Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Minkäslaiset fiilikset ReNulla siirron jäljiltä? Tsemppiä,mahtavan saaliin saitte muuten pakkaseen:)

Ellastiinalle tsemppiä myöskin,hyvä että selvisi tuo kilpirauhashomma niin ei ainakaan vaikeuta hoitoja. Toivottavasti pääsette aloittamaan teille parjaiten sopivassa aikataulussa hoidot.

Minä laitan ensi viikolla jarrupiikin,ja sitten lähempänä tammikuun puolta väliä alkaa muut pistokset. Synarelat on apteekeista loppu,joten nyt saa sitten kokeilla tuota jarrupiikkiä. Sinänsä helppo kun ei tarvitse huolehtia sumutteiden ottamisesta vaan laittaa ainostaan yksi pistos...

Hyvää joulunodotusta kaikille,tulkaahan kertomaan kuulumisia:wave:
 
Heippa kaikille jälleen! Joulusiivon keskeltä tulin kirjoitamaan. Olen tarkoituksella yrittänyt pysyä täältä pois,etten koko ajan miettisi pysyykö pikkuinen pähkinä matkassa vai ei. Tuntemuksia on ja väillä aika kovastikkin vatsaan koskee.Uskon ,että lääkkeet varmaan kanssa vaikuttaa kovasti. Vielä ollaan ihan hyvissä fiiliksissä
ReNu pp8
 
Onnea plussasta Renu!! Hienoa!

Meillekin tuli eilen pieni ylläri.. Rv6+4 ultrassa oli kaksi raskauspussia, mutta vain toisessa syke. Eilen sitten Rv8+0 oli kontrolliultra ja löytyi kaksi tasavahvaa sykettä! Nyt sitä sitten odotetaankin kaksosia! :)
Tämä mun kaksosraskaus on diamnioottis-dikoriaalinen eli molemmilla vauvoilla on kaikki ns. omaa eli istukat, suonikalvot ja vesipussit. Tää on siis vähiten riskialtis kaksosraskaustyyppi. Onneksi.

Voi tulla aika "lämmin kesä"..

Raitis ja Pete&Pate
 
Aivan mahtavat onnittelut kaikille joulukuussa plussanneille, Raitis, Kamilla, Mammy,Toiveikas, ReNu! Ihanaa aloittaa uusi vuosi tuollaisissa merkeissä.

Ellastiinalle ja Annulille tsemppiä hoitojen kanssa!

Toivottelen tässä samalla kaikille hyvää uutta vuotta 2011!

Kati rv 18+5
 
Onnea plussista Kamilla, Mammy, Toiveikas ja ReNu! :heart: Hienoa Kamilla että pääsitte noin helpolla! Raitikselle vielä tuplaonnittelut! :heart::heart:

Me käytiin suunnittelukäynti noin kuukausi sitten. Lääkäri oli tosi positiivinen, on hienoa, että mulla on nykyään vuotoja edes silloin tällöin, ja alkiotkin olivat kuulemma hyviä. Silloin lääkäri sanoi ultrattuaan, että vuodon pitäisi alkaa parin viikon sisällä, ja sanoi että olen ehkä jopa ovuloinut tässä kierrossa. Sovittiin että siirto tehdään tammikuun luomukiertoon. Sain mukaan ainoastaan clomi-reseptin (1 tbl kierron 4.-8.päivä). En edes tiennyt että clomejakin voidaan käyttää pas-lääkityksenä :) Olin käynnin jälkeen iloinen ja lääkärin positiivisuus tarttui minuunkin. Mutta mutta, eipä sitä joulukuun vuotoa ole tullut vieläkään! :( Negatiivisen raskaustestinkin tein. Maanantaina pitää soittaa Väestöliittoon ja kysyä mitä nyt tehdään...

Hyvää uutta vuotta kaikille! :heart:
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Paljon onnea ReNu plussasta ja Raitis kaksosylläristä! Mitenkäs Kamillan vointi,onko sinulla ollut jo ensimmäinen ultra?

Tiiti,toivottavasti sinulla on jo vuoto alkanut,ärsyttäviä tuollaiset viivästykset:(
Mulla on nyt kohta kaksi viikkoa jarrupiikin laitosta,ja ihme kyllä oireita ei ole paljoa ollut. Olen tosin ollut pidempään melkoisessa flunssassa, joten ehkä en ole vaan huomannut mitään sen lisäksi:D Synareloistahan mulla oli aikoinaan melkoiset sivuoireet.
Ensi viikolla on sitten nollaultra,ja piikittely alkaa mikäli kaikki ok. Kaukaiselta tuntuu vielä hoito,joulu ja muut pyhät vieneet niin paljon ajatuksia ettei ole ehtinyt paljoa miettimään.
 
