Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Mizze77 mulla meni pahimmillaan 10 päivää terolutien jälkeen ennen kuin menkat alkoi...

Tiihkis varmasti oikea päätös. Mäkin olen päättänyt jo etukäteen, että hälyn käydessä menen punktioon. Oletko lukenut odottajien puolella seulonnassa kiinnijääneiden palstaa? Musta se on jotenkin lohduttavaa, että riskiluvuilla 1/5 syntyy myös paljon terveitä lapsia ja suurin osa hälyistä on turhia.
Mun lapsettomuuslääkäri oli nimenomaan sitä mieltä, että kohonnut estrogeenipitoisuus aiheuttaa seulahälyn. Ja estrogeenipitoisuus on varmasti korkea, kun sitä elimistöön keinotekoisesti lisätään. Sinänsä en kyllä tiedä miten estrogeenipitoisuus vaikuttaa noihin merkkiaineisiin, joita mitataan, mutta tuskinpa lääkäri tuollaista tietoa ihan omasta päästään keksisi. Tässä linkki STM:n sikiöseulontaryhmän selvitykseen, jossa mainitaan, että "Lapsettomuushoidot voivat myös vaikuttaa tulokseen. Huomioi tämä ohjannassa!" Eipä taideta nykyään huomioida... http://members.suomenkatiloliitto.fi/ultra_terhi_virtanen.pdf

Ambrosia85 luin toisalta palstalta uusimman viestisi enkä tiedä mitä sanoa :( Olen äärimmäisen pahoillani! Voimia keskeytykseen ja mittaamattomaan suruun.


Tigridia 12+0! Ja seulontauä torstaina
 
Viimeksi muokattu:
Mä liittyisin myös tänne, toista lasta kovasti toivotaan.

Taustaa: Meillä on pian 1-v poika, joka sai alkunsa NKL:lla ovulaation induktio+inssillä. Meillä hoidot oli helpot ja M sai alkunsa 1. hoitokerrasta. Sitä ennen yritettiin luomusti 1,5 vuotta, 8/2011 oli varhainen km ja 9/11 repesi munatorvi.

Mulla alkoi menkat nopeesti synnytyksen jälkeen ja nyt on jo 9 kiertoa yritystä takana. Tammikuussa mun vas. munatorvi poistettiin Kättärillä, kun aiheutti kipua ja oli ns.turha. Nyt tuli lääkärin teksti, jossa sanottiin, että mun pitäisi tulla helposti raskaaksi, joten NKL:lle saa ottaa ensi joulu-tammikuussa yhteyttä. Mulla ovulaatiohäiriö, pco ja endoa. Nyt sitten yritän bongailla ovista ja syön foolihappoa. Mä olen todella skeptinen luomuraskauden suhteen, mutta kai sitä pitää kuitenkin edes yrittää.

Anteeksi pitkä sepustus.
 
Tiihkis voi tätä epätietoisuuden, pelon ja jännityksen määrää! Kuulostaisi kuitenkin siltä, että teillä pitäisi olla hyvät mahdollisuudet selvitä yli taas tästäkin esteestä. Hyvä että löytyi omantuntuinen ratkaisu. Koska punktio on? Tsemppiä!

Frangipani mikä tilanne? Tekstisi toi kyyneleet silmiin

Irene onnea matkaan! Kai sitä aina koittaa keksiä jotain hyviäkin puolia siinä, ettei tulisi raskaaksi. Mieli yrittää pitää menossa mukana kävi kuinka kävi. Toivotaan kuitenkin, että plussa tulisi!

Sorel tervetuloa

Keskiviikkona tulossa varhaisultra. Nyt on mennyt aika oksennustautia potiessa, kohta se jännityksen hirvitys taas varmaan nostaa päätään, eikä oikein voi suojautua. Onneksi on tullut vähän sitä paremmanlaistakin pahoinvointia ja rintojen aristusta, ettei ole ihan epäuskoinen olo.

