??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Laitanpa minäkin oireet tänne eli:

Ensinnäkin lupasin itselleni etten testaa ennekuin menkat myöhässä, kuinkas kävikään...

26.10 viimeiset menkat alkoi, kierto ollut nyt 29-32pv 6kk aikana. Ovista en tikutellut, koska se oli tarkoitus aloittaa ensi kierrosta.

Mutu tuntumalla siis mennään:
dpo 1-4 ei oireita
dpo 5 luulin olevani kipeä, nenä tukossa, vähän korkeammalla lämmöt...
dpo 6 öisin nenän tukkoisuutta,valvomista ja yöllä aina tuskaisen kuuma
dpo 7-8 nippailuja ja juilimista, menkkakivut
dpo 9-10 öisin nenän tukkoisuutta,valvomista ja yöllä aina tuskaisen kuuma, nippailuja ja juilimista, menkkakivut ja aamuisin kova nälän tunne

dpo 9-10 haalea haamulainen puikkotestiin (jonka avasin) ja näkyi paremmin, tein myös toisen liuskatestiin, jolloin päätin että testaan seuraavaksi vasta kun menkat on myöhässä.

Nyt vaan jännäillään ja odotellaan! Mut aika pähkinöinä ollaan.
 
Itsellä on nyt ollut oviksen jälkeen tuntemuksia laidasta laitaan, nyt mennään kiertopäivässä 26/28. Ensin tuli kaamea nälkä ja aamupala oli mielessä ensimmäisenä herätessä, kun normaalisti en voi syödä sitä ollenkaan vaan ekan kerran syön vasta päivällä töissä. Herkut, kuten suklaa, ei ole maistunut ja ongelma on ollut aina ennen toisinpäin, eli suklaata menisi vaan niin paljon kuin kaupasta kantaisi :D Tupakka ei ole maistunut hyvältä ollenkaan. Sitten nenän tukkoisuus - olen tukossa kyllä normaalistikin, mutta nyt se tukkoisuus meni ihan överiksi, eli mikään nenäsuihkekaan ei meinannut sitä avata. Nyttemmin on jo loppukierrosta tukkoisuus on vähän helpottanut. Sitten valkovuoto ja limat - yleensä ne loppuu kuin seinään oviksen jälkeen, muta nämäpä melkein yltyivät vaan tässä kierrossa. Hirveän märkää koko ajan. Nippailua ja nappailua vasemmalla puolen alavatsassa ja n. 7 päivää oviksesta tuntui kuin kohtu olisi turvonnut palloksi ja ihan vähän tuli vaaleanpunaista vuotoa. Painetta tuntuu alavatsalla epänormaalisti ja nännit kipeytyivät ihan tavattomasti!

Tänään kuitenkin tuli menkkamaisia alavatsakipuja sellaisina vihlaisuina ja suolistossa kuplii ja kurnuttaa kuten menkkojen alussa yleensä. Jotain kummallista omassa kehossa on kyllä meneillään. Jos menkat nyt alkaa, niin tulen kyllä pettymään, koska väittäisin tuntevani itseni aika hyvin sanoakseni, että nyt ei kaikki ole kohdallaan...
 
Pippurihännän marraskuu yk6/ilman ehkäisyä 9kk

-viivästynyt ovulaatio, lääkärikäynnillä kp22 todettiin 8,5mm limakalvo, oikeassa munasarjassa neljä munasoluaihiota (viitteitä pco:sta?) ja yksi isompi munarakkula 13mm, vasemmassa johtava follikkeli 18mm, keltarauhasarvot alhaalla, kilpirauhasarvot normaalit
- ovisplussa lopulta kp25
- uusi keltarauhaskoe kp30/ 3 DPO, tulos 24 --> ovulaatio on tapahtunut
- 7-8 DPO paha migreeni, johon otin epätoivoissani yhden buranan per päivä --> pelkäsin, että estää kiinnittymisen, mutta ei onneksi näyttänyt vaikuttavan
- Mitä eroa negakiertoon? Loppukierrossa pois jäi seuraavat oireet: menkkamigreeni, joka alkaa vuotoa edeltävänä päivänä; rinnat eivät löpsähtäneet; palelu jatkui; ei yöhikoilua vaan päivisin ja aamuisin kuumia aaltoja; ei häpy/häntäluun vihlontaa - Ei mitään muita erityisoireita, jotka olisivat ennakoineet plussaa!

