Pikkukakkonen kesällä 2014

Hei kaikille! Saanen liittyä joukkoon? Olen kolmekymppinen kuusivuotiaan pojan äiti. Pikkukakkosen yritystä on takana kolmisen vuotta, johon mahtuu keskenmenoja, sikiöpoikkeavuuden vuoksi tehty keskeytys ja kohdun ulkoinen raskaus. Sitten tuli päälle vielä ero. Tapasin pian uuden miehen, joka heti alkuun kertoi ettei voisi saada lapsia. Yritystä hänellä oli aikaisemmassa suhteessa ollut vuosi. Ja kas kummaa. Pian kuukautiset jäivät pois ja vuosia itketty plussa piirtyi tikkuun. Tilanne ei tosin ole se otollisin, sillä olemme vasta tunteneet kavereina yli vuoden, mutta seurustelleet 7 kuukautta :ashamed: Olemme silti molemmat onnellisia. Vanhat painajaiset tässä vähän kummittelevat. Viikkoja vielä niin kovin vähän. Oireet on vahvat. Alamaha on kokoajan kipeä, välillä oikein repii. Rinnat turvonneet ja kipeät. Väsyttää. Juoksemisesta ei enää tahtonut tulla mitään... Onneksi pääsen kudennella viikolla varhaisultraan aikaisempien kokemusten vuoksi. Tarrasukkia ja voimia hitaisiin alkuviikkoihin kaikille =) Tuleeko se faceryhmä?
31v 5+3 Tays
 
Angelah, tervetuloa!

Hurjalta kuulostaa sun kokemukset, jospa nyt olisi onni matkassa. Hyvä että pääset varhaisultraan!

Hei älä murehdi, seitsemän kuukautta on kuitenkin pidempi aika kuin esimerkiksi yksi yö ;)
Todellinen pikkuihme teillä siellä masussa, tsemppiä!
 
Kiitos Eggie=) Tällainen paikka purkaa tuntojaan on ihan loistava. On paljon helpompi taittaa matkaa näin porukassa, kun ihan yksin. Tutuissa ei juuri nyt ole vauvakuumeilijoita, kun olen vähän niinkuin jäänyt junasta tässä vuosien varrella.
 
Tervetuloa Angelah! Omituinen tilanne teillä kerrassaan, mutta onnea hirmuisesti raskaudesta! Asiat tuppaavat aina järjestymään.

Baby-mama, sulle syvimmät osaanottoni. Ehkä mies vaan ei ole ehtinyt prosessoida koko asiaa, niin kovin alussa kun vielä ollaan kaikki. Meillä mies ei ekassa raskaudessa ollut kiinnostunut ennen kuin aika lopussa, toki kuunteli mua muttei selkeästi sisäistänyt mitään. Puhu meille, me kuunnellaan :)

Täällä alkoi tänään sitten laattaaminen. Hyrr, en tykkää. Semmoista viitta vaille laattaamista ollut jo monta päivää mutta nyt se siis alkoi kunnolla. Hetken hyvä tyhjällä vatsalla mutta sitten tulee taas paha olo ja nälkä. Viimeksi oksensin yhteensä ehkä viisi kertaa. Toivotaan, että nyt päästään yhtä helpolla. Ainakin mä toivon, että loppuisi jo kurja olo.
 
Tervetuloa Angelah ja onnea kovsti odotukseen!

lurppanen Kiitos :heart: Tästä ketjusta on tullut itselleni pieni henkireikä! Edellisellä kerralla kun olin raskaana, se oli vahinko enkä innostunut vauvasta todella kun vasta "keskellä" raskautta. Mies oli kuitenkin mukana all the way silloin. Ja nyt, kun oikeasti olen toivonut tätä raskautta, miestä ei nappaa yhtään. Alkuraskaus on muutenkin epävakaata aikaa, kun oireet mietityttää koko ajan. Lisäksi mielialat vaihtelee koko ajan. Musta on tullu herkkis! Lastenohjelmatkin jo itkettää :D!! Olis ihanaa et rinnalla olisi mies, joka on täysillä mukana ja joka olis kiinnostunut mun voinnista. Hänen lastaanhan mä kannan mahassani! Muutenkin hän on tosi etääntynyt. Raskausuutisen jälkeen ei olla oltu kertaakaan "sillai", ei vissiin sekään kiinnosta häntä..
 
Kukkuu mammat!

Mita kuuluu, taalla on ollut vahan radio silence. Itsellani tosiaan eka neuvola lahestyy, se on torstaina. Mulla olis tyhma kysymys.. onko painoa ns. pakko punnita :confused:
Itsellani paino nousi edellisesta lapsesta paljon, ja ylipainoa siis loytyy. Olenkin vahan herkkis omasta painostani, enka halua nahda kuinka kilot nousevat ja nousevat ja nousevat..:D

Millaisia oireita muilla on muuten ollut. Itse elelen jotain 7+4 tms, ja edelleen allottaa koko ajan. Vielakaan ei ole tosin tarvinnut oksentaa, huh! Sitten huvittavaa, etta toisaalta mulla on koko ajan nalka, mutta toisaalta kaikki ruoka kuvottaa! Aika ristiriitaista!

