**Piinaviikko 22**

Laiskana kopion oman tekstini keväthaaveilijoista, jospa täältä löytyisi joku asiasta tietävä...

Pakko oli tulla vielä pyytämään teiltä vankkaa tietoa tai valistuneita arvauksia. :D Nimittäin saunasta tultiin äsken, aloin siellä ihmettelemään kun rinnat tuntui jotenkin "täysiltä". Kokeilin huvikseni ja kun vähän puristin, niin maitoahan sieltä tuli! Vain muutama pisara, mutta kuitenkin... esikoisen imetyksen lopetin reilut 9 kk sitten, eikä maitoa ole enää puristamallakaan tullut pitkään aikaan. Mitä tuo nyt sitten voi merkitä? Raskausoireiksi sitä äkkiseltään voisi luulla :D mutta kun on vasta kp19 niin vaikea uskoa... jos ovis oli tosiaan silloin kp13 niinkuin voisi oireista kuvitella, niin silti vasta kuusi päivää sitten. :/ Ei kai vielä mitään oireita voisi tulla, eihän se olisi vielä kiinnittynytkään kai... voiko tuo maidontulo johtua vaan pillereitten poisjättämisestä --> hormonit heittää häränpyllyä? Vai voisiko olla peräti ovisoire?
 
Hissukka en haluaisi pilata iltaasi, mutta ihmettelit tuota maidon tuloa, niin minulla ainakin tuli vielä vuoden jälkeen kun olin lopettanut imettämisen ja just samanlailla kun sinullakin eli saunassa. Toivotaan kuitenkin parasta että olis salamatkustaja kyydissä hyvin hyvin pienenä =)
 
Kiitoksia kommenteista, et päkä pilannut mun iltaani. =) Jotenkin en usko raskausoireeksi kun on niin aikaiset kp:t, jos olisi tullut vaikka viikon päästä niin sitten olisi ollut eri juttu... mutta aika näyttää. =)
 
heips :)

meillä jätetty ehkäisy pois vappuna ja tilanne on nyt kp17/28

ovis on nyt ekaa kertaa koettu. viimeksi ollut sillon ku olin 17.

pitääköhän mun jotenkin esitellä itteeni? miehen kanssa ollaan molemmat 23v. jaloissa pyörii kaks kissaa ja molemmat ollaan töissä. asustellaan helsingistä 50km pohjoiseen isohkossa kolmiossa. elämäntilanne on siis otollinen lapselle :)

koitan päästä mukaan teidän juttuihin :)
 
Rosamunde
Tervetuloa syliapina :flower:

Annulin kysymykseen: ei tiedä. Hymyilisi vähintäänkin varmaan.. Oon sanonu sille, että mammojen kanssa kirjoittelen perhe-elämään liittyvistä asioista :kieh: :kieh: :kieh: ja ihmissuhteista... ;)

Kuinkas muut jakselee? Täällä alkaneet lievästi rinnat aristaa, mikä kuuluu kuvaan, kun tätiä odottelee :( Valkovuotoa on parina päivänä tullut tosi runsaasti, mikä taas herättää edes vähän toivoa, koska yleensä mulla on aika kuivaa oviksen jälkeen.

Höh, aloinhan taas oireita pähkäilemään, vaikka kuinka oon yrittänyt olla niitä ääneen lausumatta saati sitten tänne kirjoittamatta. Mutta olkoon. Oireita kehiin vaan!!! Tulee täti tai ei.

Loppuviikosta varmaan vilkastuu ja toiveet herää tai ei herää. Plussia toivoen tähän pinoon,

Rosamunde :heart:
 
Syliapina: tervetuloa mukaan! Ja ihan varmasti pysyt jutuissa mukana, luulenpa, että meidän keskustelukin muuttuu vilkkaammaksi tässä tulevan viikon aikana kun ovisajat takanapäin ja alkaa todellinen jännääminen =)

Annuli: kyllä meillä mies tietää, että tänne kirjoittelen. Yleensä sitä hymyilyttää vaan tämä naisten "hössötys", mutta onpa käynyt niinkin, että jos ollaan jotain kovin pohdittu, niin tuo on saattanut kysyä, että voisitko kysyä sieltä plussalta...? ;) Mutta varmaan tuo on samaa mieltä siitä, että hyvä kun on tämä palsta missä voi näistä asioista höpistä. Muuten tuo ukkokulta saattaisi puutua kyllä täysin kuuntelemaan "oireita" jne :whistle:
 
Rosamunde: pakko myöntää, että on niitä oireita tullut mietittyä... :ashamed: Eilen ja toissapäivänä oli toisella puolella vatsaa tosi kovia nippailuja ja olin jo heittää kaiken toivon tämän kierron suhteen. Mutta nyt niiden loputtua on rinnat tulleet tosi jännän tuntuisiksi, ovat painavat ja arat, lisäksi kanssa tota valkkaria normaalia enemmän. Hermonikin olen tänään menettänyt kahdestikin, vaikka yleensä räiskyn todella harvoin...