Mizze varmaan kehosi toipuu sitten vielä?
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Punktio olisi keskiviikkona, jos sen teemme. Emme siis lopullista päätöstä ole vieläkään osanneet tehdä. Kävimme viime viikolla yksityisellä ultrassa eikä pienokaisessa näkynyt mitään vikaa missään mitä pystyttiin näillä viikoilla katsomaan. Lääkäri uskalsi jopa epäillä, että onko riskiluku laskettu varmasti oikein. Mennään nyt siis ensisijaisesti kuulemaan mistä tämä hälytys on syntynyt. Jos sitten olisikin niin, että ne mun veriarvot on ihan pielessä niin sitten mietitään punktiota uudelleen. Puhelimessa he eivät näitä arvoja mulle siis kertoneet vaan totesivat vain, että toinen on hiukan koholla ja toinen vähän matala. Jotenkin on ihan epätodellinen olo ja nyt odotamme vain tuota keskiviikkoa, sen jälkeen voimme taas sitten pohtia miten haluamme edetä. En vaan millään kestäisi ajatusta, että punktio aiheuttaisi keskenmenon täysin terveelle ja vaikeasti tehdylle lapselle.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä eri vaiheisiin.
 
Hei,

mahtuuko mukaan yksi pikkukakkosta yrittävä, pitkänlinjan "hoitotapaus" :wave:

Meillä siis ennestään 1,8 -vuotias poika, joka syntyi 1 IVF:n tuoresiirrosta. Takana sitä ennen lapsettomuutta 4 vuotta, ensin luomuyrittämistä pari vuotta, josta tuloksena yksi tuulimunaraskaus (11+1) ja varhainen keskenmeno (7+0). Sen jälkeen pari ovulaation induktiota Clomifenillä, yksi tulokseton inseminaatio ja yksi IVF, josta saatiin kerättyä kuusi solua. Raskaus alkoi tosiaan ensimmäisestä tuoresiirrosta, mikä oli ihme sekä itselle että lääkärille. Mulla ongelmana epäsäännöllinen kierto, joka voi olla jotain 32-42 väliltä.

Nyt takana kaksi PASia, molemmista negat. Paras alkio oli pakattu yksittäin, joka ei selvinnyt sulatuksesta. Loput alkiot on pakastettu kahteen olkeen 2 + 2. Ensimmäisessä PASsissa siirrettiin kahden päivän ikäinen alkio, tuloksena siis nega. Oljessa ollut toinen alkio kehittyi maljassa blastoksi, joka pakastettiin. Viime siirrossa siirrettiin tuo blasto, joka ei sitten kuitenkaan tarttunut kiinni... Huomenna edessä kolmas PAS, tällä hetkellä maljassa morulavaiheessa köllöttelee kaksi kaveria, joista toinen olisi tarkoitus siirtää huomenna, mikäli blastoiksi kehittyvät. Toinen menee sitten vielä pakkaseen odottamaan, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tällä hetkellä sellaiset fiilikset, että nyt on "kaikki munat samassa korissa". Ihan hermona odottelen, että aamulla pitää soittaa, mitä huurunokille kuuluu ja päästäänkö siirtoon..

Rasittaa ja ketuttaa, yhtä aikaa! Toisaalta olen tietysti etuoikeutettu ja tyytyväinen, että meillä on jo ihana poika. Mutta kun tätä rumbaa ei jaksaisi aloittaa uudestaan aina joka kuukausi. Mulla on kierto tosiaan mitä sattuu, joten PASit tehdään lääkkelliseen kiertoon (Zumenon + Lugestronit). Ei jakseta edes luomuyrittämiseen uskoa. Zumenonista oireita ei tule, mutta Luget aiheuttavat kyllä monenlaista raskausoiretta. Lisäksi joudun laittamaan niitä 1 aamulla - 1 päivällä - 1 illalla.

Toisaalta kauhistuttaa se, että kohta on uusi punktio edessä, jos PASit eivät tuota tulosta. Muutenkin tuntuu, että voiko PAS tosiaan onnistua...? Punktio ei ole maailmanloppu, mutta vain niin rasittava ja tympeä homma:mad: Nytkin kahlaan nettiä läpi taukoamatta, että voiko morula olla vielä kehittymättä blastoksi niin, ettei huomista siirtoa tulisikaan.

