Pelkäisitkö jos saksanpaimenkoira juoksisi vapaana sinua vastaan ja haukkuisi?

  • Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla tulis tuotokset housuihin ja slaagi.
Olen saanut kerran saksanpaimenkoiran päälleni ja se olis käynyt kurkkuun kiinni,mutta sai onneksi hamuttua vain paidan kauluksen suuhunsa.

Työssäni valitettavasti tapaan tosi paljon huonosti koulutettuja, ei hallinnassa olevia sakemanneja. Inhaa.
 
Riippuu haukusta ja koiran olemuksesta. Jos se vaan haukkuu, niin ei pelota, mutta jos se on selvästi käymässä ylle, niin tokihan se pelottaa, koska koiran hampasiin joutuminen sattuu ihan saatanasti. Kokemusta on.
 
ap.
Tuli tämä kysely mieleen kun olin metsässä sienestämässä ja ennestään tuntematon saksanpaimenkoira juoksi luokseni haukkuen. Ei mitenkään näyttänyt uhkaavalta, ei murissut, näyttänyt hampaitaan tai muutakaan mistä olisin ajatellut että onpas äkäinen. Isäntä oli vähän kauempana ja kutsui koiraa luokseen, mutta se ei totellut.
Huikkasin että ei hätää, en pelkää koiria. Minusta ja siitä sakemannista tulikin ylimmät ystävät. Se vaistosi etten pelkää ja pidän siitä. Rapsuttelin ja sehän olisi intoutunut leikkimään, oli vielä nuori koira. Nuolaisi poskellekin. Aivan ihana pakkaus :)
Ajattelin vain, että kuinkahan moni olisi vastaavassa tilanteessa säikähtänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona83
Tuli tämä kysely mieleen kun olin metsässä sienestämässä ja ennestään tuntematon saksanpaimenkoira juoksi luokseni haukkuen. Ei mitenkään näyttänyt uhkaavalta, ei murissut, näyttänyt hampaitaan tai muutakaan mistä olisin ajatellut että onpas äkäinen. Isäntä oli vähän kauempana ja kutsui koiraa luokseen, mutta se ei totellut.
Huikkasin että ei hätää, en pelkää koiria. Minusta ja siitä sakemannista tulikin ylimmät ystävät. Se vaistosi etten pelkää ja pidän siitä. Rapsuttelin ja sehän olisi intoutunut leikkimään, oli vielä nuori koira. Nuolaisi poskellekin. Aivan ihana pakkaus :)
Ajattelin vain, että kuinkahan moni olisi vastaavassa tilanteessa säikähtänyt.
Ei hallinnassa, paha paha!
 
Haukkuva koira ei oo vaarallinen. Yhtä juopon koiraa pelkäsin lapsuudenkaupungissani joka oli usein irti ja se koira hiipi aina kun se näki ihmisen ja vaan tuijotti häntä heilumatta. Se oli pelottava.
Koiran elekieltä tullut opiskeltua aika paljon joten luulen tietäväni milloin koiraa on ihan oikeasti syytä pelätä.
 
"vieras"
En osaa sanoa. Onhan noita irti olleita koiria tullu vastaan, vielä en ole pelännyt. Kerran vein yhden poliisiasemalle kun sattui olemaan ihan vieressä. Antoi ottaa kiinni.
 

Yhteistyössä