pieni vauva ja bilettäminen..

  • Viestiketjun aloittaja a_p
  • Ensimmäinen viesti
mitä
tai sitten mummeliisa apuusi tottuneet vanhemmat ei sit osais jaksaa omillaan. Vastasyntyneen paikka on kotona omien vanhempiensa kanssa. Satunnaiset tuulettumisreissut on ookoo, kuhan ei hirtä täysin päälle.
 
a_p
se voi elämä lyödä realiteetit kivasti päin pläsiä kun vauvasta kasvaa isompi. Vaativampi, huomionhakuinen. Jatkuvasti perässä juostava taapero joka kiikkuu joka paikkaan. Mitä tekee vanhemmat jotka ei jaksa pientä sylivauvaakaan joka vaan nukkuu ja syö?

Menettävät järkensä? Tuskinpa jaksaa mummikaan tauotta katsoa sellaista lasta ainoalla vapaa-ajallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mitä;23661136:
tai sitten mummeliisa apuusi tottuneet vanhemmat ei sit osais jaksaa omillaan. Vastasyntyneen paikka on kotona omien vanhempiensa kanssa. Satunnaiset tuulettumisreissut on ookoo, kuhan ei hirtä täysin päälle.
Miksi ihmeessä heidän pitäisi eristäytyä yksinäisyyteen jos minua ei olisi?
Enhän minä ainoa toimiva tukiverkon osa ja rakastava läheinen heille tai lapsilleen.
Hassu ajatuskin.
Ovathan he toki minusta huolimattakin olemassa toisilleen.
Ihan hyvin ovat nyt sairaslomani ajan hoitaneet jokaiselle vapaa-aikansa ja parisuhdeaikansa eikä ole tehnyt heikkoakaan.

:)
 
sama paasaaja
[QUOTE="vieras";23661077]Turha tässä kenenkään on hernettä vetää nenään toisten mielipiteistä, annetaan jokaiselle vapaus olla sitä mieltä kuin tykkää. Onko sun mielestäsi esim. väärin olla sitä mieltä, että jatkuva juominen viikonloppuisin ei ole ihan ok? Mä ymmärrän sen esim. kerta kuukauteen ja muunlaiset vapaa-ajan reissut ja harrastukset ennenkaikkea. Oman ajan puolesta liputan ja pidän sitä tärkeänä, että äiditkin rentoutuvat ja saavat vähän hengähtää lapsista. Moni vauvan äitikin tarvitsee sitä omaa tilaa joskus.

Mutta jos joku puolustelee itseään, että on pakko joka toinen viikonloppu ryypätä perseet olalle ja sitten vetoaa olevansa näin rennompi ihminen kuin me muut,jotka emme näin toimi. Niin sopii kai sen kyseenalaistaa ihan omaan näkemäänsä vedoten hänen olevan todennäköisesti väärässä.

minä kun en tunne oikeasti yhtäkään äitiä, joka juotuaan viikonloput olisi jotenkin relanneempi ja parempi äiti. Päin vastoin tuntuu minusta, että sitten varsinkin ollaan entistä kireämpiä viikolla selvinpäin, mutta humalassa on hauskaa. Ja nyt en tarkoita, että kaikilla se menee tähän, mutta koska kirjoitan nimettömänä, niin voin sanoa että tutuillani monella menee, valitetaan väsymystä töissä ja kotona kun viikonloput riehutaan eikä rentouduta.

Mun mielestä vaan pitäisi voida himan tsempata ja ottaa niskasta kiinni itseä ja antaa niille omille lapsilleen sitä parasta itsestään. Miksi se sitten monellakin liki viikottain baarissa viihtyvällä menee siihen, että lapset tuntuu olevan vaan työn ohella rasite ja parasta on kun saadaan lapset muualle ja kuppi käteen. Viikolla ollaan erittäin väsyneitä ja :D Ja edelleenkään mun mielestä yksi ryyppyreissu kuukaudessa tai muutama vuodessa ei horjuta kenenkään arkea, mutta lähes viikottaisena saattaa olla jo ongelmallista. Sen sijaan vanhemmat jotka käyttää vapaa-aikansa myös muulla tavoin, harrastavat viikonloppuisin jotain, pitävät hauskaa enimmäkseen vähän "ei niin kosteissa" tunnelmissa, osaavat nauttia vapaa-ajasta myös lasten kanssa, ovat usein tasapainoisempia, myös lapset ovat tasapainoisempia niissä kodeissa. Ei silti, etteikö joskus voi ottaa ne vahvat humalat jos siltä tuntuu.

