Pikkukakkonen kesällä 2014

Pakko tulla raportoimaan, että ovistestistä tuli plussa, aavistuksen haaleampi tosin kuin kontrolliviiva. Mut joo... eiköhän tää oo nyt kuitenkin jo selvä peli! ;) Meikä dumppaa testit ja alan jo uskoa, että raskaana ollaan :heart: Elämä on ihanaa!
 
  • Tykkää
Reactions: rmk.e
Tähtisilmä12, meillä on kyllä ihan vaunut vauvalle, missä sitten voi nukkuakin. Noihin phil and tedseihin kun pitäisi sitten ostaa vauvalle sellainen kantokoppa/pussi, jos vauvaa haluaa nukuttaa niissä. Mutta siis olen ainakin meidän kakkosta pitänyt ihan kuukauden ikäsestä asti siinä alaistuimessa, ei se nyt niin pystyssä ole että selkään kävisi. Ja hyvin on siellä mennyt ja kyllä nukkunutkin joitakin kertoja jonkin aikaa.

Meiltä löytyy muutenkin noita rattaita joka lähtöön.. autossa on yhdet matkarattaat ja tossa meidän ulkovarastossa säilytetään sitten ihan noita yhdistelmävaunuja(joita kakkonen delleen käyttää, sen istuinosan kanssa, vaunukoppa siis irrotettu), phil and tedsejä sekä yksiä kolmipyöräisiä carenan rattaita, ne on hyvät kun ne on vähän kookaammat ja niissä on isot pyörät, niin menee sit vähän isommalle muksullekin(tosin nää carenat on kyllä olleet pitkään ihan käyttämättöminä varastossa..). Ja meillä siis ihan tuossa ulkovarastossa säilytetään kaikkia vaunuja ja rattaita, sisälle kun ei mahdu.
 
Mullakaan ei ole tänään itseasiassa ollut pahoinvointia, väsymystä kyllä hiukan. Pakko vaan uskoa, että kaikki olis hyvin. En muista yhtään miten ihan alku meni kokonaisuudessaan esikoisen kanssa, häviskö oireet.. Tää alku on just ahdistava kun ei voi olla vielä varma. Ainakaan oma pää ei vielä jätä rauhaan..

Meillä on vaan matkarattaat ja yhdistelmät. Yhdistelmät on pikkueteisessä, vaikka vähän ahdasta onkin. Jos ostais vaikka ne tuplat käytettynä, niin viittis paremmin säilyttää siellä varastossa.. Ehkä ei kannata ainakaan heti myydä sitten noita pois, kattoo sitten miten tulee käytettyä.

eggie piti sanoa, että mulle gyne sanoi kun esikoinen oli muutaman kuukauden, ja kuuli, että toinen saa meidän puolesta jo tulla, että jos tulee raskaaksi kun vielä imettää, imetys kannattaisi ruveta lopettelemaan kun on ollut pari (tai muutaman, en muista) kuukautta raskaana. Hän oli sitä mieltä, että kalkki ei riitä kaikille, vauvalle, isommalle lapselle ja äidille. Sitä ei ehdi kaataa kurkusta alas riittävästi, kun kaksi lasta vie niin paljon. En sitten tiedä, voi olla, että tämäkin asia on sellainen, että jokaisella lääkärillä/terkkarilla on oma mielipide. Ja ehkä sekin vaikuttaa miten paljon päivässä vielä imettää.. Kannattaa varmaan kysyä muualtakin!
 
eggie Kaikki on varmasti hyvin, älä ala liikaa pohtimaan ettei mene yöunet :)!

Mä heräsin tänään lievään kuvotuksen tunteeseen, joka onneksi meni jo ohi. Tuli aika dejá vu olo, tosin ekassa raskaudessani ne tunteet alkoivat vasta viikolla 7 tai sitä luokkaa. Olisinpa pitänyt silloin päiväkirjaa, olis aika mielenkiintoista lukea niitä tuntemuksia kun niitä ei vaan enää muista!

Haluaisin pitää jotain raskausajan päiväkirjaa, viimeksi mulla oli Odotuksen 280 päivää, mutta haluaisin jonkun uuden. Niitä ei vaan löydy kovin helposti. Vinkatkaa, jos tiedätte missä myydään jotain odottajan päiväkirjoja tms!

Meillä on töissä muuten tulossa pikkujoulutkin jossain vaiheessa, luulen että joko a) skippaan ne, tai b) menen autolla jollain kunnon verukkeella. Onko teillä vastaavia "ongelmia"? Aiotteko salata raskauden tiettyyn vaiheeseen asti, vai oletteko jo kertoneet monille?

Me olemme kertonet vain vanhemmille sekä sisaruksille, lisäksi minun 2 läheistä ystävääni tietävät myös. Muut saavat odottaa kunnes 12 viikkoa on täysi.. :)
 
Huomentapäivää kaikille! Tulin vaan kertomaan, että aion kyllä osallistua aktiivisesti keskusteluun, mutta nyt on vähän liikaa stressiä kaikesta muusta, niin selvittelen ensin niitä. Voi, miksi se työelämä on niin persuuksista?! Sen verran piti hössöttää vauvasta, että kestovaippoja ostin pieniä kokoja huuto.netistä :D

Palailen asiaan ajan kanssa vähän myöhemmin.

Lurppanen 4+3
 
Heippa,

liityn mukaan!

LA olisi laskureiden mukaan 20.6. Esikoinen on tällä hetkellä 1,5 -vuotias. Oireita ei ole kuin tissien turvotus sekä satunnainen nippailu alavatsalla/ alakerrassa. Esikoisenkaan aikana en oksentanut tmv. toivottavasti tämä raskaus etenee samaan malliin! :)

Viikon kuluttua olisi varhaisultra yksityisellä. Pakko saada varmistus asiasta sekä mielenrauha, koska menneisyydessä takana on tuulimuna sekä keskenmeno. Millään en malttaisi odottaa viikkoa... :kieh:

Elinasics/ 6+0/ 24v. /PHKS
 
Kävin tänään neuvolalääkärillä tytön 8kk-käynnillä ja kysyin tuosta imettämisestä. Kyllä se olisi nyt siis hyvä lopettaa ja antaa tilalle esim nan2 vieroitusvalmistetta kunnes sitten siirrytään oikeaan maitoon :)

Voi tätä väsymystä!
 
Täällä ei tänäänkään juuri oireita, mutta äsken kun säntäsin sohvalta ylös äkisti, kun esikoinen heräsi päikkäreiltä poikkeukksellisesti huutaen, niin sattui tosi kovasti oikealle alavatsaan, veti ihan kaksinkerroin hetkeksi. Heti sitä taas miettii onko kaikki hyvin. Murehtii jotenkin ihan yliherkästi.. Pitäis kyllä varmaan varata se ultra, vaikka eilen viimeksi miehen kanssa keskusteltiin aiheesta. Ollaan eri mieltä sen tarpeellisuudesta..

Mä olen vielä kotona hoitamassa esikoista, joten duunin pikkujouluihin ei varmaankaan tule kutsua. Muista pikkujouluista en tiedä, onko mitään erikoisia. Ihmiset on kyllä niin tottuneita siihen etten juo, koska imetin esikoista vuoden, enkä sinä aikana juonut, eikä ole tullut oikein juhlittua tässä välissäkään, niin tuskinpa kovasti ihmettelisivätkään. Aina voi selittää vaikka, että täytyy olla skarppina aamulla, kun miehellä jotain, eikä voi hoitaa lasta.. Tai jotain.. Mun tuli rilluteltua nuorenpana sen verran, ettei enää edes jotenkin jaksa/ koe tarvetta, joten maltillisesti olisin varmaan muutenkin.

Raskaudesta olen kertonut perheelle ja parille kaverille, niille joiden kanssa olen enemmän raskautumisen vaikeudesta puhunut. Julkisemmin asiasta puhutaan sitten 12. viikon jälkeen. Mulla kyllä tuli viimeksi niin aikaisin maha näkyviin, että ihmiset kyselivät jo aiemin. :D Voipi olla että nyt on sama edessä, sitten täytyy vaan miettiä kenelle on pokkaa valehdella ja kenelle ei.. En tykkää tavallaan selvää asiaa kieltää, mutta ei vaan haluaisi koko maailmalle kuuluttaa liian aikaisin..
Onko kenelläkään muulla tullut vatsa esiin tosi aikaisin? Mua huvitti, kun joillain ihan selvästi raksutti, kun eivät kyenneet yhdistämään mun vatsan kokoa kysymäänsä laskettuun aikaan! :D
 
Moikka, ja tervetuloa myös uudet mukaan! Myös "pikkunelosen" odottaja :)!

Mä sain tänään huonoja uutisia: mut irtisanottiin yt-neuvottelujen päätteeksi. Olin niin shokissa että lähdin yksityiselle gynelle tarkistuttamaan masuni (sekä hakemaan saikkua irtisanomisajaksi)! Pakko kertoa teille, että vähän hassua tihrustella jotain 5-viikkoista pikkupalleroa, jonka hädin tuskin silmällä erottaa :D!

Mutta siellä se kellui, sikiöpussi kohdussa, läpimitaltaan n 6mm, autuaan tietämättömänä äidin murheista. Sen tarkemmin ei voinut nähdä sillä tämä on NIIN alussa. Eli vähän turha reissu siis! Mutta lääkäri sanoi että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, ja uudelleensynnyttäjällä on vain 7% mahdollisuus että on tuulimuna.

Hän myös sanoi, että ei keskenmenoa voi saada näin alussa pelkän henkisen järkyttymisen takia, ja jos saisikin, niin sen kyllä huomaisi... Eli pelkäsin turhaan!

Hyvä mieli tuli kyllä siitä, että pikku masuasukki on kunnossa, mutta toisaalta nää potkut kyllä tuli tosi huonoon aikaan... :( Nyt vaan saikkua loppuun asti...

Toivottavasti teille kuuluu parempaa!
 
Moi kaikille! Haluaisin myös liittyä teidän joukkoon,meiltä löytyy 1v9kk poika nyt ollaan vkolla 4+3 jos oikein laskin :) laskettu 2.7 Ei vaan meinaa uskoa todeksi raskautta,yritystä takana vuoden verran mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta viime raskauden jälkeen,aattelin tulenkohan enää raskaaks kun arvot heitteli, pelko keskenmenosta painaa,meillä kohta alkaa muuttopuuhat,saa toivottavasti ajatukset muualle.

Oireita ollut väsymys jatkuva nälkä,ajoittain etonutkin,Esikoista odottaessa oli pahoinvointia koko alkuraskauden,saa nähdä kuin nyt käy,neuvola-aika on vasta parin vkon päästä ja siellä varataan varhaisultra,pitkiä vkoja odotella ensimmäistä ultraa.
 
Niin, tervetuloa uusille! :D

Tosi kurja tilanne baby-mama! :( Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin! Toivottavasti se tuo edes jotain iloa, vaikka kyllä varmaan ahdistaa..

Helpottavaa toisaalta kuulla, että tuulimunan mahdollisuus olis noin pieni, vaikka ainahan se jollekin osuu kuitenkin..

Mulla eka neuvola kolmen viikon päästä, vieläkin pähkin sitä vu:aa..

tähtisilmä12 / 5+1 / 30
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
tervehdys myös, jemina81!

tähtisilmä12 Kiitos! Oli kyllä helpottavaa kuulla, että tm mahdollisuus on noin pieni. Harmi että sitä ei voi nähdä vielä, mutta odotellaan odotellaan! Ja ollaan positiivisia! Mä pääsin nyt näiden negatiivisten sattumusten johdosta hyvin varhaiseen ultraan, mutta vielä siellä ei todellakaan näkynyt kuin sikiöpussi, sen sisältöä ei pysty vielä sanomaan koska se on oikeasti niin pieni. Milloin varhaisultrat normaalisti muuten tehdään? Lääkäri kyllä sanoi että näillä viikoilla siellä ei kuuluisi näkyä välttämättä edes sikiöpussia, eli sinällään sain mielenrauhan että joku siellä kohdussa asustaa! =)

Mä vähän mietin, että alkoiko mun "äitiysloma" jo nyt, koska kukapa raskaana olevaa palkkaisi? Enkä kehtais sitä salata työnantajalta. Toisaalta voisin käyttää nyt kaiken aikani hyödylliseen, vaikka kodinhoitoon, en tiedä :)!

Ja toivottavasti ex-työnantajani tuntee piston sydämessään, kun kuulee antaneensa potkut raskaana olevalle.. Prkl! ;)

29 / 5+2 / PHKS
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun täällä on näin vilkasta keskustelua :)

Baby-mama, sympatiat sulle. Ihan perseestä. Mulla on se tilanne, että soppari on vuoden loppuun ja nyt näyttää siltä, että ei jatketa (vaikka piti varmasti jatkaa). Kovasti yritän lähettää uusia hakemuksia, mutta ei mun alalta ole oikein tähän astikaan kunnon hommia löytynyt... Nykyinen työ ei ole erityisen mielekästä, mutta viimeksi olin minimirahoilla, niin nyt olis tärkeää saada edes vähän enemmän äippärahaa. Blaah. Nyt se työ on löydettävä, parin, kolmen kuukauden päästä alkaa jo näkymään ja sitten ei oo toivoa. Kiitos kun sain purkautua.

Oottepas te jo pitkällä. Mä vasta mietin, että joko ensi viikolla soittaisi neuvolaan. Varhaisultran taidan skipata kokonaan. Viimeksi odotin Lahdessa, niin siellä oli ultra ekalla lääkärikäynillä (ehkä rv 10?), näki oliko mitään. Täällä Turussa ei ole mitään haisua miten homma toimii. Kellekään en ajatellut kertoa vielä (parin vuoden takainen km). Töissä ehdottoman tärkeää olla paljastamatta. Jotain jouluylläriä voisi sitten kaavailla suvulle :)

Mulla ei juurikaan oireita ole, vähän nippailee välillä alavatsasta ja yöllä nukkuisin 11h (päikkäreitä ei edes tekisi mieli). Viimeksikin pääsin aika vähällä, mitä nyt närästystä ja jotain pientä kolotusta. Silloin muksu laskeutui jotenkin tosi aikaisin, että viimeiset viikot (vaikka siis syntyi jo 36+5) oli tosi tukalia ja vessassa oli käytävä neljän minuutin välein. Aika tarkkaan tuli silloin reitit suunniteltua :).

Oletteko edellisessä raskaudessa selvittäneet sukupuolen ja aiotteko nyt? Me ei viimeksi vaikka mä olin satavarma lopputuloksesta ja oikeassa olin. Nyt ehkä kiinnostaisi... Tulisiko toinen poika vai peräti tyttö? Pitäiskö jotenkin osata asennoitua eri lailla jos onkin tyttö :D
 
Mulla on toistaiseksi aikaa ja energiaa käydä täällä melko aktiivisesti, saa nähdä miten on sitten jos iskee kova huonovointisuus tai väsy..

Mulla on sellainen muistikuva, että viimeksi pyysivät lapsettomuustutkimuksesta mut varhaisultraan viikolla 6 + jotain. Voi olla että muistan väärinkin.. Mutta lääkäri harmitteli, että olivat varanneet toimistosta jo niin aikaisen ajan, olisi kuulema näkynyt enemmän jos olisi ollut edes pari päivää vanhempi. Sai kuitenkin sydänäänet lopulta kuuluviin, ja näki ettei ollut tuulimuna, se riitti mulle. Tosi tosi pienihän se vielä oli.

Mä olen jo neuvolan varannut kun ensi viikolla olisi ollut esikoisen 1,5 vuotis-neuvola. Siirsin sitä, että päästään samaan aikaan, ei tarvi alvariinsa siellä ravata, kun täytyy kuitenkin ottaa tyttö mukaan, ja se tietää säätämistä kun kaikki kiinnostaa, ja kaikkialle täytyy kiivetä jne..

PK-seudulla on mun mielestä eka ultra vasta se np-ultra joskus rv 11-12..

Me käytiin viimeksi yksityisellä 3D:sä (vai onko 4D..), ja ajateltiin varmaan nytkin mennä. Itse olen niin malttamaton että sukupuoli kiinnostaa! Ja saa jotenkin omalle mielelle pareman rauhan, että kaikki on hyvin, meillä kun kätilö julkisella epäili ensin rakennevikaa.. Ja sillon oli husin alueella vissiin semmonen politiikka etteivät kerro sukupuolta rakenneultrassa (näin ainakin kuulin, ja meidän kätilö ei kommentoinut sukupuoliasiaa vaikka kysyttiin). En tiedä miten on nyt. Mulla oli viimeksi ihan sellanen olo, että on poika, joten kun saatiin kuulla että on tyttö, en tiennyt aluksi mitä ajatella. Nytkin tuli yksi päivä tunne, että on poika, joten onkohan siellä taas tyttö.. :)

Kauheaa miten sitä jo jotenkin haluaa pitää tätä raskautta selvänä hommana ja antaa itsensä ajatella jo sitä vauvaa. Jos kaikki meneekin pieleen, niin on se kova paikka. Viimeksi en antanut itselle lupaa ajatella vielä mitään ennen kun oltiin reilusti yli sen 12 vko. Sillon yritystä oli kyllä takana paljon kauemin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :D
 
viime raskaudessa vaisto sanoi että poikaa odotan,näin olikin,haluttiin tietää sukupuoli silloin ultrassa. Meillä tais varhaisultra olla vkolla 10 silloin,mutta eikö se jo tuolla vkolla 7 viimeistään sydänäänet pysty kuulemaan..? Voi kun pääsis tuolla vkolla jo neuvolan kautta ultraan jo oman mielenrauha vuoksi :)

Onko täällä muitakin kotiäitejä hoitovapaalla lapsen kanssa?

Jemina 4+3
 
Minä olen hoitovapaalla ja aiokomuksena viihtyä vielä pitkäänkin kotona, mikäli tämä raskaus menee hyvin, niin meinaan kyllä olla kotona siihen asti että tämä täyttää sen 3v.

Mä itse tykkään olla lasten kanssa kotona, ne on niin pienen hetken vaan pieniä. Ja mun mielestä pieni lapsi tarvitsee äitiä. En vaan millään raaski laittaa tarhaan.. vasta sit kun on ihan pakko. Nyt siis kotona 4v. ja 1v 5kk tytöt.

Mulla tosin sellainen työ, että voi tehdä keikkaa, joten yövuoroja on tullut tehtyä aika ajoin. Esikoinenkin siis ollut koko elämänsä kotoihoidossa, ja suunnitelmissa nyt sitten olla jatkossakin kotona, seuraavaksi sitten eskaan ja sen jälkeen kouluun. =)

Äityli-88, 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään tästä raskaudesta. Pysytään visusti hiljaa, kunnes on np-ultra! Ellei nyt jostain syystä masu pullahda enne sitä niin esille, ettei onnistu enää peittelemään. Mutta en ennen tuota ultraa haluaisi kertoa kenellekään, sillä km riski on niin suuri vielä.. Mieli tekis kyllä kiljua koko maailmalle ilouutinen! Pitää vielä malttaa.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Täältä vois tulla kanssa kakkosen odottaja mukaa. :)

Oireina on tällä hetkellä satunnainen pahoinvointi/etova olo, huippaaminen, tissien turvotus ja aristus sekä iltaturvotus on ihan hervoton.. Melko samanlainen alkuraskaus kuin esikoisesta (ainakin tähän mennessä). Ei se raskausajan väsymyskään oo tänne löytäny, :D

Esikoinen täyttää 10kk ens kuun alussa. Ja menossa mukana on myös mies.

Mä palasin mammaloman jälkeen töihin, josta jään myös sitte mammalomalle sopivasti työn päätyttyä, tai no itse haluaisin sinne loppuun asti jatkaa ja hoitaa työt loppuun, mutta saa nyt nähdä mitä raskaus tuo tullessaan ja, että miten pitkälle pystyy töitä tekemään.

Raskaudesta ollaan kerrottu mun kahdelle siskolle. Muille kertoillaan vasta marraskuun lopussa tai joulukuun alussa. Eli sitten kun ollaan sinne viikolle 12 asti päästy.

Miehen työpaikalla ois pikkujoulut marraskuun viimosena viikonloppuna ja viime vuonna olin siellä mukana ja raskaana ja jos nyt tänä vuonna menen mukaan, niin taas siellä sitte raskaana. :D Mutta tuskimpa siellä kukaan arvaa raskautta, ellei masu oo sit siihen mennessä ottanu jonkilaista kasvuspurttia, mutta tuskimpa tuo nyt niin paljoa kasvaa, vaikka tosiaan turvotus on melkoinen.

Esikoista odottaessa masu oli jo pienesti esillä siinä 12 viikon alussa ja kyllä siinä sitte kaikki arvas samantien, että raskaana ollaan, jollei pitänyt mitään hupparia tmv. päällä.

Neuvola/Ultra on ens viikon maanantaina. np-ultra tulee olemaan varmaankin loppukuusta tai joulukuun alussa, pitäs soitella ja varailla aikaa. Mutta voi olla, että tossa välissä mennään yksityiselle.

Susanna#1 / 6+5 / 19v / SatKS
 
  • Tykkää
Reactions: jemina81
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli-88;29142286:
Minä olen hoitovapaalla ja aiokomuksena viihtyä vielä pitkäänkin kotona, mikäli tämä raskaus menee hyvin, niin meinaan kyllä olla kotona siihen asti että tämä täyttää sen 3v.