kp 25/- ovisplussa, oviskipuja ja kananmunalimaa
kp 26/- aamulämpö edelleen alhaalla, oviskivut ihan kuin mekkakipuja, jotka säteilee häntä- ja häpyluuhun, nännit alkaa aristaa, limaa edelleen, kohdunsuu korkealla, illalla romantiikkaa
kp 27/ aamulämpö alhaalla (36,27), nännit todella arat, illalla alkaa palelu ja lima kuivuu pois
kp 28/1 DPO AL 36,67 nännit aristaa edelleen, kuivaa, levottomia unia
kp 29/2 DPO AL 36,40 arat nännit, kuivaa, illalla ja yöllä palelemista, alavatsaa turvottaa ja kivistää, ummetus
kp 30/3 DPO AL 36,57 nännit ei enää arat, vasenta munasarjaa tuikkii, ummetus, hirveä palellus koko illan :(
kp 31/4 DPO AL 36,61 illalla palelua, ei muuta
kp 32/5 DPO AL 36,67 palelua, rinnat vähän arat, nuha
kp 33/6 DPO IL 36,76 palelua, rinnat vähän arat, nuhainen ja kuumeinen olo, väsyttää mahdottomasti päivällä, vatsaa turvottaa, hikoiluttaa
kp 34/7 DPO palelua, rinnat vähän arat, hikoiluttaa, alavatsalla alkavaa menkkaoireen tuntua, romantiikkaa, migreeni
kp 35/8 DPO AL 36,83 rinnat vähän arat, migreeni jatkuu, palelua, illalla kuumia aaltoja nukkumaan mennessä, romantiikkaa
kp 36/9 DPO AL 36,65 rinnat vähän arat, aamulla vuoroin hiki ja kylmä, menkkamaista oloa alavatsalla, päässä vielä kaikuu migreenin jäljet, illalla kamalaa palelua taas
kp 37/10 DPO AL 36,67 vilkkaita unia, rinnat selkeästi arat, hikoiluttaa helposti, tylppää painontunnetta oikealla alavatsalla, kaikki ärsyttää, illalla paleltaa jälleen
kp 38/11 DPO AL 36,85 (eilinen hieronta nostaa lämpöä), vilkkaita unia, yöllä kerran kuuma aalto ja aamulla taas vuoroin hiki ja kylmä kunnes päivän mittaan alkaa voimakkaampi palelu, alavatsaa kiristää, rinnat arat
kp 39/12 DPO AL 36,71 rinnat vähän arat, kuumottava olo alavatsalla nukkumaan mennessä, voimakasta palelua (nukuin pitkät vaatteet päällä), väsähtänyt olo, illalla menkkahenkisiä tuntemuksia satunnaisesti
kp 40/13 DPO AL 36,61 rinnat vähän arat, outo olo vatsassa, aivastaessa voimakas repäisykipu, väsähtänyt olo, voimakasta palelua, illaksi rinnat kipeytyvät kunnolla
kp 41/14 DPO AL 36,47 rinnat arat, aamulla hikoiluttaa, päivällä edelleen paleltaa, odotan vuotoa hetkellä millä hyvänsä, päivällä parin tunnin pidätyksellä haalea plussa Sofi One Step extraherkällä testillä, välillä outoja vihlaisuja vatsassa, epätodellinen olo, "Noin haalee..." sanoo mies hymyillen

http://i1223.photobucket.com/albums/dd518/lumimansikka/Haamuplussa011212.jpg

kp 42/15 DPO (en mittaa lämpöjä enää) selkeämpi plussa aamupissasta, rinnat turvonneet ja arat, paleltaa

http://i1223.photobucket.com/albums/dd518/lumimansikka/84AD16B7-7847-4349-A75D-74E8E2A366A5-1855-0000032BDE102C99.jpg

Tästä ketjusta oli mulle suuri ilo ja apu, ja hyvä päiväkirja myös itselle. Nyt vaan katsellaan, mitä tästä plussasta sitten seuraa... Hyvin varovaisesti siis jätän tämän ketjun.

