**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12.....3.6..............8.6.........
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
Tinka-.............26.4.........GRA.....17.1.......1.6..............14.6... ....
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............16.6....
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6/21.6.............15.6 .... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........15.6
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............23.6
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....25.1.......10.6..............18.6
Sela...............11.5....................................7.6/15.6........ ....
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................6.2..........18.6...............1 .7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Milona...........30.4.........AVA.......23.1........7.6................21.6
Mimosah76................................14.2..........28.6
Timotei78......
 
Ihanan paljon hyviä uutisia tänään tullut tänne :)

Teekuppi onnea ihanista uutisita :heart:

Riksu sehän on mukavaa, että neuvolassa tarjoutuivat kuuntelmaan sykettä. Hyvä, että sait edes jotain tänään syötyä.

amelie, timotei ja mimosah
tervetuloa joukkoon, ihanaa lisää +++. Onnea kaikille :heart: :heart:

sela minulla ainakin vaihtelee pahanolon voimakkuus eri päivinä, eilen kunnolla pahaolo ja tänään on taas helpompaa.

PetKat tupla onnittelu :heart: :heart:

KeTe ihanat ultra kuulumiset =)

Ai niin eka neuvola on 21.6

Oivikki ja Suoma
 
Mimosah Tässä olis pari tutkimusta, jotka olen löytänyt.

?Poikkeus/Hiilesmaa/Tiitinen seurasivat 774 koeputkisiirtoa lapikaynytta naista ja sita voidaanko hcg-arvoilla ennustaa raskauden jatkuvuuden todennakoisyytta. Heidan paatelmansa oli, etta kylla voidaan ja 12 pp hcg-arvo oli keskimaarin 126 niissa raskauksissa, jotka jatkuivat ja 31 niissa, jotka paatyivat erittain varhaiseen keskenmenoon. He pitivat arvoa 76 minimaismaarana pp 12.


?www.squidoo.com/16dpo (googlehaulla "hcg dpo16" )

***************
What your hCG numbers may indicate at 16dpo

25 - 50 hCG at 16dpo -- Four women in this study had hCG levels below 50 at this stage. The researchers concluded that with these levels less than 25% would continue on with their pregnancy with more than 75% miscarrying.

50 - 100 hCG at 16dpo -- Of 16 women, 25% continued on with their pregnancies.

100 - 199 hCG at 16dpo -- Of 27 women with these levels, 73% continued on with their pregnancies.

200 - 299 hCG at 16dpo -- Of 48 women, 96% continued on with their pregnancies

Over 300 hCG -- All 105 women continued on with their pregnancies.

 
Lugeista ensin. Meillä lääkäri määräsi asteittaisen lopetuksen. Mulla noita Lugeja meni 3x200mg. Nyt eka 4 vrk jätetään yksi pois. Sitten viikon verran jatketaan vain yhdellä. Ja sitten loppuu. Eli melkoisen hidas tahti meidän lopetuksella. Ja siis lopettelu alettiin vasta tänään, ultran jälkeen ajalla 7+3 ja takana IVF tuoresiirto.

teekuppi, aivan mahtavaa, että myös sulla oli ihania uutisia! Kyllä oli jännä päivä, mutta nyt on hyvä mieli. Ainakin hetken aikaa. :) Onko nuo hoidot muuten minkä hintaisia siellä Riikassa? Ihan uteliaisuuttani kyselen, eikä ole pakko vastata, jos ei halua...

riksu82, voi kun tylsää, jos on tympiä neuvolatäti. Ihan kuin näitä murheita ei olisi muutenkin riittämiin! Kyllä sitä kunnon tukea kaipaisi tässä projektissa... Meilläkin kuulema (kertovat normaaliodottajat) saa neuvolassa käydä sydänääniä kuuntelemassa, jos huolestuttaa, joten doppler jää kyllä hankkimatta. Ja pienenkin verenvuodon jälkeen pitää meidän kuulema ottaa yhteys sairaalalle, jotta ultraavat - joten eiköhän ilman kojetta selviä... :)

illusia76, varmasti viisas päätös tuo uuden ultran varaaminen, jos jäi vaivaamaan. Tarpeeksi on huolia muutenkin! Mutta eiköhän siellä kaikki ole ihan kunnossa. Kiva niitä kuvia on silti katsella. :) Olisi mukavaa, kun tohtisit kertoa asiasta enemmänkin. Siitä vaan on niin helpottavaa puhua...

