**Piinailijoista ekaan ultraan.. ja ehkä ylikin**

Olipas jo ikävä tänne ja vainoharhaisuus iski välillä, kun en päässyt jakamaan tuntojani teidän kanssa! Me on muutettu vesivahinkorempan takia väliaikaisasuntoon ja vasta tänään saatiin netti toimintaan. Olipa ihana lukea, ettei mitään ikävää ole tapahtunut sillä aikaa, kun olin nettipimennossa! Toivottavasti kaikkien tuhrut loppuu, eivätkä ole mitään vaarallista! Paiju ja PetKat Toivottavasti teidän tuhrut loppuu :hug: tsemppiä!

on: eilen laitoin viimeiset luget, viikko 9 poksahti tänään :heart: Mulla väsymys jatkuu, varsinkin iltaisin en jaksaisi tehdä muuta kuin maata sohvalla. Pahoinvointia on ollut iltaisin ja tänään oli aamullakin. Onneksi ei ole tarvinnut yökkiä, kuin pari kertaa tähän mennessä. Hermot on mullakin tiukalla. Välillä suutun ja tiuskin ihan pikkuasioista miehelle ja loukkaannun tosi helposti kaikesta :ashamed: Onneksi mies ymmärtää mun hormonipuuskia ihan hyvin :heart:

Tsemppiä kaikille uuteen alkavaan viikkoon! Ja tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet :flower:
 
Hei Nemi pitkästä aikaa! Ihmettelinkin jo, et mihin olet kadonnut. Kiva kuulla et raskauden suhteen kaikki kunnossa. Teillä tuli sit oikein kunnon rempat :|
Minäkin lopetan luget vknloppuna ja olen siitä niiiiiin iloinen =) Huomenna sit olis eka neuvola.
 
Jospa minäkin sitten siirtyisin tänne :)

Tänään PP14 sain veritestin tuloksen, hcg 413. Kotona oli vielä illalla pakko tehdä clearbluen digitesti, jotta sai itse nähdä sen tekstin "raskaana"... ja jotta mieskin uskoi, että raskaana olen ;) Plussa tuli 1. IVF:n 2. PAS:sta lääkkeellisenä, siirto tehtiin 31.5. Onkohan tänään sitten raskausviikot 4+2 vai 4+3? Ainakin alkio oli 8-soluinen siirrettäessä eli olisko ollut sitten kolmen päivän ikäinen. Klinikka on NKL. Varhaisraskauden ultra on 5.7. eli kolme viikkoa pitäis nyt alkuun jännittää, onko siellä elämää.

Olen jo aiemmin käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutta nyt hyppään siis mukaan tälle käsittämättömän epävarmalle ja jännittävälle matkalle :)
 
Illusia Kiitos rauhoittelusta =) Nyt alan vähitellen uskoa, että ylireagoin.

Hanuu Onnittelut plussasata =) Toivoin niin kovasti sinun plussaavan. Piinailimme suurin piirtein samaan aikaan tuoresiirrosta ja nyt molemmat plussasimme toisesta pas:sta =)
 
Hanuu mainiota, just näin sen pitikin mennä =)

Nemi kiva kuulla että elämä jatkuu vesivahingosta huolimatta ja lugetkin loppuu.

Illusia tsemppiä neuvolaan. Tytin kuulumisia odotellaan..

Petkat oivoi, kyllä täällä toivovia koetellaan. Halaukset sinne! Koitetaan pitää lippua korkealla vaikka vaikeaa onkin. Nyt ei ole taas tullut lisää illemmalla, mahassa vähän painaa, mutta toisaalta turvottaakin tosi paljon. Pelottaa, ei voi mitään.
 
Milona Jaksuja tähän viikkoon :hug:

Pipa onnea sykkeen näkymisestä :heart:

Tytti onnea huomiseen ultraan.

Paiju voimia vuodon kanssa, toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin.

PetKat kyllä tuollainen ruskavuot pelästyttää, mutta toivottavasti nyt lopuu alkuunsa.

Hanuu tervetuloa mukaan, onnea raskaudesta.