Mutta ajatellen jatkuvalla syötöllä, voiko saman toisaminen olle enää kivaakaan. Monet lapsettomat ystäväni tullessaan lähemmäksi 25 ikävuotta kertoivat kyllästyneensä koko baarielämään jossainvaiheessa, kun sieltä ei seurusteleva usein mitään uutta saa ja sitä on nähnyt vuosikausia lähes viikottain.[/QUOTE]

Ja tähän pitkään jorinaan lisätäkseni tarkoitan myös isejä. En minä tykkäisi, että miehenikään kävisi joka toinen viikoloppu kännäämässä. Tulisi aina aamulla kotiin ja sitten nukkuisi ja oksentaisi iltapäivään. Etten ole tässä asiassa sen epätasa-arvoisempi naisia kohtaan. Mielestäni vaan kun tulee vanhemmaksi, täytyy vähän osata rauhoittaa elämää siltä, että ne viikonloput on kosteita humalanhuuruisia jatkuvasti. Se vaikuttaa myös terveyteen, kova humala lisää paljon kaikkia sairauksia ja tapaturmariskiä, Kyllä mun mielestä runsas alkoholinkäyttö selvästi myös rikkoo perheitä, pilaa suhteita, eli se ei ole aina vaan hyväksi, hyvä tapa rentoutua. Mun mielestä ainakin on toivottavaa, että isäksi ja äidiksi tulevat miettisi näitä asioita... En silti paheksu alkoholia kokonaan, en ole mikään absolutisti tai sylje lasiin, mutta joku raja mun mielestä asioihin.
 
[QUOTE="vieras";23661077]Turha tässä kenenkään on hernettä vetää nenään toisten mielipiteistä, annetaan jokaiselle vapaus olla sitä mieltä kuin tykkää. Onko sun mielestäsi esim. väärin olla sitä mieltä, että jatkuva juominen viikonloppuisin ei ole ihan ok? Mä ymmärrän sen esim. kerta kuukauteen ja muunlaiset vapaa-ajan reissut ja harrastukset ennenkaikkea. Oman ajan puolesta liputan ja pidän sitä tärkeänä, että äiditkin rentoutuvat ja saavat vähän hengähtää lapsista. Moni vauvan äitikin tarvitsee sitä omaa tilaa joskus.

Mutta jos joku puolustelee itseään, että on pakko joka toinen viikonloppu ryypätä perseet olalle ja sitten vetoaa olevansa näin rennompi ihminen kuin me muut,jotka emme näin toimi. Niin sopii kai sen kyseenalaistaa ihan omaan näkemäänsä vedoten hänen olevan todennäköisesti väärässä.

minä kun en tunne oikeasti yhtäkään äitiä, joka juotuaan viikonloput olisi jotenkin relanneempi ja parempi äiti. Päin vastoin tuntuu minusta, että sitten varsinkin ollaan entistä kireämpiä viikolla selvinpäin, mutta humalassa on hauskaa. Ja nyt en tarkoita, että kaikilla se menee tähän, mutta koska kirjoitan nimettömänä, niin voin sanoa että tutuillani monella menee, valitetaan väsymystä töissä ja kotona kun viikonloput riehutaan eikä rentouduta.

Mun mielestä vaan pitäisi voida himan tsempata ja ottaa niskasta kiinni itseä ja antaa niille omille lapsilleen sitä parasta itsestään. Miksi se sitten monellakin liki viikottain baarissa viihtyvällä menee siihen, että lapset tuntuu olevan vaan työn ohella rasite ja parasta on kun saadaan lapset muualle ja kuppi käteen. Viikolla ollaan erittäin väsyneitä ja :D Ja edelleenkään mun mielestä yksi ryyppyreissu kuukaudessa tai muutama vuodessa ei horjuta kenenkään arkea, mutta lähes viikottaisena saattaa olla jo ongelmallista. Sen sijaan vanhemmat jotka käyttää vapaa-aikansa myös muulla tavoin, harrastavat viikonloppuisin jotain, pitävät hauskaa enimmäkseen vähän "ei niin kosteissa" tunnelmissa, osaavat nauttia vapaa-ajasta myös lasten kanssa, ovat usein tasapainoisempia, myös lapset ovat tasapainoisempia niissä kodeissa. Ei silti, etteikö joskus voi ottaa ne vahvat humalat jos siltä tuntuu.

