Pelkäisitkö jos saksanpaimenkoira juoksisi vapaana sinua vastaan ja haukkuisi?

  • Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En pelkää koiria, vaikka lapsena on iso koira (kytketty) vähän puraissutkin. Harvoin koira metsässä haukkuen kohti juoksisi hyökkäämistarkoituksessa, tosi sekopää pitäisi olla. Omalla reviirillään olevia vahteja kohtaan (ja kytkettyjä) olen tarkkaavaisempi, mutta yleisillä paikoilla en koiria pelkää.
 
"vieras"
Kyllä, ja myös muita isompia koiria. Oli sen verran karu kokemus nimenomaan saksanpaimenkoiran kanssa muutama vuosi sitten, että jäi ikuiset arvet, sekä kuvaannolliset että ihan oikeat.
 
Räyh
Ei pelottaisi, jos haukku olisi "hei täällä puskassa on joku" -tyyppistä ilmoitushaukkua. Sen sijaan pelotti aivan saatanasti, kun niityn yli juoksi irtipäässyt dobberi ääneti suoraan mua ja lapsia päin. Eikä turhaan pelottanutkaan, koska koira yritti näykätä poikaani, vaikka menin sen ja lasteni väliin uhkaavin elkein. Ilman väliinmenoani olisi voinut tulla suoraan lapsen silmille.
 
Kaksin pelkäisit? En nyt ymmärtänyt.
No kai sen voi noinkin ymmärtää. Teoriassa ihan just niin.
Jos olisin lapsen kanssa, niin saattaisin olla varuillani. Lapsi saattaisi pelätä hänen mielestään isoa räyhäävää koiraa ja käyttäytyä niin, että siitä voisi olla jotakin vaaraa hänelle.

Yksin ollessani tietäisin miten olen, enkä lähettäisi koiralle vääriä signaaleita.
Enkä mä muutenkaan pelkää isoja koiria. Pienten kanssa olen lähes poikkeuksetta varuillani.
 
"vieras"
No en varmaan minäkään ap:n kuvailemassa tilanteessa olisi osannut pelätä. Kyllähän siitä koirasta kuitenkin aika pitkälti näkee millä mielellä on lähestymässä.
 
Mulle on aivan sama millanen sen koiran ilme olisi ollut. Pelkään kaikkia tuntemattomia koiria. Pitäkää ne hihnassa kun lakikin sen sanoo.

Jos koira juoksisi kohti haukkuen tulisi varmaan tortut pöksyihin ja lamaantuisin just tasan siihen. Ehkä joku kiva pikku paniikkikohtaus?
 
"Juh"
Tuli vaan mieleen, että mä en ainakaan ois kovin tyytyväinen, jos kutsuisin koiraani pois, eikä se tulisi ja joku rupeaisi koiraa puhuttelemaan ja rapsuttelemaan...

Mutta itse aiheeseen, uskoisin osaavani lukean koiran elekietä sen verran, että tiedän pitääkö sitä pelätä vai ei. Vieraaseen koiraan en kuitenkaan oikeastaan koskaan kiinnitä mitään huomiota.
 
"tinttu"
No pelkäisin todellakin. Olen aina pelännyt koiria ihan hirveästi. Jos joku koira juoksisi uhkaavasti mua kohti haukkuen tai muuten vaan irti jossain, niin että joutuisin pelkäämään, ilmottaisin kyllä vaikka sitten poliisille tai vähintäänkin haukkuisin omistajan alimpaan helvettiin.
 

Yhteistyössä