Pippurihäntä, 35v ja toinen lapsi (ensimmäinen yhteinen)
 
Viimeksi muokattu:
Olen nyt niin ymmälläni tämän kiertoni kanssa, että toivoisin vertaistukea. Taustasta sen verran, että yksi lapsi on ennestään ja nyt tässä kierrossa samat raskausoireet kuin esikoisesta. Olin jo aivan v a r m a, että tärppi on käynyt, mutta tänään testasin valkoistakin valkoisemman negan. Esikoisen aikaan sain ensimmäisen haamun dpo 8, nyt dpo 9.

KP 12 Ovisplussa, tunsin oviksen myöhään illalla.
DPO 1-3 Lämmöt 36,8-36,9 (mittaan iltaisin)
DPO 4 Lämmöt pomppasivat 37,25. Posket kuumottavat. (Näin kävi esikoisestakin. Innostuin hiukan.)
DPO 5 Hampaita harjatessa ikenistä vuosi verta (Sama kuin esikoisesta. Tässä vaiheessa ajattelin, että NYT!) Edelleen poskien kuumotusta.
DPO 6 Lämmöt 37,25, jälleen verta ikenistä. Posket kuumottavat.
DPO 7 Lämmöt 37,2. Verta ikenistä. Heikkoa kuvotusta aamulla. Vatsa löysällä ja illalla nukkumaan mennessä heikkoa menkkakipua. Normaalisti menkkakipu alkaa päivää ennen menkkoja, joskus vasta samana päivänä. Nega. Posket kuumottavat.
DPO 8 Lämmöt 37,2. Menkkakipuja iltapäivällä, ei kuitenkaan vieläkään vuotoa. Ei enää verta ikenistä. Nega. Posket kuumottavat.
DPO9 Pientä menkkakipuilua päivällä. Nega. Lämmöt alkuillasta 37,3, myöhemmin illalla enää 36,8. Tympeä fiilis. Ihan sellainen olo koko päivän, että ne menkat tulee nyt eikä kohta.
DPO 10 Päivällä hiukan menkkakipuilua, ei muuta. Ei vuotoa, ei plussaa tai edes haamua. Lämmöt enää 36,8 joten odottelen vuotoa parin päivän sisään.

Te, joilla on useampi raskaus takana: Näkyikö raskaus kaikilla kerroilla yhtä nopeasti testissä? Kuvittelin tosiaan, että tänään viimeistään näkyisi, kun lämpöjen pomppaamisestakin on jo 5 päivää. Aiemmissa negakierroissa lämmöt eivät ole nousseet 37 asti.

No, aika näyttää mitä tämä on. Toivon vain ettei ole mistään tulehduksesta kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Uuve ihan mielenkiintoista nähdä kuinka käy, meillä kummallakin tuo poskien kuumotus/helotus samoihin dpo:hin! Koska ajattelit testata seuraavan kerran? Itse yritän malttaa dpo12. Sitä ja sun plussaa odotellessa :popcorn: ;)

Epa_88 pystytkö todellakin olemaan testaamatta jos haamulainen jo kurkkinut? Nostan hattua (nim.merk itse miljoona testiä tehneenä plussakierrossa) :D
 
Viimeksi muokattu:
Epa_88 Alhaiset on dpo:t vielä, se on totta. Siksi vain ihmettelen kun esikoisesta näkyi jo tässä vaiheessa. Malttamaton? Minäkö :snotty:?

DronttiEdvard Enpä tiedä joudunko testaamaan enää ollenkaan. Nyt illalla ollut sellainen olo, että huomenna hanat aukeaa. Lämmöistä en enää tiedä mitään, alkuillasta oli 37,3 ja nyt 36,8 eli ota siitä sitten selvää. Vaikka tosiaan kun tässä sohvalla istuessa mittailen niin eipä nuo kauhean vertailukelpoisia olekaan. Lupasin itselleni etten testaa huomenna, mutta saa nähdä. Riippuu taas huomisen fiiliksistä. Mutta nyt tosiaan tuntuu että toiveajattelua kaikki. Hassua vaan kun olin aivan varma, että nyt tärppäsi. Ihan sama olo kuin pari vuotta sitten viimeksi raskautuessa. Niin se kroppa temppuilee. Voihan olla että osan oireista olen kuvitellut. Mutta katsotaan! Tsempit sinne!
 