Sorel: Mikä teillä on perusteena, että pääsette hoitoihin vasta marras-joulukuussa? Itse olemme yksityisellä, joten en ole julkisen puolen kanssa ollut tekemisissä. Miten määritellään "helposti raskautuva"? Noilla perusteillahan munkin pitäisi sitä olla, kun saatiin poika tuoresiirrosta. Jotenkin aika käsittämätöntä. Tsemppiä odotteluun ja luomuiluun :)

Tsemppiä kaikille muillekin tasapuolisesti sekä piinailijoille että vaikeimpien asioiden kanssa painiville. Sanat eivät riitä kertomaan omia fiiliksiä, jos joutuisi tuollaisia vaikeita päätöksiä tekemään. Ja toivotaan, että mahdollisimman moni pikkukakkosta yrittävä plussaisi mahdollisimman pian=)
 
Paiju onnea huomiseen ultraan! Samoin Tiihkis, kovasti tsemppausta!! :heart:

Sorel ja Nadja tervetuloa joukkoon!

Ei näy sitä pirun vuotoa vieläkään, soitin jo klinikallekin ja hoitaja lupas keskustella lääkärin kanssa... Ärsyttävää odotella!!
 
Heippa!

Palaan taas palstoille nyt, kun toinen lapsi on "tilauksessa". :)

Meillä on tytär 6/12, 1. IVF:n tuoresiirrosta alkunsa saanut, sitä ennen yritystä takana pari vuotta, kolmesta inseminaatiosta ei tulosta. Jonkinasteisesta univelasta huolimatta halusimme näinkin pikaisesti seuraavaa lähteä yrittämään, kun biologinen kello nimimerkin mukaisesti jo tikittää. Pakkasessa meillä on viisi top-luokan alkiota, ja suuri toive on, että niillä pärjättäisiin, vaikka munasolujen kasvatus- ja keräysprosessi helppo minulle olikin.

Kaksi suht normaalia kiertoa ollut, seuraavasta alkaa hoito (Zumenon + Luget). Lääkärin mukaan (ollaan julkisella puolella Taysissa) onnistumisprosentit PAS:issa ovat heillä olleet käytännössä yhtä hyvät kuin tuoresiirrossa. Toivossa on hyvä elää... :)

Täällä näyttäisi joku tuttu nimikin olevan, Frangipani ainakin oli jossain vaiheessa samalla palstalla mun kanssa.

Tsemppiä meille kaikille! :)
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä hoitoihin kaikille! Yrittäkää ajatella mahdollisimman positiivisesti, vaikka se vaikeaa joskus onkin.

Tiihkis: Voimia ultraan! Olen niin pahoillani, että olette joutuneet kohtaamaan epätietoisuuden näin ihanassa ja onnellisessa asiassa.

Paiju: Onnea myös sinulle ultraan ja toivotaan kaiken olevan parhaalla mahdollisella tavalla. Oireetkin tuntuvat ketovan vain hyvää.

Mizze: On se nyt kumma, kun menkat antavat näin odottaa itseään,ärsyttävää!

ON: Mulla oli tänään np-ultra ja voi, että kun jännitti ja kauhistutti. Avatessani äitiyspolin ovea tunsin itseni ihan hirveän onnelliseksi, melkein pysähdyin tunnelmoimaan:) Tänään olisi 12+5 ja sikiö vastasi 12+6, joten nyt minun ei tarvitse enää murehtia kasvua. Kaikki mitat oli ok. Niskaturvotusta 1.5 eli alle 3, joten sekin oli ok. Suhdeluku verikokeen kanssa 1:7400 eli ok. Olin ihan valtavan helpottunut poistuessani huoneesta. Voisinko nyt siis vihdoin uskaltaa uskoa olevani raskaana, kun vuodotkin ovat olleet poissa 3 viikkoa, KYLLÄ! Kätilö mittasi hematooman kooksi 1,4cm*0,5cm kun se aikaisemmin oli 2,4*1,3. Hänen mukaansa vieressä oli mahdollisesti kaksi piennempää. Mutta lääkäri oli taas sitä mieltä, että ei täällä kyllä mitään näy. Uskon kyllä kätilön tarkkaa työtä. Vuodot poissa ja verihyytymä pienentynyt, joten sekin alkaa näyttää jo paremmalta. Nyt alkaan pikku hiljaa liikkumaan ja kai sitä miestäkin pitäisi vähän muistaa;) Tällä viikolla kerromme uutisen vanhemmillemme ja sisaruksille. Katsotaan nyt montako päivää menee, että tässä osaa olla ressaamatta!