Mutta ajatellen jatkuvalla syötöllä, voiko saman toisaminen olle enää kivaakaan. Monet lapsettomat ystäväni tullessaan lähemmäksi 25 ikävuotta kertoivat kyllästyneensä koko baarielämään jossainvaiheessa, kun sieltä ei seurusteleva usein mitään uutta saa ja sitä on nähnyt vuosikausia lähes viikottain.[/QUOTE]

juu ja sitten sellai juttu että olenko jossain kohtii kirjottanu et joka vkl kännääminen on ok? En... repeilyni johtuu täysin siitä että AINA jos kaksplussalla esittää ihan minkä vaan mielipiteen joka ei kulje käsikädessä 16 vuotta imettävien ja lapsilleen täysin uhrautuvien äitien kanssa saa aivan jumalattomasti paskaa niskaan. Ja se on aivan sama oisko se aihe varpaankynsien väri vai se et joku on väsyny. Melkein aina vastaus on "oisit miettinyt sitä ennen kun teit lapsia." Moni nuori äiti lukiessaan tätä palstaa ihan varmasti miettii notta mikä hitto noita vaivaa... samaa mietin itekkin ja rekisteröidyin vain ja ainoastaan puolustaakseni näitä jotkai ei osaa sanoa vastaan.
 
mitä
Miksi ihmeessä heidän pitäisi eristäytyä yksinäisyyteen jos minua ei olisi?
Enhän minä ainoa toimiva tukiverkon osa ja rakastava läheinen heille tai lapsilleen.
Hassu ajatuskin.
Ovathan he toki minusta huolimattakin olemassa toisilleen.
Ihan hyvin ovat nyt sairaslomani ajan hoitaneet jokaiselle vapaa-aikansa ja parisuhdeaikansa eikä ole tehnyt heikkoakaan.

:)
Niin, vielä :D
 
"sama"
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23661216:
juu ja sitten sellai juttu että olenko jossain kohtii kirjottanu et joka vkl kännääminen on ok? En... repeilyni johtuu täysin siitä että AINA jos kaksplussalla esittää ihan minkä vaan mielipiteen joka ei kulje käsikädessä 16 vuotta imettävien ja lapsilleen täysin uhrautuvien äitien kanssa saa aivan jumalattomasti paskaa niskaan. Ja se on aivan sama oisko se aihe varpaankynsien väri vai se et joku on väsyny. Melkein aina vastaus on "oisit miettinyt sitä ennen kun teit lapsia." Moni nuori äiti lukiessaan tätä palstaa ihan varmasti miettii notta mikä hitto noita vaivaa... samaa mietin itekkin ja rekisteröidyin vain ja ainoastaan puolustaakseni näitä jotkai ei osaa sanoa vastaan.
No sitten me puhutaan eri asiasta, mutta täällä oli juttua siitä juhlinnasta ja vapaa-ajan vietosta, vauvan hoitoon laittamisesta sen tieltä. On mun mielestäni eriasia laittaa vauva yöksi mummolle ja lähteä nukkumaan väsymystään kuin lähteä baariin. Käsitin, että täällä oli ihmisiä, jotka ei eroa näe niilden välillä ja tuohdutaan sitten jostain toisen kommentista ihan väärin perustein. Sori jos loukkasin :) Mielestäni käsitin vaan ne viestit mihin sinä tuohduit toisin, enkä saanut niistä tuollaista kuvaa ollenkaan, ettei vauvaa saisia laittaa koskaan hoitoon.
 
"vieras"
Ja tähän pitkään jorinaan lisätäkseni tarkoitan myös isejä. En minä tykkäisi, että miehenikään kävisi joka toinen viikoloppu kännäämässä. Tulisi aina aamulla kotiin ja sitten nukkuisi ja oksentaisi iltapäivään. Etten ole tässä asiassa sen epätasa-arvoisempi naisia kohtaan. Mielestäni vaan kun tulee vanhemmaksi, täytyy vähän osata rauhoittaa elämää siltä, että ne viikonloput on kosteita humalanhuuruisia jatkuvasti. Se vaikuttaa myös terveyteen, kova humala lisää paljon kaikkia sairauksia ja tapaturmariskiä, Kyllä mun mielestä runsas alkoholinkäyttö selvästi myös rikkoo perheitä, pilaa suhteita, eli se ei ole aina vaan hyväksi, hyvä tapa rentoutua. Mun mielestä ainakin on toivottavaa, että isäksi ja äidiksi tulevat miettisi näitä asioita... En silti paheksu alkoholia kokonaan, en ole mikään absolutisti tai sylje lasiin, mutta joku raja mun mielestä asioihin.
Sä puhut kokoajan kännäämisestä,perseiden vetämisestä olalle,ryyppäämisestä,oksentamisesta,krapulasta..etkö sä ihan oikeasti tiedä että on olemassa monenlaista alkoholin käyttöä? Tiedätkö miten tyhmän kuvan annat itsestäsi,jos sun mielestäsi jokainen baarissa käyvä edustaa tuota sun kuvailemaa ihmistyyppiä? Oletko hieman mustavalkoinen kenties.. Tässäkin ketjussa on moneen otteeseen sanottu että KAIKKI EIVÄT MENE BAARIIN VIINAN PERÄSSÄ,mutta silti vaan jankkaat ja jankaat humalaisista ja krapulaisista ja perheenrikkojista. Haloo!

