Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

Halleb :(:hug: Voimia vaikeaan hetkeen :hug:

aniraz Onnea asukista =)

Laura82 Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja saatte tekin huomenna kaverin kyytiin :heart:

Huomenna gonapeptylin pistopäivä, lääke ekaa kertaa käytössä..sanoivat että voi pistää mihin aikaan vaan..mutta moneltakohan olis hyvä aika :confused:

Kiitos suuresta tuestanne tämän murheen keskellä jossa elämme:heart:
 
Haikala mä taisin tuikata silloin heti aamulla mutta sehän muutoin on ajotettu suunnilleen niihin päiviin milloin kiinnittyminen voisi tapahtua.

aniraz onnea kyytiläisestä mutta tiedän kyllä tuon tuskan että vain taas pelkkä tuoresiirto!
 
jei, nyt on yksi top alkio haettu kyytiin, oli kyllä yks ristuksen ihme että saatiin alkioita pakkaseenkin 4 kpl!! :) koskaan aikaisemminhan meillä ei ole mitään jääny pakkaseen ja siirrettävätkin on olleet non top luokkaa.. liputan kyllä noiden marjojen ja hedelmien puolesta ei tähän muuta selitystä voi olla <3
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
valoa lääkäri oli alunperin määrännyt mulle 400mg aamuin illoin. Hoitaja ohjeisti kuitenkin 200mgx3. Yhdessä hoidossa mulla oli 200+200+400. Sillä uskalsin nostaa annosta 600-->800mg. en tosin tiedä oliko se kovin viisasta kesken hoidon, mutta oli vasta pp3 ja tuntu tosi voimakkaasti, että vuoto alkaa. Mä kyllä pyydän seuraavaan siirtoon sellaset loppukierron tuet, että varmaan pysyy limakalvo kasassa.

piu_pau Mulla ei Crinone jaksanu pitää limakalvoa kasassa, mutta mulla ei oikein meinaa pysyä millään. Otin sitä aamuisin.

Onnea Marjana:flower:

Joku kysyi ikää. Mä olen 28 (tänä vuonna 29)

Onnea uusille piinailijoille. Toivon, että onnistutte! :)

johkunen jännää ruveta seuramaan hoitoasi! Onnea hirmuisen paljon siihen :)

on: Kiitos pahoitteluista :heart:
Soitin jo eilen klinikalle, vaikka huomenna vasta testipäivä. Eilen oli vaan helpompi soittaa sinne ja huomenna voi olla mahdotonta. Jättivät omaan harkintaan jatkanko lääkkeitä huomiseen. No jatkathan minä. Tänään pp15 edelleen kuitenkin nega. Aamulla teen testin ja jätän lääkkeet. Pakko kai se on hyväksyä ja niellä katkeruuden kyyneleet. Tää oli 7.tuoresiirto. Jotenkin aivan käsittämätöntä.. Onneksi pakkasessa on ne kolme lahjaa vielä, mutta voiko niillä onnistua, kun ei tuoresiirrollakaan? Voisiko limis pysyä paremmin kasassa jos siirto tehtäisiin omaan kiertoon?

Voimia kaikille!
 
Pahoittelut :hug: HalleB niin toivoin teille plussaa.

Laura, hienoa että saitte kyytiläisen matkaan.

Onnittelu aniraz kyytiläisestä. Toivotaan että tarraa tiukasti kiinni! Samaan hengenvetoon pahoittelut siitä ettei pakkaseen mennyt mitään. Ei vaikuttanut pienempi solujen määrä laatuun. :(

johkunen, enpä tiedä onko tuo DHEA yksinään vaikuttanut. Meilläkin on kolme hoitoa tehty vuoden sisään. En ihan tarkkaan tiedä millaisella aikataululla meidän hedelmöittyneet solut on jakautunut. Ovat OYSissä aika vaitonaisia luokituksen suhteen. Kahdessa ekassa hoidossa siirretyt alkiot ovat olleet "ihan hyviä". Tällä kertaa alkio oli "todella kaunis" ja sillä lääkäri perusteli yhden siirtoa. Pakastetutkin olivat oikein hyviä. Ota tästä sitten selvää... :confused:

Edellisissä hoidoissa hedelmöittyneet solut ovat olleet monitumaisia, fragmentoituneita tai muuten kuukahtaneet toisen viljely päivänä. Nyt noita ongelmia ei ollut. Ois kyllä kiva tietää missä taika!

