**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

En nyt jaksa kommentoida tarkemmin.. Sori!

Jäin nyt pariksi päiväksi saikulle. Perjantaina on vielä yksi pitkä vuoro ja sit reilun viikon loma! Huh! Pahoinvointi jatkuu kovana (jopa yöllä!), oksentelen satunnaisesti, uutena oireena huimaus! Eilen meinasin kaksi kertaa pyörtyä... Väsymys myös jatkuu kovana. Ainut asia mitä saan syötyä on makarooni ja kananmuna :LOL: Kuinka kauan sillä voi elää?

Raskautta en kauheasti ehdi ajatella tai pelätä. Likka pitää niin kovassa vauhdissa ja olo on niin nuutunut! Koneellakaan en ole jaksanut moneen päivään istua. Mu torstaina on neuvola! Sitä odotan innolla! Koskakohan siellä aletaan kuuntelemaan sydän ääniä? Olisi niin ihanaa saada varmistus et kaikki on hyvin. Meidän neuvolassa kun ei ole ultraa..

riksu ja papu rv 8+1
 
Illusialle onnittelut hyvistä ultrauutisista! Mahtava juttu!
Riksulle puolestaan temppiä raskausvaivoihin? Oliko sinulla esikoisestkin paljon oireita?

Tänään käyty neuvolassa. Puolitoista tuntia vierähti jutellen peloista ja ruokavalioista ym. Ei meinannut kuunnella sydänääniä kun totesi etteivät välttämättä kuulu näillä viikoilla ja sitten huolestun turhaan, eik hän voi laittaa minua ultraan, kun neuvolassa ei sitä ole.

Pyysin kuitenkin kaiken tämän uhalla kuuntelemaan ja vastahakoisesti suostui: sykkket kuului! Hoitajan mielestä ovat eri syke kun kuuluivat eri puolilta mahaa ja tuskin niin kovasti liikkuu puolelta toiselle. Helpotuksen huokaus, kaksoset edelleen näyttäisi olevan kyydissä :heart: :heart: Helpotti kummasti ja nyt voin odottaa seuraavaa ultraa (jota kyllä pelkään). Saan varata ajan loppuviikosta.

Tänään nautin hyvistä uutisista :)

Kaikkea hyvää kaikille!

Tytti rv 11+0
 
illusia Onnea pienestä sekä sykkeestä :heart: (mutkin ultrattiin eilen kertakäyttöhanska "kortsuna" :LOL: )

Tytti ihanaa, että sait kuulla sydänäänet. Varmaan maailman kaunein ääni =)

riksulle voimia pahoinvoinnin ja huimauksen kanssa :hug:

Selan kuulumisia kaipailen myös minä, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Mä meinaan huomenna soittaa AVAlle ja infota tilanteen sekä kysyä tarkemmat ohjeet Lugesteronien purkamiseen (mullahan pitäis ne jatkua vielä 2,5 viikkoa). Sitten soitan neuvolaan ja koitan saada ajan varattua. Kaveri käy samassa neuvolassa ja kehui sen tädin maasta taivaisiin, on kuulemma aivan ihana ihminen =)
 
Illusia olipa ultra kokemus :D onneksi tulos on kuitenkin juuri se toivottu syke :heart:

Riksu hyvä, kun olet sairaslomaalla, jaksamista.

Tytti ihanat neuvola kuulumiset sinulla :heart: :heart:

Minulla tänään oireena pahoinvointia ja uutena oli jonkin aikaa iltapäivällä painontunnetta alhaalla vatsassa ja selkä hiukan kipeä, jo taas pelästyin ja ryntäsin wc, kun tuli vuotoa, mutta onneksi oli valkovuotoa.
 
Tekis mieli ottaa sairaslomaa..on 10 päivän työputkesta 3 jäljellä ennen kesälomaa.OON NIIN VÄSYNYT!Eilen illalla vaan itkin kun tulin kotiin,tuntuu ettei osaa nauttia tästä raskaudesta kun vaan koko ajan pelkää jotain.Suuututtaa kun oon muutaman kilon lihonutkin,ottaa ylipäätään KAIKKI päähän :| Ei oo helppoo olla raskaana, vaikka tätähän mä halusin :)
 
Ihanaa, kun kaikille ropisee hyviä uutisia :heart:

Menenkin vasta tänään ultraan klo 10.00, mutta kävin eilen ostamassa dopplerin ja suosittelen sitä ehottomasti kaikille. Helpottaa oloa kummasti kun saa kuunnella milloin vaan pikkuisen sykettä. Eilen en saanut kuulumaan vielä, mutta tänään vaivauduin lukemaan ohjeet, että mistä kohin sykkeen saa kuulumaan niin johan alko jyskyttää :heart: Aion ottaa ton ihanan kapistuksen töihinkin mukaan :LOL:

Heni & tuittupää 10+2
 
Niin ja mulla olis pitäny loppua luget ja zumet maanataina, mutta pyysin saada jatkaa viikon ja lopettaa ne porrastetusti :headwall: Laitan nyt aamulla ja illalla yhen lugen ja zumeja aamuin llloin 1kpl
 
Huomenta!

Heni, onnea ultraan! Itsellä huomenna klo. 10.00 ja nyt jo ihan jännityksestä jäykkänä!
Minusta on hyvä kun lopetat lääkkeet porrastetusti. Ainakin meiän lääkäri on sitä mieltä että yhtäkkiä lopetus saattaa olla liian rajua elimistölle.

Teekuppi 7+1
 
Ihanaa Heni että sydänäänet kuului! Pakko olla vahva syke, kun noin aikaisin kuului. Olen itsekin ajatellut ostaa doplerin, saanko udella mistä hommasit omasi ja millä hinnalla?

Voi Karmilla tota väsymystä :/ Luin neuvolaoppaasta, että keho kertoo kun pitää levätä, joten nyt vaan lepäilet mahdollisimman paljon. Pieni siellä kasvaa niin kohisten, että vie sinulta voimat.

Teekupille onnea huomiseen ultraan!

Mitä Selalle kuuluu?
 
karmilla, jos et jaksa, haet sitä saikkua! Haetaan sitä huonommistakin syistä. :)

Heni, ei ollenkaan huono, että pyysit sitä porrastettua lopettamista. Outoa, että jotkut lääkärit antaisivat lopettaa kerrasta, kun toiset ovat ehdottomasti ton porrastamisen kannalla. Mut näis hommissa on "parempi vara kuin vahinko".

teekuppi - mä oon täyttänyt tän päivän tapahtumilla - on vapaata, mutta vieraita alkaa kohta tulla vuorossa aina iltaan asti. :D En varmaan selviäis järjissäni omissa oloissani huomiseen saakka. Ultrapäivä jännittää muakin. Mutta tullaan mekin iloisten uutisten kanssa takasin!

Pikkuperho, kiva, kun huomasit tuon Selan vanhan viestin siirtyneestä uusintaultrasta! Uskotaan yhdessä, että sieltäkin hiljaisuus tarkoittaa sitä, ettei ole uutisia - ja tässä vaiheessa se on hyviä uutisia. :)

ON: Väsymys jatkuu, kuvotus aina iltaa kohden pahempi, vihlontaa mahassa on edelleen - ja uutena oireena on tullut ummetus. Jee jee... :/ Huominen ultra jännittää ihan kamalasti. Toivottavasti se on syy tuolle viimeisimmälle. :D Onneksi on vapaapäivät tänään ja huominen, ni saa sit rauhassa joko a) riemuita b) märehtiä tuskissaan tulosta...
 
Pikkuperho, muistan kans et tuolilla joku istu, mut sen verran lääkehuuruis olin ettei parempaa muistikuvaa oo. No sähän oot varsinaninen konkari Avan kävijänä. Tää oli meidän ensimmäinen hoito Avalla, tähän asti ollaan oltu julkisella eli Seks.ssä, joten Seinäjoen seudulta ollaan, mut meiltä ei oo aivan tota 250km :)

Kiitos kaikille onnitteluista!!!!

Ja onnea kaikille ultraan menijöille!

ON: toivoisin niin paljon et ois jotain oireita, mutta ei. Tai onhan tää ympärivuorokautinen väsymys varmaankin oire. Jos ois pahoinvointia, niin sitten varmaan valittaisin et kunpa ei ois oireita, naisen luonne on vaikea :LOL: Eilen ja tänään ollu alaselkä välillä kipee, pelkään kovasti et on merkki keskenmenosta, mut voihan selkä muutenkin vihotella. Neuvolankin uskalsin varata, vähä kyllä pelotti ku oon kaks kertaa joutunu peruun ensimmäisen neuvolan :( mut nyt se ois 21.6.
 
Moi Milona!

Suuren suuret onnittelut ja peukut täällä ylhäällä, että nyt onnistuu :flower: :heart: Olen monesti miettinyt että mitä sinulle kuuluu.

Onnittelin jo sinua tuolla toisessa ketjussa, mutta en tiedä huomasitko...

Sarina ja Eva
 
milona me aloitettiin AVAlla yli kaksi vuotta sitten. Ensin tehtiin pari inssiä, joissa ajoitukset meni ihan metsään, koska mulla oli kysta munasarjassa ja sitä luultiin johtofolliksi. Sitten tehtiin eka IVF ja pari PASsia, joista kaikista negaa. Sitten pari PASsia, joista molemmista plussa ja molemmat kesken ja sairaalakeikat tuli niistä. Eivät tulleet itsestään ulos kumpikaan. Sitten pidimme taukoa vajaa vuoden ennen tätä toista IVF:ää.
Seinäjoelta on meille noin 80km =) Ompa jännä ettei sinulla ole enempää pahoinvointia, vaikka on tuplat tulossa. Mutta sehän on vaan hyvä, ettei tarvitse maata ja oksentaa koko ajan. Mulla myös selkä vihoittelee, mutta mulla on ollutkin probleemia sen kanssa jo valmiiksi. Toivon ettei kovin kipeeksi intoudu tässä vielä. Loppuu työnteko lyhyeen ja pomo "kiittelee" varmaan..
 
Ultrassakin kaikki ok...ny yritän selvitä kotona ton dopplerin avulla ennen nt-ultraa joka on 23.6.

Tytti82 ostin Seinäjoen huvikummusta 64.90 ? se on se kuulokkeellinen malli. Olis saanu varmaa halvemmallakin jostai, mutta oli ihan pakko saada se heti :) Meiltä matkaa Seinäjoelle n. 85 km ja sen vaan kävin hakemassa pikasee :LOL:

Ompas täällä Seinäjoen suunnalta olevia =)
 
Soitin äsken AVAlle ja kyselin tosta lugejen lopettamisesta. Käskivät lopettaa ne "kuin seinään" sitten kun on rv 10 täynnä :eek: En taida uskaltaa!! Mä luulen, että oman mielenrauhan vuoksi alan vähenteleen niitä siinä rv 9+0 ja lopetan sit joskus 10+. Kuulostaa ihan hirveeltä tuo, että ne pitäis jättää noin vaan, vaikka tää olikin tuoresiirto ja vaikka siellä pitäisi olla jo nyt vahva oma hormonitoiminta. Mutta silti!!

Heni hyvä, että ultrassa kaikki hyvin :heart: Mä ajattelin kans tommosen dopplerin tilata. Kaverilla olis ollut, mutta joku sen tuttu raskautui juuri ennen minua ja se ehti mennä sen lainaamaan sille :|
 
Nyt harmittaa. Yritin äsken saada aikaa nt-ultraan ensi viikolle, kun 12 viikkoa olisi täynnä. Meidän hoitaja on lomalla silloin ja kaikki ajat toiselle on jo mennyt. Ensi viikolla soittavat mulle koska saan ajan.

Harmittaa vaan, kun piti kertoa miehen vanhemmille seuraavana viikonloppuna, jos kaikki olisi kunnossa. Nyt pitää odottaa ties kuinka kauas ennen kuin päästään ultraan. Nähdään miehen vanhempia niin harvoin, kun asuvat kaukana, ja olisi ollut niin ihana kertoa asia kasvotusten. En uskalla sitä kuitenkaan tehdä ennen ultraa, kun ei teidä mitä sieltä selviää...

Varatkaa siis noi ultrat ajoissa, jos vaan uskallatte. Mä jätän kaiken viime tippaan, kun pelkään aina että joudun ne kuitenkin vielä perumaan :|

Mä tilasin nyt sitten Heni kanssa tuon doplerin. Raskauskeijulta tilasin, toivottavasti tulee pian, tuskin kuitenkaan ehtii ennen viikonloppua. Onnea vielä ultrakuulumisista.
 
Täälä myös yksi doblerin tilaaja.Siinä sanotiin muistaakseni ettei muka enne 12 vkoa kuuluis sykkeet,tilasin sen edullisemman.toivottavasti ei oo ihan lelu".vaikka mitä sitä ei mielenrauhasta maksais.Luultavasti käyn itse ennen np ultraa kerran yksityisellä ultrassa.
 