Amelie80, timotei78 ja Mimosah76, TERVETULOA! :flower: Ja plussaonnittelut.

kataka, jaksamisia sulle! :hug: Tämä jatkuva pelon kanssa eläminenhän tässä vaikeinta on... Mutta ei auta kuin elää päivä kerrallaan ja toivoa sittenkin...

sela, me susta jo huolehdittiinkin, joten kiva nähdä taas! Onneksi turhaan huolehdittiin. Kyllä mulla ainakin riippuu ihan päivästä tuo kuvotuksen määrä. Mulla kun on lähinnä iltapainoitteista pahoinvointia, ni oon huomannu, että se, mitä päivällä oon syöny, vaikuttaa iltaan. Rasvaisista ruoista aamupäivällä tulee ihan karsee olo iltapäivästä... Meillä ukko tekee tuota samaa kuin teidän isäntä. Huutelee masuun niitä näitä ja kuuntelee vastausta korva tarkkana. :) Ihanaa odotella yhdessä. :heart:

Pikkuperholle ihanaa neuvolointia sulle! ;)

KeTe10, kyllä me hyvin samassa mennään. :) Meillä oli tasan 1 cm toinen ja toinen 0.97 ja lääkäri tuumasi, että on tod näk mittauksesta kiinni, ettei näytä niitä päiviä niin kuin me tiedetään. Olivat aika kaukana molemmat, mikä ilmeisesti oli ihan hyvä juttu sekin. :) Pidetään sopivaa tahtia yllä sun kanssa loppuun saakka! ;)

milona Joo, Seinäjoki nousuun! Ne ei Ilkan toimituksessa tiennyt, että me vaan ei olla päästy synnyttämään saakka yrityksistä huolimatta. Nyt laitetaan toinen tahti kelloon. :D Ja hyvin arvasit lääkärinkin. Ei kai se hankalaa ole, sillä kyseinen ihminen on kyllä yksi inhimillisimmistä tapaamistani lääkäreistä. Tuumaili lopuksi, että ihanaa antaa teille "potkuja" ja todettiin yhdessä, että toivottavasti ei tartte tavata pian, vaikka mukavaa on ollutkin. :D Noihin viikkoihin hän muuten sanoi, että punktiopäivä laitetaan hedelmöityspäiväksi. Eli meillä 3.5. joten tänään on 7+3.



 
Huomenta!
PetKat, hoito Riikassa tulee maksamaan suunnilleen saman kuin Suomenkin Avalla. Se miksi me mentiin Riikaan ei ollut hinta vaan nopeus. Esim. tällä hetkellä siellä ei ole jojoja ollenkaan. Tämä johtuu lainsäädännöstä, siellä ei luovuttajan henkilyyttä paljasteta. Kaikki muut tiedot luovuttajasta kyllä saa. Meille Riika oli hyvä vaihtoehto, tosi asiantunteva ja ystävällinen palvelu. Meillä on myös yhteyshenkilö Tamperaan Avalta ja kaikki ultrat, kokeet ym on ollu täällä Suomessa.

Illusia, kiitos kun jaksat päivitellä. Mulle voit laittaa la 25.1 ja eka neuvola 18.6. Sitte kun kerkeet.

Aurinkoista päivää toivotellen Teekuppi 7+3
 
Te, joilla puuttuu tietoja listasta, niin jos ilmoittelette niitä niin lisäilen ne sitten :)

ON: inhaa flunssaa lukuunottamatta olo on paaaljon parempi. Etova olo on enää hyvin vähäistä, viimeisen viikon on vähentynyt pikkuhiljaa yökötys ja hyvä niin =)
 
No niin, kun on ollut juttua tuosta lääkkeiden lopetuksesta niin tässäpä Riikan malli joka tuli tänään mailiin.

