Pikkujouluihin pukeutuminen ja pukeutuminen ylipäätään juhliin ja bilettämään.. Lukekaa kaikki!

  • Viestiketjun aloittaja Tyylitietoinen
  • Ensimmäinen viesti
kahden mami ja yhden vaimo
[QUOTE="vieras";25167036]Ap on kova ohjeistamaan, mutta ei itse osaa pilkkusääntöjä lainkaan. Kamalaa katsottavaa, kun pilkkuja on aivan väärissä paikoissa ;)[/QUOTE]

Varmaat ottanu pikkujoulugÖLgit nassuun ja päättänyt sitten aloittaa tämän letkeän ketjun. :D

Edelleen haluan kuvaa siitä, mitä nämä muut laittavat/laittoivat pikkujouluihin päälle!
 
Samaa mieltä siinä ettei enää osata pukeutua (yleistys, karkea sellainen) ja tyyli on että pitää olla mukavaa, ei saa maksaa, ei muka löydy kuin niitä 300 euron vaatteita- halvemmalla kun ei saa ni pitää sit laittaa farkut..., ei kiinnosta, ei ole pakko (oikeudet tiedetään, mutta mitään ei anneta- meininki) etiketti on vanhanaikainen.
Syitä piisaa.



Mutta tuossa aloituksen listassa mua häiritsi eritoten se, että niin moni asia korostaa hoikkuutta- pidentää, hoikentaa, kaventaa...........
Lievää ulkonäkökeskeisyyttä sikäli- vain pieni ja hoikka on kaunista. ?
 
Juhliin pukeudutaan juhlien vaatimalla tavalla, se on kunnioittavaa juhlien järjestäjää ja itse juhlia kohtaan. Säteilevinkään persoona ei saa "anteeksi" sitä, että lähti häihin farkut ja tunika päällä. Eihän se ihmistä huononna, eikä hänen persoonaansa vähennä, mutta ajattelematon hän silti on.

Ja toki voi pukeutua miten haluaa ja hihitellä kuin teini, että minäpä teen mitä lystään! Herneenkin voi vetää nenään jos tykkää.

Etikettikin on tietysti vanhanaikainen eikä tunnetusti mitään vanhaa juttua kannata ylläpitää koska vanha on automaattisesti sama kuin huono.





Ehkäpä ap vain jakeli helmiä siolle.
 
---
Aloittelijoiden näpertelyä tuollaiset "etiketti"vaatimukset.

The Victorian Period - Musée McCord Museum

Tuossa testi todellisille seurapiirien kaunottarille! Sopii näyttää silkoiset ranskalaisella manikyyrillä hoidetut kyntensä!
Hauska :D Sain 961 pistettä ja olen ''picture of politeness'' tai jotain sinne päin... Pari kohtaa oli kyllä musta järjenvastaista, mutta muuten ihan pääteltävissä nuo oikeat tavat ;)
 
"Neith"
hmm, eli mä voin hyvin laittaa housut kun olen liiankin hoikka, lisäksi voin laittaa saappaat kun jalkani ovat muutenkin pitkät..
mä itseasiassa näyttäisin melko urpolta pikkumustassa ja avokkaissa.. mä luotan siihen että näyttää 10 kertaa paremmlat kun pistää päälleen itselleen mieluista ja mukavat vaatteet kuin ne "muodin ja trendien" mukaiset yleisesti hyväksytyt juhlavaatteet..

olen siis pitänyt tavallisia mustia avokkaita viimeksi 10v sitten, samoin kuin tavallista mustaa hametta..
 
"vieras"
Olenpa erimieltä, näytän mielestäni hyvälle siitä huolimatta. Olen nuori, hyvävartaloinen ja ihan nättikin, haluan pukeutua ihan oman mieleni ja tyylini mukaan ilman jotain lakeja jotka ovat naiset vuonna 1960 laatineet perinnöksi kaikille. Pitäkää pikkukenkänne ja pikkumekkonne, minä menen juhliin vaatteissa missä itse haluan. Luotan omaan makuuni ja viis veisaan mitä toiset tykkää katsella.
 
"vieras"
Se on sääli, että lähes jokainen suomalainen on tyylitajuton. Ihmiset vaan pukeutuu mauttomasti eri tavalla.. juuri farkku ja saapastyypistä, minituikaan tissiyöllä.
Mun mielestä on vanhan kääkän heiniä pukea avokkaat ja mekko baariin. Itse tykkään kuitenkin viettää nuoruuttani ja juhlia vielä villisti, minua ei kiinnosta olla mikään etikettitietoinen pikku-mannekiini jalat ristissä, lavatanssin askeleet hallussa ja nuttura ojossa .
 
tekniikan vihhtori
Työn puolesta olen SELVIN PÄIN isännöinyt ja joutunut osalistunut lukemattomiin pikkujouluihin ja muihin, myös "tasokkaisiin" (yli 50% tohtoreita tai tulevia sellaisia) pippaloihin & jatkoihin.

Juhliin, jos ottaaa varman päälle,
menestyvän miehen perusvaatinukset ovat
- kiiltävät kengät
- tumma puku, suorat housut tai mustat farkut
- pikkutakki (osta liivipuku tai liivi, niin voit lempata pikkutakin, kun tanssit alkaa)
- siistit hiukset ja parta

Naisväelle suosittelen vahvasti hametta tai mekkoa ja korkoa kenkiin. En ole nähnyt yhtääään naista yli 6000 EUR palkalla alle 6 cm korkkareilla pikkujouluissa... Sattumaa?....? (En julkista tilastojani koron korkeudesta ja aviomiehen liksasta...). HAME ei ole PAKOLLINEN! Pitkille korkkarit must.
 
Työn puolesta olen SELVIN PÄIN isännöinyt ja joutunut osalistunut lukemattomiin pikkujouluihin ja muihin, myös "tasokkaisiin" (yli 50% tohtoreita tai tulevia sellaisia) pippaloihin & jatkoihin.

Juhliin, jos ottaaa varman päälle,
menestyvän miehen perusvaatinukset ovat
- kiiltävät kengät
- tumma puku, suorat housut tai mustat farkut
- pikkutakki (osta liivipuku tai liivi, niin voit lempata pikkutakin, kun tanssit alkaa)
- siistit hiukset ja parta

Naisväelle suosittelen vahvasti hametta tai mekkoa ja korkoa kenkiin. En ole nähnyt yhtääään naista yli 6000 EUR palkalla alle 6 cm korkkareilla pikkujouluissa... Sattumaa?....? (En julkista tilastojani koron korkeudesta ja aviomiehen liksasta...). HAME ei ole PAKOLLINEN! Pitkille korkkarit must.
Miks pitkille korkkarit on must? Sit on pidempi kuin seuralainen ja mahdolliset tanssikumppanit.
 

Yhteistyössä