PCO-Gallup

Mulla oli käytössä GonalF, orgalutran, ovitrelle, lutinus -yhdistelmä. Aiemmin kokeiltiin puregon, orgalutran, pregnyl, lugesteron- yhdistelmällä, josta saalis pienempi ja huonolaatuisempi. Tosin mulla pco:n lisäksi endo ja ongelmia limakalvon suhteen ja luulempa, että omalla kohdalla pco oli pienin murhe :/ Mutta joka tapauksessa toisen ivf-kierroksen tulos nukkuu sylissä :heart:
 
Vuosia sitten clomifen ja metformiinit ja joku muu. Kolme keinohedelmöyitstä ilman tulosta. Painon pudotus muutama vuosi sitten helpotti ja 8 v odotuksen jälkeen raskauduin aivan puskista ilman lääkitystä.
 
clomien ja anazolien kokeilemisen jälkeen otettiin anazol-kierron loppuun puregon pistokset
mukaan, jolla saatiin folli kasvaan. Irrotuspiikkinä oli pregnyl ja luteaalivaiheen tukena lugesteron.
Siitä tuli plussa<3
Mulla on molemmat munasarjat lääkärin mukaan kuin "oppikirjan kuvasta"
monirakkulaisuuden kohdalta.
 
IVF pitkällä kaavalla, Synarela, Puregon, Pregnyl.
Punktoitiin 24 munista, 18 oli munasolu, 14 hedelmöittyi, 13 lähti jakautumaan.
Heti tuoresiirrosta tärppäs ja pakkaseen meni 12 huurulaista.

Näistä on nyt puolet käytetty kolmessa PASissa, mitkä eivät tuottaneet tulosta. Joka kerta sulatuksessa toinen mennyt roskiin ja toinen siirretty.
Tuloksena 2 kemiallista raskautta ja yks nega. Pakkasessa vielä 6 huurulaista, joista jonkun toivon vielä tuovan sen kovasti odotetun pikku kakkosen! :heart:

Mulla siis molemmat munasarjat rakkulaisia :(
 
6 kiertoa Clomifenia + metformin. Sitten taukokierto toi plussan. Lääkärin mielestä Clomien aiheuttama ovis kuitenkin - jälkihöyryjä. Tämä raskaus kuitenkin kkm rv 8+0

Toinen raskaus sai alkunsa kolmannesta Clomifen+Gonal-F+Pregnyl+Metformin kierrosta. Tämä raskaus päättyi myös kkm:eek:on rv 15+4.

Toukokuussa IVF Gonla-F+Pregnyl josta ei tuoresiirtoa vuodon vuoksi vaan elokuussa tulossa PAS lääkkeelliseen kiertoon (Zumenon alkaa kp 1)
 
Eka ja toka clomit ja metformiini. Eka alkoi ekasta clomikierrosta ja toka tokasta :)
Nyt odotan "yllättäen" kolmatta.. ilman lääkkeitä, pudotin vain painoa 15 kiloa entisestä.

lisäys: molemmat munasarjat täynnä rakkuloita, eikä ennen käytännössä lainkaan omaa kuukautiskiertoa.
 
Viimeksi muokattu:
2. raskaus pitkä kaava synarela+puregon+pregnyl,tyroksiini,kortisoni....yksi ainut solu jaksoi 5 pvän viljelyn ja siitä poika 10/11

3. raskaus pitkä kaava synarela+puregon,pregnyl,tyroksiini.kortisoni ja metformin.
14 solua, 10 hedelmöittyi, 8 blastoksi asti,kohtuun yksi ja pakkaseen 7kpl blastoja.
LA 10/13.

2.raskauden jälkeen laihduin -15kg ja uskon vahvasti että metformen paransi solujen laatua.
 
Me yritettiin 12 kk, ennen "luomu"plussaa. Mulla pco todettu pari vuotta sitten. Koko kevään oli käytössä Clomit, terot + metforem insuliiniresistenssiin ja painon hallintaan. Heinäkuussa kuitenkin raskauduin yllätyksenä stressittömässä kierrossa lomalla, 2 kk oli ollu kaikki lääkkeet tauolla. Pikkuinen vielä kyydissä, toiv. myös jaksaa pysyä.
 
Moikka,

täällä olisi yksi PCOS tapaus ensimmäistä lasta yrittämässä.

Ikää on 36-v, BMI reilu 31, ja PCOS:aa hoidettu 20 vuotta diane novalla. Sillä oireet ovatkin pysyneet hyvin poissa ja nyt on kolmas yrityskierto menossa vauvarintamalla.

Haluaisin tietää teidän muiden kokemuksia siitä onko PCOsta ollut muutakin haittaa kuin kiertojen epäsäännöllisyys ja ovulaation puuttuminen? Lähinnä mietin kiinnittymistä ja keskenmenoja.

Oon parin viikon päästä menossa lekuriin katsastamaan munasarjojen tilannetta ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen. Mieli tekisi pyytää jotain lääkeapuja raskautumiseen heti kättelyssä (vaikka se ei kovin järkevää taidakaan olla).

Eli antakaapa kokeneemmat vinkkejä ja neuvoja miten toimia ja kuinka saisimme raskauden mahdollisimman pian aluille ;)
 

Yhteistyössä