Toivon teille kaikille hyvää jatkoa!
Kirjoittelen jatkossa odottajien puolella ja toivon kaikkien plussaajien tulevan mun ja Tigridian iloksi sinne ja tietenkin teidän kaikkien muidenkin!:)
Käyn kyllä lukemassa tiiviisti kuulumisianne.

Aurinkoa päiviinne!:)

Pikkumyy 12+5
 
Pikkumyy olen niiiiiin iloinen hyvistä uutisista!! :flower:

Ja niinhän siinä sitten kävi, et tarvittiin soitto klinikalle, nii johan yöllä alko lorista :D Lääkkeitä popsimaan ja rättejä vaihtelemaan... ;)
Vihdoinkin siis päästään yrittämään uutta PASia! Toivottavasti päästäis plussaajien puolelle tällä kertaa!
 
Maan päällä taas, mutta leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.

Ovisplussa tänään kp13 ja maanantaina toivottavasti siirtoon. 2+2 jäljellä pakkasessa. Olen jo alkanut henkisesti valmistautumaan ivf:ään ja se menee varmaan mulla pitkän kaavan mukaan, aikaisintaan syksyllä. Plääh.

Tervetuloa uusille! :wave: Armi, muistan sinut kyllä! Toisaalta kiva, että taas tavataan, mutta kurja juttu, että näissä merkeissä jälleen.
 
Tigridia kiitos.
Kiitos myös Tiihkikselle vastauksesta.

Ainakin perinnöllilsyyslääkäri uskoi että päästään jatkamaan suoraan hoitoja, eikä myöskään meidän sairaalan lapsettomuuslääkäri nähnyt mitään ongelmia paluun suhteen (on itse siirtymässä nkl:n hormoonipolille elokuussa).

Meidän tytär, minun esikoinen, miehen toinen lapsi sai kuolemantuomion kromosomitutkimuksissa. Hällä todettiin triploidia joten ei mahdollisuuksia elämään.

Meillä siis tarkoitus palata hoitoihin yrittämään pikkukakkosta mahdollisimman nopeasti.

Hoitomuotona hyvin todennäköisesti OI jolla ensimmäinenkin raskaus saatiin aikaiseksi.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Tosi ikävä juttu teillä takana Ambrosia85 :hug: Toivottavasti onnistutte pian uudelleen!

Täällä kp2, Zumenon 2mgx3 menee päivässä ja ultra ensi viikon perjantaina. Onpa kiva kuulla, että teille Armi74on sanottu noista onnistumisprosenteista noin! Itse oon pitänyt näitä PASeja onnistumisprosenteiltaan paljon huonompina!

Tsemppiä kaikille hoidoissa jaksamiseen ja etenkin siihen onnistumiseen!!
 
Mulla menkat kohta viikon myöhässä, joten ei ehditä tehdä PAS:sia seuraavaan kiertoon, jahka se nyt ees alkaa, koska mulla on just siirtoviikolla työreissu. Eli eipä tässä muuta kun ootellaan. Ehditäänköhän edes ennen kesätaukoa...
 
Minäkin rupean pikkuhiljaa täältä aktivoitumaan! Kp1 on tänään tai huomenna ja sitten olisi tarkoitus aloittaa zumenonit, juuri hain pillerit apteekista, haittavaikutuksia en edes uskaltanut lukea :D!

Onhan se muuten niin, että luget aloitetaan vasta siirtopäivänä? Siitä suunnittelukäynnistä on jo niin kauan, että en enää muista ja mitään ohjelappua en Ovumiasta, ihme kyllä, saanut.

