Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Voi ei Melinda, pahoittelut :hug:
Jotenkin se että tajuaa ettei hedelmöittynyt munasolu kiinnity, on niin vaikeaa niellä, kun ollaan jo niin pitkällä raskausprosessin kanssa, kun on jo olemassa se alkio

Briitta, 8-soluinen on kaiketi kolmen päivän kasvun tulos, jos on jakaantunut normaalisti. Eli jos ootellaan viidennelle päivälle alkio olisi jo 32-soluinen, niinkö, tietääkö kukaan?

Mulla on onneksi etäpäivä tänään ja vielä osapäiväisesti, joten keskityn hautomaan. Jostain luin juuri että punktiosta yms operoinnista seuraavasta turvotuksesta kohdun lämpötila laskee siten, että kiinnittyminen on vaikeampaa siksi. Tietääkö kukaan, onko tässä perää? Silloinhan pitäisi jotenkin lisätä verenkiertoa kohdun alueella, mutta miten?

Neitoperho, mullakin nippailee, mutta sen täytyy taatusti olla ihan haamuaistimusta pp1... ;-)

Tiiku13 pp1
 
Ciram: ehdottomasti tää on myös meille se viimeinen jos joskus sellanen saadaan... Liian raskasta!

Melinda: vielä pp10 on kovin aikaista testailla. Mulla oli tosiaan viimeksi haamujen haamu vasta pp11. Yritä vielä positiivisella mielellä, vaikka itekkin välillä seilaan fiiliksellä, et pessimisti ei pety.
 
Hitsiläinen, kirjoitin pitkät pätkät kunnes Lumiasta loppui akku kesken kaiken... Nyt sit kokeillaan jos padilla olis parempi tuuri... ;)

Tiitu: sitä yhtä alkioita jatkoviljeltiin 4-päiväiseksi ja sit pakastettuina jos jatkoi jakaantumistaan. Meille siis siirrettiin ma 3-päiväisen 8-solmineensa alkio. Tajusin just että mulla on virallinen testipäivä jo pp11! Mistäköhän johtuu? Siis onhan se alkio jo 3-päiväisen mut aikaiselta tuntuu... Milloin sulla on?

Briitta: mullekaan Synarela ei aiheuttanut mitään oloja, ihan normi olo muuten, paitsi että menkat myöhässä. No mä tietty kans jo rupesin kuvittelemaan että olisin luomusta raskaana... Pyh ja pah. Synarela toimi kuitenkin ihan hyvin, vaikkei mitään tullutkaan, joten älä huoli! =)

Joseliini: ai niin, säkin uskaltauduit testaamaan jo näin aikaisin! Joo, ehkä mielenterveydelle on parempi testata vasta aikaisintaan kp10... ;) Kyllä se vielä vois positiiviseksi muuttua, hypätään siihen samaan plussajunaan! Hauskoja juhlia, kyllä sähköä varmaan voit lasillisen ottaa, ei varmaan niin pahaa tee. Sehän voi vaan rentouttaa...

Melinda: voi ei... Tosi harmi jos se olikin kemiallinen raskaus. Käy nyt vielä siinä verikokeessa, niin saat oikean tuloksen. Tsemppihali!

Neitoperho ja Tiiku: siis mä kans tunsin ihan selviä nippailuja silloin pp1 ja pp2, mut ei ihan taida paikkaansa pitää. Toisaalta luin Väestöliiton sivuilta, että alkionsiirrossa alkio ruiskutetaan kohdun seinämien poimujen väliin, joten ei sitä tiedä vaikka se heti rupeaisi tarraamaan... ;)

Neitoperho: joo, kyllä mä soitan sinne Naikkarille ma ja vaadi, että saan tietää sen Alkion kohtalon. Siis mä kysyin siirtopäivänä, että enkö mä voi soittaa vaikka loppuviikosta ja kysyä miten kävi. Ne kielsi, ettei turhaan kannata soittaa, jotain omituista selittivät ettei ne tulokset tuu sieltä laboratoriosta blaablaablaa... Mut ma kyllä soitan, koska olis kamalaa jos pe saisin tuplasti surullisia uutisia.

ON: ei mitään oireita. Tissitkin on ihan tyhjän tuntuiset. Viime raskaudessa mua väsytti ihan superpaljon jo ennen testiä ja tuli pientä pahoinvointiakin. Muistan, kun sanoin miehelle että jos nyt en oo raskaana niin on kyllä ihme! Toki ne oireet tuli muistaakseni vasta ihan pari päivää ennen testiä. Testasin siis plussan pp11.
 
