Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Lempiviola :hug: ja tsemppiä jatkoon.

Melinda, onnittelut hienoista lukemista. Nyt vaan optimismi kehiin ja positiiviset ajatukset päälle!

Kaikille piinailijoille jaksuja viimeisiin päiviin ja tosiaan, digitestien puolesta rummutan minäkin; ei tarvi niitä viivoja tuijotella silmät sirrillään. ;)

Esikoinen meilläkin sai alkunsa 1. ivf:n tuoresiirrosta. Nämä kaksi raskautta ovat samaisen ivf:n PAS:eista. Seuraava hoito on siis mun 2. ivf.

Mulla oli lauantai aika ikävä päivä, kun alkion "synnytyksen" aika koitti. En ollut tajunnut, että keskenmenossakin tulee ihan kunnon synnytyssupistukset! Täällä konttailin tuskissani lattialla, kunnes yhden supistuksen myötä tuntui sellanen "rats" ja sitten nesteet pullahtivat ulos. Kivut loppuivat heti siihen, mutta valitettavasti alkoi sitten taas se tuttu (keskeytyksen jälkeen kahdesti koettu) verenvuoto. :( Istuin vain pöntöllä, koska yösidekin tulvi yli alle minuutissa... Otin kuitenkin tilanteen rauhallisesti, koska edellisilläkin kerroilla vuoto loppui itsestään noin puolessa tunnissa. Soittelin siinä päivystykseen ja neuvoteltiin asioista. Kun vuoto oli jatkunut kolme varttia, päätin, että aletaan suunnittelemaan lähtöä päivystykseen. Mies alkoi pakata esikoista autoon ja toi mulle lapsen vaippoja ;) . Lähdettiin ajamaan, kun vuoto oli jatkunut noin tunnin. Puolessa välissä matkaa totesin miehelle, että nyt mulla on tosi huono olo. Seuraava havainto oli, että mies ravistelee mua olkapäästä ja huutaa mun nimeä.. Oli sitten taju mennyt. Soitti sitten sairaalaan, että tuokaa jotain paareja tms., koska vaimo ei pysty kyllä kävellen tulemaan. Sairaalan risteyksessä alkoi taas näkökenttä mennä valkoiseksi, mutta pysyin kuitenkin tajuissani. Sit mut kärrättiin päivystyspolille ja laitettiin tippaan, ja mulla oli heti parempi olo, kun pääsin makuuasentoon. Vuotokin siellä loppui jo ennen kuin pääsin ultraan. Mitään erityistä ei lääkäri todennut, jäin sitten loppuillaks tarkkailuun ja pääsin onneksi kotiin yöksi. Olis kai sitä tästäkin hommasta voinu vähän vähemmällä päästä...

Tänään sitten lopulta (pitkät oli pääsiäispyhät arkea odotellessa) pääsin soittamaan lapsettomuusklinikalle, jossa onneksi sain puhua EMPAATTISEN hoitajan kanssa (pelkäsin ihan tosissani, että joudun puheisiin sen yhden töksäyttelijän kanssa, joka on aiemmin järkyttänyt mua epäystävällisyydellään). Mulle sovittiin kontrolli kolmen viikon päähän, ja silloin sitten suunnitellaan seuraava hoito. Ei oo vaan mitään käryä, että tuleeko se toteutumaan kohta vai vasta syksyllä vai mitä... No, ainakin se hoitaja kuulosti siltä, että haluaisi meidän pääsevän hoitoon mahdollisimman pian kaiken tän ikävän jälkeen. Ei voi kun pistää sormet ristiin.

Sorry pitkä omanapainen selvitys, halusin vain avautua teille... Kiitos kun kuuntelitte. :)
 
Voi Armi sua <3 Kaiken jälkeen jouduit kokemaan vielä tuon :(
Onneks sulla näyttää kiinnittyvän alkiot hyvin, joten jospa kolmas kerta todensanoo!

No joo heräsin tänään aamulla ja pakkohan mun oli testi tehdä. (Iitun innoittamana)
Jotenkin tuli sellanen olo, kun aloin miettimään tarkemmin eilisiä pahoja oloja (luulin et joutuu ruuasta) En sit ollut ostanut kallista CB testiä mitä suosittelette, kun ajattelin et en halua nähdä sitä näyttöä ei raskaana.
Apteekin perus halpis testi tehty nyt pp8 (tiedän että on aikasin) ja nega. No surkuttelun jälkeen katsoin 10min. päästä ja selkeä haamuhan siinä oli :) Eikä tarvinnut kääntää ja vääntää niinkuin Melinda kerran sanoi ;)
Nyt vielä olen varovainen enkä uskalla iloita millään lailla, mutta jospa sitä ostaisi CB testin ja tekis sen perjantaina tai lauantaina.