Se että sulle alkoholi tarkoittaa aina sitä teiniyrjökänniä ja kolmen päivän krapulaa,ei tarkoita sitä kaikille!
 
sama vielä
[QUOTE="sama";23661251]No sitten me puhutaan eri asiasta, mutta täällä oli juttua siitä juhlinnasta ja vapaa-ajan vietosta, vauvan hoitoon laittamisesta sen tieltä. On mun mielestäni eriasia laittaa vauva yöksi mummolle ja lähteä nukkumaan väsymystään kuin lähteä baariin. Käsitin, että täällä oli ihmisiä, jotka ei eroa näe niilden välillä ja tuohdutaan sitten jostain toisen kommentista ihan väärin perustein. Sori jos loukkasin :) Mielestäni käsitin vaan ne viestit mihin sinä tuohduit toisin, enkä saanut niistä tuollaista kuvaa ollenkaan, ettei vauvaa saisia laittaa koskaan hoitoon.[/QUOTE]

Ja pakko sanoa niin, että jos on todella herkkähermoinen ja ottaa vaikutteita toisten kommenteista ei kannata käydä keskustelupalstoilla ollenkaan. Koska aina on niitä, jotka ovat erimieltä, niin tulee olemaan tällaisessa yhteiskunnassa jossa on sanan ja mielenvapaus.

jos joku haluaa imettää vuoden vanhaa, on heitä jotka tulee haukkumaan hulluksi "Imetät varmaan 16 vuotta ja olet täydellinen , eikä sulla ole muuta elämää, pilaat lapsesi, hanki elämä" kyllä sellainenkin loukkaa ihan yhtälailla. Mielestäni imettävä ei tee mitään väärää kuitenkaan :) Vaikken itse imettänytkään. Miksi tuokin asia piti tähän vertaukseksi edes ottaa..
 
"vieras"
[QUOTE="sama";23661251]No sitten me puhutaan eri asiasta, mutta täällä oli juttua siitä juhlinnasta ja vapaa-ajan vietosta, vauvan hoitoon laittamisesta sen tieltä. On mun mielestäni eriasia laittaa vauva yöksi mummolle ja lähteä nukkumaan väsymystään kuin lähteä baariin. Käsitin, että täällä oli ihmisiä, jotka ei eroa näe niilden välillä ja tuohdutaan sitten jostain toisen kommentista ihan väärin perustein. Sori jos loukkasin :) Mielestäni käsitin vaan ne viestit mihin sinä tuohduit toisin, enkä saanut niistä tuollaista kuvaa ollenkaan, ettei vauvaa saisia laittaa koskaan hoitoon.[/QUOTE]

Kerrotko mulle mikä ero noilla kahdella asialla on sen vauvan kannalta?
 
[QUOTE="vieras";23661296]Kerrotko mulle mikä ero noilla kahdella asialla on sen vauvan kannalta?[/QUOTE]

Toinen noista varmaan aika todistetusti tuottaa levänneitä ja jaksavampia vanhempia? Niin, eihän se vauva sitä eroa tiedä, mutta onko näissä vanhemmuuskin erilaista sitten, jolloin se heijastuu vauvaankin?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661281]Sä puhut kokoajan kännäämisestä,perseiden vetämisestä olalle,ryyppäämisestä,oksentamisesta,krapulasta..etkö sä ihan oikeasti tiedä että on olemassa monenlaista alkoholin käyttöä? Tiedätkö miten tyhmän kuvan annat itsestäsi,jos sun mielestäsi jokainen baarissa käyvä edustaa tuota sun kuvailemaa ihmistyyppiä? Oletko hieman mustavalkoinen kenties.. Tässäkin ketjussa on moneen otteeseen sanottu että KAIKKI EIVÄT MENE BAARIIN VIINAN PERÄSSÄ,mutta silti vaan jankkaat ja jankaat humalaisista ja krapulaisista ja perheenrikkojista. Haloo!

