Perheparkeista asiaa: Kehtaisitko sinä...

"joooo"
Aina voi kävellä ko. auton ohi avaimet "kädessä" jos huomauttaminen ei auttanut :kieh:
tää on jo vahingonteko ja joudut korvaamaan auton maalauttamisen, mielestäni se, että vahingoittaa "kostoksi" toisen omaisuutta kertoo myös sinun moukkamaisuudestasi.

itse taannoin kauppareissulla ajoin auton vähän kauemmas kun perheparkki oli varattu, kauppaan mennessä huomasin, että yksi perhepaikka vapautuu ja jätin lapset anopin kanssa ovelle odottamaan ja lähdin siirtämään autoamme perheparkkiin (meillä oli tiedossa todella suuret ostokset) autosta ulos tullessani sain äkäiseltä mammalta katseita, olisi tehnyt mieli puolustautua että kyllä ne lapset mukana on..mutta en sit viitsinyt.
 
"vieras"
Kerran sanoin eräälle pariskunnalle joka oli menossa autoonsa takasin, pakkasivat tavaroita takakonttiin, ohi mennessä pysähdyin ja sanoin että teillä lapset sitten unohtu kauppaan. Eivät ainakaan siinä vaiheessa hoksanneet, tuumasivat että ei heillä ole lapsia... toivottavasti jossain vaiheessa hoksasivat.
 
"vieras"
[QUOTE="viivi";23340933]En viitsi sanoa, varsinkaan kun noissa meidän marketeissa ne perhepaikat on sijoitettu todella typerästi. Ja kun kyse on vain suosituksesta, niin mitä turhaan. Ennemminkin kannattaa opetella ajamaan autonsa parkkiruutuun niin, että sinne turvakaukalon puolelle jää hieman enemmän tilaa ja opettaa lapsille miten autosta tullaan nätisti ulos, kun ei niitä perheparkkeja kuitenkaan ole joka paikassa.[/QUOTE]

Ja sitten jäät vahtimaan että seuraavakin auto joka parkkeeraa siihen viereen, jättää tilaa että saan kaukalon ongelmitta takaisin autoon.
 
"haha"
[QUOTE="vieras";23343354]Ja sitten jäät vahtimaan että seuraavakin auto joka parkkeeraa siihen viereen, jättää tilaa että saan kaukalon ongelmitta takaisin autoon.[/QUOTE]

tai sitten se auto, joka on siellä toisella puolella varmaan kiittelee tullessaan oman lapsensa kanssa kun joku on parkkeerannut ruudun toiseen laitaan.
eli ajakaa naiset ihmeessä nyt vaan keskelle ruutua :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23341211]Olisit sanonut että nämä leveät parkit on tarkoitettu sellaisille miehille, jotka eivät osaa parkeerata normaaliin ruutuun...[/QUOTE]

Meillä S-marketin yhteydessä on alko ja ne lapsiparkit siinä alkon ikkunan alla. Kun vaapuin viimesilläni raskaana liukkaan parkkiksen yli lapsen kanssa ja läskimaha äijät tuli viinapullo kainalossa siihen lapsiparkkiin autolleen, niin muutaman kerran kyllä kiehahti. En koskaan kyllä sanonut mitään. Mutta totahan vois jatkossa käyttää :)
 
v
Minä parkkeeraan kyllä perheparkkiin vaikkei lapsia olisi mukanakaan. Olen aamuisin liikkeellä heti kun kaupat aukeaa, lapsiperheitä harvemmin silloin näkyy noin muuten. Minä ostan kahdeksalle hengelle viikoksi ruokaa, vaippoja ym. ja varmasti ajan lähimmälle perhepaikalle mikä löytyy jotta saan kärrylisen tavaraa lastattua autoon. Peräkonttiin sopii vain 4 kassia ja minulla on aina vähintään 6 kassia sekä lisäksi vaipat, vessapaperit jne.

Suurin osa lapsiparkkaajista tuohon aikaan on ikäihmisiä. Olisinko viimeisen kahden kuukauden aikana nähnyt kerran lapsiperheen kaupassa lauantaiaamuna klo 8. eli eiköhän me sovita niille muutamille kymmenille lapsiparkeille vaikka minäkin ilman lapsiani niille parkkeeraan.
 
Monikkoäito
[QUOTE="viivi";23340933]En viitsi sanoa, varsinkaan kun noissa meidän marketeissa ne perhepaikat on sijoitettu todella typerästi. Ja kun kyse on vain suosituksesta, niin mitä turhaan. Ennemminkin kannattaa opetella ajamaan autonsa parkkiruutuun niin, että sinne turvakaukalon puolelle jää hieman enemmän tilaa ja opettaa lapsille miten autosta tullaan nätisti ulos, kun ei niitä perheparkkeja kuitenkaan ole joka paikassa.[/QUOTE]

No Katos kun joidenkin meistä pitää saada 2 tai jopa 3 turvalaukaloa ulos autosta...
 
