PAS huhtikuussa

Puppeli ja Finttu :hug: No nyt on sitten aika yrittää saada kroppaa vähän rennommaksi ja miettiä hetken muita juttuja ja nauttia niistä. Kunnes taas alkaa nää hoidot, mitkä viekin kaikki ajatukset. Puppelilla alkaa seuraavaksi munisten kasvattelu, mitäköhän jippoja siihen olis. Onkohan jotain konsteja että saatais priima munikset.

Itsellä vielä munasoluja pakkasessa mitkä todennäköisesti riittää vielä yhteen passiin, mutta sitten alkaisikin toinen IVF-hoito.
Mikäköhän pahanilman pilvi on erehtynyt tänneppäin varjostamaan meidän elämiämme.
Kyllä meitä nyt koetellaan. Nyt tarvittaisiin kevään kunniaksi paljon aurinkoa tänne meille.

P.s Sipsilät ei ole tehonneet ainakaan noihin että saatais priima muniksia. :D
 
Finttu voimia sinulle :hug: Ah, kun mua pisti oikein vihastuttamaan sun puolesta noi lääkärit ja kommentit ettei välttämättä "mahdu" mukaan. Eikö ne tajua mitä ne sanoillaan saa aikaan?! Itselleni on sanottu joka kerta niin, että soita ja katsotaan, että pääsetkö siinä kierrossa mukaan, argh! Vaikka luultavasti sanovat niin muillekin ja se vaan menee niin, niin aina yhtä inhottavalle se tuntuu, kun ei haluaisi odottaa.

Piti kysymäni noista lääkkeistä. Onko kellään progynovat käytössä limakalvon kasvattelussa? Aika monella tuntuu olevan Zumenon. Mietin vaan, että onkohan noilla jotain eroa vai onkohan se enemmänkin niin, että joissain paikoissa yleisimmin määrätään toista...

Hyvää perjantaita kaikille :wave:
 
Finttu, :hug: Tuntuu todella pahalta sun puolesta. :'( Toivotaan kuitenkin, että saisivat nyt rukattua töitään ja "mahdutettua" sut mukaan vielä ennen kesää. Voisivat edes miettiä kuinka asiat ilmaisevat... :kieh:

Kamilla, onnea siirtoon! :flower:

Kuinkas PeePeen piinailut sujuu? =)
 
Huomenta, Voi olla, että klinikat ovat tehneet jonkin sortin sopimuksen jonkin lääketehtaan tai merkin kanssa. Samaa ainettahan ne luultavasti sisältävät, joten...

Mä olen tossa laskeskellut, että huomenna pitäis Maukkojen ruveta kaivamaan hakkujaan ja tekemään oloaan kotoisammaksi.
Voi kun ne pikku-Maukat nyt selviäisivät.
Vielä ei ole kyllä mitään tuntemuksia :(

Ter. Marli ja Maukat :wave: :wave: ktt3
 
Puppelille kans voima :hug: Tää palsta tökki eilen niin pahasti, etten huomannu sun tilannetta. Samassa veneessä siis ollaan.
Mua oikeesti v*tuttaa ku pientä oravaa, jolla on käpy jäässä. Kävi mielessä, et josko niissä munasoluissakin on jotain häikkää, kun alkoit ei kerran kestäny sitä sulatusta. Tiedättekö arvon naiset, että mun yläpää ei tuu tätä hommaa kestämään montaa kertaa. Ehkä silti auttas jos puhuis tästä ystäville.
Jos mä "mahdun" siihen ens kieertoon, ni mun seuraava testipäivä (jos semmosta koskaan enää tulee) on mun hyvän ystävän polttariaamuna. Tosi kiva ajankohta, ihan joka tapauksessa. Et kaikki miettii, jos en juo, ni mix en juo ja jos on negaa, ni kiva olla siellä. Viimex mulla alko menkat sillon yöllä, kun luget olin lopettanu ja olin ihan h*elvetin kipee. Ja meen pitäs viä yöpyä vieraassa kaupungissa... On mullakin ongelmat.
 
marli, oireita on ollut väsymyksestä rintojen arkuuteen ja välillä on semmoinen menkkamainen tunne (kuten tänä aamuna) vatsan seudulla. Jotenkin alitajuisesti yritän pistää nuo "raskausoireet" lugen piikkiin jotta ei tulisi niin kovaa pettymystä.
 
Pahoittelut Fintulle ja Puppelille. Itsekin tuossa tilanteessa olleena tiedän, että vitutus on melkoinen. Tsemppiä.