Minustakin tuntuu todella vaikealta odottaa sinne nt ultraan asti, epävarmuus siitä onko kaikki vielä hyvin. Ja nyt vasta viikko edellisestä ultrasta :eek:
 
Huomenta kaikille.tänäään siis se neuvola.mietin että pitäiskö ottaa jotain klinikan papereita mukaan,Kattelin tosta neuvolakortista että mitä verikokeita otetaan niin multahan on maaliskuusssa otettu mm hiv ja klamydia ja papa.Tarviikohan ne sitten ottaa uudestaan?!Ei mulla piikkikammoo ole, ajattelin vaa että säästyis yhteiskunnan rahoja , eihän ne kokeet mitään halpoja oo :kieh: :LOL:
 
Hanuu onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

PetKat niin me miehen kanssa ajateltiinkin että toinen vain tuki tätä toista ja tottakai olemme onnellisia tästä yhdestä ja yritämme iloita peloista huolimatta.Eilen illallakin katselimme pikkuisen kuvaa ja mietimme miten ihmeellistä oli nähdä pienen sydämen sykkivän :heart: Toivottavasti sinulla vuoto loppuu.

Tänään varasin ekan neuvolan joka on 7.7.

Minä myös alan vähentää lugeja,tällä viikolla 1 aamuisin ja iltaisin,ens viikolla enää 1 iltaisin.Tähän asti olen laittanut yhden kolme kertaa päivässä.
 
karmilla itekin mietin ihan samaa, että onkohan järkeä ottaa uudestaan taas noi kokeet... Toisaalta mulla ne otettu viime kesänä tai elokuussa, en muista tarkkaa aikaa. Oiskohan toi papa hyvä ottaa kuitenkin?

illusia76 Kunnon rempat tuli joo, melkein kaikki mitä viime kesänä yhdessä rempattiin menee nyt uusiksi :/ Mutta onneksi tiitiäinen masussa kannustaa meitä molempia jaksamaan :heart: ja vakuutus korvaa.

Hanuu Suuret onnittelut raskaudesta :heart: ja tervetuloa mukaan :flower:

on: unohdin eilen mainita oireista ummetuksen :/ , olin viikko sitten Rigassa kolme päivää ja maha oli melkein totaalisen jumissa. Yleensäkin suolen toiminta vaikeaa matkalla, mutta nyt alkoi kyllä olla jo tukalat oltavat :| . Oisko jollakin hyviä vinkkejä kovan vatsan helpotukseen? Nyt kotosallakin vatsa kovalla ja kipuja on välillä. Yritän kyllä syödä monipuolisesti ja mahdollisimman paljon kuitua ja juoda paljon nestettä...
 
kataka: En muistanutkaan, että niin samaan tahtiin ollaan menty :) Kiitos onnitteluista!

Kiitokset muillekin onnitteluista ja tervetulotoivotuksista :heart:

Ilmeisesti ainakin toistaiseksi lähes jatkuvaa etovaa oloa. Illalla ei meinannut tulla unikaan sen takia ja heti aamusta on taas jatkunut. Mutta eipä haittaa, pitää ainakin paremmin toiveita yllä siitä, että pikkuinen jatkaa kehittymistään :)
 
Hanuu Kiva kun tulit tänne. :heart:

Paiju ja PetKat Toivottavasti teillä on vuodot loppunut. Ja uskon, että pelottaa. :hug:

).( Eilinen meni menkkatuntemuksissa ja olin aivan varma, että aamulla on tullut vuotoa. Mutta ei ollutkaan =) Uskomaton väsymys ja uupumus vaivaa, käveleminenkin ottaa joskus koville. Tekis mieli vaan maata. Illalla on yritettävä käydä lenkillä, sais sit ainakin kunnolla nukuttua. Aika ei tunnu kuluvan lainkaan ja lasken päiviä varhaisultraan. Niin kovasti haluaisin tietää onko siellä elämää ja jos on, niin onko yksi vai kaksi sykkivää sydäntä. Onko teillä tietoa, että tuleeko siinä veristä vuotoa kun toinen alkio tulee pois? Ja toinen on kiinnittynyt? Maha mulla on ainakin järkkyturvonnut, että joku vois luulla, että olen pidemmälläkin. :LOL: Kiva pitää "telttoja" yllä tässä vaiheessa. ;)

Amelie 5+0 :heart: :heart:
 
Neuvolassa käyty, pää ihan sekaisin siitä informaatiotulvasta.6.7 on lääkäri neuvola sitten.
Oli kyllä ihan mukava neuvolantäti".
Sokerirasitustesti on luvassa sitten viikoilla 20 jotain.Pohdittavaski tuli sitten tämä sikiöseulonta juttu,lähinnä siinä kai sitä down syndroomaa etsitään.Päätettiin miehen kanssa kuitenkin siihen mennnä ja sitten elää sen tiedon kanssa mikä sieltä tulee.
 