Ei ole vuotoja näkynyt, ei :mad: Ärsyttää ihan hirveästi! Kyllähän ne menkat aina silloin tulee kun niitä ei haluais, esim. syksyllä kun käytiin ulkomailla, mulla oli niin runsas vuoto ettei mitkään tamppoonit pitäny tuntia pidempään, tosi kiva nauttia uimisesta yms. :( Mutta nyt kun niitä odottaa, eipä niitä tietenkään tuu :headwall: Minun kropalla on jotain minua vastaan! Tällä hetkellä kiukuttaa ja itkettää! Soitin eilen Väestöliittoon. Hoitajan kanssa juttelin puhelimessa, aikoi pyytää mulle Terolut-reseptin ja samalla kysyä lääkäriltä voidaanko pas tehdä kuitenkin clomi-avusteisesti vai pitääkö sittenkin tehdä "oikea" lääkkeellinen pas. Toivoin selviäväni mahdollisimman vähillä hormooneilla tästä hoidosta. Minusta kun tulee aika herkästi kamala hormoonihirviö :kieh: Mutta toisaalta en haluais enää hukata yhtään kiertoa ja harmitus on varmasti aika suuri jos clomit ei toimikaan toivotulla tavalla. Nyt odottelen postista reseptiä ja lisäohjeita, toivottavasti tulevat huomenna. Odottavan aika on piiiiitkä...

Huh, kylläpä helpotti kun sai vähän valittaa :) Kiitos!

Toivottavasti Annulin ultrassa on kaikki ok! :)

Mitäs muille kuuluu?
 
Tiiti,onpa tosi tylsä homma noiden menkkojen kanssa:hug: Toivottavasti alkavat pian Terolutejen kanssa. Itsekin odottelen menkkoja,toivottavasti ei nyt kovasti tuon jarrupiikin takia myöhästyisi vaan alkaisivat nyt ainakin ensi viikkoon mennessä...
 
Onnittelut ReNUlle plussasta! Tuntuu, että kaikki järjestään plussaavat. Hienoa! Ehkä se tulee vielä tähänkin osoitteeseen...

Raitanen: Wautsi wau, että kaksoset tulossa! Onnittelut! Taitaa teidän neiti olla sitten jo melkein kolme kun syntyvät. Joko olet ajatukseen sopeutunut?

Täällä odotetaan seuraavan kierron alkua. Sitten pitäisi aloittaa piikitys... Eli varmaankin reilun viikon päästä.
 
Täällä on tainnut käydä aika kovat plussatuulet joten, onkohan vielä väkeä jäljellä? Monilla taitaa olla myös varsin pienet esikoiset.
Meillä on esikoinen jo 4v. ja häntä värkättiin kaksi vuotta ja lopulta IVF:llä onistui. Nyt on kolme vuotta yritetty tuhertaa sisarusta huonolla menestyksellä. Takana on kuusi PAS:ia ja yksi IVF. Alkaa olla toivo vähissä. Uutta IVF:ää aloitellaan kuitenkin seuraavaan kiertoon.
Kohtalotovereita kaipaileva Lilli
 
heipat kaikille ja mukavaa kun joukko kasvaa!

Siirryin itse ihan varovasti tänään tuonne odottajien puolelle. Mutta hyvin rauhallisesti edetään.Jotenkin kovasti pelkää,että tämä on vain unta. Oikein hyvää ja plussakasta vuotta teille kaikille,ja onnea matkaan!!!

ReNu 5+4
 
Lilli tervetuloa mukaan:wave: Toivottavasti teillä pian onnistuisi,monta yritystä teillä jo ollutkin:( Onnistuiko esikoinen muuten hoidoilla miten nopeasti?
ReNulle tempitykset raskausaikaan,onko sulla milloin varhaisultra?

Meillä siis esikoinen 2vuotta,ja tarkoitus olisi yrittää saada raskaus alkamaan siten että la olisi ennen kuin hän täyttää 3. Kovin montaa yritystä ei siihen aikaan enää mahdu,joten saa nähdä miten käy. Mikäli ei onnistuta jatketaan yritystä luultavasti myöhemmin,ehkä vuoden-kahden päästä. Olen lapsen kanssa siis kotona hoitovapaalla,joten äitiyspäivärahan takia tällaisia pitää miettiä.
 