DronttiEdvard Kyllä mä testin tein, ja vähän on tummunutkin! Mut nyt odotan sit vähintään perjantaiaamuun ;)

Uuve Mun tietääkseni raskaushormoonin nousu on yksilöllistä eri ihmisillä sekä eri raskauksissa. Eli vaikka sinulla olisi joskus näkynyt näillä Dpo:lla niin ei välttämättä nyt. Sinuna en siis heittäisi vielä kirvestä kaivoon! Tsemppejä!
 
  • Tykkää
Reactions: DronttiEdvard
Pakko se on tännekkin nokkansa tunkea! =)

Tää kierto oli sellainen, että aloin syömään vehnänalkioöljy kapseleita (halusin uskoa niiden hedelmälliseen tehoon) ja päätin kp 1, että en aio tikuttaa ovista, enkä muutenkaan aktiivisesti "kyttää" mitä keho sanoo. (helpommin sanottu kuin tehty) Väkisinkin sitä kuitenkin tuli kuunneltuu, mutta eiipä se mitää ihmeempii kertonu :D Ainoot asiat mitä olin huomannut oli;

- PMS oireet eivät alkaneetkaan n. 2 vkoa ennen menkkoja
- Tissit ei myöskään tullut kipeiksi n. 2 vkoa ennen menkkoja niinkuin yleensä

- Vatsaa alkoi polttaa päivittäin n. 7 päivää sitten ja munasarjoja nippaili samalla
tavalla kuin oviksessa
- Ruumiinlämpö tuntuu olevan kohonnut (en ole mitannut) Mieskin sanoi että olen ku
lämpöpatteri öisin
- Tissit kipeyty parisen päivää sitten sivuilta ja alhaalta. Nännit vähän arat

Muuta ei oikeastaan ole ollut.. Eilen odottelin menkkoja kylään, kun oli kp 30/30,
tänään kp 31/30, kun ei menkkoja kuulu, eikä tunnu niin päätin testata ja positiivistahan se näytti :heart: Tosin, en siitä vielä pahemmin uskalla iloita.
 
  • Tykkää
Reactions: Jokojoko
No perhana, kai sitä itekin on tänne kirjoteltava... Tosin jo etukäteen, tuun ens viikolla kertomaan alkoko kuukautisvuoto vai ei. :)
Kohta vuos esikoisen yritystä takana ja viime maaliskuussa keskenmeno, epäily kohdunulkoisesta. Tosi kipeää tekee joka helvetin kuukausi ottaa menkat vastaan, vaikka ovulaatiotestiviivat on saatu ja rinnat uskomattoman kipeät ym. oletettavasti raskauteenkin liittyviä oireita. Perkele.

2 päivää ennen ovulaatioviivaa: Sitkeää limaa
dpo 0: Ovulaatioliuskan testiviiva tummempi kuin kontrolliviiva, limaryöppyjä :D
dpo 1: Alavastan tärinäkipu, saattoi olla jo dpo 0:ssakin
Tässä välissä meni jokunen päivä niin, ettei oikein mitään, mutta pian joka päivä jonkin laista alavastan särkyä/jomotusta/nipistelyä/vihlontaa
dpo 5: Pikkuhiljaa tissit alkavat kipeytymään
dpo 6: Tissit kipeämmät
dpo 7: Tissit vielä kipeämmät, alavastan kipu ja munasarjojen vihlonta. Illalla hammastahna tuntui väkisin valuvan kurkkuun ja maistuvan ylitsepääsemättömän kuvottavalle - yökkäsin lavuaariin.
dpo 8: Aivastuskohtaus, n. 5-6 aivastusta peräjälkeen, mulle harvinaista ja tissit alkaa olla jo TOSI kipeät, raskaan tuntuiset
dpo 9: Taas selkeässä osassa alavastan jomotus ja munasarjojen vihlonta, tissit vieläkin kipeämmät... Illalla tissikipu muuttui yhtäkkiä kovin mitättömäksi, ja ajattelin että no nyt alkaa menkat, kun kivun katoaminen on yleensä merkki siitä...
dpo 10: ...mutta tänä aamuna olikin taas tosi inhottavat tissikivut! :O Aivastelua pitkin aamua. ja mukava lähteä aamuvuoroa painamaan kun heti sängystä noustua todella epämiellyttävä alavatsasärky, toivottavasti ei oo mitään pirun endometrioosia! :( Ei kyllä ikinä ennen oo ollu näin että pian ovulaation jälkeen alkaa olemaan joka päivä alamaha kipeä. Illalla seksiä, mikä oli vaikeaa vaikka olevinaan kyllä panetti. Kuivanoloinen alapää, vaikka muutoin tuntuu kokopäivän kostealta :O
dpo 11: Kohdussa outoja kipristelyjä aamulla... Alapää tuntuu märältä, tuntunut myös edellisinä dpo-päivinä melkein ovulaatiosta lähtien, unohtunut lisätä! Tissit ei tänään niin raskaan tuntuiset aamulla, iltaa myöten rupes tissikipu olemaan vaihtelevaa, nyt ehkä nännitkin kunnolla kipeytyneet. Illalla samanlainen alavatsakipu kuin eilenkin.
dpo 12: Tissit aamulla todella raskaan tuntuiset ja kipeät. Kohdussa kipristelyä ja nipistelyä. Valkovuoto rusehtavaa... Huomenna tissit jo paljastaa jos ylihuomenna alkaa menkat.
dpo 13: Kunnon pläjäys ruskeaa limaa/vuotoa :( Tissit tosin edelleen niin pirskutin kipeät, eilen illallakin rintaliivien pois ottaminen oli jotain hirveetä! Pakko oli tehdä pari raskaustestiä, jotka molemmat kirkkaasti negatiivisia. :(