Nellikaneli, söin ubiqinonia 600 mg, eli tohtii johkunen hyvin lisätä määrää. ;) Mielenkiintoista kuulla Nellikaneli että teillä vaikutti alkioiden laatuun tuo ubiqinon. Määhän lisäsin tuon lisäksi arsenaaliin foolihapon ja DHEAn niin ei voi olla aivan varma mikä on vaikuttanut meidän alkioihin. Miehellekin syötin foolihappoa. Harmi vain, kun en muistettu kysyä, oliko tuloksissa viime kertaan eroa.

Mitenkä Haikalalla sujui gonapeptylin pisto?

Koitahan LaaL jaksaa piinailla. Jos plussa pärähtää testiin, niin sitten ne piinapäivät vasta alkaakin... :) Onko Marjanan haamu vahvistunut?

Tämän piinailijan mahaa krappailee menkkamaisesti ja pahasti. Mulla yleensä tukilääkkeet on pitänyt vuodon pois...saapa nähdä miten nyt käy. Jos ois normikierto, menkkojen pitäis alkaa minä hetkenä hyvänsä.

:heart: Voimia naiset ja oikein hyvää ystävänpäivää hieman etukäteen! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
halle, olen äärettömän pahoillani että tilanne päättyi noin, voimia tulevaan pas:iin, kaiken onnen olisit ansainnut.

keillä muilla muutes oli lutinus käytössä? jännä että tuon antoivat eikä lugesteronia kuten aikaisemmin, olisko sit pääasiassa tarkoitus siirtyä niiden käyttöön kokonaan vai mitenköhän? kun määrällisestikin se on pienempi kuin luget...ollaanko sitä vaan jotai koekaniineja et kuinka se mahtaa toimia :) tällasia taas mietin
 
Laura, Lugesteron ei sovi pähkinäallergikolle, joten siitä syystä mulla oli Lutinus kahdessa ekassa siirrossa. Siitäkin ikäviä sivuoireita, joten Crinone kokeilussa tällä kertaa. Ainakin näitä palstoja selatessa näkee käytettävän Lutinusta tai Lugesteronia.
 
kiitos piu pau vastauksesta, luulis niiden nyt tehoiltaan olevanki samanlaisia, mut tätähän tämä on, pähkäilyä ja kyselyä, mut eipä kysyvä tieltä eksy, oliskohan tuota vihtiny kysyä tupla annoksena varmuudeksi mutta kaippa he klinikalla tietää paremmin, muistaakseni lugeja tungin pãivässä sen tuplat tohon lutinukseen verrattuna..heh..no mennään nyt näillä aluksi :) koska sinulla oli testipäivä?
 
Hei!

HalleB iso:hug: Ja hurjasti voimia! Harmittaa sinun puolesta :(
Toivottavasti ens siirtoon sitten saatais nuo ongelmat jotenkin ratkottua!
Minulla se ainut kerta kun PAS on tehty (omaan kiertoon), niin siinä luget piti aika hyvin vuodon pois, mutta silti alkoi päivää kahta ennen testiä, kun taas tuoresiirroissa vuoto alkaa aina paljon aikaisemmin (jopa 5 pv ennen testiä). Jaksamisia!

Laura Minulle piti tulla viime siirtoon Lutinus, mutta sitä ei saanut apteekeista. Silloin kun lääkäri reseptin kirjoitti ettei niillä ole juuri eroa, mutta ehkä mielikuva vaikutus :D Ja onnea hyvin menneestä hoidosta/saaliista! Onnea piinailuun!!

piu_pau Peukut on täällä pystyssä ettei niitä menkkoja piiiiiitkiiiin aikoihin näkyis! Teilläkin oli nyt parhain saalis ikinä?
Meidän hoitopaikassa on puhuttu kans "hyvistä" alkioista ja sitten kun on kysynyt niiden luokituksia niin ne on ollut II, mutta aina korostettu että ykkös- ja kakkosluokituksen alkioilla on tosi pieni ero, että ne kakkosetkin on oikeesti hyviä. Mutta jotenkin vaan ite aattelee, että top on vaan se millä niitä plussia ainaki muut saa... Mut piinailu onnea sinullekin!!

Toive Mahtavaa että hormoni laskee! Ihan jo riittämiin on sinullakin ollut tämän tiimoilta vastustusta :hug:

Haikala Oliko paha pistos? Onnea piinailuun!!

aniraz No voi pöh :hug: Mut kovasti täällä toivotaan että se yksi on se parhain ja joka haluaa teille tulla! Onnea piinailuun myös sinulle!

Mut mitenkäs muilla piinailijoilla menee? Oishan se aika tämänkin ketjun listaan plussia tulla ja eritoten pysyviä...

Millaset on tunnelmat johkunen kun hoito vaan lähestyy?