Muutamilla jo jännät paikat ja pääsette kohta testaamaan. Peukkuja

).( Itsellä oli tänään limisultra. Limakalvo oli 7 mm ja oikeassa munasarjassa 11 mm folli ja vasemmassa 13 mm folli. Lääkäri arveli, että ke - pe pitäis LH-plussa löytyä. Siitä 2-4 päivän päästä yritetään sulattaa kahta kakkosluokan kaksisoluista alkiota...

Tähän passiin otettiin mukaan Disperiini 50 mg päivässä. Keskenmenotutkimuksemme tulokset oli tulleet, eikä mistään löydy selitystä toistuville tuulimunille. Huonoa tuuria vaan kuulemma...

Tyyne
 
Kuulumiset minultakin. Tänään oli ultra, limakalvon paksuus 7 mm, ei ilmeisesti kovin hyvin??

Yritin googlettaa tietoja limakalvon paksuudesta, mutta en löytänyt hyvin tietoa, joten osaako joku teistä kertoa mikä olisi hyvä limakalvon paksuus ja millaista tahtia limakalvo paksuuntuu?

Lääkitystä ei kuitenkaan muutettu, luget aloitan sunnuntaina ja siirto on keskiviikkona 23.4. Yksi alkio siirretään, kuulemma kahta ei mulle siirretä, vaikka molemmat selviäisivät sulatuksesta, koska meillä on liian pieni lapsi kotona.... jaa, voiko lääkäri näin päättää puolestani? Eikös alkiot ole mieheni ja minun omaisuutta ja jos molemmat selviää, niin meidän mielipidettä pitäisi kysyä? Ristiriitaisia asioita, en varmaankaan olisi valmis kaksosiin, mutta en toisaalta pysty ajatella elävän alkion heittämistä roskiinkaan :|

Eli odottelua ensi viikkoon ja siitä se sitten vasta pitkä odotus alkaakin...
 
Huomenta kaverit. Tää on kauheeta kun on niin koukussa teihin. On se kumma vaikka en ole koskaan teitä nähnyt, niin silti huoli sekä ilo teistä on suuri.
Viime yön sain nukuttua tunnin pätkissä. Mitään tuntemuksia ei ainakaan vielä ole ollut ja päässä liikkuu vaikka mitä.
Eilen kohdalleni sattui vielä asiakas jolla oli kaksi adoptiolasta. Lapset eivät olleet mukana, mutta näin heidän kuvat hänen kukkarostaan. Mainitsin kauniista lapsista ja hän kertoi heidän adoptoineensa heidät kymmenen vuotta sitten toinen oli vuoden ja toinen olisikohan ollut 10kk siinä vaiheessa. Eri vuosina kuitenkin.
Olin iloinen lasten sekä hänen puolestaan. Hän kuitenkin jatkoi juttuaan ja sanoi ettei hän koskaan saanut lapsia, sanoin että onhan hänellä nyt lapsia ja hän on äiti nyt.
Hän sanoi että hän on kyllä äiti, mutta hän tulee aina olemaan hedelmätön nainen.
En ymmärtänyt häntä ollenkaan. Hän jätti minulle vaikutelman että hän vain kasvattaa lapsia, mutta on silti katkera kaikesta.
Hän ei ole vieläkään käsitellyt asiaa ja se on minusta surku. :(
Itse en meinaa täällä luovuttaa helpolla, mutta jos niikseen tulee niin adoptioon lähdemme ja olen varma rakastavani adoptoituja lapsia yhtä paljon kuin olisi biologisia.
Mitkään lapset, ovat he sitten biologisia taikka adoptoituja eivät ole meidän omaisuutta.
Me kasvatamme heidät ja annamme turvaa ja rakkautta ja tukea, mutta he ovat meillä lainassa. Heistä kasvaa toivottavasti vahvoja itsenäisiä ihmisiä.
Sori taas tää purkaus kaverit, nyt on vähän pinnalla.
Oliskos oire?
 
Täällä olis yks matti-myöhäinen, joka tulisi mukaan piinailemaan. 1 IVF:n 2. PAS tarkoitus tehdä luomukiertoon. Piinailua tää totisesti jo ollutkin. Viime kierrossa ei päästy siirtoon, kun Pääsiäinen tuli sopivasti väliin. No, tässä kierrossa alkuun pelkäsin, että viikonloppu sotkee kuviot. No ekan ultran jälkeen alettiinkin pelätä, että kehittyykö follit ollenkaan, hitaasti ne kuitenkin ovat kehittyneet, ja tänä aamuna sain vihdoin pongattua oviksen! Luultavasti sitten keskiviikkona siirtoon, koska meillä on kolmannen päivän alkioita pakasessa. Toivotaan vaan, että alkiot selviytyvät, niitä on kahdessa oljessa kummassakin kaksi. Viimeksi jouduttiin sulattamaan kaksi olkea. Saa nähdä kuinka käy.