Tervehdys kaikki ja hyvää alkanutta vuotta! :wave:

Uuden vuoden kunniaksi on alkanut vauvakuumeiluoireet. Meidän esikoinen on 1 v. 3 kk touhukas poika ja sai alkunsa ekasta IVF-hoidosta. Sitä ennen oli kolme inssiä luomukiertoon. Pakkaseen ei IVF:stä alkioita jäänyt, vaan kahdestatoista kerätystä munasolusta vain kaksi oli jotensakin kelvollisesti jakautunut ja ne molemmat alkiot silloin siirrettiin. Silloin oli puhetta, että jos joskus jatkoa ajatellaan, niin se voisi olla ICSI. Kesällä kävin lapsettomuuslääkärin luona ihan perustarkastuksessa ja silloin oli puhe, että ehkäpä nyt talvella mentäis sitten suunnittelukäynnille.

Mun mies ehti tuossa sairastaa kivessyövän eli se leikattiin pari päivää pikku-jässikän syntymää ja jatkohoidettiin vielä viime keväänä sytostaateilla. Ennen sytostaattihoitoja sai pistää jemmaan siittiöitä, joita olikin paljon ja olivat hyviä (meidän hoitojen aikaan ei siis tiedetty syövästä ja silloin siittiömäärät oli alentuneet), joten jos siittiöt ei jostakin syystä normalisoituisi, niin niitä on ainakin pakkasessa. Mutta miehen pitäisi siis olla jo hedelmöityskunnossa ja saadaan toki yrittää ihan luomustikin. Mulla kuitenkin taustalla endo, joka tosin ei ole pian kymmeneen vuoteen oireillut.

Tällaisilla taustoilla lähdetään siis pikkukakkosta yrittämään. Aikaa ei ole vielä varattu, vaan nyt olen hiukan kartoittanut omaa kiertoa.
 
Joo, justiinsa! Eilen aloitin menopur piikit ja tänään, ku olisin apteekista hakenu Orgalutran-piikit niin sitä ei ole sitten saatavilla, ei missään. Eikä tiedetä, milloin valmistajalta saa. E helv*!!! Kyllä taas ottaa päähän. Nyt siis tuon lääkkeen vuoksi siirtyy hoitojen aloittaminen taas. Nyt oon yrittäny rinkuttaa lääkärille, että mitä teen ku jo pistin eka piikin eilen, niin ei vastata! Eli siis ei taas tälläkään kierrolla tapahtunu sitte yhtään mitään!!! (Anteeksi valitus)
 
Me ollaan myös odotettu nyt jo kahdeksan kuukautta ja siinä välillä syksyllä myös hoito jouduttiin keskeyttämään kun ajoitus meni väärin. Se on todella turhauttavaa.

Saas nähdä miten nyt käy. Tähän kiertoon pitäis tehdä IVF pitkällä kaavalla ja aloitus on loppukuusta. Tätä odottelua ennen tehtiinkin hoitoja tiiviiseen tahtiin ja monella tuhannella eurolla kun julkiselle ei silloin päässyt.

Meillä on ainokainen saanut alkunsa ekasta IVF:stä ja sitä ennen oli vain kevyitä hoitoja ja lääkkeitä. Nyt meillä ei enää pitäisi olla edes mitään syytä miksi ei onnistu, mutta niin vaan kolme vuotta on mennyt. Ilmeisesti ainokainen on ollut vaan tosi hyvää tuuria.

Tässä pinossa ei tainnut olla muita yhtä kauan toista lasta tuhertaneita. Itse olen jo aika pitkällä siinä ajatustyössä, että toista lasta ei koskaan tule. Yritän suhtautua hoitoihin niin, että käydään nämä nyt läpi, että on ainakin yritetty. Saas nähdä pysyykö ajatus kasassa kun seuraava epäonnistuminen tulee!
 
Lilli78 :hug: On todella turhauttavaa, kun joutuu odottamaan. Mä ku oon semmonen ihminen, että kaikki pitäis tapahtua nyt ja heti. Voimia teille kovasti uuteen hoitoon, toivon niin että tärppäis.
Tänään soitettiin apteekista, joku oli perunu ne Orgalutranit, siis 2 kpl. Haen ne huomenna ja 2 odotellaan vielä... Toivon vaan niin että ehtis jo seuraavaan kiertoon.
 
Hei!

Meillä ei päästä pikkukakkosta yrittämään nyt toviin koska mun olkapääkipujen aiheuttajaksi selvisi kiertäjäkalvosimen repeämä joka pitää siis leikkauksella korjata. Tuota operaatiota täytyy varmaan jonottaa ainakin se 6kk ja siihen päälle vielä 2-3 kk sairaslomaa joten saas nähdä ehditäänkö vielä tämän vuoden puolella siiroon... Kyllä surettaa kun olis haluttu mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta pakko tuo käsi korjata, ei auta itku markkinoilla...:'(
 
Palaan takaisin tänne! Mulla on tiputellut muutaman päivän ja kävin tänään kurjassa ultrassa,diagnoosina tuulimuna:(
Sain keskeytyslääkkeen. Näillä mennään, surullisin mielin.Onneksi alkioita pakkasessa.
 