Huh mut vieläkin kaikki paikat tärisee, Joseliini pp8
 
Oot kyllä saanu liiaksi paskaa niskaan Armi :hug: Ja olet todella urhea kun jaksat vaan painaa eteenpäin ja miettiä jo uutta hoitoa, itse varmaan velloisin itsesäälissä pitkään ennenkuin pääsisin kipuamaan takaisin ylös tuommoisen jälkeen, toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen! :heart:

Kuulostaa hyvältä Joseliini, mähän sanoin että niitä plussia alkaa ropista ;)
 
Kiitos kaikille onnitteluista <3

Huh mikä tarina Armi! Onneks sulla oli mies apuna.

Onnea Joseliini! Huippu-uutisia! Mä totesin ne apteekin testit huonoiks, clearbluen puikkotestikin näytti samasta pissasta paljon vahvempaa viivaa.

Hippu täälläkin esikoinen tuoresiirrosta.

Oireita oli ennen plussausta palelu, ylähuulen turvotus ja huimaus. Nyt ei ole mitään oireita ja se kauhistuttaa. Viikonloppuna alapää oli niin ahtaan tuntuinen, ettei meinannut saada lugea tungettua. Nyt sitäkään ei enää ole.

Eilen verikokeen jälkeen tuli uutisia, että kälykin on raskaana, samalla lasketulla! Se toi vähän lisäjännitystä tähän onnistumiseen. Voisi ehkä tulla suru jos nyt jotain sattuisi ja toinen synnyttäisi sinä päivänä kun olisi pitänyt saada oma vaiva syliin. Toisaalta hän on jo iäkkäämpi ja toivon heille vaan onnea. Tulee kyllä itsekäs olo noista peloista.

Tänään sitten heräsin siihen etten saa silmiä auki rähmän takia :D kaikki tulehdukset uhkaa iskeä. Eikös se Lugesteron joeätenkin vöhentänyt kehon vastustuskykyä?

Niin ja kai mä saan roikkua täällä ekaan ultraan asti? En oo vielä uskaltanu mun nimeäkään laittaa plissanneisiin.

Jännittää Iitun tulokset!
 
Viimeksi muokattu:
Armi74 Kovia olet joutunut kokemaan, isot pahoittelut :hug:

Tervetuloa takaisin Ciram!

Melindalle onnittelut plussasta :heart:

Astrolabe onnea tulevaan PASsiin, jospa nyt onnistuisi!

Mites joku_raja ja Kirsi punktiot sujui?

Joseliinille varovaiset onnittelut :heart: Ei se oireettomuus näköjään ollutkaan huono merkki ;)

Omassa olossa ei erityistä, ne vähäisetkin menkkajomutukset ja tissien arkuus on alkaneet häviämään, ne todennäköisesti johtuikin lutinuksista. Edellisissä siirroissa näillä päivillä on ollut etovaa oloa, repäisykipuja ja menkkajomotteluja. Nyt ei kyllä ole muuta kuin tasaisen tavallista oloa :(

Nipsu pp8
 
Iitun uutisia täälläkin jännäillään!!:)

Melinda, saat ja joudutkin roikkumaan täällä vielä pitkään!

Vedän nopeet johtopäätökset että plussia ropissut enemmän tuoresiirroista? Meilläkin esikko sai alkunsa 1. Ivf:n tuoresiirrosta. Siks mulla on sellanen olo et varmemmin tärppi kävis tossa toisessa ivf:ssä tuoresiirrosta kun passeista...
 
Olin näköjään tipahtanut piinailijoista pois, laitanpa uudestan :)




--------------------------------------------------------------------------------







Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... ..kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF..................................t ouko-kesäkuu? 2014
Armi74......................2.IVF....... ...............................? 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4
Nipsu74............................ 29.4.


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Iituu?

Onpas Armilla ollut kokemus. Onneksi ei käynyt mitään pahempaa! Toivottavasti pääsette taas pikaisesti tositoimiin. Oliko teillä vielä pakkasessa jotain?

