**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Tytti Mulla on niin samat fiilikset sun kanssa. Ei ole sekunttiakaan etten ajattelisi pientä. Mulla nyt 10+0 ja silti pelkään ihan joka hetki. Nyt ollu kolme päivää oikeestaan ihan täysin oireetonta ja se hirvittää...ultraan menen tänään tai viimestään huomenna tarkastamaan tilanteen. Ultrassa olo ajan on hyvä mieli, mutta kun ovesta astuu ulos niin taas pelottaa.

Olen niin kiitollinen tästä pienestä ja en kestä jos se vielä viedään minulta pois :(

Heni ja tuittupää 10+0 *POKS*

Tsemppiä kaikille ultraan! :)
 
Kiitos ihanat kannustuksesta! Toivottavasti me kaikki osattaisiin jossain vaiheessa nauttia raskaudesta ja päästäisiin nauttimaan myös niistä vauvoista sylissämme! Oon niin kateellinen niille, jotka uskaltaa luottaa kaiken menevän hyvin. Ei kai se tällä historialla ole kovinkaan ihmeellistä, että luotto on nollissa, mutta kun saisi jostain edes pieniä toivonhippusia.

Olen riidellyt tästä omasta negatiivisuudestani äitini kanssa. Olemme hyvin läheisiä, mutta äiti ei vaan ymmärrä sitä etten halua vielä puhua edes hänen kanssaan raskaudesta. Hänen mielestään minun pitäisi jo osata luottaa tulevaan. Mutta kun ei pysty. Heti, kun olen jutellut asiasta parhaan ystävänikin kanssa, niin minusta tuntuu, että olen vähän lähempänä keskenmenoa tai muuta kauheuttaa. Tuntuu siis, että olemalla iloinen vahingoitan pieniä tai puhumalla asiasta nuolaisen ennen kuin tipahtaa.

Paiju en ole oikeastaan edes vielä uskaltanut ajatella, että onni kohtaisi meitä kahdella vauvalla. Minulle tässä hoidossa jo suositeltiin luovutettujen solujen miettimistä, joten todellakin on omat solut huonolaatuisia. Jos niistä meille suodaan kaksi tai yksi vauvaa, niin otamme ne suurella kiitollisuudella vastaan. Tämä voi olla viimeinen kerta, kun tällainen säkä käy. Enkä yhtään vähättele luovutetuilla soluilla saatuja vauvoja, ne ovat meille edelleen hyvä vaihtoehto ja varmasti yhtä rakkaita.

Heni tiedän niin tuon tunteen. Jaksan aina yhden illan uskoa siihen, että kaikki on kunnossa ja sitten haluaisin jo uudelleen ultraan. Onneksi pääset lähiaikoina tarkistamaan tilanteen, kaikki on varmasti kunnossa. Onnea poksumisesta!

Teekuppi kiitos tsemppauksesta! Viikot kuluu meillä kaikilla niin tuskaisen hitaasti.

Huomenna olisi neuvola ja ajattelin pyyttää kuuntelemaan sydänääniä. Jos niitä ei kuulu, niin varmaan sekoan sinä aikana ennen kuin pääsen ultraan. Toivottavasti jyskytys kuultaisiin, vielä ei ole aiemmin saatu kuunnella. Sormet ristissä täällä!
 
Yksi sikiö sykkeineen löytyi :heart:
Lääkäri ultrasi kauan hiljaa ja veivasi sitä ultrasauvaa edestakas ja mä olin jo maani myynyt siinä vaiheessa. Sitten se pysäytti kuvan ja sanoi, "joo-o.. yksi kappale ja syke näkyy". Mä olin tipahtaa pöydältä shokissa. Ei voi vieläkään uskoa, että siellä tosiaan oli meidän pieni :'(
Nyt saa sitten jatkaa stressaamista, ei tämä varmaan ainakaan helpota tästä :LOL: Koitan varailla neuvolaa keskiviikkona, sain jo äitiyskortinkin. Ja pienen ultrakuvan, jota pitää jatkuvasti tarkastella :heart:

Hienoa karmilla että kaikki oli edelleen hyvin :heart: toivottavasti tuo verenpurkauma ei tuo harmeja missään vaiheessa.
 