Se että sulle alkoholi tarkoittaa aina sitä teiniyrjökänniä ja kolmen päivän krapulaa,ei tarkoita sitä kaikille![/QUOTE]

No miksi mä jankkaan, niin sen vuoksi, että aina kun olenbvaarissa siellä on suurin osa aivan kännissä. Kaikki ketkä niin sanotusti juhlivat, viettävät iltaa ilman lapsia tekevät sen niin, että vetävät tolkuttomat kännit. Mä en vaan tunne sellaista joka menee baariin selvinpäin. Miksi suomi on niin tunnettu tuosta sika-kännäämisestä? Miksi täällä on enemmistönä sellainen kuin että otettaisiin nätisti. Siksi ehkä puhun, koska puhun näkemästäni enemmistöstä, toki tiedän, että vähemmistöjä on. Hauska olisi nähdä sellainen mieskin joka lähtee baaariin selvinpäin ja tulee pirteänä aamulla aurinkoa loistaen hoitamaan lapsia, miksiköhän se vaan työeensä menee jotenkin toisin. Miksi tällä palstallakin aina valitetaan siitä alkoholista ja kännäämisestä, mutta näissä ketjuissa kukaan ei myönnäkään enää , vaan kaikki on yllätys yllätys niitä fiksuja, jotka eivät ota. Mä en vaan jaksa uskoa, että kaikki on täälläkään sitä miksikä väittää, vaan useimmalla kyse on siitä, mitä tuolla yöelämässä näkee ja mitä tuttujen kohdalla näkee.

Se on tietysti kiva jos joku viihtyy kapakkassa selvinpäin, itse vaan työni puolesta en pysty ymmärtämään :D Minäkään en menisi baariin selvinpäin, selvinpäin ollessa mua ärsyttää humalaiset imiset niin paljon, että pysyn kaukana. Tanssia voin sitten zumbatunneilla tai lavatansseja jos se harrastuksena kiinnostaa, en tunne ainakaan ketään tanssin ystävää, jonka ainoa paikka toteuttaa olisi selvinpäin yökerhon tanssilattia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661296]Kerrotko mulle mikä ero noilla kahdella asialla on sen vauvan kannalta?[/QUOTE]

Mä olen sen kertonut aika moneen kertaan, minua on muun muassa jankkaamisestakin täällä syytetty ja tyhmäksi haukuttu tästä syystä :) ( Tosin olen sitä mieltä, että kyseinen viesti huutavine caps lockilla painotettuine sanoineen ja haukkuineen oli kaikkea muuta kuin fiksun ihmisen tekstiä sekin)

Jos sä et sitä halua ymmärtää mitä tarkoitan, niin sun ei tarvitse.
 
Huoh... Mulla mitää imettäjiä vastaan,mut melko usein kaikki johtuu siitä ettei luopunu omasta elämästä täysin ja jääny ikuisiksi ajoiksi kotio tissi vauvan suussa. Ja se on aivan sama mitä se mamma tekee kun lapsi on hoidossa. Ei se vauva tiedä pelaako mutsi pleikkaa himassa ja juttelee ystävien kanssa baarissa. Ja mikä juttu et pitää olla aina kännissä jos on baarissa? tänään arvelin synttäreitteni kunniaksi mennä terassille KAHVILLE....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661365]No miksi mä jankkaan, niin sen vuoksi, että aina kun olenbvaarissa siellä on suurin osa aivan kännissä. Kaikki ketkä niin sanotusti juhlivat, viettävät iltaa ilman lapsia tekevät sen niin, että vetävät tolkuttomat kännit. Mä en vaan tunne sellaista joka menee baariin selvinpäin. Miksi suomi on niin tunnettu tuosta sika-kännäämisestä? Miksi täällä on enemmistönä sellainen kuin että otettaisiin nätisti. Siksi ehkä puhun, koska puhun näkemästäni enemmistöstä, toki tiedän, että vähemmistöjä on. Hauska olisi nähdä sellainen mieskin joka lähtee baaariin selvinpäin ja tulee pirteänä aamulla aurinkoa loistaen hoitamaan lapsia, miksiköhän se vaan työeensä menee jotenkin toisin. Miksi tällä palstallakin aina valitetaan siitä alkoholista ja kännäämisestä, mutta näissä ketjuissa kukaan ei myönnäkään enää , vaan kaikki on yllätys yllätys niitä fiksuja, jotka eivät ota. Mä en vaan jaksa uskoa, että kaikki on täälläkään sitä miksikä väittää, vaan useimmalla kyse on siitä, mitä tuolla yöelämässä näkee ja mitä tuttujen kohdalla näkee.