"vieras"
Parkkiruuduista en ole sanonut, mutta kerran Prismassa kävin murisemassa kun joku mamma otti tuplaostoskärryt käsilaukkuaan varten. Ne kun on tarkoitettu niille, joilla on lapsia mukana kaupassa.

Kaksosten äitinä en voi käsittää miten se on niin vaikeaa käydä infossa vaihtamassa sitä kärrikolikkoa jos ei satu olemaan rahaa mukana. Joku pienten lasten äiti joutuu sitten taiteilemaan kauppareissun kahden muksun kanssa niin että toinen lapsista on sylissä tai kävelee...
 
kaikenlaistakohtelua
Mulla ei tulis mieleenkään ajaa siihen perheparkkiin jos ei ole lapset mukana. Ihan siitä syystä että meidän cittarissa niitä paikkoja on vain 4, ja ne on ihan oven edessä. En kestäis niitä katseita :ashamed:
Kerran tosin ajoin INVApaikalle kun mulla oli iskiaskivut päällä ja kävely oli maailman hankalin asia, ja kaupassa piti käydä joka tapauksessa. Se invapaikka on myös ihan ovien edessä.

Jälkeen päin, kun meidän nuorin lapsemme sai kehitysvammadiagnoosin ja saimme ihan oikean Invakortin invapaikoille parkkeeramiseen, niin yks hlevetin vanha akka tuli mulle siinä kaupan pihassa huutamaan että hänen invapaikkansa veimme. Kerroin että meilläkin on oikeus tähän parkkeerata (olimme siis apteekin pihassa, emme kaupan, kaupan pihassa olisin jättänyt ajamatta invapaikalle koska perhepaikat on siinä vieressä myös). Tää reilu 60vee nainen jatkoi mäkätystään kun nostin lapsia ulos autosta "minä oon vanha, mulla lonkat kipeet, minun paikka tää on!! Nyt oot ystävällinen että ajat toiselle paikalle!!" Näytin hänelle invakorttia josta akka riemastu entisestään ja alkoi tivata vastaan "toi ei oo teidän kortti! Te ootte vaan jostain varastanu tuon! Ei siinä oo sun kuvaas!". En alkanu ees selittämään hänelle vaan lähdin sinne apteekkiin ja akka jäi autollensa. : /
 
"Chick"
Kyllä mä sanoisin. Samoin kun olen sanonut kaupassa parikin kertaa ihmisille jotka ottavat semmoisen kärryn jossa on turvakaukalo, vaikka heillä ei ole vauvaa mukana/olemassakaan. Kerran jouluostoksilla nimittäin itse jäin ilman tälläistä kärryä ja kassajonossa sitten kannettuani lasta sylissä ympäri markettia tälläinen keski-ikäinen rouva sattui eteen...siinä oli hermot jo vähän kireällä.
 
No,Mulla kiehahtaa kun inva-paikat aina muiden kuin "invalupalaisilla", ääääärsyttää ja joka kerta sanon asiasta kaupassa tms. mutta eipä ne asialle mitään voi, varmasti sanon kun ekan kerran nään kuka sieltä autosta nousee, kertaakaa en ole vielä pongannut inva-paikalle ajajaa livenä :snotty:
 
"vieras"
Mua ärsytti eilen kun kaupasta tulin parkkikselle kauppakassien kanssa, ja edessäni meni nuoripari, tyyliin 25 vuoden paikkeilla, heittelivät jotain roskia maahan siinä koko ajan mennessään ja totta kai autokin oli invapaikalla. Ja pahimpaan ruuhka-aikaan, mutta parkkis on niin iso että kyllä siellä aina tilaa olis. Kun on vaan niin laiska..
 
"jjjj"
mä en oo ikinä kehdannu ku kattoa rumasti, mutta mun mies aina tokaisee suurella äänellä "teilläkin näkyy olevan monta lasta" kun joku 5kymppinen ylipainoinen jättää autonsa perheparkkiin.
 
"Lissu"
Ei ole tullut ikinä mitään sanottua, itse en viitsi edes katsoa onko niillä paikoilla tilaa vaan kävelen lasten kanssa kauempaa. Mutta voisihan siinä ohikävellessään kailottaa että "mäkin sanoin siskontytölle joka juuri sai kortin että jättää tänne vaan, kun näihin paikkoihin saa auton käänneltyä huonompikin kuski." :D

Ei noihin minäminäminä-ihmisiin mikään järkipuhe tehoa, kysehän on MINUSTA ja MINUN pitäisi pieni matka kävellä. Sakot tai nolottava kommentti on tehokkaimmat keinot.
 