Ovistesti-gallupiin; olen myös käyttänyt Clearbluen digitaalista, jolla olen aina oviksen pongannut. Liuskoilla, joita aluksi kokeilin, en niin selvää tulosta aina saanut. Nyt stressiä aiheutti tuo digitaalinenkin, kun uuden pakkauksen se mittausosa antoi jotain ihme merkkejä, kun sen tikun kiinnitti. Onneks mulla oli vanha osa jäljellä, ja se toimi ihan normaalisti! Pitäisköhän lähettää se rikkinäinen vehje takaisin, kun ovat niin kallittakin? :eek:

En ihan kaikkea ehtinyt vielä lukea, mutta huomasin, että aika monelle siirretään kaksi alkiota. Me olemme ajatelleet nyt yhtä, sillä kaksoisraskaus on kuitenkin riskimpi raskaus. Kaksoset itsessään olisivat mitä tervetulleimpia! Viimeksi yksi vain selvisikin, mutta nyt kun luin teitaä aloin miettimään kahden siirtoa, jos molemmat selviäisivät...
 
OVULAATIOTESTIGALLUPPIVASTAUS

Mä oon käyttäny sillon joskus aikoinani mammaksin testejä. Nyt oli käytössä Fertest-niminen paketti. Ihan Prismasta ostin ja molemmat on mulla kyllä toiminu ihan hyvin. ei oo pahaa sanottavaa kummastakaan.

EnniV: Vai meni sullakin pääsiäisen takia luomu pas ohi. Niin mullakin. Tai siis jos olis sillon ollu tää rumba, ni olitais jo uudella kierroksella. Ei tarvis pelätä näitä "jos ei mukaan mahdukkaan ennen kesätaukoa"-juttuja.
Mulla on soittoaika lääkärille tiistaina.
 
:hug: Toiveekkaalle,Fintulle ja Puppelille!

Marli kirjoitit enemmän kuin asiaa adoptiosta.Me ei mieheni kanssa olla vielä puhuttu adoptiosta,kun aateltiin että katsotaan nämä hoidot loppuun ja sitten aletaan pohtia seuraavaa siirtoa.Uuteen ivf hoitoon ei lähdetä,kun viimeeksi tuli se paha hyperi ja miulla ku tuo perussairaus vielä jyllää päällä,ni oma terveys oli mennä siinä sivussa.Onneksi nyt on kaikki suht ok ja piinailut jatkuu.

Tervetuloa joukkoon EnniV

risto ja pp 12
 
Ymmärtävä halaus ja voimansiirto Puppelille, Fintulle ja Toiveikkaalle.

Mulla perjantaina limakalvo 9.8 ja ovistestiin ehkä huomenna plussaa...toivotaan.
Nyt tuntuu jo nippailuja...muttei niin kovia vielä ihan kuin aina irtoamispäivänä. Tunnen joka kuu oviksen oikein kipuna ja äitiäni se ihmetyttää ja suurintaosaa kavereistakin =)

Jos huomenna ovistorvi pamahtaa täyteen, niin siirto olis keskiviikkona. Jännittää sulatustulokset. Ja miten siirto menee. Katselin Felicitas-tilastoja (pöhkö ku oon) ja huomasin että PASsissa ICSI-alkioilla oli 24% todennäköisyys kiinnittyä ja IVF-alkioilla 35%........... :|
 
Hei!
Olen taustalla seuraillut ketjua, mutta haluan nyt Angelalle kommentoida. Ihan outo juttu tuo, ettei kahta alkiota voisi siirtää, kun kotona on pieni lapsi. Meillä on 14 kk ikäinen tuoresiirtopoika ja ensi viikolla siirretään kaksi alkiota, jos 2 alkiota selviää (pakkasessa 3). Näin lääkärin kanssa juteltiin. Alkiot ovat todellakin teidän ja jos terveydellistä estettä ei ole, niin kyllä ihmetyttää vaivalla hankittujen alkioiden hukkaan laitto. Vielä varmaan kannattaisi vedota lääkäriin asiassa, siis soitella asiasta etu käteen ajoissa. Kyllähän ne lääkärit ovat aika kovapäisiä, mutta ainahan voi vielä yrittää.

Tsemppiä meille siirtoihin!

 

Yhteistyössä