Se on tietysti kiva jos joku viihtyy kapakkassa selvinpäin, itse vaan työni puolesta en pysty ymmärtämään :D Minäkään en menisi baariin selvinpäin, selvinpäin ollessa mua ärsyttää humalaiset imiset niin paljon, että pysyn kaukana. Tanssia voin sitten zumbatunneilla tai lavatansseja jos se harrastuksena kiinnostaa, en tunne ainakaan ketään tanssin ystävää, jonka ainoa paikka toteuttaa olisi selvinpäin yökerhon tanssilattia.[/QUOTE]

No voi tsiisus. Että kaiken pitäisi aina elämässä mennä niin että sinä pystyt sen ymmärtämään? Jos sun kaaliin ei mahdu että jotkut viihtyy baarissa ihan sen muutaman sidukan voimalla ja lähtee hyvissä ajoin nukkumaan,niin älä silti lapsi rakas tule tänne selittämään miten kaikki SUN tietämät ihmiset käyttäytyy toisin. Eli sä lynkkaat kaikki baarissa käyvtä äidit sillä perusteella,että SUN tutu vetää ne perseet ja oksentaa?
 
"vieras"
Toinen noista varmaan aika todistetusti tuottaa levänneitä ja jaksavampia vanhempia? Niin, eihän se vauva sitä eroa tiedä, mutta onko näissä vanhemmuuskin erilaista sitten, jolloin se heijastuu vauvaankin?
Voi elämä...millä tavalla se vanhemmuus on erilaista,jos äiti käy baarissa ja juo vaikka kaks siideriä,lähtee kotiin kello kaks reikä reikä ja nukkuu kymmeneen ja hakee muksun kotiin? Onhan se tietysti parempi että jos juo ne siiderinsä sohvalla ja kattoo leffaa kahteen asti,nukkuu kymmeneen ja hakee lapsen kotiin. Vai olitko säkin niitä jotka ei tiedä kun kaks tapaa ottaa alkoholia? Paljon ja ei ollenkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23661383:
Huoh... Mulla mitää imettäjiä vastaan,mut melko usein kaikki johtuu siitä ettei luopunu omasta elämästä täysin ja jääny ikuisiksi ajoiksi kotio tissi vauvan suussa. Ja se on aivan sama mitä se mamma tekee kun lapsi on hoidossa. Ei se vauva tiedä pelaako mutsi pleikkaa himassa ja juttelee ystävien kanssa baarissa. Ja mikä juttu et pitää olla aina kännissä jos on baarissa? tänään arvelin synttäreitteni kunniaksi mennä terassille KAHVILLE....
Voi jestas :D Kuule, vaikka ei kävisi baareissa ja imettäisi pitkään, se ei ole oman elämän loppu. Oma elämä on omaa elämää, vaikka se olisi rauhallisempaa kuin toisilla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23661383:
Huoh... Mulla mitää imettäjiä vastaan,mut melko usein kaikki johtuu siitä ettei luopunu omasta elämästä täysin ja jääny ikuisiksi ajoiksi kotio tissi vauvan suussa. Ja se on aivan sama mitä se mamma tekee kun lapsi on hoidossa. Ei se vauva tiedä pelaako mutsi pleikkaa himassa ja juttelee ystävien kanssa baarissa. Ja mikä juttu et pitää olla aina kännissä jos on baarissa? tänään arvelin synttäreitteni kunniaksi mennä terassille KAHVILLE....
Ehkä se imettäjä rakstaa sitä pientään niin paljon, maailman eniten, että se imettäminen ja vauvaan sitoutuminen menee yöjuoksujen edelle. Eikä hän malta vaihtaa sitä vauvaansa perjantai-pulloon :) Aikansa kullekin.