Mielenkiintoinen keskustelu teillä ollut nuista lisäravinteista yms vaikutuksesta hoidon tulokseen! Meillä oli kans tämä neljäs hoito parhaiten onnistunut, 8 solua ja viisi alkiota ja kaikki oli siirto/pakastuskelposia. Isoin tekijä oli varmasti vaihto lyhyeen kaavaan ja omasta mielestäni edellisenä keväänä aloitettu astmalääkitys. Ja olihan minulla iso annos foolihappoa 800 mg, sinkki, seleeni ja magnesium ennen hoitoa ja raskausvitamiinit siirron jälkeen. Toki hoitopaikassakin oli otettu käyttöön uusi viljelykaappi, jolla saatu hyviä näyttöjä. Monta tekijää, vielä kun se iso onnistuminen tulis!

ON: Huomenna PAS, ehkä, toivottavasti!! Jännittää/pelottaa että aamulla tulee vielä soitto ettei tarttee tulla siirtoon kun kaikki kupsahtaneet (näinkin on käynyt..).. Se ois sitten hoidot siinä. Kortisonin ja Disperinin aloitin ovisplussasta tiistaina ja huomenna sit Luget (vai Lutinus?) siirron jälkeen. Ei varmaan uni ihan taida tulla ens yönä :x
 
hox
HalleB :hug:

anirazille onnea kyytiläisestä, toivon todella että tarraa kiinni. Surku ettei pakkaseen jäänyt mitään :(

Lauralla hieno tilanne kun kyytiläisen lisäksi saitte pakkaseenkin saldoa. Nyt vaan tsemppiä piinailuun.

Hyviä uutisia Toiveella ettet joudu uuteen kaavintaan. Josko se siitä alkaisi normalisoitua.

Miten Melargian PAS, pidän peukkuja että pääsitte.

Miten muut piinailijat voi?

ON:
Minulla nyt sitten pp 1.

Siirtoon päästiin juhlallisella yhdellä 5-soluisella rupualkiolla :( Toinen meni roskiin, jakautunut huonosti. Tähän saakka siirretyt alkiot on sentään olleet 8-soluisia kolmepäiväisinä. Eli ei tämä uusi upea kaava kyllä toiminut minulla ainakaan, noin ikäänkuin solujen laadun parantajana.
Lääkärin mukaan tuli yllättävänkin vähän soluja. No, niinpä.

Toivo täysin nollassa. Jollei (kun) tämä nyt onnistu, meidän hoidot oli tässä.
En kertakaikkiaan enää jaksa, eikä ole mitään järkeäkään omilla lähteä yrittämään, kun tulos huononee kerta kerralta. Ikääkin tulee tänä vuonna jo 39.

Melkein jo toivoisin, että 24.2 olisi käsillä ja vuoto alkaisi. Niinhän siinä käy kuitenkin.
Edellisissä siirroissa vuoto alkanut pp9, pp10 ja pp11. Voihan olla että tällä kertaa päästään jopa pp 12. Haha.

Pahoittelut näinkin pessimistisestä viestistä näin ystävänpäivänä. Nyt ei vaan saa revittyä mitään hyvää mistään.

Paitsi siitä että ihanaa kun te olette täällä ja teille voi purkaa tuntojaan :heart:
Hyvää ystävänpäivää kaikille
 
Laura hienoa, onnea kyytiläisesti :)

Ja Toive tosi hyvä että hcg laskee, toivotaan että et joudu enää kaavintaan uudestaan!

Halle toivottavasti saat lääkäriltä jotain vastauksia kysymyksiisi!
Onko sulla muuten endo nyt oireillut millään tavalla? Mä kun vakaasti uskon siihen, että sekin voi vaikeuttaa kovasti kiinnittymistä ja vaikuttaa myös siihen limakalvoon.
Mulla limakalvo on kyllä ollut hyvä aikaisemmissa siirroissa, tarpeeksi paksu ja kuulemma kolmekaikuinen vai miten se kuuluu olla. Nyt tietysti mielenkiinnolla odotan mitä se tulee olemaan koska mun oma kierto on ollut poissa kohta 4 kuukautta ja jatkuu, joten siirto tapahtuu täysin progynovan kasvattaneelle limakalvolle.

piu_pau ehkä se on hyväkin ettei tiedä sen tarkemmin alkioista kuin että hyviä ovat :) Mulle on vaan jäänyt niin takaraivoon se tilasto mitä joskus luin, että normaalissa aikataulussa jakautuneet alkiot kiinnittyy parhaiten, joten siksi aina itse tenttaan niitä solumääriä ja tietysti siksi ehkä heitänkin hanskat tiskiin jo etukäteen, tosi fiksua ;)