Tiiku: mites olisi punaviini? Eikös sitä aina joskus suositella piinapäivinä kohdun verenkiertoa lisäämään ja rentouttamaan =)

Popcorn: sehän olisikin melkoinen ihme, jos meidän 2-päiväinen alkio, jolla pitäisi olla kiinnittymisongelmia (fragmentoitumisen takia) kiinnittyisi kolmantena päivänä :LOL:
 
Kiitos kamut kannustuksesta viinilasin äärelle -)
Mies ei mutistellut mitään kun kerroin että pien kristallilasillinen punkkua olisi suositeltavaa vaan kipitti oitis tarjoamaan :-D
Tuli rennompi olokin ;-)

Neitoperho83, itseasiassa eikös se juuri kolmantena päivänä kiinnity? Hoksasin nimittäin että sain klinikalta matkaa gonapeptylin joka pitäisi pistää su, eli pp3? Entäs jos kuule ei olekaan sulla pelkkää kuvittelua se nippailu :)

Popcorn, mulla on testipäivä määrätty vasta 5.12., eli onkohan se sitten pp14.

Tiiku13 pp1, vasta..
 
Tiiku: Mulla siis vasta pp2 menossa ja kivut alkoi jo eilen. Eli eilen ei ollut vielä se kolmas päivä siirrosta vaan alkioiden ikä 3 päivää. Ja olo on jo nyt jopa pahempi kuin yleensä vuodon alettua :O

Huomenna mullakin on tuo Gonapeptyl edessä. Tosin nyt jo kauhistuttaa, jos siitäkin tulee vielä lisäoireita. Tänään kivut yltyi illalla tosi pahoiksi, eikä buranaa saa ottaa :( Voi tulla melkoinen yö, jos tää jatkuu! Panadolia vissiin saa ottaa? Kävin jo mittaamassa kuumetta, ettei vaan oo kohtu tulehtunut ronkkimisesta tai jotain, mutta ei ollut kuin vähän lämpöä. Oksettaa, paleltaa ja vatsa, selkä ja nivuset on tulessa. Tää ei voi olla enää mitään hyvää, kun on näin aikaiset piinapäivät vasta menossa. Luulisi, että jos kohtu olisi ärtynyt, sekin olisi jo ehtinyt rauhoittua. Ja totta kai on taas viikonloppu niin ettei voi soittaa neuvojakaan klinikalta!

Neitoperho, pp2
 
Sori Neitoperho, sotkin päivät ja muut. Mehän mennään päivän perättäin.
Tuo kuulostaa aika huolestuttavalta, nuo kivut :-( kannattaisko sun soittaa päivystykseen? Hesassa päivystys on Naistenklinikalla. Luulis sieltä saavan apua ja ohjausta myös puhelimitse.
Panadolia saa ottaa, ei muuta.
Mutta mä soittaisin päivystykseen heti, ihan varmuuden vuoksi.
 
Voi harmi Melinda!

Tsemppiä piinapäiville Tiiku ja Neitoperho? Joko Neitoperhon kivut alkaa hellittää?

Tänä aamuna taas testasin negan. Rinnat ei oo enää yhtään kipeet, mut ne on vieläkin aika pinkeän oloiset. Lämmöt oli ainakin vielä eilen koholla (36,8), mut se voi johtua lugeista. Välillä kotona on hiki ja välillä paleltaa. Nyt aamulla on tuntunut ekaa kertaa kunnon menkkakipuja. Mä en ala jos nyt alkaa menkat! Valitin lääkärille lyhyestä luteaalivaiheesta ja se kysy et alkaako menkat jo ennen veritestiä. No joo, ne on yleensä ehtinyt jo loppua ennen sitä! Ja niin varmaan nytkin... Masentaa :(

Pitää lähtee kohta tytön kanssa shoppailemaan, jos se vähän piristäis. Voin kertoa, että on, muuten vaikeaa kävellä jalalla, jonka lihaksia ei oo neljään viikkoon käyttäny. On melkein vaikeempaa kun kipsin kanssa!

- Ciram, pp9
 
Mites neitoperho voi? Kyllä mä muistelisin, että mulla oli myös pp2 illalla ja yöllä tosi kipee maha ja ikävää vihlomista tuntui. Koitin sinnitellä ilman kipulääkkeitä. Kivut pitäis kyllä kohta helpottaa.

Mäkin otin punaviiniä lasillisen silloin kiinniittymisajankohdan aikoihin ;) Ei siitä varmaan haittaakaan ole.

Vieläkö Melinda on testaillut? Pidän peukkuja et vielä hyvin kävis!

Ciram: Onko sulla ollut viikolla yhtään menkkamaisia kipuja vai nyt vasta? Shoppailkaahan jotain kivaa, ja varo jalkaa. Jospa se testi osoittaiskin jotain muuta huomenna, peukut myös sille et niin kävis.