Mä haluaisin puhua kohtuukäytöstä, jos tuntisin yhdenkin perheen, jossa kyse olisi kohtuukäytöstä. Mun on kai helppo raivota liikakäytöstä kun näen sitä niin paljon, mitä se on ja miten se ilmenee. Monilla se on sitäpaitsi lipunut sinne liikakäytön puolelle nimenomaan kohtuukäytöstä, :)

on mielestäni vaan tärkeää, että äiti ( tai isi) viettäessään vapaata osaa tehdä sen muullakin tavalla kuin juhlimalla pullo kädessä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661381]Mä olen sen kertonut aika moneen kertaan, minua on muun muassa jankkaamisestakin täällä syytetty ja tyhmäksi haukuttu tästä syystä :) ( Tosin olen sitä mieltä, että kyseinen viesti huutavine caps lockilla painotettuine sanoineen ja haukkuineen oli kaikkea muuta kuin fiksun ihmisen tekstiä sekin)

Jos sä et sitä halua ymmärtää mitä tarkoitan, niin sun ei tarvitse.[/QUOTE]

Ajattelin että jos se olennainen ajatus erottuisi paremmin isoilla kirjaimilla,kun kuitenkin tässä ketjussa siitä on moneen otteeseen puhuttu,mutta kukaan ei ole mitään kommentoinut :) Mutta ethän sä sitä edelleenkään tajunnut. Mutta hei,sä voit vapaasti olla sitä mieltä että kaikki baarissa käyvät perheelliset ihmiset käyttäytyvät kuin teinit. Onneks mä en liiku semmosissa piireissä jossa ihmiset käyttäytyvät niin :) Eikä toi mun mieskään oikein edes tykkää juoda,se käy baareissa lähinnä keikoilla :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23661405]No voi tsiisus. Että kaiken pitäisi aina elämässä mennä niin että sinä pystyt sen ymmärtämään? Jos sun kaaliin ei mahdu että jotkut viihtyy baarissa ihan sen muutaman sidukan voimalla ja lähtee hyvissä ajoin nukkumaan,niin älä silti lapsi rakas tule tänne selittämään miten kaikki SUN tietämät ihmiset käyttäytyy toisin. Eli sä lynkkaat kaikki baarissa käyvtä äidit sillä perusteella,että SUN tutu vetää ne perseet ja oksentaa?[/QUOTE]

Täällä tietääkseni jokainen keskustelija miettii omasta elämästään niitä esimerkkejä ja kokee siksi nämä asiat eritavalla. Sun on mulle turha raivota siitä, etten ymmärrä. Mä edelleen ymmärrän ja arvostan sitä, jos osataan käyttää kohtuudella, jos osataan viettää vapaa-aikaa muutakin kuin juomalla ja erityisesti sitä jos osataan nauttia vapaa-ajasta myös perheenä. MMä olen tästä niin pitkän viestin kirjoittanut, että tuntuu suorastaan naurettavalta jankuttaa kanssasi enää samasta. Ja olen asian selittänyt muistaakseni ainakin kerran miksi puhuin alkoholin liikakäytöstä yhdistettynä jatkuviin baarireissuihin :) En vaan siis todellakaan tunne ketään, joka kävisi liki viikoittain ja laittaisi lapset hoitoon ihan vaan mennäkseen selvinpäin sinne. Mutta jos se on satunnaista, harvinaisempaa niin kuulostaa loogisemmalta. ja toki ymmärrän, että baarissa käydään huppelissa sillointällöin, mutta en sitä jos kamalan usein.
 
[QUOTE="vieras";23661424]Voi elämä...millä tavalla se vanhemmuus on erilaista,jos äiti käy baarissa ja juo vaikka kaks siideriä,lähtee kotiin kello kaks reikä reikä ja nukkuu kymmeneen ja hakee muksun kotiin? Onhan se tietysti parempi että jos juo ne siiderinsä sohvalla ja kattoo leffaa kahteen asti,nukkuu kymmeneen ja hakee lapsen kotiin. Vai olitko säkin niitä jotka ei tiedä kun kaks tapaa ottaa alkoholia? Paljon ja ei ollenkaan?[/QUOTE]

Oli aika, jolloin alkoholia jaksoin enemmän, ja baareissa oli kiva nähdä ystäviä, pitää hauskaa, tanssia aamuun asti... se oli ennen lasta. Kyllästyin siihen kyllä jo ennen kuin lapsi edes ilmoitti tulostaan. Nykyään juon lasin, pari viiniä tai vaikka lonkeron saunan jälkeen. Humalassa en tykkää olla. Selvin päinkin baareissa käyneenä tiedän kyllä, että olen siellä todellisessa vähemmistössä: suurin osa on humalassa.

Näen sen, että täytyy päästä nollaamaan tai on ihan pakko olla erosta pienestä vauvasta, vähän eri asiana kuin nukkua vaikka univelkoja pois. Silti mun mielestä pienen vauvan paikka on enimmäkseen vanhemman luona, ilta, yö ja aamu on pitkiä aikoja olla jossain muualla.