Melargia peukut pystyssä että pas on tänään onnistunut suunnitellusti :)

Hox oon tosi pahoillani :( Niin tietysti onnea on vielä kun sait kyytiläisen, mutta ei se muakaan koskaan helpottanut kun tiesin mikä tilanne. Eikä mua ainakaan häiritse pessimistiset viestit, parempi ne on tänne kirjoittaa kuin huudella tuntemattomille kadulla ;)
Ehkä myös Melargian kysymykseen vastaten, niin mä olen kyllä luovuttanut näiden hoitojen suhteen jo joku aika sitten ja siksi en oikein edes odota hoitoa vaan odotan myös että se olisi vain ohi :) Voi olla että reilun viikon päästä tilanne on toinen kun ultra lähestyy, mutta nyt tosiaan suunnittelen meidän elämää kahdestaan eteenpäin ja mitä unelmia lähetään seuraavaksi toteuttamaan! Täytyisi sitten vaan jossain vaiheessa vierottaa itseni myös tältä palstalta ;)
Täältä olen myös minä saanut todella hyvää vertaistukea joten myös siksi toivon kaikille lämpöistä ystävänpäivää vaikka nämä hoidot ahistaisikin! Me juhlitaan illalla myös kuudetta kihlapäivää ja korkataan sen kunniaksi viinipullo ja toivon mukaan hyvä lätkäpeli :)
 
hox mehän piinaillaankin sitten samoissa päivissä, koeta sinäkin saada pidettyä mieli positiivisena, nämä hommat on joskus pienestä kiinni vaikka usko onnistumiseen meinaakin väliin loppua, ja alkiothan ottaa niitä kehityspyrähdyksiä näin lääkäri mulle kertoili :) jaksamista sinulle

melargia mullakin ollut tähän vikaan hoitoon kunnon vitamiinit, mutta ainoastaan orgaanisesti saatuja, raskausvitamiinit lisänä tietysti kans :) heti jäi pakasteeseenkin ja tuli kaksi top- alkiotakin :) :) onnea pas: iin ja ettã pikku sissin saisit matkaan

miehellä usko kaikkeen oli jo loppu ja ymmärrän täysin häntä, mutta kyllä ilon silmistä huomasi kun kerroin tulokset, kokee isyyden ja mahdollisuuden siitä niin isona asiana miehisyyttä että toivottavasti tää kolmas kerta nyt toden sanois..

lutinuksesta vielä että ihan kiva lääke näin pari jo laittaneena mut kyllä tuotaki vähä valuu...maanantaina kysästä josko sais tuplana kokeilla, mie oon skeptinen uusien lääkkeiden kanssa :(

toiveelle jaksamista, onneksi ei enää lisäkaavintaa tarvitse tehdä, ei olis kyllä tarvinnut joutua siihen ollenkaan. nyt vain katse tulevaan :)
 
piu_pau kiitos! Peukut on pystyssä puolestasi :)

Laura kiitos :) kaikki me olemme sen ansainneet!

Melargia kiitos :) toivottavasti sait kyytiläisen!

hox kiitti halista :) toivotaan ihmettä! tsemppiä piinailuun:)

johkunen on mulla ollu enemmän peräsuolen seudulla viiltäviä kipuja, pakotusta selässä ja vatsassa sekä oikeaa munasarjaa on vihlonu. Ehkä endosta johtuvia? Mäkin jälkiviisaasti ajattelin, että olis voinu sammuttaa jarrupistoksella ennen tätä hoitoa, mutta se ei ehkä sovi näiden hiipuvien munasarjojen kanssa. Nyt kyselin hoitajalta, että voisiko kuitenkin harkita sitä kortisonia seuraavaan siirtoon tuon endonkin takia. Mulla alko tänään loma ja maksoin hoidon. Sen vuoksi lähdemme ulkomaan reissun sijaan mökille pilkille ja hiihtämään :D Viikon päästä olen taas siellä teidän kulmilla :)

Kiitos Toive listan päivittämisestä!

Hyvää ystävänpäivää ja kiitos tuestanne!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Hei minäkin liityn teidän piinailijoihin joukkoon!!

Hox Voi harmi :hug: Mut piinaillaan kuitenkin tämäkin piina ennen kuin luovutetaan!
Sinullakin ollut tuota että vuoto alkaa aikaseen, eikö olekin turhauttavaa kun ei "saa" piinailla koskaan loppuun asti? Minua ainakin se on vetänyt mielen matalaksi kun aina alkanut vuotelemaan ennen testipäivää. Ja purnaa vaan, en ees niin huomannut että se ois ollut negatiivissävytteinen, kun se on vaan niin normaalia ainakin itelle :D (taidan ite nyt olla varmaan ärsyttävän hyvällä tuulella..)
Kuitenkin onnea piinailuun!!