Hölmö päähän sitä sitten nostaa näistä toiveita, vaikka totuus lienee, että raskaudesta ei edes mitään oireita voisikaan vielä olla! En tiedä voisiko nämä olla jotain km:n jälkeisistä hormoonihyppelyistä johtuvia sitten... Olen vielä yrittänyt kovasti olla ajattelematta koko asiaa, mutta huonolla menestyksellä... Etenkin nuo rinnat ovat niin häiritsevän tuntuiset, että pakostikin tulee mietittyä voisiko se olla oire :ashamed:
 
Maanantai 21.5

Syliapina.... kp 18/28..............yk?........1? toiveissa
Tiiti............kp 19/28-30..........yk ?........3. toiveissa
Päkä..........kp 20/28-31..........yk 4........3. toiveissa
Inkku 83.....kp 21/24-28.........yk6.........1. toiveissa
Vilja...........kp 21/26-40..........yk 4........1. toiveissa
Hissukka.....kp 21/35..............yk 1........2. toiveissa
Rosamunde kp 22/28..............yk 12.......3. toiveissa
Amalia........kp 22/28-32.........yk 2.........3. toiveissa
nanna81.....kp 22/29-36..........yk 6........1. toiveissa
Annuli81.....kp 23/28-35.........yk 2........1. toiveissa
caeza.........kp 23/32?.............yk 4........3. toiveissa
Pupu76.......kp 24/28-35.........yk 2........1. toiveissa
Alisa...........kp 25/32-34.........yk 6........1. toiveissa
Miuku79......kp26/28-58..........yk 4........1 toiveissa
Gataa.........kp 31/37-39.........yk 3........1. toiveissa
 
Voi ihanaa kun silmaät aukaisee niin surinko paistaa täysillä!!

Hissukka noista sun oireista, että kun sulla on jo lapsi niin se maito pakkaantuu helpommin ja jos lapsesi imettämisen lopettamisesta ei vielä kovin kauan oo niin esimerkiks ovis voi tehdä moisia tuntemuksia. Minulla kuopuksen imetyksen lopettamisesta on 8kk niin vieläkin toisinaan oikeen tuntuu kun rinnat täyttyy, eikä tartte kovinkaan puristella niin sieltä irtoo sitä kirkasta nestettä niinkun raskaus aikana. Mutta meidän kaikkien kehot on erilaisia, joten suuresti toivon tämän sinulla olevan raskaus oire.

Ja Annuli, kyllä minun ukkoni tietää että kirjottelen tänne, eikä tuo oo siitä sen kummempi tuuminut.
 
Uusi viikko on taas alkanut... ensi viikko onkin jo "meidän viikko"! :D

Amalia kiitoksia kommentista, voi siis liittyä melkein mihin tahansa tuo maidontulo: raskauteen, ovikseen, ehkäisyn lopettamiseen (hormonit...) tai johonkin muuhun. =) Täytyy vain seurailla tilannetta... jos nyt tästä kierrosta ei tärppää :whistle: ja maidontulo jatkuu vielä ensi kierrossa, niin sitten ajattelin käydä kysymään lääkärin mielipidettä. Kun voi tuo maidontulo johonkiin sairauksiinkin liittyä, hyvä ainakin tarkista tilanne. =)

Kyllä minunkin siippani tietää että tänne kirjoittelen, ei vain sitä kuinka paljon... :whistle:

Koitetaan nyt kaikki viettää oikein hermolepoinen alkuviikko, loppuviikkoa kohden kun sitten aletaan taas hyppiä seinille :D
 