Hui, Joseliinilla onkin jännät paikat! Täällä on kaikki varpaat ja sormet pystyssä että plussa vahvistuisi.

Melinda: mun puolesta saa täällä vielä roikkua. Ymmärrän, ettei kaiken ton jälkeen heti uskalla mennä mammapalstoille. Mihin asti sulla muuten jatkuu luget?

Hippu: Meillä esikoinen sai alkunsa luomusti, mutta toista on nyt tahkottu tuon 4 IVF/ICSIn verran.

Ootteko te tosiaan kaikki täysin oireettomia piinapäivinä? Vaikka kuinka yrittäisin olla kuulostelematta mitään oireita, niin päivittäiset kivut ja väsymys on kyllä sen verran kovat, että niitä on täysin mahdotonta olla huomaamatta. Menkkakivut jatkuu siis edelleen ja niiden päälle alkoi eilen sellainen tietynlainen kipu (en taida kuvailla sen lähemmin :D), joka mulla alkaa yleensä päivä ennen menkkoja. Ja tänään on juuri se maaginen 14 päivää punktiosta! Välillä on ihan toiveikas olo, mutta sitten alkaa taas kellertävä paksu vuoto ja yölliset hikoilut niin kuin aina ennen menkkoja ja muistan taas edelliset hoidot, jolloin olen ollut melko varma tärpistä. Kai ne luget vain aiheuttaa kaikkea vaivaa ja pitää vielä vuodonkin poissa.

Neitoperho, pp9
 
Hienoa Joseliini!
Mulla ei menny ees testin tekeminen niinku piti..siis ihan uskomatonta! Aamulla eka CB..johon pärähti sellanen kirjankuva näyttöön..eli virheellinen testaus. No sit jossain vaihees pääsin kylille ostaa uutta testiä, ootin kotona et pissa oli rakossa 4h ja uus testi CB:llä ja sama juttu!! Siis onko muilla käynyt noin? Tein aivan ohjeiden mukaan testin ja kaksi virhetestausta silti..oisko apteekis joku viallinen erä..no eipä tarvinnu vielä negaa nähdä. En osta testejä enempää, pe pääsen verikokeeseen..aaaargh!
Iitu pp9

Armilla ollut rankka koettelemus, toivottavasti seuraava ivf tuo onnea!
 
Ei hitto mikä tuuri!! :D Viimeks ku testailin sillä niin luin sen ohjelapun läpi tarkkaa ni siellähän oli et pitää ottaa yhteys johonkin jos tulee se virhe, olisko ollu ihan et sinne firmaan?? Hiton kalliita testejä vielä, ehdottomasti hankit rahas takasi tai uudet tilalle...

Tuli hei mieleen sellanen että olisko ihan tyhmä idea perustaa tonne kerhojen puolelle suljettu ryhmä? Olis jotenkin kivempi kirjotella kun tietää ettei kuka vaan lue niitä juttuja...
 
Onnittelut Melindalle ja Joseliinille! Vielä joudutaan odottamaan Iitun tulosta, jospa niitä plussia nyt alkaisi ropista enemmänkin!

Mulla alkoi vuoto lauantaina ja eilen soitin klinikalle. Jostain ihmeellisestä syystä mun hoitoa oli suunniteltu tehtäväksi täysin omaan kiertoon. Sanoin hoitajalle, ettei se ole oikein hyvä idea, kun mun kierto on nyt viimeset pari vuotta heitellyt 25-30+ päivää. Lisäksi olen siis opettaja, joten viimenen kouluviikko kevätjuhlineen ja todistuksenjakoineen ei oo mikään paras viikko olla punktiosairaslomalla :/ Olen myös jättämässä tuon koulun tän kevään jälkeen ja haluaisin hyvästellä mun isot kutoset ihan kunnolla. Aika ankeeta jos meidän yhteistyö loppuis sairaslomaan. HOitaja lupas soitella jos kuukautisten siirto Primoluteilla muutaman päivän ajan ei käy lääkärille, mut tänään ei ainakaan kukaan soittanut. Sano laittavansa ohjeen postissa jos siirretään kuukausia silleen kuten aina ennenkin on tehty. Vaikka vuotoa siirrettäisikin, niin silti sillon vikana koulupäivänä olis ultra KYS:issä, mut pienempi paha se on kun koko viikon poissaolo. Punktio olis sit sopivasti just ekalla lomaviikolla. Foolihapon syömisen aloitin eilen, tästä se kai pikkuhiljaa taas alkaa! Vähän lisästressiä loppukevääseen, kun muuten tää on koulumaailmassa niin iisiä aikaa ;)
 
Melinda: Mustakin tuntuu et Luget laskee kropan vastustuskykyä. Mulla iski kaamee lentsu myös. Ja eiköhän täällä saa roikkua vaikka plussa on tullutkin :)

Nipsu: Millon meinasit testailla?