Nyt kun siis rv 7+3 niin lopetus aloitetaan vasta 2.7 ( rv 10+3 )ja todella hitaasti:

2.7.10 saakka kuten tähänkin asti ja sen jälkeen seuraavasti.
Zumenonin vähentäminen:
3 päivää 2tabl +1 tabl
3 päivää 2x1 tabl
3 päivää 1x1tabl
Tämän jälkeen Zumenon lopetetaan ja Lugesteronia vähennetään:
3 päivää 400mg + 200mg + 200mg
3 päivää 3 x 200mg
3 päivää 2 x 200mg
3 päivää 1 x 200mg
Tämän jälkeen Lugesteron lopetetaan ja vähennetään Dexametasonia:
1 x 1 tabl joka toinen päivä viikon ajan.
Tämän jälkeen tutkimukset:
Protrombine complex, INR, D-Dimeri ja APTL (APTT)
Jos tulokset normaalit, voi Klexanen lopettaa.

T: Teekuppi
 
heippa tulin vilkaisemaan teitä tänne tuolta odottajien puolelta :)

täällä olis myytävänä angelsounds doppleri+geeli,jos joku haluaa ostaa?? :) 25?+toimituskulut

itsellä jo sen verran paljon viikkoja ja potkutkin tuntuu jo merkkinä :)

laittakaa yv:tä jos olette kiinnostuneet :)

RP+eikka 19+3
 
Teekuppi :heart: ja PetKat :heart: :heart: ihanaa lukea noin hyviä uutisia!!!

Timotei, Amelie ja Mimosah tervetuloa mukaan kivempaan piinailuun. Timotei mullakin käskettiin lopettamaan luget plussatestiin. Luin jotain artikkeleita tuosta, ja lugejen jatkaminen tuohon asti liittyy edeltäviin hoitoihin ja on välttämätöntä, siitä eteenpäin on tilastollista hyötyä vain niillä joilla on aiempia keskenmenoja, muilla ei mitään eroja hoitotuloksissa, eli ihan turvallisin mielin olisin.
 
Teekuppi Melko huikeat lääkemäärät. Taitaa tosiaan olla hieman hoitopaikasta riippuvaa. Uskon myös, että jokaiselle katsotaan sopivat lääkitykset myös sen alkuperäisen syyn ja perussairauksien mukaan...INR ja Klexane ainakin viittaisi veren hyytymiseen...

Pääasia lääkityksestä/lääkkeettömyydestä huolimatta kuitenkin on, että raskaus jatkuu ja syntyvät vauvat ovat terveitä :heart:

Aurinkoista viikonloppua kaikille sateesta huolimatta!
 
Paiju, mä soitin aamulla klinikalle ja varmistelin vielä tota lopetusta, ja samaa sanoivat että ei ole hyötyä jatkaa, kyselin vielä lisääkö keskenmenon riskiä ja sanoi että tässä vaiheessa enää ei, vaikka jatkaiskin, niin voi pitää vuodon kauemmin vaan poissa, vaikka meniskin kesken. Kai se on sit uskottava =) Soitan kuitenkin vasta maanantaina varhaisultraan aikaa, ja siellä käytyäni vasta neuvolaan, niitä on niin kurja sit perua :/ Mulla on ihan järkyttävä väsymys koko ajan, onneks on tänään vapaapäivä niin on saanut levättyä, vaikkei siitä juuri apua ole ollut =) Nyt on alkanut myös pahoinvointi, tai lähinnä sellainen ällöttävä olo, eikä kahvi maistu ollenkaan :eek: Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
Paiju, niin mullahan on takana kaksi keskenmenoa elikkä siksi noi luget pitkään. Klexane tosiaan liittyy veren hyytymiseen. Sitä ei mulla ole tutkittu, onko sellasta, mutta aika usein lääkärit laittaa sen varmuuden vuoksi jos on keskenmenoja ollut. Myös Suomessa. Jokin aika sitten tuli hyvä ohjelma tästä : Piitu Uskin Naisen suusta. Siinä haastateltiin Eve Hitamiestä joka usean keskenmenon jälkeen meni niihin erikoistuneelle lääkärille. Määrättiin Klexane ja sai sitten vauvan syliinsä.
No mutta niinkuin KeTe totesi, tärkeintä on raskauden jatkuminen, ja näissä tosiaan on huomattavia eroja klinikoiden välillä.
 
