositoimiin! Viimeks ku odoteltiin "yhdessä" :)

Plussaajille paljon tarrasukkia ja piinaajille ja hoitoja odottaville pitkää pinnaa :heart:
 
Voi kurjuus Mizze :( epätietoisuus on pahinta.

Miten Frangipanin fiilikset? Joko kohta testaat?

Pikkumyy eihän meidän kyytiläisillä ole kuin 2 päivää ikäeroa :) ja ihan hyvin sulla voi jo jotain tuntuakin, sillä kyllä ne alkiot aina kiinnittyy samassa kehitysvaiheessa eli kiinnittyminen alkaa 6-7 päivää hedelmöittymisen jälkeen.

).( pp8 ja ehkä vähän parempi fiilis kuin eilen, vaikka olo on kurja. Vatsa sekaisin, yökötystä, huuliherpes, naama kukkii ja kuivuu. Hoh hoijaa! Onko joku teistä testannut pp10 negaa, joka olisi myöhemmin muuttunut plussaksi? Haluaisin vaan päästä tästä epätietoisuudesta taas "selväjärkiseksi" tai sitten jatkaa pää pilvissä leijumista "luvan kanssa" :) Ei tässä oireiden kyttäämisessä järkeä ole. Esikoisesta oli rinnat kipeät pp12 jälkeen, toisessa alkuraskaudessa ei ollut mitään oireita. Ja pahoinvointi mulla on alkanut vasta rv6+. Oikeastaan ainoat alkuraskausoireet ovat mulla olleet vuodot!
 
Viimeksi muokattu:
TIgridia kiva kuulla, et sulla on samat oireet, ku mullakin :D Herpes huulessa, naama kukkii, yökötys ja maha sekasin ja mähän plussasin... Nämä kaikki samat oireet oli siis vielä alkuviikosta!

Lueskelin tossa keskenmenoista ja ilmeisesti km jälkeen on hyvät mahdollisuudet raskautua uudestaan..??
 
Mizze mäkin olen kuullut ystäviltä ja lukenut, että km jälkeen tulee helposti raskaaksi uudelleen. Muutenkin on hyvä merkki, että alkio kiinnittyi. Ei siis limis- tai jakautumisongelmaa tms. Kasvaminen on vaan niin monimutkainen prosessi että 20-25% menee jotenkin pieleen.

Kiva kuulla yhteisistä oireistamme :) täällä toivo hiipi takaovesta sisään, kun kuvittelen kohdanneeni äsken haamun Davidin testissä? Aamulla uusinta ja myös digi. Kärsivällisyys on yliarvostettu ominaisuus :D pitäkää peukkuja!
 
Jaahans flikat,
pitäiskö mun testata? Tänään kp 28/29 ja piinapäivä nro 11. Veritestiin määräsivät vasta 14vrk siirrosta eli ens tiistaina. Elämäni ainoan plussan testasin tuoresiirrosta 13vrk.

Eilen ja tänään on taas ollut niiiiiiin pessimistifiilis, nytkin toi turvotus tuntuu ihan menkkamaiselta. Rinnat on oudontuntuiset edelleen, parina aamuna on kuvottanut ja vatsanseudun turvotus on satunnaista. Miksi tän täytyy olla näin helvetillisen vaikeaa, miksei vaan voi tulla yksinkertaisesti raskaaksi, niksnaks niinkuin saduissa?

Tigridia on kyllä aika uskalikko...Viivan vahvistusta vaan huomiseksi, että pläjäyttäisi kunnon lukemat digiin, ettei tarvitsis arvuutella!

Pikkumyylle piinatsempit ja Mizzelle uskoa tulevaan! Smirg :wave:
 
Tigridia: Onpas meidän kyytiläisillä vähän ikäeroa;) Sinähän olet innokas testaamaan ja nyt jo sait haamun, wau!:) Jokos olet testannut uudelleen?

Frangipani: Onnea testiin!:)

Smirg: Hyvä, että sinäkin olet jo vauhdissa.

Kyllä taas on ihana jännäillä ja nyt meillä on täällä hyvä puhuri menossa, joten mukaan vaan:)

ON: Kyllä omat ajatukset pyörii paljon tämän kyytiläisen ympärillä. Nyt on vielä helppo olla, kun ei tarvi pelätä ihan vielä alkavaa vuotoa, mulla kun tihkuttelu alkoi jo 7 päivää tuoresiirrosta ja näin piinailut loppuivat lyhyeen.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vuoto jatkuu, alkaa muistuttaa jo tosiaan menkkoja! Kipuja ei oikeestaan taas nyt oo, eikä ne oo missään vaiheessa ollu ees kunnon menkkakipuja.. Kai tää vaan rauhakseen valuu ulos tuolta?! Täytyy muutaman päivän päästä tehä digitesti ja kattoo mitä se näyttää viikoissa, josko ois lähteny jo laskuun. Sit vois taas soitella klinikalle ja pyytää uutta veritestiä. Lääkkeitä en kumminkaan lopeta ennen ku saan siihen luvan. Alkaa homma mennä jo niin rutiinilla 8h välein :D

Mitens noi viikot lasketaan PASsista? Meillä punktio oli aikoinaan maanantaina ja keskiviikkona siirto ja loput huuruneniksi silloin pakkaseen. Eli onko nää PAS kaverit sitten 2 vai 3 päivän ikäisiä, kun sulatuksen jälkeen siirto samana päivänä?