Johkunen Heh, eihän sitä tiiä vaikka koko maailma kääntyykin ympäri tuon hoidon jälkeen ja "joutuu" järjestelemään ajatukset taas uusiksi ;) Minä täällä jännitän sinun puolesta teidän hoitoa miten käy :D
Noista alkioista vielä, niin minullekin on sanottu että ne jotka on hedelmöittyneet nopeasti ja on just oikeassa vaiheessa on niitä joilla ois paras onnistumismahdollisuus..
Hyvää kihlapäivää teille!!

Laura Kyllä sen huomaa että on ne miehellekin nämä hoitokuviot ja haaveet isoja asioita, vaikkei ne niistä niin puhuis. Itsestä niin sydäntä särkevää välillä huomata se.. Voih, jospas nämä meidän kaikkien piinailut ja muidenkin tulevat hoidot onnistuis!

Halle Hyvää ja rentouttavaa lomaa sinulle!


On: Yksi siirrettiin! Vielä jäi kaksi alkiota yhteen olkeen. Oli muistaakseni pakkaseen mennessä top, mutta sulatuksessa kaksi solua menettänyt eli nyt sitten kaksi soluinen II-laatuinen. No eniveis, yksi erä jännäilyä ohi ja nyt sitten toinen alkaa :)
Kun vaan tämä hyvä flow nyt jatkuis vaan :D

Tsemppiii kaikille!!! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen ja piu_pau
Melargia Onnea kyytiläisestä:heart:
Marjana Onnea odotukselle:flower:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.......Syy
Nellikaneli..26.......4.IVF/2.PAS..............helmi..............E ndo
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS.............alkuvuosi?.......End o
johkunen..34........lahjamunasolu............helmi-maalis.....Femail factor
Nannukka81..32…..4.ICSI……..................kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36..........2.IVF/1.PAS...............kevät............. Selitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?....................?
HalleB..28.............lahjamunasolu/1.PAS....?...................Male+femal e
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla.............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
LaaL..32..............2.IVF/ICSI............2........15.2....... PCO
piu_pau..31...........3.ICSI............ ....1........21.2........Selitt.
Haikala.................3.ICSI......... ......1.........................Endo,tu ubat ukos,siittiöt
aniraz..32............3.IVF............. .....1................ ......Selitt.
Laura82..31.........3.ICSI.............. ...1........................Huonot siittiöt
Hox..38...............4.IVF........... .......1......................Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/1.PAS....1......................Selitt.

PLUSSANNEET
Marjana................3.ICSI........................................Selitt./PCO+siittiöt?
 
Viimeksi muokattu:
Marjana onnea, varmasti huikea tunne ?
Melargia onnea kyytiläisestä, paljon pikaliimaa mukaan ?

Olisi kysyttävää noista luovutetuista munasoluista. Olen ymmärtänyt että täytyy käyttää noita pistoshoitoja vaikka munasolu tulee muualta..miksi? Voiko julkisen kautta saada tällaista hoitoa? mitä se luovutettu munasolu maksaa? Miten se valitaan?
 
tänään ensimmäistä kertaa menkkatuntemuksia, ja pikkuhousunsuojasta bongattu jo pinkki viiva tulevasta. pp 5 !! mieliala on tällä hetkellä :raivona!! olisi äkkiä pp 12 ja vuoto alkanut että pääsisi suremaan tätä kunnolla.
 
Haikala Kiinnittymisvuoto/tipat mullekin tuli mieleen!!

Mulla on täällä käsittämätön tilanne..sain elämäni ensimmäisen plussa. Selkeän sellaisen. Kunpa pysyisi kyydissä..edes toinen tai molemmat. Tyhjiä tikkuja on monta vuotta tuijotettu, mutta vihdoin siinä oli jotain..En voi uskoa todesta. En tiedä mitä tehdä..maanantaina verikokeeseen ainakin.

Toivottavasti tästä jatkuu plussa-aalto täällä!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Kiitos naiset posiitiivisesta ajattelusta laal ja odottava73
Täällä ollaan nyt jo hieman rauhoituttu, olin aamulla siinä pisteessä että alan nakkelee lautasia seinään. Shoppailu kummasti piristi mieltä. Olkoon lopputulos mikä tahansa niin en minä siihenvoi vaikuttaa enää millään lailla. Haluan uskoa että se päätös on suurempien käsissä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä