pieni vauva ja bilettäminen..

  • Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
"mina"
[QUOTE="kuha";23659870]Ei ole mitään muuta tapaa tavata ystäviä kuin alkoholin parissa.[/QUOTE]

Sulla on nyt jotenkin ihan vääristynyt kuva baareissa käymisestä. Rajoittunut ja mustavalkoinen.

Itse olen asunut 20+ vuodet keskustassa. Ja tykännyt siis käydä usein baareissa ja kesällä terasseilla. Ja koska olen käynyt siellä usein, on siellä myös paljon tuttuja ja baarimikot sekä poket on samalla tavalla tuttavia, kuin jollekin toiselle vaikka agilityseuran jäsenet.

Tykkään monesti käydä selvinpäin katsomassa keikkoja (vuorotyö, niin monesti myös viikonloppuisin töitä sitten seuraavana päivänä) tai pelaamassa biljardia tai esim. visailemassa. En viihdy missään Seduloissa, vaan pubeissa ja livemusiikkipaikoissa. Saatan lähteä baariin jo hyvissä ajoin ja tulla puolilta öin kotiin. Pari kertaa vuodessa viihdyn pilkkuun asti.

Koska kotiin on matkaa se 20m noista keskustan baareista, niin voin aivan hyvin käydä ottamassa yhden tai kaksi ja hipsiä sitten nukkumaan tai kotiin katsomaan vaikka leffaa. Yhtä hyvin voin olla koko illan selvinpäin ja joskus harvoin jopa kännissä. Mutta pointti on se, että nautin siitä, että näen ihmisiä. Ja nautin siitä, että saan jutella ihmisten kanssa ja kuunnella livemusiikkia. En vaan näe, mitä säälittävää tai väärää siinä on? Ihmiset vaan kuvittelee, että baareissa on pakko olla diskojumputuksessa hirveessä kännissä pilkkuun asti :D
 
Mun mielestä pieni vauva ja juhliminen ja useat yökyläilyt ei vaan kuulu yhteen. Tai muutenkaan vaikka humalanhakuinen juominen ja pieni vauva. Jos ei pysty pistämään sitä omaa elämäänsä siltä osin tauolle tai kanavoimaan menohalujaan jotenkin toisin, niin sitten ei pysty. Mutta hyvää vanhempaa se ei kyllä siltä osin ihmisestä tee.
 
"vieras"
Mun mielestä pieni vauva ja juhliminen ja useat yökyläilyt ei vaan kuulu yhteen. Tai muutenkaan vaikka humalanhakuinen juominen ja pieni vauva. Jos ei pysty pistämään sitä omaa elämäänsä siltä osin tauolle tai kanavoimaan menohalujaan jotenkin toisin, niin sitten ei pysty. Mutta hyvää vanhempaa se ei kyllä siltä osin ihmisestä tee.
Joo,no silloinhan on alkoholisti. Mut entäs koliikki ja yökyläilyt? Vanhemmat vaikka yrjöripulitaudissa ja vauva yökylään? Tai vanhempien seurapeli-ilta selvinpäin ystävien luona ja vauva yökylään? Kun se ei sen vauvan kannalta oo yhtään eri juttu onko äiti neulontakerhossa vai baarissa muutamalla,kun se äiti on poissa enivei. Joten kaikki harrastukset jäihin tai vauva mukaan salille.
 
"Vieras"
Mun mielestä pieni vauva ja juhliminen ja useat yökyläilyt ei vaan kuulu yhteen. Tai muutenkaan vaikka humalanhakuinen juominen ja pieni vauva. Jos ei pysty pistämään sitä omaa elämäänsä siltä osin tauolle tai kanavoimaan menohalujaan jotenkin toisin, niin sitten ei pysty. Mutta hyvää vanhempaa se ei kyllä siltä osin ihmisestä tee.
Näinpä. Mun mielestä ei ole kyllä vanhemmaksi kykeneväinen jos ei ole valmis sitä omaa elämää rauhottamaan edes ekaksi puoleksi vuodeksi vaan heti vauvan oltua kuukauden ikäinen, niin siitä lähtien pitää viikottain päästä baariin vetään perseet..
 
"huoh"
Niin mistähän me tiedetään milloin on laiminlyöntiä ja milloin ei? Jos vauvaa retuutetaan paikasta toiseen vähän väliä tulee pakollakin mieleen et mikä on pielessä.

Millon me luetaan lehdestä että juuri tämä vauva onkin jätetty baari illan ajaks kotiin yksin..
Niin, sitä ei voi tietää jos ei perhettä,lasta ja perheen tilannetta kunnolla tunne ja tiedä.
Ja koska et tätä perhettä tunne ja tiedä, kannattaa olla tuomitsematta ja ihmetellä vaikka sitten mielessään miksi noin pieni vauva on ollut jo noin useasti hoidossa.
Se p*skan jauhaminen perhettä tuntematta tuskin kuitenkaan pelastaa sitä vauvaa, kunhan saat itse jeesustella ja itsellesi paremman olon.
 
[QUOTE="vieras";23660433]Joo,no silloinhan on alkoholisti. Mut entäs koliikki ja yökyläilyt? Vanhemmat vaikka yrjöripulitaudissa ja vauva yökylään? Tai vanhempien seurapeli-ilta selvinpäin ystävien luona ja vauva yökylään? Kun se ei sen vauvan kannalta oo yhtään eri juttu onko äiti neulontakerhossa vai baarissa muutamalla,kun se äiti on poissa enivei. Joten kaikki harrastukset jäihin tai vauva mukaan salille.[/QUOTE]

Mun mielestä on niin eri asia harrastaa pari tuntia illassa vaikka kuntosalia, ja vauva on sitten toisen vanhemman kanssa. Tai mummin vaikka. Mutta mikä pakko on pistää pieni vauva yökylään, jos ei ole pakko? Onko koliikkikaan sellainen pakko, että monta yötä täytyy hoidossa pitää?

Miksi sitä omaa elämää ei voi siksi aikaa kun lapsi on pieni, järjestää vähän rauhallisemmaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660463:
:popcorn: tää on niin parasta kun täydelliset äidit ottelee normaaleja äitejä vastaan. Heitäkää nyt joku imetys ja kestovaipat kehiin....
Mä en pidä ketään täydellisenä äitinä. Mutta mun tuttavapiirissä on tasan yksi, jonka mielestä on normaalia vanhemmuutta ryypiskellä kerran, pari kuussa ja laittaa pieni vauva hoitoon. Muut sitten elää sen vauva-ajan vähän vähemmillä menoilla, kuitenkin unohtamatta itseään. Sellaista kultaista keskitietä mennään, vauvan ehdoilla kuitenkin.
 
iX
Huomaa tässä keskustelussa, kuinka epävarmoja itsestään nuoret mammat on. Pitää päästä kohottamaan itseään kyttäilemällä muiden tekemisiä ja pyhittämään oma eristäytyminen maailmasta kauhistelemalla muiden elämää. Vauva on ollut isänsä hoidossa tai mummolassa, voiherranjumalasentään.
 
huihi
Mun mielestä on niin eri asia harrastaa pari tuntia illassa vaikka kuntosalia, ja vauva on sitten toisen vanhemman kanssa. Tai mummin vaikka. Mutta mikä pakko on pistää pieni vauva yökylään, jos ei ole pakko? Onko koliikkikaan sellainen pakko, että monta yötä täytyy hoidossa pitää?

Miksi sitä omaa elämää ei voi siksi aikaa kun lapsi on pieni, järjestää vähän rauhallisemmaksi?
sulla ei sit selkeesti oo kokemusta koliikkivauvasta? se voi olla oikeesti todella, todella uuvuttavaa jos sellainen vauva sattuu olemaan, joka itkee yötäpäivää. eikö silloin ole parempi levätä itse vaikka se parikin yötä, jos se auttaa taas jaksamaan? vai onko sitten parempi olla kuoleman väsynyt ja masennuksen partaalla ja vihainen? sekö sitten on sille lapselle parasta?
 
"piika"
en jaksa lukee ketjua läpi, mutta mun mielipide asiaan on se että kukin tyylillään. Voihan olla tosi nuoret ja viriilit isovanhemmat jotka tykkää hoitaa lasta... niin antaa hoitaa.... jokainen tyylillään. ei se lapsi siihen kuole jos on jollaina vastuuntuntoisella hoidossa.
 
just soitti pojan mummi et HALUAA yökylään ottaa....mut pitänee soittaa et ei se nyt käy,ko mie oon sit iha paskamutsi. Palstalaiset kerto. Mut nyt oon taas kommaamatta ja jatkan seuraamista...:popcorn:
 
sulla ei sit selkeesti oo kokemusta koliikkivauvasta? se voi olla oikeesti todella, todella uuvuttavaa jos sellainen vauva sattuu olemaan, joka itkee yötäpäivää. eikö silloin ole parempi levätä itse vaikka se parikin yötä, jos se auttaa taas jaksamaan? vai onko sitten parempi olla kuoleman väsynyt ja masennuksen partaalla ja vihainen? sekö sitten on sille lapselle parasta?
Ok, olkoon koliikkivauvan kanssa sitten sellaista. Otsikko tässä ketjussa kuitenkin oli pieni vauva ja bilettäminen ja siihen vastasin. Kumma, miten tulee sitten aina kommentteja aiheen vierestä, ja puoli ketjua on täynnä "mä oon sitten paska mutsi kun blaablaa".
 
Jos pienen vauvan äidin pitää päästä tuulettumaan baariin vähintään kerta kuussa - jatkuuko tää ihan elämän loppuun asti? Eikö tuon pikkulapsiajan voi pysyä lasten kanssa? Ehtii sitä muutaman vuoden kuluttua ja kun lapset on isompia, tulee niitä yksinäisiä iltoja taatusti kun kukaan ei kotona kaipaa äitiä vierelle.

Ja edelleen ärsyttää kun joka paikassa (myös täällä) saa selitellä miksi ei käy dokaamassa kun lapset on pieniä.
 
"vieras"
Ok, olkoon koliikkivauvan kanssa sitten sellaista. Otsikko tässä ketjussa kuitenkin oli pieni vauva ja bilettäminen ja siihen vastasin. Kumma, miten tulee sitten aina kommentteja aiheen vierestä, ja puoli ketjua on täynnä "mä oon sitten paska mutsi kun blaablaa".
No ei se mun mielestä oo mitenkään aiheen vierestä jos vauva on kuitenkin erossa äidistään. Oli sitten se koliikki tai baarireissu. Kun ei se vauva sitä tiedä että MIKSI äiti on jossain muualla. Kuitenkin jostain toisesta syystä on hyväksyttävämpää "hylätä" lapsi mummolaan kuin toisesta. Miksi näin on? Kun sille vauvalle se tosiaan on yks paskanhailee,se syy siis.

En todellakaan ole sitä mieltä,että biletyksen pitäisi voida jatkua samalla lailla kuin ennen lapsia,mutta mitä ihmeen pahaa siinä on jos vanhemmat joskus käy tuulettumassa? Ei kaikki nauti akvarellimaalausten tekemisestä tai virkkaamisesta,eikä edes siellä salilla käymisestä. Kai se on jokaisen oma asia miten ottaa sen oman aikansa ja miten rentoutuu?

Jos puhutaan siitä että vauva on yökylässä,niin se on ihan aikuisten oman pienen pään tuotosta että se vauva kärsii jotenkin enemmän jos äiti on baarissa kuin vaikka mökillä nukkumassa. Sama kuin sanoisi että lesken surun määrästä kertoo jotakin se,käyttääkö hän mustia vaatteita vai ei.
 
"Minni"
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660546:
just soitti pojan mummi et HALUAA yökylään ottaa....mut pitänee soittaa et ei se nyt käy,ko mie oon sit iha paskamutsi. Palstalaiset kerto. Mut nyt oon taas kommaamatta ja jatkan seuraamista...:popcorn:
Joo varo ettei vaan kukaan tee susta ilmotus sossuun ku lapsi menee mummulle kylään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä;23660993:
Oletko sä koskaan miettinyt kenen etu tollanen järjestely on? entä jos sä heität veivit huomenna, miten käy sun curling lastesi?
Tai miten käy minun jos lapseni eivät olisikaan aktiivisesti mukana pienimpien sisarustensa elämässä.?
Tai miten olisi käynyt isovanhempieni elleivät vanhempani olisi hoitaneet heitä loppuun asti?
Tai miten kävisi itseni nyt tässä sohvan nurkassa toipilaana ellleivät läheiset hoitaisi niin huusholliani kuin minuakin?
Tai miten kävisi varaäitini tai adoptiotädin ellemme me lapset avittaisi?
Tai...

Olen miettinyt monestkin ja näen että keskinäinen välittäminen ja rakkaus myös teoissa on ihan kaikkien etu.
Jos minä heitän veivini huomenna niin lapset pitävät huolen toisistaan ja varmasti myös puolisostani ja adoptiotädistä jne.

:)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23660794:
Turha tässä kenenkään on hernettä vetää nenään toisten mielipiteistä, annetaan jokaiselle vapaus olla sitä mieltä kuin tykkää. Onko sun mielestäsi esim. väärin olla sitä mieltä, että jatkuva juominen viikonloppuisin ei ole ihan ok? Mä ymmärrän sen esim. kerta kuukauteen ja muunlaiset vapaa-ajan reissut ja harrastukset ennenkaikkea. Oman ajan puolesta liputan ja pidän sitä tärkeänä, että äiditkin rentoutuvat ja saavat vähän hengähtää lapsista. Moni vauvan äitikin tarvitsee sitä omaa tilaa joskus.

Mutta jos joku puolustelee itseään, että on pakko joka toinen viikonloppu ryypätä perseet olalle ja sitten vetoaa olevansa näin rennompi ihminen kuin me muut,jotka emme näin toimi. Niin sopii kai sen kyseenalaistaa ihan omaan näkemäänsä vedoten hänen olevan todennäköisesti väärässä.

minä kun en tunne oikeasti yhtäkään äitiä, joka juotuaan viikonloput olisi jotenkin relanneempi ja parempi äiti. Päin vastoin tuntuu minusta, että sitten varsinkin ollaan entistä kireämpiä viikolla selvinpäin, mutta humalassa on hauskaa. Ja nyt en tarkoita, että kaikilla se menee tähän, mutta koska kirjoitan nimettömänä, niin voin sanoa että tutuillani monella menee, valitetaan väsymystä töissä ja kotona kun viikonloput riehutaan eikä rentouduta.

Mun mielestä vaan pitäisi voida himan tsempata ja ottaa niskasta kiinni itseä ja antaa niille omille lapsilleen sitä parasta itsestään. Miksi se sitten monellakin liki viikottain baarissa viihtyvällä menee siihen, että lapset tuntuu olevan vaan työn ohella rasite ja parasta on kun saadaan lapset muualle ja kuppi käteen. Viikolla ollaan erittäin väsyneitä ja :D Ja edelleenkään mun mielestä yksi ryyppyreissu kuukaudessa tai muutama vuodessa ei horjuta kenenkään arkea, mutta lähes viikottaisena saattaa olla jo ongelmallista. Sen sijaan vanhemmat jotka käyttää vapaa-aikansa myös muulla tavoin, harrastavat viikonloppuisin jotain, pitävät hauskaa enimmäkseen vähän "ei niin kosteissa" tunnelmissa, osaavat nauttia vapaa-ajasta myös lasten kanssa, ovat usein tasapainoisempia, myös lapset ovat tasapainoisempia niissä kodeissa. Ei silti, etteikö joskus voi ottaa ne vahvat humalat jos siltä tuntuu.

Mutta ajatellen jatkuvalla syötöllä, voiko saman toisaminen olle enää kivaakaan. Monet lapsettomat ystäväni tullessaan lähemmäksi 25 ikävuotta kertoivat kyllästyneensä koko baarielämään jossainvaiheessa, kun sieltä ei seurusteleva usein mitään uutta saa ja sitä on nähnyt vuosikausia lähes viikottain.
 

Yhteistyössä