Jaaaaa dpo 14 menkat. Saatana. Taas mieli teki tepposet.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan raskaana oleva/ollut kokenut repäisykipyja esim. tuolilta noustessaan? Itsehän en tidä miltä nuo repäisykivut tuntuvat, mutta toivon että sellainen kumma pisto/vihlaisu vasemmalla puolella kohtua olis voinu olla sellainen, kun nousin ruokapöydästä! :)
 
Pitäskö munkin vielä tänne änkeytyä kerran.. Eli yk13:

kp11 folliultra - tappotuomio: ei johtofolleja, ohut limis jne
kp13 ovistuntemuksia
kp40 olo ettei oo tärpänny, mutta tein testin
Aijaa.com - kp40
kp41 uusi testi,lämmöt pompsahti puoltoista astetta korkeammalle kui normi, veritesti 378mIU/ml
Aijaa.com - 11356711
kp43/44 DIGI raskaana 3+ ja pregcheckiin tasavahvat viivat

Pitkä odotus palkitaan! Ensi viikolla ultraan, jotta nähdään onko muruja yksi vai kaksi ;)
 
Onko kukaan raskaana oleva/ollut kokenut repäisykipyja esim. tuolilta noustessaan? Itsehän en tidä miltä nuo repäisykivut tuntuvat, mutta toivon että sellainen kumma pisto/vihlaisu vasemmalla puolella kohtua olis voinu olla sellainen, kun nousin ruokapöydästä! :)
Mulla on ollut ikävä kyllä myös negakierroissa, mutta hyvin lievänä. Tässä plussakierrossa sitten sattui koko alavatsaan (kiristävä tunne vatsalihaksissa, nopea kramppausliike) aivastaessa, kerran pari päivää ennen plussatestiä.
 
Voi että! Niinpä niin, onhan sitä jo sadat kerrat itelleen todennut että MIKÄÄN "merkki" ei välttämättä ole oikea, joten turha niitä on jatkuvasti itestään etsiä ja metsästää, pettymys vaan on kahta kauheampi. Mutta tää on sellanen asia mitä ei osaa olla ajattelematta. Toiset kierrot toki on helpompia ku toiset, mutta esim. tässä kierrossa oon joka ikinen päivä lähes taukoamatta vatvonu asiaa! Onneks tää kierto on kohta ohi.
Pitikös sen olla yks viesti/henkilö, hups ja sori, vertaistuki vaan on tarpeen :)
 
Heips kaikille!
Täällä näyttää olevan kokemusta yhdestä sun toisesta :D Onko kukaan saanut plussaa vielä sen jälkeen kun raskaustesti on dpo 10 näyttänyt putipuhdasta negaa, ei siis haaamun haamua, vaan ihan puhdas nega :( en malttanut olla testaamatta jo nyt, ja toivo hiipui heti! mutta voisiko vielä olla mahdollista että muuttuu plussaksi kierron lopussa, eli noin 5 päivän kuluttua? :)
 
Tottakai on mahdollista, harva testi vielä löytää istukkahormonia 5 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Ite oon yrittäny säästää testejä ja oottaa vaan aina niitä menkkoja, koska se negatiivisen tuloksen näkeminen ainakin musta tuntuu niin paljon musertavammalta kuin kuukautisten alkaminen. :|
 
Jokojoko, mä olen kans ajatellu noin. Että mielummin ootan menkkoja, vaikka kuinka jännittäis..