Onnea hyvistä ultra uutisista ja tsemppiä ultraan meneville! :)

Itselläni olisi vielä viikko ekaan ultraan...Minulla on myös ollut välillä oireettomia päiviä ja ne pistää miettimään,mies kyllä yrittää rauhoitella ja käskee olla murehtimatta,mut ei se ole niin helppoa...Vähän helpotti kun luin täältä ettei kaikilla ole oireita tai sitten välillä on ja välillä ei.
Sen olen huomannut että olen väsyneenpi kuin ennen,voisin nukkua vaikka koko päivän.Toki se voi johtua myös tästä kovasta flunssasta.Mahassa taas eilen juili,mutta meni ohi muutamassa tunnissa.Nyt taas vähän juilii ja alaselkä ehkä vähän kipeä :|

No ei se auta kuin odottaa...
 
Onnea Pikkuperholle hyvistä ultrakuulumisista =)
Meikäläisellä on huomenna aamupäivällä eka ultra.. :headwall: Jännittää ihan hulluna, mutta tänään on taas ollut etovaa oloa eli olen hieman toiveikkaammalla fiiliksellä kuin eilen :)
 
Pikkuperho olen tosi iloinen sun puolesta :) Jatkat vaan samaa rataa loppuun asti..
Karmilla jee!

Tytti ymmärrän ihan hyvin nuo sun tunteet. itse en ole kertonut vanhemmille vielä ollenkaan, kun en koe olevani valmis ottamaan vastaan tuollaista neuvontaa siitä miten pitää olla ja miltä saa tuntua. Ja tsemppiä neuvolaan!

Tuohonkin liittyen, tuli mieleen, että en ainakaan itse ole ollut kovin hyvin, jos ollenkaan varautunut tähän itse raskauteen, huonoihin oloihin, pelkoon ja mielialanvaihteluihin. Kaikki ajatusenergia meni niihin hoitoihin ja suunnittelu loppui aika tasan tarkkaan siihen, että saisi plussan ruutuun. Luulen, että osa tästä meidän kärvistelystä johtuu siitä, ettei ole ollut sitä '''normaalia''' toivoa, odotusta ja suunnittelua pohjustamassa (tai oli sitä, mutta siitä on jo monta vuotta :kieh: )

Illusia tsemppiä huomiselle! =)
 
Hei!
Tääl ois yks uus mukaan tulija. Alusta asti olen juttujanne seurannut, mutta en ole tohtinut mitään kirjottaa ennen ultraa.

Eli punktio Tampereen Avalla 30.4 ja kahden siirto 5.5 ja tänään nähty kaksi pientä oikeassa paikassa ja sydämet pompotti :heart: :heart:

Ainut oire mikä löytyy niin mahdoton väsymys iltapäivästä/illasta. Tuhruvuoto mua pelotteli pp 12-13, mut ei oo onneks enää näkyny. Kovasti odotan et viikot menis sinne 12, et vois vähän henkittää. Kolme keskenmenoa jo kokenu joten ei yhtään enää, kiitos.
 
illusia mulla oli eilen illalla ja yöllä ihan törkeen kamala olo ja pyörin hereillä kauan ja heti aamustakin oli tavallista enemmän kuvotusta. Tuli mieleen, että aivan kuin joku/jokin olisi koittanut minua lohdutella, että älä huoli, täällä ollaan vielä.
Silti se jännitys siinä ultrapöydällä oli ihan mahdoton! Lääkärikin katsoi ihmeissään, että miksi en meinaa uskoa todeksi? Sanoin vaan, että koskaan ei olla hyviä uutisia ultrasta saatu..