Omaa Napaa äkkiä väliin:
Tuhrut on onneksi jääneet jo pois. Ehkä. :/

Mulle soitettiin neuvolasta ja olisivat halunneet siirtää eka neuvola-aikaa olemaan vasta juhannuksen jälkeen. En ollut oikein yhteistyöhaluinen... :ashamed:

Siirrettiin vaan päivällä ja uus neuvola-aika on nyt sitten 24.6.
(illusia76, jaksatko korjata listaan?)
 
Hanuuu tervetuloa ja onnea plussasta :flower:

sela onnea hyvistä ultrakuulumisista, ihanaa!! =)

Kiva kuulla Nemi77 kuulumisia myös, vaikka vastoinkäymisiä onkin tullut. Onneksi olet silti tukevasti raskaana :heart:

karmilla kuulostaa kivalle tuo neuvolakäynti, paljon informaatiota =) mä varmaan joudun kans siihen sokerirasitukseen. Mun BMI taitaa heilua siinä normaalin ylärajojen yläpuolella pikkusen.

Amelie80 ei sieltä mun kokemuksen mukaan mitään vuotoa tule, jos se toinen alkio ei ole edes kiinnittynyt. Sehän vaan surkastuu pois, semmoinen neulanpäänkokoinen pikkualkio.. Sit jos on kiinnittynyt ja menee kesken toinen, niin joko vuotaa ja tulee hyytymiä, tai sitten kuihtuu pois. Mulle siirrettiin kaks ja yks sikiö näkyi, eikä jälkeä, että olis toinen yrittäny kiinnittyä. Enkä ole vuotanut.

Petkat hyvä, että tuhrut ovat loppuneet =)

ON: huomenna neuvola =)

Pikkuperho rv 8+4 :heart:
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani ja kovasti onnea raskaudesta!

Täällä on käyty niskapoimu-ultrassa ja kaksosilla oli kaikki hyvin. A-vauva vastasi kokoa 11+4 ja B-vauva 12+0 ja tänään on tosiaan tuo 12+0. Niskaturvotus oli pientä molemmilla, 0,7-0,9. Rakenteet oli normaalit siltä osin kuin näillä viikoilla niitä voi nähdä.

Pikkuisen huolestuttaa tuo a-vauvan pieni koko, mutta kätilö lohdutteli, että ei se ole kuin kolme päivää jäljessä, joten on ihan normaalia. Ja hän on joka ultrassa ollut kaveriaan pienempi, joten kasvaa omaa tahtiaan vähän pienempänä. Täytyy vaan luottaa, että kaikki on hänellä kunnossa ja ammattilainen on katsonut kaiken olevan ok. Mutta kaikesta sen huolen ottaa, jos niin on tehdäkseen.

Siirryn hiljalleen tuonne odotuspuolelle kympin hoidoista plussanneisiin, toivottavasti saan teistä pian seuraa sinne. Siellä kaikki tuntuvat vaan olevan kovin pitkällä odotuksessa, joten olisi kiva turista myös edelleen teidän kanssa täällä ennen kuin siirrytte sinne. Toivottavasti ette pane pahaksenne, jos siis täällä aina välillä kirjoittelen.

Kaikille oikein onnellista raskausaikaa!

Halein,
Tytti 12+0 (vihdoin!)
 
tytti82 Onnea!! Nyt voit hieman huokaista :hug: Mun tuttavalla oli myös kaksosraskaus hoidoista ja toinen vauva kasvoi jatkuvasti pari päivää pienempänä, kuin toinen. Kaikki meni hyvin ja terveet vauvat syntyivät. Lääkäri epäili muistaakseni silloin, että toinen on saattanut kiinnittyäkin hieman myöhemmin, tai sitten on ollut jo alkiovaiheessa muutaman solun jäljessä kaveriaan. Kaikki on varmasti hyvin, kuten kätilö sanoi =)
 
Kyllä nyt ottaa pannuun :headwall: :headwall: Ostin kalkkitabletteja, sitruunan makuisia, ei sitten tullut mieleenikään että niissä vois olla maketusaineita!Avasin tuoteselosteen kotona kun olin ensina avannu purkin.Niissä on ainakin sakkaroosia ja jotain toista s llä alkavaa!!eipä sitten sanonut farmaseuttikaan mitään vaikka sanoi olevani raskaana.Että sinne tais mennä16 euroo!!!!
 