"jojo"
Mulla on päinvastainen kompleksi - en meinaa kehdata ajaa perheparkkiin edes vauvan kera. Aina tulee ajateltua, että jollakulla voi olla mukana oikein katras ja mulla on sentään vain yksi pikkuinen. Saa nähdä, muuttuuko tilanne toukokuun jälkeen, kun minäkin olen liikkeellä kahden lapsen kanssa? :)
 
"riina"
No ärsyttää, ihan niinkuin ärsyttää invapaikalle ilman lupaa pysäköivät. Kaiken huippu oli kerran, kun kaupan pihalla oli kaksi invapaikkaa, toisessa oli jo auto, toiseen ajoin itse. No kappas, kun tullaan kaupasta takas, niin joku valopää on siihen näiden autojen KESKELLE pysäköinyt omansa! Hiukka ahdasta oli kykeneväisen ihmisen päästä autoon, pyörätuolilla liikkuvan mahdotonta. Niinpä jouduin ajamaan auton keskelle kaistaa, jotta sain pyörätuolin auton oven viereen, ja sitten minä sain mulkoiluja, kun tukin ajoväylän.
 
jojo¨
[QUOTE="riina";23343662]No ärsyttää, ihan niinkuin ärsyttää invapaikalle ilman lupaa pysäköivät. Kaiken huippu oli kerran, kun kaupan pihalla oli kaksi invapaikkaa, toisessa oli jo auto, toiseen ajoin itse. No kappas, kun tullaan kaupasta takas, niin joku valopää on siihen näiden autojen KESKELLE pysäköinyt omansa! Hiukka ahdasta oli kykeneväisen ihmisen päästä autoon, pyörätuolilla liikkuvan mahdotonta. Niinpä jouduin ajamaan auton keskelle kaistaa, jotta sain pyörätuolin auton oven viereen, ja sitten minä sain mulkoiluja, kun tukin ajoväylän.[/QUOTE]

No siinä on tosiaann ollut asialla oikea järjen jättiläinen.
 
no tuohan on ihan arkipäivää. samoin kuin se, että täällä on kaupan oven molemmin puolin parkkiruutuja. joihin olis perheellisten helppo jättää auto, tai sellaisen, jolla on paljon ostettavaa. vaan arvatkaas ketkä niihin ajaa. ne on nuoria ihmisiä, jotka käy siellä kaupassa hypistelemässä vaatteita tai ostavat vain kahvipaketin tai karkkirasian. sellaiset vois jättää suosiolla autonsa kauemmaksi ja kävellä
 
"jojo"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23343946:
no tuohan on ihan arkipäivää. samoin kuin se, että täällä on kaupan oven molemmin puolin parkkiruutuja. joihin olis perheellisten helppo jättää auto, tai sellaisen, jolla on paljon ostettavaa. vaan arvatkaas ketkä niihin ajaa. ne on nuoria ihmisiä, jotka käy siellä kaupassa hypistelemässä vaatteita tai ostavat vain kahvipaketin tai karkkirasian. sellaiset vois jättää suosiolla autonsa kauemmaksi ja kävellä
No niiiiiin, mutku... Ku ei niin pienten ostosten takia viitsi kävellä yli kymmentä metriä ovelle, äkkiähän sitä vain kaupassa kipaistaan... Näin arvelen.
 
"Lissu"
Minä parkkeeraan kyllä perheparkkiin vaikkei lapsia olisi mukanakaan. Olen aamuisin liikkeellä heti kun kaupat aukeaa, lapsiperheitä harvemmin silloin näkyy noin muuten. Minä ostan kahdeksalle hengelle viikoksi ruokaa, vaippoja ym. ja varmasti ajan lähimmälle perhepaikalle mikä löytyy jotta saan kärrylisen tavaraa lastattua autoon. Peräkonttiin sopii vain 4 kassia ja minulla on aina vähintään 6 kassia sekä lisäksi vaipat, vessapaperit jne.

Suurin osa lapsiparkkaajista tuohon aikaan on ikäihmisiä. Olisinko viimeisen kahden kuukauden aikana nähnyt kerran lapsiperheen kaupassa lauantaiaamuna klo 8. eli eiköhän me sovita niille muutamille kymmenille lapsiparkeille vaikka minäkin ilman lapsiani niille parkkeeraan.
Meitä ei ole kuin neljä mutta tavaraaa on poislähtiessä vähintään tuon verran, kun Prismassa käyn ostoksilla. Teen siellä ehkä kerran parissa viikossa isommat ostokset -kuiva-aineet, paperit, vaatteet, säilykkeet, sekä tietysti noin viikon ruuat. Parin viikon päästä uusi reissu ja siinä välissä nopeita pistäytymisiä lähikaupassa jos tarpeen on.

Mutta siis, kyllä monellakin tuon verran tavaraa on poislähtiessä. Ja silti jätän auton kauemmas, lasten kanssakin. Siinähän ne kassit ostoskärryissä hyvin kulkee vähän pidemmällekin, ei niitä käsin pysty kantamaan kuitenkaan. :)

Mutta joo, jos tuohon aikaan käyt ostoksilla, niin tuskin on ongelma mihin autosi jätät. :)
 

Yhteistyössä