KeTe onnea ultrakuulumisista :heart:

Mimosah onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :flower:

milona mä tiedän, että tampereen AVA laskee viikot vähän jäljessä. Mulla ne laski siirtopäivän (eli se 3.5 maanantai) olevan vasta 2+0, mutta alkiot oli silloin jo kolmen päivän ikäisiä. Eli mä lasken punktion olevan 2+0, koska silloin on hedelmöitetty ja toi maanantain ultra oli siis 7+3 ja sikiö vastasikin viikkoja 7+2. Mulla lukee nuo ärveet jo äitiyskortissakin, joten sen mukaan mennään =) Tänään on mulla 8+0 ja aina näin perjantaisin vaihtuu viikot.

Mua huvitti nuo hCg-tutkimukset. Kun siinä luki, että kaikilla joilla hcg yli 300 tiettynä päivänä (oliko pp 16 vasta?), on raskaus jatkunut. Mulla on ollut ALIMMILLAAN 307 pp12 ja silti pari keskenmenoa. Siksi en enää tässä kolmannessa olisi tahtonut mennä koko verikokeeseen. Mutta pakkohan se oli saada mustaa valkoiselle, että kolme raskautta on ollut, jotta pääsee tutkimuksiin sitten.
 
Moikka,

Tervetuloa uudet ja onnea plussauksista!

Mulla on taas tänään ollut epävarmuksien päivä. Sain töissä kauhean paniikkikohtauksen, että nyt ei voi olla kaikki kunnossa. Ihan hirveä tunne ja olin jo varaamassa aikaa ultraan. Mies kuitenkin sai mut perumaan aikeeni, kun olen kuitenkin yksityiselle ultraan jo syytänyt 150 ?.

Oloa huojensi vähän tieto siitä, että tilaamani kotidopleri oli tullut. Kävin sen hakemassa ja syöksyin kuuntelemaan. Toisen kaverin sykkeen sain kuuluville mutta toista en meinannut saada millään. Vihdoin vartin etsimisen jälkeen löysin toisenkin kaverin sydänäänet :heart: Helpotti taas vähän oloa, eloa siis ainakin on.

Anteeksi kun puhun vaan pelottavista asioista, mutta kun alkaa np-ultra lähestymään, niin tule mieleen kaikkia ajatuksia. Onko kellään tietoa, että onko riski saada kromosomeiltaan poikkeava lapsi suurentunut ivf-hoidoissa tai jos alkiot on ollut huonoja. Mehän siis plussattiin todella rupualkioilla ja nyt olen taas alkanut huolestumaan siitä...Onko kellään siis mitään tietoa tästä?

Sitten mulla on toinenkin ihan hirveä ajatus päässä: mitä jos toinen alkioista olisi vaikka niin pahasti kehityshäiriöinen että olisi tehtävä keskeytys. Mitä sitten tapahtuisi, tulisiko toinenkin pois vaikka se olisi täysin kunnossa?

Okei, en mä tiedä. Mulla on taas joku paniikki löytänyt tiensä päänuppiin. Jotenkin tätä epävarmuutta ja maagisten viikkojen ylityksen odottamista on kestänyt niin kauan, ttä alan olemaan henkisesti ihan kuitti. En varmasti pysty rentoutumaan yhtään ennen kuin ultrassa toivottavasti saataisiin hyviä uutisia.

Kiitos kun sain tänne purkautua

Kaikesta huolimatta positiivista viikonloppua kaikille ihanille odottajille :heart:

Tytti rv 11+3
 
Mulla on kans tänään ollut joku panikointipäivä. Onko normaalia et maha on vähä kipeä, välillä jotenkin "jomottaa" tuolta alavatsasta. Ja välillä on vihlaisuja toisella puolella. Mulla oli punktio 24.5 ja siirto 26.5. Ei nuo tuntemukset mitenkään pahoja ole, ei sellaisia menkkatuntemuksia, eikä tosiaan ole lääkettä tarvinu ottaa, mut huolestuttaa kuitenkin :/
 
Kuule Timotei, mullakin ollu nyt taas pari päivää selkä ja maha kipeä, jomottaa. Aiemminkin oli jossain vaiheessa ja luulinkin jo, että kesken meni. Ultrassa kysyin asiaa lääkäriltä ja hän sanoi että ne on ihan normaaleja kasvukipuja. Joten älä huoli!
 