Mä itse tykkään olla lasten kanssa kotona, ne on niin pienen hetken vaan pieniä. Ja mun mielestä pieni lapsi tarvitsee äitiä. En vaan millään raaski laittaa tarhaan.. vasta sit kun on ihan pakko. Nyt siis kotona 4v. ja 1v 5kk tytöt.

Mulla tosin sellainen työ, että voi tehdä keikkaa, joten yövuoroja on tullut tehtyä aika ajoin. Esikoinenkin siis ollut koko elämänsä kotoihoidossa, ja suunnitelmissa nyt sitten olla jatkossakin kotona, seuraavaksi sitten eskaan ja sen jälkeen kouluun. =)

Äityli-88, 4+2
Meillä lapsi meni hoitoon vuoden iässä perhepävähoitoon kun aloitin työt uudelleen,koettiin se kuitenkin niin tressaavaksi,työmatkatkin jo pidensi valmiiksi pitkää työpäivää ja arki-illat meni lapsella itkiessä väsymystä,ainoastaan vkonloppuna vähän hellitti kun sai nukkua kunnolla,on sen verran kova unentarve pojalla ettei ne hoidossa saadut päikkärit riittäneet kun siellä herätettiin tiettynä aikana,se rytmi pidettävä. '

Jokatapauksessa jäin sitten keväällä kotiin pojan kanssa,ajatellut että on se ihanaa kun saa nauttia tän ajan mitä nää on pikkusia,kerkiihän sitä töitäkin vielä tehdä.

Tarkoitus oli ennen plussaa että menisin töihin ensvuoden puolella ja lapsi menis hoitoon kun alkaa olla jo isompi poika,vaan nyt sitten jos kaikki menee hyvin jään hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle.

Minullakin muutama keskeytynyt raskaus takana,luultavasti johtuen niistä kilpirauhasarvojen heittelyistä kunnes sain lääkkeet ja elimistö tasaantu hormoonien myötä. Haluaisimme kertoa kaikille,mutta täytyy se vaan odotella sinne riskiajan ylitse,äitini ainoastaan tietää kun ollaan niin läheisiä,haluais kiljua riemusta ja jakaa tään kaikkien kanssa mutta ei vielä uskalla,liian tuoreessa muistissa nuo keskeytyneet takana,eikä oikein voi edes käsittääkään että on raskaanakaan,vaikka elimistö välillä muistuttelee asiasta. :)

Jemina81 4+3
 
Jemina

Mä oon äitiyslomalla vielä ens kuun loppuun ja sitten hoitovapaalla. Mun työssä työvuoro voi olla melkein mitä tahansa ja miehen työvuorot on pitkiä ja epäsäännöllisiä. Tytön elämässä ei olis mitään rutiinia jos laitettais hoitoon ja näin pienen lapsen paikka on kotona äidin tai isän kanssa :)

Tervetuloa susanna#1, mukavaa kun ketju on näin aktiivinen

eggie/ 6+0 /22v / KAKS
 
Mä olen tosiaan myös hoitovapaalla esikoisen kanssa. En jotenkaan pysty noin pientä hoitoon laittamaan. Nyt ei sitten tarvitsekaan! Haluaisin että lapset on kotona niin kauan, että kuopus on ainakin yli 2 vuotta, ehkä jopa 3 v. Mutta katsotaan kuinka kotihoidon tuki tulee muuttumaan, että tuleeko tiukasti määritellyt kiintiöt isille. Jos ei pysty itse vaikuttamaan milloin kumpikin on kotona, niin meidän perheessä tuottaa miehen työnluonteen vuoksi hankaluuksia..

5+3 (kai?) / 30
 
Viimeksi muokattu:
Voi pee.. toivottavasti ei tule kotihoidontuki muuttumaan.. :/ tuota en itse ajatellutkaan.. itse ainakin haluan olla lasten kanssa kotona, meillä ei ainakaan mies suostu jäämään lasten kanssa kotiin, nou vei. :D

Mitenkäs tuo kotihoidontuki nyt sitten uhkaa muuttua? Ja milloin mahdollisesti sit muuttuis? Ja onko nyt siis kuinka todennäköistä että muuttuu..??
 

Yhteistyössä