Voi ei ReNu,olen pahoillani:hug: Jaksamista ja voimia sinne!

Vuokolle tervetuloa joukkoon! Teillä onkin ollut tosi rankkaa miehen syövän takia,onneksi hän on ilmeisesti hyvin toipunut? Tsemppiä teille hoitoihin!

Lilli,olet oikeassa odottaminen on tosi raskasta. Toivottavasti pääsette hoitoon loppukuusta ja toivottu tulos tulisi. Hoitojen ennustamattomuus on myös raskasta,kun ei tiedä ikinä miten kaikki sujuu loppupeleissä. Aina voi joku vaihe mennä pieleen ja raskautuminen olla vaikeaa,vaikka esikoinen olisikin hoitojen avulla helposti tullut...

Futuremami,onneksi sait Orgalutranit! Outo juttu että useampi hoitoihin liittyvä lääke loppu,kun Synarelakaan ei ole ollut saatavilla. Siihen sentään onneksi vastaava lääke,mutta Orgalutraneille ei ilmeisesti ole?

Omasta navasta sen verta,että olen nyt piikitellyt Puregonia+Menopuria neljä päivää, pientä kipristelyä tänään masussa huomattavissa. Toivottavasti sopiva määrä olisi kasvussa,maanantaina sitten ultra.Päänsärkyä ja väsymystä mulle hormoneista tulee aikalailla,mutta muuten on ollut tähän mennessä ekaa kertaa helpompaa.

Mites muuten Tiitin tilanne,onko sulla menkat viimein alkaneet?

Haaveelle vielä:hug: Ikävä tilanne,jaksamisia sinne!
 
Voimia ja tsemppiä kaikille hoidoissa oleville!
Onnittelut plussanneille!

Kati231
, luetkohan tätä pinoa? Kirjoitatko jossain odotuspuolen pinossa? Olisi mukava kuulla kuulumisiasi, kun esikoista yrittäessä tuli niin paljon vaihdettua ajatuksia.
Minut löydät odotuspuolelta syksyn hoidoista plussanneiden pinosta.

Kaikille tasapuolisesti hyvää jatkoa!

Tirlittan ja Viiperöinen 21+0 (2.ICSI 1.PAS)
 
Viimeksi muokattu:
ReNu:lle suuren suuri halaus ja pahoittelut :hug: Tuo on varmasti ihan kamala tilanne, kun ehtii jo iloita raskaudesta ja sitten joutuukin pettymään! :( Voimia!

Haaveellekin :hug: todella ikävä tilanne teillä! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen!

Mitä Annulin ultrassa näkyi?

Tervetuloa mukaan Vuokko ja Lilli! :)

Omasta navasta: Menkat tuli sitten Teroluttien avulla ja Clomi kuurikin on popsittu. Pinna on tosi tiukalla ja hermot menee vähäisistäkin vastoinkäymisistä. Oon siis taas aikamoinen hormoonihirviö :kieh: Miehellä ja lapsella on kestämistä. Mies onneksi ymmärtää mutta 2-vuotiaalle ei vielä oikein voi selittää miksi äidin pinna palaa hetkessä :'(

Perjantaina on kontrolliultra, jännittää! Meidän oma lääkäri ei ole edes silloin paikalla vaan joudun menemään ihan oudolle lääkärille, mutta eiköhän ne kaikki asiansa siellä osaa :)

Meilläkin olis toiveena saada toinen lapsi ennen kuin esikoinen täyttää 3-v. Miekin oon vielä hoitovapaalla. Me ollaan minun hoitovapaan aikana muutettu toiselle paikkakunnalle. Mulla olis nyt työmatkaa 140km, joka ei kauheasti houkuta :) Mutta näillä näkymin käydään nyt vain tämä yksi hoitokierros ja jos ei onnistu, pitää alkaa tosissaan miettimään mitä ensi syksynä tekee...

Tiiti
 
JEEEE!!! Mä olen niin onnellinen! Tänään tuli tekstiviesti, että Orgalutranit oli tullu apteekkiin ja samalla hain kaikki reseptillä olevat lääkkeet kotiin. Eli se tarkoittaa, että päästään seuraavasta kierrosta (helmikuun alku) aloittamaan uusi ICSI-hoito, jippii! Vihdoin, johan tätä on odotettu :)
 

Yhteistyössä