..................Punk/PAS..Kli............LA.........1.UÄ......... .1.Neu.....

Tytti82.............6.4 ........TAYS 28.12.....3.6..............8.6.........
Heni...............15.4.PAS..AVA/Tre.3.1.......10.5............27.5........
Firefox............19.4....................10.1.......24.5............26.5. ......
Paiju ..............26.4.........VL.......17.1.......31.5.............1.6........
Nemi77...........26.4.........VL.......17.1.......1.6..............30.6.... ...
riksu82...........26.4.........OVU.....17.1......28.5.............10.6..... ..
Verna..............26.4....................17.1.......2.6.............
Pikkuperho.....30.4.........AVA......21.1.......7.6.............16.6....
Illusia76.........30.4.........TAYS.....21.1......8.6/21.6.............15.6 .... ..
karmilla..........30.4..........FER .....21.1.....2.6./7.6........15.6
Lapinhullu......30.4.........TAYS/....21.1......8.6..............
KeTe10............3.5..........VL........24.1.....4.6/10.6.......24.6... ..
PetKat.............3.5..........TAYS....24.1.......10.6............24.6
Oivikki.............3.5.PAS...........................28.6/7.6........21.6
Pipa87............7.5.......................29.1.......14.6...........
Teekuppi........7.5.PAS...AVA/R....28.1.......10.6
Sela...............11.5......................29.1.......7.6/15.6........ ....
Klivia..............11.5....................................22.6........... .
Kataka...........18.5.....................6.2..........18.6...............1 .7
Amelie80.......25.5..........TAYS....16.2........1.7.................7.7
Milona...........30.4.........AVA.......23.1........7.6................21.6
Mimosah76................................14.2..........28.6
Hanuu...........31.5..........NKL.....19.2..........5.7.....
 
Neuvolassa käyty tänään, ja todella paljon tuli kaikkea informaatiota. Terkka varasi mulle jo huomiselle neuvolalääkärin kun sellaisella en ole vielä käynyt. 28.6 menen verikokeisiin, jossa otetaan kaikki normaalit tulehdusnäytteet ja seerumiverikoe. Lisäksi pissanäyte samalla kertaa. Nt-ultran aika pitäisi varata myös tuonne heinäkuun 12.-13. päivän paikkeille.
 
PetKat hyvä, että on tuhu loppunut =)

Amelie aika tosiaan kuluu hitaasti, kun odottaa sitä ensimmäistä ultraa.

Sela ihanat uutise t ultrasta sinulla :heart:

Tytti onnea sinulle myös hvyistä ultrakuulumisista.

Illusia ja Karmilla olette jo päässeet neuvolaan käymään, hyvä kuulla, että tuli paljon tietoa.

Nemi minä olen lisännyt leseitä jugurtiin ja syönnyt luumusosetta taaskin jugurtissa.

Minulla on ensmmäinen neuvoa 21.6.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanuu:
illusia76: Sinäkö olet ottanut vastuullesi tuon listan päivittämisen? Mut vois siis lisätä siihen seuraavin tiedoin, kiitos :)

Hanuu....31.5......NKL.........19.2...........5.7.............?
Juu, minä olen listaa päivitellyt ja lisäsin nyt sinutkin =)
 
Moi!

Tervetuloa Hanuu! Muistankin sinut tuolta toiselta puolelta!

Verikokeista! Neuvolassa kysyin asiaa ja ehdottomasti halusivat, että infektiokokeet otetaan vielä uudestaan "että saavat ne tiedot virallisesti tiedostoihin". Tänään kävin siis verikokeissa ja viemässä pissan. Mulla tuli ihan uutena asiana ne verestä otettavat riskikokeet, joista sitten yhdessä np-ultran kanssa lasketaan riskipisteet. Tosin neuvolatäti sanoi, että koska syön vielä hormoneita ne saattavat vääristää.

Kaverilta sain kuulla, et sinne minne mennään ultraan niin ultrat tehdään 4D! Jippii!

Likan kans kävin tänään hoplopissa peuhaamassa ja naama naurussa hypittiin trampoliinilla kunnes mua alkoi pyörryttään! Sit huomasinkin varoitus tekstin et EI raskaana oleville! Tulinpa sit kiltisti pois...

riksu ja papu rv 9+2
 

Yhteistyössä