Lupaavia teidän muitten oireet, eli kunnon plussapuhuri meneillään ;) Mä elän hengessä mukana ja odottelen meiän uusinta kierrosta!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille,

Ajattelin teiltä konkareilta kysyä, onko kenelläkään kokemusta pidemmästä vuotelusta punktion jälkeen? Mulle tehtiin tiistaina punktio viidettä kertaa ja ikinä ennen en ole vuotanut oikeastaan yhtään. Nyt tällä kertaa on tiistaista asti ollut sellaista limavuotoa, ruskeaa kylläkin, eikä nyt määrällisesti paljoa. Kamala huoli vain siitä, että onko alkiolla edes mahdollisuutta kiinnittyä... Vuodosta en siis ole muuten huolissani, mitään kipuja ei ole, mutta onkohan edes mahdollisuutta raskauteen. Lähinnä mietityttää mistä kohtaa nuo limat vuotavat, ei kai kohdusta. Nyt kuitenkin vasta pp2 menossa. Jos jollain kokemusta, olisin hyvin kiitollinen :)

Mulla siis ykkönen täällä omassa kodissa, pikkukakkonen taivaankodissa ja suuri haave pikkukolmosesta.
 
Turnip: En valitettavasti osaa vastata kysymykseesi, mutta jää ihmeessä piinailemaan tänne kanssamme!:) Mehän menemme aika samoissa, kun mulla on nyt menossa neljäs päivä pakkassiirrosta. Sinulla on ollut kivinen tie, kun et ole saanut kaikkia lapsiasi pitää luonasi. Toivotaan, että vuodot eivät haittaa kiinnittymistä ja tämä kerta onnistuisi. Monesko punktio sinulla on nyt tässä yrityksessä menossa? Saitteko hyvin pakkaseen? Voimia piinailuun!
 
Kiitos Pikkumyy vastauksesta :)
Tämä oli nyt tämän yrityskierroksen ensimmäinen IVF/ICSI , tehtiin molempia. Pakkaseenkin jäi jotain, en edes ole ihan varma mitä, koska olin niin iloissani että IVFllä oli hedelmöittynyt kolme munasolua. Edellinen raskaus alkoi oikeastaan tasan vuosi sitten IVF.n tuoresiirrosta, mitään ei silloin jäänyt pakkaseen ( koska 24 munasolusta vain yksi hedelmöittyi...) Tästä raskaudesta syntyi siis ihana kaunis enkelityttö viime syksynä, joka jätti sylin kovin tyhjäksi :(. Mutta nyt siis katse eteenpäin :)

Vuoto on nyt oikeastaan loppunut, silti taka-alalla pelko, että eihän pikku alkio ole valunut ulos jo ihan alkumetreillä... Tiedän, että jos soittaisin klinikalle ja kysyisin sanoisivat että normaalia on. Niinhän ne aina sanovat :/ joten ei auta, jäitä hattuun ja odottamaan. Ikinä en ole näin stressissä hoidoista ollut, vaikka piinapenkillä on oltu aiemmin vaikka kuinka monta kertaa. Tsemppiä sullekin piinailuun!
 
Viimeksi muokattu:
Frangipani testailuja odottelen malttamattomana?

Turnip tervetuloa! Olen pahoillani menetyksestänne. Mä
Vuodin punktion jälkeen muistaaksi neljänä päivänä?

Mitkä fiilikset Pikkumyy? Ei sulla ala muut vuodot kuin mahdollinen kiinnittyminen, kun on lääkkeellinen PAS :)

Mizze sä oot ihanan positiivinen! Jos alkio oli kaksipäiväinen niin siirtopäivä oli silloin 2+2, yleensä 4 soluinen?

).( pp10 ja clearblue antoi äsken "raskaana 1-2" :) vaaleanpunaiset viivat olen tikuttanut Davidin testeihin joka päivä pp8 illasta lähtien. Älkää ostako niitä, ehtii saada sydärin moneen kertaan kun viivan ilmestymisaika on testissä ohjeen mukaan 5-15min ja se todella on niin. Lisäksi se kuinka kauan testiä pitää pissassa vaikuttaa viivan vahvuuteen...
Ihan on raskaana oleva fiilis jo ajoittain, kun rinnat ovat turvonneet ja kihelmöivät :) ihana olo. Uskomaton tuuri meillä :)
 
Tigridia: Kovasti onnea plussasta!! :flower:

Missäs muut testaajat viipyvät tulostensa kanssa? :D

Täällä vuoto on runsasta ja huomenna soitan taas klinikalle, jos sitä jo pääsis uusiin verikokeisiin ja sais noi lääkkeet lopettaa..
En oikeen vieläkään tajuu tota alkioiden ikäjuttua (taas asia mikä pitää vääntää rautalangasta!)...
 

Yhteistyössä