Timotei78 mulla ainakin on ollut maha kipeä ja tänäänkin on ollut alavatsakipua. Välillä se on sellaista menkkamaista särkyä ja välillä vaan sellainen outo olo, että tunnen alavatsan. Noita vihlaisuja olen itse taas kaivannut, kun nehän kertoo kohdun kasvusta. Mulla ei ole ollut niitä ja senkin takia olen ollut välillä varma, että pikkuiset ei enää kasva, kun eivät tee itselleen lisätilaa.

Sinuna en siis olisi yhtään huolissani. Olen lukenut monelta palstalta jo kokeneemmilta, että kaikenlaiset kivut kuuluvat raskauteen.
 
timotei mulla oli alussa aika jatkuvaa "menkkapolttelua" ja alavatsan olemassaolon tunsi ja tiedosti jatkuvasti. Nykyään voi olla oireeton suurimman osan ajasta ja sitten muutaman kerran päivässä tulee semmonen hetkellinen menkkamainen tunne. Ja joka kerta oon melkeen paniikissa, mutta sitten se aina loppuu.
Pari kertaa on ollut kovempiakin kipukohtauksia, mutta ne olen saanut loppumaan käymällä vessassa kakkosasialla :D
 
illusia76, jos jaksat edelleen listaa päivittää, niin mulla on eka neuvola 23.6.

:heart: Kiitos kaikille onnittelijoille.

Timotei78lle minäkin sanoisin, että kivut ja polttelut on kyllä tuttua kauraa. Eli ihan huoletta voi siis olla, jos ei seurana ala runsaat verenvuodot.

Tänään aamupäivällä, ennen töihin lähtöä, varasin ekan neuvolan. Kaikista ihaninta oli se, että saimme sellaisen ajan, että mies pääsee mukaan. Se ei ollut ihan helposti järjestettävissä tämänkertaisten työvuorolistojen puitteissa... Jos sinne neuvolaan saakka pyörisi tässä ketjussa ja sitten jo yrittäisi uskaltautua tuonne toisiin keskusteluihin...
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista. :flower:

Kataka, kiitos noista tutkimustiedoista. Onko sulla mitattu hcg vain kerran? Itselle tuli jotenkin kamala paniikki, että pitäisikö mennä mittauttamaan toisen kerran, mutta toisaaltam pitäisi kai vain yrittää hillitä hermonsa.

Timotei78 mulla oli myös eilen paniikkipäivä, alavatsaa ja selkää särki jotenkin menkkamaisesti ja olin ihan varma, että tämä oli nyt tässä. Myös ihan satunnaisia n. 10 sekuntia kestäviä kovempia vihlaisuja on ollut.

Joten kiitos Teekuppi, Tytti82, Pikkuperho ja PetKat kun kerroitte, että teilläkin kaikenlaisia vatsatuntemuksia on ollut ja on edelleenkin. Vähän mieltä rauhoittaa.

Olen nyt kolmena peräkkäisenä yönä nähnty unta, että menkat alkavat. Herään aina ihan paniikissa ja riemastun, kun punaista ei näy missään. Miten muuten, tietääkö joku voisiko vuoto ylipäätään alkaa kun lääkkeellisen PASsin Progynova ja Lugesteron edelleen jatkuvat? Eilen oli pakko tehdä uusintatestejä ihan kaksin kappalein, kun niitä kaapissa vielä oli. Clearbluen tavalliseen testiin tuli plussa, oikein vahva, ihan samantien iltapäivällä n. kaksi tuntia olin saanut pidätettyä. Siitä vähän mieli parani. Ja CB:n viikkotesti näytti eilen viikkoja 2-3, eikö se ole ihan oikein kun silloin oli 4+4. Mitään varsinaisia sopivia oireita ei ole ollut, ja sekin on omiaan huolestuttamaan.

Amelie80 mites sun vointi?

 

Yhteistyössä