Viime kierrossa tunsin ovulaation selvästi, kp 14. Sen jälkeen alavatsa oli koko loppukierron kipeä, nenä oli tukossa, vilunväristyksiä,pahoinvointia, rinnat ja vatsa turvoksissa, pinkeät. Ja kuukautiset alkoivat ajallaan.

Tässä kierrossa en tuntenut ovulaatiota, mutta testi antoi hymynaaman kp 15. Kaikki on kuten viime kierrossakin, joten en usko, että tällä kertaa onnisti. 3 päivää kuukautisiin...
 
Äääääh, edellisen kiertosi tilanne kuulostaa ihan mun tänhetkiseltä, perse, kai sitä saa iteki heittää kirveen kaivoon, ylihuomenna pitäis alkaa menkat... Huomenna sen näkee, jos tissit muuttuu kivuttomiks niin tietää että seuraavana päivänä on verta housuissa. :attn:
 
Kiitos mielipiteistänne! Päätin olla hätäilemättä tämän asian kanssa, mutta mitä lähemmäs menkkojen alkua päästään, sitä kärsimättömämpi olen :D ja jotenkin tämä kirjoittelu ja palstan lukeminen, helpottaa jännitystä :) harmi kun kouluakin on niin vähä nyt joulukuussa ja lapsi hoidossa, niin istun kotona ja vaan odottelen.. ei sovi minulle yhtään, tämä kotona istuminen yksin!! Pakko myöntää että olen niin kärsimätön ihminen ja siksi testailen liian aikaisin, koska omasta mielestä pettymys on paljon suurempi, jos odottaisi menkkoihin ja sitten ne alkaisivat.. haluan mieluummin tikutella nyt jo, ja valmistaa itseäni siihen, jos en olisikaan raskaana! Ihana lukea näitä kirjoituksia ja seurata ihmisten riemua plussatessa :heart: Ja noista oireista vielä, niin tämä tyynisyys, viittaa hieman raskauteen, huomasin että monella oli sama oire :) saa nähdä, vielä noin 3 päivää!!
 
Muistakaakin sitten käydä kertomassa, miten kävi. Mulla epäusko ja toivo vaihtelee ihan koko ajan, mutta kaikki mahdolliset "oireet", joita tunnen nyt, olen tuntenut niin monesti ennenkin, etten todellakaan usko ennenkuin näen sen plussan testissä. Jos silloinkaan ;)

Toivon teille plussia!!! :) Tää jännäily on välillä ihan sietämätöntä...
 
  • Tykkää
Reactions: Jokojoko
Taas ihan kuin mun kirjottama tuo Milk@n teksti! "Oireet" tuntuu vahvoilta, mutta silti jotain lähes samankaltasta kokee joka kierrossa. :ashamed: Tää on raaaaaastavaaaa, onneks enää pari päivää ni on tämä kierto ohi. Ite kopsaan tuolta ylempää sitten tähän loppuun kiertoni ja tuloksen kun sen saan tietää. Tänään oli valkovuoto vähän rusehtavaa, mutta vielä ei haluais aatella että se on viite kuukautisista. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Mä aina välillä ajattelen, että kaikki nää tuntemukset on varmasti ollu aina olemassa, niihin vaan ei ole kiinnittänyt huomiota, ku ei ole ollu mitään toivomuksia raskaudesta. Siksi nyt, kun oikein keskittyy kuulostelemaan omaa kroppaansa, huomaa yllättäen kaikki oireet, jotka siis onkin normaalia kuukautiskiertoa. Ehkä sillä kerralla kun se plussa vihdoin tulee, ei olekaan sitten mitään oireita... :) nähtäväksi jää.
 
  • Tykkää
Reactions: Jokojoko

Yhteistyössä