Tsempit sullekin huomiselle =)
 
Paiju kiitos onnitteluista :heart:

milona onnittelut kahdesta pienestä, ihanaa! :heart: Meillä on sama hoitopaikka ja samana päivänä ollut punktio. Muistatko mihin aikaan sulla oli? Mulla tais olla klo 11. Kahden alkion siirto täälläkin, mutta yksi kyydissä. Ihan hyvä minusta, mulla olikin koko ajan semmonen tunne, että yksi sieltä tulee =)
 
Kiitos Pikkuperho onnitteluista! Ja onnea sinullekkin pienestä ihmeestä!!!
Mulla oli punktio 10.30 eli peräkanaa on menty. Kukas sulle teki punktio? Mulle K.P ja tyytyväinen olen lääkäriin, vaikka ekan kerran näinkin punktiossa. Ku suunnittelukäynnillä oltiin sillä C.T ja seurantaultrat tehty omalla paikkakunnalla.
 
Paiju oliko mökillä rentouttavaa?

Tytti ja Heni hyvin kuvasitte näitä pelko tuntumuksia, vaikeaa on uskoa, että kaikki jatkuu hyvin.

Karmilla ihanaa :heart: , toivottavasti ei enään vuoda, on se niin hermoja raastavaa.

Pikkuperho onnea sykkeestä :heart: , ihanaa.

Milona tervetuola mukaan ja tupla onnittelut :heart: :heart: aivan mahtavaa.

Minun ultrassa näkyi edelleen syke ja kaikki oli kunnossa. Kohdussa näkyi kohta, josta ehkä vuoto on tullut ja saattaa veilä tulla ruskeaa vuotoa lisää.
 
milona sitten muistankin sinut.. tulit ulos toimenpidehuoneesta ja menit lepohuoneeseen, me istuimme siinä lähimmillä tuoleilla odottamassa vuoroamme. En tietenkään kasvojasi muista, että ei hätää, et ole tunnistettu :D Mun punktion teki mun uusi omalääkäri L.H. Suunnittelussa kävin K.P:llä, ja siirron teki myös K.P. Mun entinen omalääkäri oli M.M ja mulle on toimenpiteitä tehneet myös C.T ja T.V. Eli lähes kaikki lääkärit on läpikäyty :LOL:
Mulla myös seurantaultrat tehty omalla paikkakunnalla. Onko teiltä pitkä klinikalle? Tuli vaan mieleen ettei vaan oltais vielä samalta suunnaltakin. Meiltä on noin 250km.

oivikki onnea myös sinulle hyvistä ultranäkymistä =)

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:
 
Tervetuloa Milona! :flower:
Meillä kanssa tuplat tulossa :heart: :heart:
Ja mun mielestä Tytti odotti kans kaksosia? Olikohan muita?
Onnea myös kaikille ihanista ultrauutisista!!! Mä olin kanssa hermoromahduksen partaalla ennen ultraa.

ON: Erittäin huono olo jatkuu. Mulla tuplista tuplaoireet pitää paikkansa. Muuta ei oo, mutta töissä käyminen on yhtä tuskaa... Yrjö on uusi paras ystäväni.
 
Ihania ultrauutisia taas tullut! Onnittelut :flower:
Toivottavasti hyvät ultrauutiset jatkuvat kaikkien kohdalla =)

O.N. Musta tuntuu, että mulla on vielä niin pitkä aika ultraan enkä
jaksaisi millään odottaa. Suurimman osan ajasta oon ihan
luottavainen, mutta sitten välillä epävarmuus iskee.
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12.....3.6..............8.6.........
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6/21.6.............15.6.... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........15.6
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......10.6
Sela...............11.5....................................7.6/15.6............
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................6.2..........18.6
 
teekuppi, meidän ultra-aika on vähän puolenpäivän jälkeen. Aamusta ei varmaan saa nukuttua. :) Tänään olin töissä ihan pihalla kaikesta ja huomenna pitäis vielä jaksaa. Onneks on ke ja to vapaata - vaikea kuvitella, että sais mitään tehtyä edellisenä päivänä. Mä NIIIIIIN toivon, että torstaina on hyvien uutisten päivä!