EI, en ole testailut tänä aamuna. Pieni lentsu taitaa iskeä päälle. Menkat pitäis alkaa tänään tai huomenna vanhan kaavan mukaan. Yleensä tässä vaiheessa alkaa megamaaniset kivut mahassa endon takia. Nyt vielä kaikki rauhallista. Jännityksellä siis tätä ja huomista päivää odotellaan.

Joseliini pp9
 
Ciram: mulla myös lyhyt luteaalivaihe ja naureskelen aina kun testauspäivä on niin kaukana. Nytkin se on 14pv siirrosta, eli luteaalivaiheeksi tulisi 16pv :whistle: Joo, niin varmaan! Hyvä jos ens viikolle päästään. Mä sain muuten kinuttua itselleni Tyroksiinin, vaikka kilppariarvot on olleet raja-arvojen sisäpuolella (kuitenkin siellä yläpäässä) ja nyt tuntuisi, että se olisi muutamalla päivällä pidentänyt tuota luteaalivaihetta. Piristää siis munasarjojen/keltarauhasen toimintaa, joten jos joudutte vielä seuraaviin hoitoihin, niin kannattaa kysyä, jos arvot on lähempänä ylä- kuin alarajaa! Toivotaan tietysti, että tulos vielä muuttuisi ja seuraavaa hoitoa ei tarvittaisikaan :)

ON: Soitin eilen sinne päivystykseen ja kuulemna niin kauan kun ei tule vuotoa tai kuumetta ja pystyy kotona olemaan, niin ei hätää. Hevoskuuri panadolia ja vuodelepoa. Epäili, että kohtu on tosiaan ärtynyt toimenpiteestä ja siksi supistelee edelleen. Ei taida olla kovin hyvä merkki, jos se on supistellut nyt kolme päivää. Miten siellä mikään voi pysyä sisällä, saati sitten kiinnittyä :'( Olisi pitänyt heti torstaina soittaa klinikalle ja pyytää Litalginit ja ottaa loppuviikko saikkua. Heti tuli sellainen olo, että tässä se meidän tämän kerran yritys nyt sitten oli. Joka kerta tulee jotain uusia vastoinkäymisiä, enkä ikinä osaa tehdä ajoissa oikeita päätöksiä, joista voisi olla apua :ashamed:
 
Hirmusesti onnea plussanneet!! :flower:

Täällä on niin aktiivista porukkaa, et jos ei hetkeen käy juttuja kurkkaamassa, niin heti putoo kyydistä! :D

Täällä lähti taas homma käyntiin, eli kohti viimeistä PASia... Progynovaa popsitaan ja ens viikolla mennään ultrattavaks. Toivottavasti tämä viimeinen oljenkorsi toisi sen toivotun pikku kakkosen!! :heart:
 
Toistaiseksi ei vuotoa, mut selkää jomottelee välillä, ja vähän mahaa kans. Muistaakseni edellisessäkin hoidossa oli niin, et eka yks päivä oli kipuja, seuraavana päivänä kipuja ja tuhrua ja sit seuraavana päivänä kunnon vuoto helvetillisine kipuineen. Normikierroissa mulla ei oo mitään tämmöstä enteilevää kipua, vuoto alkaa sit kun alkaa. Mä alan olla aika luovuttanut tän hoidon tuloksen suhteen. Shoppailureissustakaan ei tullut yhtään mitään. Mun huono mieli tarttui tyttöönkin ja tultiin molemmat itkien kotiin. Et tämmönen päivä tänään, jokohan sitä huomisen aikana tokenis työkuntoon. Siis henkisesti, kai tän jalan kanssa jo pärjää...
 
Ihanku mitään tukilääkkeitäbenää tarttisin, mut lääkärin määräyksestö jatkan niin kauan kunnes annetaan lupa lopettaa. Tulin nimittäin Lutinuksen loppumisesta varoittamaan jos jollain käytössä. Kaikista apteekeista kuulemma vedetty pois jonkun laatuvirheen (?) takia.

Soitin päivystykseen ja sieltä olivat onneksi asiasta tietoisia ja lupasivat kirjoittaa e-reseptin Lugesteroniin.

Tänään on siis Lutinuksen takia suututtanut ja epäonnistumisen takia itkettänyt. Tein tässä illalla vielä yhden testin ja negatiivinen tottakai.

Tsempoiä teille piinailijoille. Jonkun on nyt tilastollisesti onnistuttava!