Maanantai 21.5

Syliapina.... kp 18/28..............yk1........1. toiveissa
Tiiti............kp 19/28-30..........yk ?........3. toiveissa
Päkä..........kp 20/28-31..........yk 4........3. toiveissa
Inkku 83.....kp 21/24-28.........yk6.........1. toiveissa
Vilja...........kp 21/26-40..........yk 4........1. toiveissa
Hissukka.....kp 21/35..............yk 1........2. toiveissa
Rosamunde kp 22/28..............yk 12.......3. toiveissa
Amalia........kp 22/28-32.........yk 2.........3. toiveissa
nanna81.....kp 22/29-36..........yk 6........1. toiveissa
Annuli81.....kp 23/28-35.........yk 2........1. toiveissa
caeza.........kp 23/32?.............yk 4........3. toiveissa
Pupu76.......kp 24/28-35.........yk 2........1. toiveissa
Alisa...........kp 25/32-34.........yk 6........1. toiveissa
Miuku79......kp26/28-58..........yk 4........1 toiveissa
Gataa.........kp 31/37-39.........yk 3........1. toiveissa


päivittelin noi omat tietoni.

tänään lääkärille keskusteleen migreenilääkityksestä ja valittelemaan kipeistä niskoista.
samal pitää muistaa kysellä että kun joudun töissä juotoskäryjä haisteleen et miten ne sitte vaikuttaa jos/kun olen raskaana.
 
:wave: nostellaanpas meitä vähän...
Tänne ei kummempia, hetkittäinen mahan särky jatkuu edelleen ja tänään töissä tuli sellanen kovempi pistos... Tiedän ettei vielä pitäis liikoja kuvitella mut pakostakin ajattelee että josko se olis ollu kiinnittymiskipua... Kuiva kausi meneillään ja jotenkin tuntuu kyl siltä et ei täs kierrossa taaskaan tärpäänny ja turhaan vaan toiveita elättelen... Vielä viikko ja sit pitäs tädin olla jo kylässä...

Meilläkin tuo mies tietää tänne kirjotteluistani, naureskelee kyllä usein asialle :) Välillä 'pelkäänkin' että hän tulisi tänne lueskelemaan mitä kirjottelen mutta uskonpa että siitä ei ole pelkoa :)

Kukakohan meistä pääsee ensimmäisenä testailemaan?? Jännää aikaa tuo ens viikko :)
 
:wave: täältäkin!
Minä varmaan jätän testailut tuonne ens viikon loppupuolelle, jos vielä silloinkaan (hyvähän se on tosin nyt puhua :D )...
Nyt ei ainaskaan ole testejä kaapissa polttamassa eli ei tarvi ihan kokeeksi tehdä yhtään aiemmin :whistle: . Semmonen tunne on että ei tästä kierrosta ole tärpänny, mutta ens viikolla ollaan sitte paljo viisaampia!
Plussatuulia :heart: !

Niin juu, meillä ei mies taida tietää että tänne kirjottelen. En kyllä ole millään tavalla salaillut, mutta ei ole tullu erikseen mainittuakaan :D . Taitais sitäki hymyilyttää meän touhut :D :D ....<br><br>
 
Rosamunde
:flower: Hei kaikki!

Eipä ole tännekään uusi päivä tuonut mitään uutta. Ei mahanippaikuja, ei rintakipuilua, ei mitään.

Tein tuossa aika tavalla puutarhahommiakin tänään eikä tuntunut missään! Mutta kp 22 vasta menossa :whistle: Väsyttää kyllä aika paljon, mutta se nyt ei oo ihme työviikolla.

Ihanaa aurinkoista iltaa teille 22:set! Saas nähdä joo, kuka meistä ekana plussaa. Voi sitä onnellista!
 
Minä kanssa aktivoidun, kun pääsee jännäilemään :D
Apua, kp 26/29-33. Vielä viikko siis tuskailtava, ennenkuin kannattaisi testata. Suunnittelin jo, että viikon päästä tiistaina testaan, jos ja kun (huomio kuin yltiöpositiivinen:) aihetta vielä..

Toivon kaikille tasapuolisesti plussaa! Kiva jakaa tämä asia jonkun/joidenkin kanssa, kun ei oikein ole nyt muita joille kertoa :)
 
Tänne kuuluu seuraavaa...

edellisellä viikolla alkoi minulla jo menkkamaiset kivut, rinnat oli kipeet ja mahaa juili.. tälle viikolle siirtyessä kivut on hellittäneet, aivan kuten ennenkin... ennen tätin tuloa.
:\|

Jotenkin on nyt sellanen olo että ei oo tärpännyt. Ajattelinkin, että ensi kuussa sitten tikuttelen sillä aiemmin en ole sitä tehnyt.