Seinäjoen suunnalta olen muuten minäkin. :) SeKS:illä varsinasessa hoidossa, Tampereella siis siirrot. Onpas hassua, että meitä on tänne sumaantunut, kun monessa muussa keskustelussa on tuntunut, ettei täältä päin ole kukaan.
 
tytti82: Esikoisesta oksensin rajusti rv 24 asti! Paino tippui silloin jopa 45kg ja luut törötti! Sen jälkeen painoa alkoikin sit kertyä ja ruoka maistua :) Ihanaa et neuvolassa kuuntelivat sydänäänet! Voi kunpa minullakin olisi jo noin paljon viikkoja et se ois mahdollista!

karmilla: Voimia sinulla vielä viimeisiin työpäiviin!

heni: En ois uskonut et kotidopplerilla kuuluisi jo äänet!! Mistä ostit ja paljon maksoit? :LOL: Viime raskaudessa lähinnä nauroin kotidopplereille,mut nyt keskenmenon kokeneena ei naurata enään yhtään!

Milona: Mä voin lähettää sulle täältä osan mun yrjötyksistä ja pahasta olosta! Asia on juurikin niin et sit kun oireita on niin toivois ettei ois ja toisin päin.

Onnea ultra uutisista ja ultriin menijöillä!

Lääkkeistä:
Minulla lopetukset näin: siirrosta rv8: luget 600mg, prednisolon 10mg, zumenon 6mg
rv8-9 luget 400mg, prednisolon 5mg, zumenon 4mg
rv9-10 luget 200mg, predisolon 2.5mg, zumenon 2mg ja sit ne loppuu!

Lähtee nyt surffaan kotidopplereita...

riksu + papu rv 8+3 (huomenna neuvola!!!)
 
Illusia Mahtavaa kun sydän sykki!!! Kyllä ne ultrakuvatkin kaunistuu kun tulee kokoa lisää =).

Heni aika hyvän kuuloinen laite tosiaan. Pitääpä harkita, vaikken ollut etukäteen yhtään ajatellutkaan. Mikä niiden kuulokkeiden juttu on, kuuluu paremmin vai?

Riksu hieno ruokavalio sulla tosiaan ;) Hyvä että sait saikkua, kyllä äidinkin pitää pysyä hengissä!

Karmilla juu todella, harmittaa välillä tuplasti kun pitäisi olla kivaa ja sitten ei olekaan. Välillä jo mietin onko sitä jotenkin sairas! Mutta tokkopa sentään. Nyt koitan vaan olla ajattelematta jatkuvaa v*tutusta ja syömiskuvioita, koska ei ne tunnu paranevan siitä kuitenkaan, ja puuhata vaan kauheasti jotain. Sillä lailla tuntuis saavan ainakin jotain yrittämisen iloa ja sitä kautta tulee taas kivempi olo olla raskaana.

Oivikki kiitos kysymästä, en tiedä oliko mökillä rentouttamaan kun alkoi tulla tuota pahoinvointia lisää niin kaikki tuntui aika mälsältä. Hyvä kun sille vuodolle löytyi syy, eikä se ollut siinä pikkuisessa!

Petkat onnea ultraan. Älä näytä sille lääkärille keskisormea. Ja joo, meidän vatsat taitaa suhtautua tähän kohdunkasvatukseen vähän samalla vastahakoisuudella. Muista ettei pellavansiemeniä saa syödä..

Milona onpa teitä tosiaan paljon kaksosia odottavia!

Missä on Nemi ja Firefox ? Entä miten meidän pinon käy, kun ekat ultrat alkaa olla käyty? Jatketaanko vai onko parempi siirtyä jonnekin muualle? Näyttää olevan paljon uusia plussanneita taas kymppihoidoissa! Ei sillä lailla ettäkö pelko olisi omalta kohdalta kadonnut minnekään, mutta tuli mieleen kun postissa tuli juuri seuraavat piinailupäivämäärät, molemmat ultra-ajat. NP-ultra olisi 30.6. eli jo kolmen viikon päästä. Huh!
 
Hei

Ihanan paljon tänää on tullut juttua. Toi doplerin minäkin tilaan myöhemmin, jos pääsen sinne asti.

Nopeasti kirjottelen, sillä tänään töiden jälkeen iski väsymys ja otin yli tunnin nokoset. Iltapäivällä ikävä kyllä vähän tuli pientä kipua välillä alavastaa ja sitä on tullut silloin tällöin, toivottavasti harmitonta. Nyt on pahaolo, on nälkä, mutta mitään ei tee mieli syödä, jotain on kuitenkin yritettävä.

Petkat ja teekuppi
huomiselle kovasti onnea ultraan!

Oivikki ja Suoma
 

Yhteistyössä