-Melinda pp11
 
Paljon onnea Frangipani!!
Melindalle pahoittelut..hirveetä toi että antaa plussan ja ehtii iloita.
Mulla tosiaan veritestissä HcG alle 3, eli ei tietoakaan kiinnittymisestä..mutta siis negahan jo tiedettiinkin. Seurailen täällä ja jos joku viittii niin mut saa siirtää sinne hoidot lähestyy osioon..ensi vuoden puolella sitte..
 
Kiitos vinkistä Melinda, soitin Yliopiston apteekin päivystävään numeroon ja sieltä kerrottiin että Lutinuksissa on 2 erässä tapahtunut ylikuumenemista, jonka johdosta progesteronin määrä lääkkeessä on laskenut. Tietty mulla on just sitä erää paketti. Eli ne saa vaihtaa apteekissa ilman reseptiä vastaavaan eli Lugeihin.

Oliko täällä muita Lutinusten käyttäjiä? Ei plussanneista olis kukaan käyttänyt Lutinuksia? Antais vähän toivoa tähän epätoivoon...
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Itsellä kyllä ei ollut uskoa onnistumiseen, varsinkin kun ne ekan hoidon 9 passia menivät kerta toisensa jälkeen persiilleen. Ilmeisesti tää tuoresiirto on enemmän mun kropan juttu.
Ultra on vasta 12. päivä, siihen asti täytyy ottaa lungisti ja jalat maassa. Menkkajuilintoja ja jäätävää iltaturvotusta lukuunottamatta ei mitään oireita. Rinnat ehkä aavistuksen aremmat nyt kuin aiemmin.
Lutinuksesta mulla ei ole kokemusta, luget oli tukilääkityksenä testiin asti 300+300mg vrk. Ja lasillinen punkkua joka ilta pp0-pp10... ;-)
Tällä tabletilla on niin paha selata juttuja taaksepäin, mutta muistaakseni jossain välissä oli juttua kiinnittymisen ajankohdasta. Alkio kiinnittyy kohtuun n 6-10 vrk ikäisenä, piinapäivissä se tietty riippuu siitä, minkä ikäinen alkio on siirretty.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne, kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa, tuumii F 4+5 :)
 
Voi harmi, Melinda :(

Huhhuh! Ei pitäisi kyllä päästä tapahtumaan tuollaisia laatuvirheitä lääkkeissä :O Ihan kuin näissä hoidoissa ei olisi muutenkin jo tarpeeksi epäonnistumisen mahdollisuuksia. Toisaalta käytettävät määrät on kyllä niin isoja, että jos laadussa tapahtunut muutos on pieni, niin ei se välttämättä vaikuta.

Miten kävi Ciram? Testasitko tänäänkin?

Frangipangille
tsemppiä odotukseen!

ON: Supistukset ja kovat kivut väheni eilen selvästi. Uskalsin käydä jo kävelylläkin. Tavallaan vissiin hyvä juttu, että supistukset vähenee, mutta juuri nyt kun alkaa olla kiinnittymishetket, niitä kovia kipuja oikeastaan kaipaisi! Voisi edes kuvitella että siellä jotain tapahtuu... :p Tai kyllä tässä alavatsa ja selkä jomottelee koko ajan, mutta ei mitään terävämäpää. Saakohan muuten punaviiniä ottaa Gonapeptylin kanssa?
 
Joo kylläpä suututtaa jos tää meni pilale lääkkeen takia. Tiedätkö mikä se erä oli? Näkisinkö sen omasta pakkauksesta jostain. Voi hitto, että nyt suututtaakin.

No nyt aamulla laitoin lugen ja tuli jotain tuhrua juuri äsken. En pysty olla ajattelematta, että mulla oli skeidalääkettä
 
Testasin negan. Ei oo ollu kovempia kipuja sitten eilisen aamupäivän. Mut välillä kuitenkin jomottelee, alaselkään ja alavatsaan. Rinnat ei oo enää kipeet, mut ne on isot. Aika ihme olis jos vielä plussaks muuttuis, mut ei sitä osaa olla toivomatta...

- Ciram, pp10
 
Mulla eränro 0804-217A-1. Taitaa kaikki tällä hetkellä markkinoilla olevat Lutinukset just näitä viallisia.

Ärsyttää, kun just kysyin lääkäriltä että miksi niitä lääkkeitä pitää vaihtaa, kun se edellinen hoito meni niin hyvin. Jarrupiikki vaihtui Synarelaan ja Luget Lutinuksiin. Jos tästä hoidosta saan negan, meen kyllä seuraavaksi yksityiselle. Olis ollut edes toi Gonapeptyl, se olis varmasti auttanut kiinnittymiseen... No vielä on toivoa, kunnes toisin todistetaan!
 

Yhteistyössä