Kyllä tietää mies, että tänne kirjotellaan. Naureskelee ja sanoo, että siitä vaan... =)
 
Tiistai 22.5

Syliapina.... kp 19/28..............yk1........1. toiveissa
Tiiti............kp 20/28-30..........yk ?........3. toiveissa
Päkä..........kp 21/28-31..........yk 4........3. toiveissa
Inkku 83.....kp 22/24-28.........yk6.........1. toiveissa
Vilja...........kp 22/26-40..........yk 4........1. toiveissa
Hissukka.....kp 22/35..............yk 1........2. toiveissa
Rosamunde kp 23/28..............yk 12.......3. toiveissa
Amalia........kp 23/28-32.........yk 2.........3. toiveissa
nanna81.....kp 23/29-36..........yk 6........1. toiveissa
Annuli81.....kp 24/28-35.........yk 2........1. toiveissa
caeza.........kp 24/32?.............yk 4........3. toiveissa
Pupu76.......kp 25/28-35.........yk 2........1. toiveissa
Myrsyli........kp 26/28-32.........yk?.........1.toiveissa
Alisa...........kp 26/32-34.........yk 6........1. toiveissa
Nappi..........kp 27/29..............yk?.........?.toiveissa
Miuku79......kp27/28-58..........yk 4........1 toiveissa
Gataa.........kp 32/37-39.........yk 3........1. toiveissa


Tervetuloa uusille!
 
Heippa kaikille!

Viikonloppu meni nopeasti, ei edes ehtinyt "rentoutuun", kun tuntui että paikasta toiseen sai juosta. Vaikka siis ei mitään juhlia ollut, ihan vaan kaupassakäytiä ja sen sellaista.
Tosin olen siis kotona, hoitovapaalla, että sinänsä ehkä viikonloput eivät ole aina niin erikoisia.... :)

Olen huomannut tuollaisen kummallisen "oireen" itselläni... siis tuntuu siltä kun alamasu olisi puutunut sisäisesti jotenkin... :/
Muuten ei kummemipia oireita ole suuntaa eikä toiseen, tai siis tavanomaisia menkkaoireita kyllä löytyy...

Mukava päivä tuli kuitenkin vaikka hiven sadetta yöllä oli. Saa päivän viettää jälleen ulkona ja istuttaa kukkia jotka hamstrasin eilen :LOL:

No mutta ruokapuuhat kutsuvat ja lapsukaisten suut ammottavat.

-Tiiti-
 
Annuli81 mulla oli viime kuussa ihan sama juttu ton turvotuksen suhteen... Olin niin kummissani ja ihan varma että nyt sit varmaankin on tärpännyt kun ei aikasemmin tossa määrin ollu sitä esiintynyt... No mut eipä ollu raskausoire mulla se ei...

Tänään kokoajan ollu maha tosi pahasti sillee menkkamaisesti kipeenä :( kokoajan on sellanen tunne et nytkö se täti tuli... pieni pelko kokoajan... ei oo mitään oireita nyt kyl raskautumisen suhteen... rinnatkaan ei oo kyl tippaakaan kipeinä... masennuin viel entisestään ku tajusin et seuraava piinaviikko menis sit todennäkösesti vast heinäkuulle... hittolainen ku pitää olla näin pitkä kierto... tuntuu niin ikuisuudelta... Ainoo hyvä puoli siinä jos se täti olis nyt tosiaankin ajoissa tulossa oli se että kierto alkais ees vähän lyhetyy ja tää aika ei tuntuis aina näin pitkältä... no ei voi muuta ku odotella...

paljon raskausoireita ja raskautumisia vaan kaikille!!! toivottavasti kaikilla meillä olisi semmonen pieni salamatkustaja nyt tuolla mahassa kasvamassa :) ja paljon iloisia yllätyksiä kaikille ens viikolle :)
 
Rosamunde
Heipsistä vaan!

Annuli tuossa kyseli, että ollaanko me jo aiemmin raskautuneet aavistaneet. Noh, ensimmäistä en kyllä ollenkaan. Oli vaan menkat myöhässä, joten tein testin. Sitten viikolla 6-7 alkoi aivan ilkeä painontunne tuolla alavatsassa ja paha olo. Toisesta ei myöskään mitään oiretta ilmaantunut kuin vasta noihin samoihin aikoihin. Mutta sen muistan, että ihmettelin miksi rinnat ei tulleet kipeiksi ennen menkkoja. No ei tulleet, kun ei tullut koko menkkoja. Mutta tuo rintakipuilu on yksilöllistä, toisille tulee aivan julmeetu tisukipu jo ennen plussaa.

Kolmas raskaus päättyi keskenmenoon. Siinä rinnat tulivat heti oviksen jälkeen tooooodella kipeiksi, etenkin päistä. Menkkamaista oloa masussa oli myös ja alaselkä vaivasi.

