PCOlaisten lapsettomuushoidot

Voi että... hienoa että saadaan tänne kunnon keskustelua asiasta :wave:

Bee voi, että.. onnellista odotusta :heart: varmasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti :wave:

RobottiRuttunen missä teillä testattiin nuo hepatiitit ja hiv? Paljonko maksoi? Meillä sama edessä, mutta testataan klinikalla ja hinnasta ei tietoa...

JaneG meillä kanssa edessä hoidot tammikuussa!! Ihana saada kohtalotoveri. Meillä kokeillaan ivf ensin. Lääkäri sanoi että ivf ja icsi hoidoissa on samat hoito-odotukset joten hyvältä näyttää!! ;) Oletteko missä hoidossa?

J3N3 mietäkin hoidetaan Fertinovassa Helsingissä. Niklas on lääkärimme. Onko teillä kans Niklas vai Annika? Mitä olet tykännyt paikasta? Musta oli aivan ihana vastaanotto siellä ja yhtään ei vitkutella hoitojen suhteen ja oikeasti kuuntelivat meitä...

Maanantaina Fertinovassa cystakontorilli ja sitten joulukuun lopusta alkaa luultavimmin sumut ja sitten tammikuun ekalla viikolla pistelyt... Mä vihaan neuloja :ashamed:
 
Miikkis me ollaan Väestöliitossa hoidoissa. Jännittää nyt vielä ne miehen kromosomitulokset, mutta soitamme heti uudenvuoden jälkeen klinikalle ja varaamme ajan. Lääkärihän antoi meille mahdollisuuden "pureskella" aihetta muutama kuukausi, mutta kyllä me haluamme ihan samantien tositoimiin. Pitää siis vielä se varsinainen icsi:n suunnittelu/reseptinsaanti -käynti pyörähtää. Olette siis jonkin verran jo edellä. Mutta perässä tullaan ja vauhdilla!

Toki voidan käydä niin, että minun munikset kieltäytyvät tyystin kypsyttämästä mitään... Sit mä hirmustun niille ja näytän missä kaappi seisoo! Piikkitaistelutantereeseen valmistautuen siis :LOL:
 
Miikkis: Joo, kyllä mä oon tykänny käydä siellä, tykkään todella paljon Annikasta (meidän lääkäri) se on tosi ymmärtäväinen ja osaa hommansa. Ainakin on toivoa että [joskus] saa lapsen, ihan semmoinen tunne tulee kun on siellä käynyt. Tähän asti ollaan tutkittu miehen simpat (olivat hyvät), ja mulle tehty SSG-aukiolotutkimus (kaikki hyvin siinäkin), ja nyt mennään sit edelleen metuilla ja clomeilla eteenpäin. Mulla Metformin 500mg aamuin illoin joka päivä sekä Clomifen 50mgx2 kp 3-7 ens kierrossa.
Minä en ovuloi ollenkaan, joten siitä ja mun ylipainosta johtunee meidän lapsettomuus. Yritystä ollut 02/07 saakka, ja hoidot aloitettu 09/07.
 
Miikkis: Meil testattiin ihan sairaalan rutiineissa testeissä noi hepatiitit ja hiv. Sanoivat, et aina ennen hoitoja testataan. Taisvat viel ottaa keväällä eka käynnillä ja nyt syksyllä ivf- käynnillä molemmilla kerroilla testit. Ihan kun ois kesällä vieraissa juostu ;) No hyvä kun tarkistaavat.

Tietääkö kukaan noista kromosomi tutkimuksista? Otetaanko ihan verestä? Aattelin kysästä, et voisko meitä tutkii, kun niitä alkioita tuli lääkärin mielestä meijän ikiin nähden melko vähän. Ois kuulemma pitäny tulla ennemmän. Vilautteli sit just jotain kromosomijuttuja, mut ei sanonu mitään testaamisesta.
Meil on vähän hankalaa kun sairaalassa lääkäri aina vaihtuu, mut sairaalassa ei tehä kun ultrat ja muut seurannat. Klinikalla on sit taas punktiot ja alkion siirrot. Monta ihmistä hämmentää samaa soppaa.
 

Yhteistyössä