Kyllä Hippu tuoresiirrot taitavat paremmin tulosta tuottaa.

Ei Iitu voi olla totta! Mäkin palauttaisin testit ja vaatisin uudet tilalle!

Joku_rajalle onnea saaliista ja lykkyä alkioden kehittymiselle! Kerro huomenna miten kävi. Millon siirto?

Neitoperho: En mä kyl ihan oireeton ole ollut. Jotain sattunnaisia maha nippauksia/vihlontoja on ollu. Nyt taas tissejä alkanu jonottamaan välillä. Eilen huomasin pahaa olo. Tänään ei oo ollu. Sit uutena mulle on tullu viikon aikana huimauksia nyt kun paremmin muistelen. Niin ja ehkä oudoin on se, et Luget tulee vetisenä ulos.
 
Joku_raja: hyvä saalis punktiosta! Milloin teillä olisi siirto?

Iitu: Mäkin oon joskus saanut digitestistä ton virheilmoituksen ja kyllä otti päähän! Siellä on tosiaan jossain ohjeessa se numero, mistä saa rahat takaisin. Ite unohdin ilmoittaa sinne ja nyt en enää kehtaa jälkikäteen.

Hippu: mä ainakin kannatan tuota suljettua ryhmää.
 
Siinä CB ohjelapussa oli, että jos näyttö jää tyhjäksi, voi ilmoittaa sinne neuvontanumeroon toimimattomasta testistä. Mutta tuo kirjan kuva viittaa siihen että MÄÄ oon niinku tehny testin väärin. Eihän se nyt ole mahdollista=) tai siis en ymmärrä ku ohjeen mukaan tein ja vielä kaksi kertaa. Jännitysnäytelmä jatkuu.
Ciram tervetuloa takas hoitojen maailmaan, toivottavasti saat aikataulut koulumaailmaan sopiviksi.
Iitu pp9
 
Joseliini, mullakin tuli aina yön jälkeen luget vetisenä ulos, siks piti aina kiirehtiä aamulla vessaan... Mut muistaakseni esikosta tuli samalla.

Niin siitä kerhosta vielä, et siellä kun voi aloittaa useita keskusteluita sen kerhon sisällä niin olis kiva saada plussanneillekin oma pino sinne jonne toivottovasti kaikki pikkuhiljaa siirrytään niin ei porukka hajois plussien jälkeen kun la:t menee eri kuukausille? Kiva olis kirjotella teidän kanssa jatkossakin ja pysyä kärryillä raskauskuulumisistakin:)
 
Hippu mikä toi kerho jutska siis on ? Ei mikään fb kuitenkaan? Mä kun en ole fb:ssa (joo, ei ole vaan ollut tarvetta..), mutta siis olisi kyllä kiva lukea esim. raskauskuulumisiaki, kun tuntuu sellaselta urkkimiselta jos välillä käy lukemassa jotain tuolta odottajien puolelta ja sit tuntuu just hullulta että tosi kauan ollaan täällä yhdessä kirjoiteltu ja sitte ku raskautuu niin katoaa..siksi oon tykänny kovin kun raskautuneet käy kertomassa kuulumisia.
 
enkeli75
Upeeta Joseliini!!

Sä sitten pidät meitä vielä jännityksessä Iitu :p Onnea perjantain veritestiin. Meinasitko tosiaan malttaa olla testaamatta uudestaan sitä ennen?

Nipsu ja Neitoperho jännät paikat on teilläkin.

Armille voimia.

Ciramille onnea hoitoihin. Toivottavasti aikataulutus onnistuu.

Hippu. Suljettu ryhmä olisi ihan jees. Ja olisi hienoa, jos porukka pysyisi kasassa, oli sitten hoidot vielä käynnissä, plussa jo testistä saatu tai raskaus jo pidemmälläkin, ja tietty voisi kirjoittaa vapaammin kuin avoimessa ryhmässä.