Paiju, en mä varmaan edes itse tiedä, mistä mä puhun. ;) Mä vaan mietin, millä kaikilla mahdollisilla tavoilla pettymys voi tulla kohdalle. Sen, että mulla ei ole ollut yhtään vuotoja, pitäis varmaan lohduttaa - mut jotenkin on sellanen pelko, että kyllä tässä vielä joku tapa on vetästä matto jalkojen alta tosi kovaa... :( Sun makumieltymykset ja tunnemaailma kuulostaa muuten tosi omilta. Makeaa ja raikasta vois syödä vaikka kuinka - suolainen ja rasvainen yököttää. Ja joka toiselle tyypille tekis mieli käydä näyttämässä keskisormea nurkan takana, niin ärsyttää melkein kaikki. :D

Tytti82, tuo uskaltamattomuus toivoa on niin tuttua. Täällä perässä tulevana sitä ajattelee, että kyllä mä SITTEN uskaltaisin, jos mulla olis jo viikko 11 tai 12 tai jotain... mut varmaan käy just noin, ettei oikeasti uskallakaan uskoa ja toivoa. Mä yritän psyykata itteäni tosi kovaa siihen, että viikolle 12 saa pelätä, mut sit on pakko alkaa uskaltaa luottaa. Mut rehellisesti sanottuna, en oikein usko, että niin käy.

Pikkuperho ja Oivikki - ONNEA ihanista uutisista.

Toivottavasti Selan hiljaisuus ei ole pahaa enteilevää...

milonalle tervetuloa mukaan!

Tsemppiä kaikille ultrailijoille huomiseen!!

Mä jatkan väsyneenä olemista, kuvotusta ja töitä. Miksei voi olla jo torstai?
 
Sain varattua neuvola ajan, se on 15.6.Mennään siis samoilla aikatauluilla illusia :)
Mulla olis enää 4pv töitä ja sitten 3 viikkoa lomaa.Eilen oli kyllä laatta" lähellä, oon kaupassa töissä ja toi grillibroilerin tuoksu käy nenään.Yleensäkkään en pysty nyt broileria syömään.lauantaina grillattiin sisäfileitä, no salaatin syönnikisihän se sitten minulta meni :/
 
Huh, aamulla oltiin ultrassa ja olipas kokemus! Ensin ajat kolme varttia myöhässä ja minä aivan hermona ja pyörtymispisteessä jännityksen takia. Sitten kun lääkäri aloitti ultraamisen, niin siihen ultrakapulaan laitettiin kertakäyttöhanska ja sen hanskan alle jäi koko ajan joku ilmakupla mikä peitti näkyvyyden :p Kolmannen kerran kun vaihtoivat sitä hanskaa, niin meinasin jo kysyä että eikö teillä ole kortsuja siihen :whistle: Ja tässä vaiheessa hoitaja lähti hakemaan toista ultralaitetta viereisestä huoneesta..
Alkoi jo huolestuttaa kun näkyvyys oli huono, mutta yhtäkkiä lääkäri sanoi näkevänsä sykkeen! Ja möläytti sitten heti perään, että "ajattelin jo ettei sykettä löydy" :| Ruudulla näkyi tumma alue, jonka reunassa oli sellainen sumea läntti joka kuulemma vastaa viikkoja ja jonka keskellä sydän läpätti. Näin kyllä sitten itsekin sen läpätyksen =) Harmi vaan kun meni tuollaseksi sähläilyksi, mutta kai se nyt on uskottava että kaikki ok tässä vaiheessa. Huvittaa tuo ultrakuvakin, kun siinä on vaan sellanen sumee möhkäle jonka pitäis olla meidän vauvanalku :kieh:
 

Yhteistyössä