Jos nyt vaikka olisi niin ikävästi, että ei ole kiintynyt lapseensa, on se vanhemmuus silloin ihan varmasti aivan erilaista kuin sellaisella, joka osaa rauhoittua ja elää sen muutaman vuoden lapsentahtisemmin. Eli ei täysin lapsessa kiinni 24/7 vaan lapsensa huomioon ottaen, ottaa aikaa myös itselleen. Ja mitä vikaa on siinäkään, että pidän vaikka rauhallista kotona rentoutumista, liikuntaa tai kulttuuria parempana tapana viettää aikaa kuin baareissa juoksemista?
 
"vieras"
Voi jestas :D Kuule, vaikka ei kävisi baareissa ja imettäisi pitkään, se ei ole oman elämän loppu. Oma elämä on omaa elämää, vaikka se olisi rauhallisempaa kuin toisilla.
No niin. Ja tästä päästään taas siihen miten erilaisia me ihmiset ollaan. Joku odottaa kauhulla että joutuu menemään takaisin töihin hoitovapaiden jälkeen ja joku toinen taas odottaa sitä innolla. Kun on niin eri luonteisia ja erilaisella temperamentilla varustettuja ihmisiä,niin mun mielestä on ihan turha tulla sanomaan että ei oo elämää jos viihtyy vaan kotona. Sehän voi olla parasta mitä se ihminen tietää. Ja sama juttu sillä joka tarttee vaihtelua ja tunteen siitä että elämässä tapahtuu. Se,että ei halua olla vain ja ainoastaan kotona ei ole mitenkään verrattavissa rakkauden määrään. Toiset on menevämpiä kuin toiset.
 
"vieras"
Oli aika, jolloin alkoholia jaksoin enemmän, ja baareissa oli kiva nähdä ystäviä, pitää hauskaa, tanssia aamuun asti... se oli ennen lasta. Kyllästyin siihen kyllä jo ennen kuin lapsi edes ilmoitti tulostaan. Nykyään juon lasin, pari viiniä tai vaikka lonkeron saunan jälkeen. Humalassa en tykkää olla. Selvin päinkin baareissa käyneenä tiedän kyllä, että olen siellä todellisessa vähemmistössä: suurin osa on humalassa.

Näen sen, että täytyy päästä nollaamaan tai on ihan pakko olla erosta pienestä vauvasta, vähän eri asiana kuin nukkua vaikka univelkoja pois. Silti mun mielestä pienen vauvan paikka on enimmäkseen vanhemman luona, ilta, yö ja aamu on pitkiä aikoja olla jossain muualla.

Jos nyt vaikka olisi niin ikävästi, että ei ole kiintynyt lapseensa, on se vanhemmuus silloin ihan varmasti aivan erilaista kuin sellaisella, joka osaa rauhoittua ja elää sen muutaman vuoden lapsentahtisemmin. Eli ei täysin lapsessa kiinni 24/7 vaan lapsensa huomioon ottaen, ottaa aikaa myös itselleen. Ja mitä vikaa on siinäkään, että pidän vaikka rauhallista kotona rentoutumista, liikuntaa tai kulttuuria parempana tapana viettää aikaa kuin baareissa juoksemista?
Ei siinä ole mitään vikaa. Onko siinä,että jotakin toista nuo mainitsemasi asiat eivät taas kiinnosta yhtään?
 
[QUOTE="vieras";23661514]No niin. Ja tästä päästään taas siihen miten erilaisia me ihmiset ollaan. Joku odottaa kauhulla että joutuu menemään takaisin töihin hoitovapaiden jälkeen ja joku toinen taas odottaa sitä innolla. Kun on niin eri luonteisia ja erilaisella temperamentilla varustettuja ihmisiä,niin mun mielestä on ihan turha tulla sanomaan että ei oo elämää jos viihtyy vaan kotona. Sehän voi olla parasta mitä se ihminen tietää. Ja sama juttu sillä joka tarttee vaihtelua ja tunteen siitä että elämässä tapahtuu. Se,että ei halua olla vain ja ainoastaan kotona ei ole mitenkään verrattavissa rakkauden määrään. Toiset on menevämpiä kuin toiset.[/QUOTE]

Se elämä ei kuitenkaan voi olla samanlaista, kun elämään on tullut mukaan oma lapsi. Miksi toiset ei voi rauhoittua sen lapsen takia yhtään?
 

Yhteistyössä