Joten kyllä raskaudet voi olla kaikki ihan erilaisia.

Omaa napaa: Valkkaria tulee ihan kuin olis ovis. Omituista.. Muuten ei kyllä tunnu mitenkään erikoiselta. Rinnat ei ole erityisen kipeet eikä alavatsassakaan tunnu miltään. Ei turvotakaan. Joten ihan on hoo moilanen -olo. odotella vaan pitää, ja kyllä minäkin kallistuisin taas tuonne tädin odottelun puolelle. Lämmötkin heittelee ihan mahdottomasti. Melkein asteella saman päivän aikana. Ihan kaheli taidan olla kun niitä vahtaan. Mutta kun mulla tuo lämmön lasku kertoo tulevan tädin aika varmasti. Mutta ei viel...

Voi kun tulis monta plussaa :heart: Ja tervetuloa uudet =)
 
Tervetuloa uusille jännääjille,,, ihana saada lisää kanssa piinaajia!

Hissukka nyt kun sulle siitä maidon tulosta kerroin niin eilen kun kattelin sitä kolmosen leffaa nii huomasin että paita oli kastunut rinnan kohdalta ja sittenkun seurasin tilannetta niin sieltä tipui maitoa tai mitä lie sitä kirkasta mönjää. Siis vasemmastarinnasta,, oikeesta ei tullu mitään ja huvikseni sitten sitä puristen niin ei sittenkään, mutta araksi oli kyllä muuttunut. Että toivotaan nyt suuresti että tää maidon tulo ois jonkunlainen raskaus oire.

Nii ja kukas se nyt kyselikään niistä raskaus oireista, niin ei minulla aikasemmissa raskauksissa oo ollu mitään oireita ennen positiivista tulosta, eli n. 6vko:lle asti ja kuopusta odotellessa ei ollut mitään oireita. Mutta jokainen raskaus on niin tapaus kohtanen.

Sit sellasta kyselisin,, ällöä kyllä mutta tuleeko teillä muilla valkoa vuotoa vielä,, mä olen ihan ihmeissäni, kun yleesä on loppunu kun ovis on ohi, mutta nyt vaan jatkuu,, ei sitä siis paljon tuu, mutta kuiteskin. Mutta nytten muksuille iltapalan antoon.
 
Hih, kävin äsken tilaamaan netistä pari herkkää raskaustestiä ja muutaman ovulaatiotestin. On sellainen tunne ettei tärppi käynyt vielä tässä kierrossa, mutta pakkohan se on silti päästä testien kanssa sähläämään. :D Ovistestit tilasin lähinnä tuon maitovuodon vuoksi, epäillyttää että mahdanko ovuloida ylipäätään (siis jos en ole raskaana... ;) ). Yritän venyttää raskaustestiä ensi viikon loppupuolelle, mutta saa nähdä miten riittää kärsivällisyys. Torstai tai perjantai olisi tavoitteena, jos sinne asti päästään... =)

Edellisestä raskaudesta ei ollut juuri oireita, muita kun tavallista pahemmat "menkkakivut". Olin ihan varma että täti tulee, ja vasta kun rinnat kipeytyi hoksasin tehdä testin. =)

Amalia peukutukset että meillä molemmilla olisi raskausoire tuo maidon vuotaminen!<br><br>
 
Keskiviikko 23.5

Syliapina.... kp 20/28..............yk1........1. toiveissa
Tiiti............kp 21/28-30..........yk ?........3. toiveissa
Päkä..........kp 22/28-31..........yk 4........3. toiveissa
Inkku 83.....kp 23/24-28.........yk6.........1. toiveissa
Vilja...........kp 23/26-40..........yk 4........1. toiveissa
Hissukka.....kp 23/35..............yk 1........2. toiveissa
Rosamunde kp 24/28..............yk 12.......3. toiveissa
Amalia........kp 24/28-32.........yk 2.........3. toiveissa
nanna81.....kp 24/29-36..........yk 6........1. toiveissa
Annuli81.....kp 25/28-35.........yk 2........1. toiveissa
caeza.........kp 25/32?.............yk 4........3. toiveissa
Pupu76.......kp 26/28-35.........yk 2........1. toiveissa
Myrsyli........kp 27/28-32.........yk?.........1.toiveissa
Alisa...........kp 27/32-34.........yk 6........1. toiveissa
Nappi..........kp 28/29..............yk?.........?.toiveissa
Miuku79......kp28/28-58..........yk 4........1 toiveissa
Gataa.........kp 33/37-39.........yk 3........1. toiveissa


 

Yhteistyössä