Armi ja Tiriäiti menette sitten hiukan edellä, onnea yritykseen :heart:! Onko teille tullut zumenonista sivuoireita?


Irene
 
Irene80, mulla ei myöskään ole tullut mitään sivuvaikutuksia Zumeista, kaverille oli tullut päänsärkyä, mutta on muutenkin migreeniin taipuvainen. Ultra oli eilen ja siirto toivon mukaan keskiviikkona (tiistainakin olisi voitu tehdä, mutta olen silloin töissä). Luget pitäisi tänään aloittaa -- yök.

Mä en oo edes ehtiny kauheasti tätä hoitoa nyt ajatella, kun meille syntyi viikko sitten vähän enemmän perheenlisäystä; 10 koiranpentua. :D

Mizze77, mikä meininki?
 
Vappuaaton kunniaksi kävin hakemassa yhden 4-soluisen huurunenän kyytiin :) eli onkohan nyt sit pp5 menossa... Jo edellisestä yrityksestä tutuksi tullut vuoto on seurana taas :( muuten ei sit ookaan mitään oiretta mistään. Jos tulee nega, ni pitäs keritä vielä yks PAS tekee ennen kesätaukoa.. Yritä kyllä pysyä positiivisena, mut marttyyri nostaa taas päätään takavasemmalta negatiivisella asenteella! ;)
 
Onnea perheenlisäyksestä Armi74 :D

Ja peukut pysytyssä teille Mizze77!!

Meillä myös nyt kyytiläinen, toinen alkio ei selvinnyt sulatuksesta, toinen selvisi ja se nyt matkassa :) Nyt vain sitten pari viikkoa jännäillään ja toivotaan parasta!
 
Täällä ollaan nyt sitten teoriassa toistaiseksi raskaana, kun yksi alkio siirettiin tänään. ;) Ensin oli sulatettu yksin pakastettu kaveri, joka ei selvinnyt, ja sitten kaksi yhdessä pakastettua, jotka molemmat selvisivät. Halusin, että vain yksi siirretään, joten toinen jatkokasvatetaan ja pakastetaan uudelleen. Muistankohan oikein, että lääkäri sanoi tämän siirretyn olevan 9-soluinen?

Eilen ostin raskaustestin, kun olin muulla asialla apteekissa ja testit osuivat silmään. Saapa nähdä minä päivänä pettää hermo ja testaan (tuskinpa jaksan sitä täyttä kahta viikkoa odottaa, mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät!)... Testi on sellainen digitaalinen, koska viime testailun jälkeen vannoin itselleni, että en enää ikinä suostu tuijottamaan niitä haaleita viivoja kauhean epävarmuuden vallassa!
 
Tsemppiä tiriäiti ja Armi!! Toivotaan kovasti tarrasukkia teidän kyytiläisille :D

Meidän kyytiläisellä taitaa olla huonot sukat, koska tänään aamulla taas lorahti kunnolla verta :( Aiemmat pari pikku vuotoa ois voinut tulkita kiinnitysvuodoks, mut tän aamunen ei taas lupaa hyvää... Mahaa juilii ja hermot on kireellä, joten menkat taitaa tehdä tuloaan! Onneks kohta on maanantai ja pääsee verikokeeseen, mun tuurilla kuitenkin odotan taas tuloksia tiistaihin. Onneks tällä kertaa ei oo ollu kuvottavaa oloa, niin ku viimeks! Harmittaa kyllä kovasti jos taas on ollu hipasu ja testiin tulee turha plussa, ni se siirtää seuraavan yrityksen kesän yli :(

Mä en kyllä tajuu noista alkioitten soluisuuksista yhtään mitään! Edellinen oli 7-soluinen ja tämä 4-soluinen. Molemmat on käsittääkseni pakastettu samaan aikaan ja kumpikin sulatettu siirtoaamuna... Miten ihmeessä noi voi olla noin erilaisia??

Mitäs muille kuuluu??
 

Yhteistyössä