(.) Klinikan ohjeiden mukaan hoito siirtyy heinäkuulle, jotta ravintolisät/vitamiinit ehtisivät kunnolla vaikuttaa. Mulla on nyt kaapissa purkki jos toinenkin, ja kaikki ne pillerit ja kapselit pitäisi muistaa vielä ottaakin oikein annoksin päivittäin. Huhuh. Kai siitäkin muodostuu tapa. Tuleva lääkitys ei vielä selvinnyt, eikä siis sekään vaihdammeko klinikkaa vai emme.
 
enkeli75
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... ..kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF..................................t ouko-kesäkuu? 2014
Armi74......................2.IVF....... ...............................? 2014
Enkeli75....................2. ISCI.................................heinäkuu 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Lempiviola ..................... 23.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4
Nipsu74............................ 29.4.


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 
Joo tollanen suljettu ryhmä ois just hyvä! Ajattelin, että en jatka kirjoittelua missään odottavien ketjussa, mutta väkisin tungin itseni johonkin. Tää ketju on kuitenkin mun elämäni ensimmäinen.

Teidän vanhojen tuttujen kanssa keskustelut tuntuis paljon kotoisammalta, kun kaikki tietää toistensa taustat.

Mä sitä suljettua facebook ryhmää sillon ehdottelin, mutta se ei saanut huikeaa kannatusta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Armi, kauheata että tarvitsee vielä tuollaistakin kestää! :( Kovasti voimia ja tsemppiä jatkoon, toivottavasti pääsette pian uuteen hoitoon.

Joseliini, peukut pystyssä!!

Melinda, ymmärrän pelot, mutta onpa ihanaa jos ja KUN saatte lapset samaan aikaan :)

Iitu, voi jösses mikä säkä! Mahtoi ketuttaa! Jaksamista perjantain odotteluun, me jännitetään sun puolesta (ja vähän toivotaan että sorrut vielä kotitestiin ;) )

joku_raja, kiva kuulla että punktio meni hyvin, peukut pystyssä että mahdollisimman moni solu hedelmöittyy.

Ciram, tsemppiä uuteen kiertoon ja toivottavasti aikataulut natsaa.

enkeli75, no joudutte sitten vähän odottelemaan, mutta kohta on kesä ja heinäkuu on edessä nopeammin kuin huomaakaan :)

Mulle myös sopii suljettu ryhmä, ei kyllä ole niistä mitään kokemusta.

Mä soittelin eilen polille ja nyt odotellaan kutsua uudelle suunnittelukäynnille. En saanut mitään arviota ajasta, mutta toivoin itse uutta hoitoa mahdollisimman nopeasti.
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........ 1.ICSI.................................h uhtikuu 2014
Ciram.........……….... 4. ICSI .........………………......kesäku u 2014
Melinda84......……... 2. ICSI 3. PAS...……………......huhtikuu 2014
Aleksa2…………..…... 2. donor-IVF………………….....huhtikuu 2014
jauhopeukalo……….. 4.ICSI+TESA 1.PAS.......….….huhtikuu 2014
Iitu78……2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS........huhtikuu 2014
Neitoperho............. 4.ICSI.................................. .maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 3.IVF................................... .huhtikuu 2014
Hattivattinen........... 1. IVF 1. PAS ........................helmikuu 2014
Frangipani.............. 1. IVF 2.PAS..........................toukokuu 2014
Joseliini.................. 1.IVF 2.PAS...........................huhtikuu 2014
Nipsu74.................. 1.ISCI 3.PAS..........................huhtikuu 2014
Mizze77.................. 2.IVF................................... ..kesä-heinäkuu 2014
Hippu*.................... 2.IVF..................................t ouko-kesäkuu? 2014
Armi74......................2.IVF....... ...............................? 2014
Enkeli75....................2. ISCI.................................heinäkuu 2014
Lempiviola................2.IVF....................................? 2014

Piinailijat: ..................... Testi:

Melinda84 ..................... 22.4.
Iitu78 ........................... 24.4
Neitoperho83 ................. 28.4
Joseliini .......................... 28.4
Nipsu74............................ 29.4.


Plussanneet: ............... Plussauspv:

Tamtam ........................ 14.2
Popcorn78 ..................... 7.2.14
ChocolateBox ................. 4.2.14
 

Yhteistyössä