Jos jotain positiivista, niin se unetus/vasymys on jo hieman hellittamassa, eli ei onneksi nukuta ihan koko ajan enaa. Otetaan silti iisisti! :saint:
 
Terve pitkästä aikaa!

Viimeviikolla käyty ensimmäistä kertaa neuvolassa, ja tänään käyty neuvolan kautta varhaisessa ultrassa, ennen esikoista sattuneen myöhäisen keskenmenon takia. Noh ultrassa kaikki hyvin, ainoa vaan että sydämiä oli kaksi, molemmat sykkivät. Meille tulee kaksoset! Mitä ihmettä, olen nauranut hämmentyneenä koko päivän! Jännitystä ainakin sinne kuukauden päähän niskapoimu-ultraan. Tällä hetkellä kaikki niin hyvin kuin voi tässä vaiheessa, vastasivat viikkoja täydellisesti.

Jännitystä, pelkoa ja jännitystä lisää siis luvassa

Masia, 8+3
 
Uskomatonta Masia! Suurimmat onnittelut!!! Mikäs sen upeampaa :) Itse olen salaa joskus haaveillut tuplista, mutta näillä näkymin yhdellä mennään :D.

Mitkä oli ekat fiilarit, kun lääkäri kertoi masussa olevan 2 asukkia? Onko teillä suvussa kaksosia?
Raskautta ilmeisesti seurataan ainakin nyt tiiviimmin? Onnea vielä hurjasti!
 
Täällä käytiin tänään yksityisellä varhaisultrassa, ja kaikki oli hyvin :heart:

Pikkusella on pituutta 8mm ja vastas viikkoja 6+6 tai 7+0 eli näilllä näkymin la olis 1.7.2014. Mutta ota näistä nyt selvää kun neuvolassa on taas sit ihan eri la.. tai omat laskutavat. Mutta päivä tai pari sinne tai tänne.. sama se. :)

Vielä silti jänskättää meneekö kaikki loppuun asti hyvin, toivotaan parasta!

Sain panacod reseptin karmeisiin päänsärkyihin, jota juuri nytkin poden.. inhottavaa.. :/ Ja ällöä oloa on ollutkin ihan riittämiin koko viikonlopun ja tänäänkin.. yöh.

Äityli & papu 7+0 (?)
 
Oho, Masialle paljon onnea ja tsemppiä!

Itsellä on suvussa parit kaksoset ja täytyy myöntää, että itse olen kyllä pelännyt kaksosia. Siis olisin varmaan ihan kauhuissani jos olisi kaksoset tulossa. Voin kuvitella, että tuntemukset on aika ristiriitaisiakin... Vaikka tietysti ihana uutinen toki ja ihan eri tavalla taas mietittävää ja jännitettävää :)

Itsellä täällä tasaista oloa ultraa odotellessa. Iltaisin väsyttää ja nälkäisenä on paha olo - ja nälkä tulee usein. Mutta ei kummempia. Ruoan päälle esikoinen katselee pikkukakkosta ja minä torkun puoliunessa sohvalla :D

Sais kyllä tulla vähän talvisemmat kelit, täällä sataa taas kaatamalla ja nämä kelit kyllä vähän masentaa.
 
Joo, uutista sulateltu useampia tunteja, ja lähiperhettäkin infottu vaikka siunnitelma olikin odottaa niskapoimu-ultraan asti. Tässä nyt sitten yritetään uskaltaa touvoa, yksikköraskauttakin mie jo stressasin ja pelkäsin keskenmenoa, saati tätä tilannetta! Molemmat kasvukkaat siis vastasivat viikkoja ja sydämet sykkivät, joten uskaltaisikohan sitä hengähtää hetkeksi? Eikö keskenmenon todennäköisyys laske kuitenkin edes hiukan kun sydämen on nähty sykkivän? Joohan?

Oireena väsymys on palannut, ja vieläpä voimakas sellainen, pahaa oloa on pitkin päivää, ja oksentamaan olen joutunut jonkun kerran. Ei kuitenkaan mitään erityisen pahoja oireita, tilanteeseen nähden kai :)

Ei tässä osaa vielä mitään oikein käsitellä, ultraaja kysyi neuvolassa "näetkös sinä saman kuin minä?" Tuplana kaikki, minun mahassa. On tässä naurettu, stressi tulee sitten myöhemmin :D

Jos ja kun ja toivotravasti kaikki menee hyvin, voi mahaa odotella tulevaksi jo jouluksi :) esikoisesta maha pullahti rv 17-18 ja sitten sf-mitat menivätkin ylärajoilla. Muutoksia ja kasvua odotellessa

Nyt takaisin googlettamaan kaksos-faktoja

Masia
 
Nyt alkoi se kuuluisa oksenteluvaihe :( Hyi helkkari, en muistanutkaan miten hirveetä rääkkiä tää on! Edes vesi ei pysy sisällä. Tärisyttää ja särkee joka paikkaan... olispa jo viikko 12!

Olenkin viime päivinä ihmetelly oireiden vähyyttä, yhtäkkiä oli loppunut närästys, väsymys, "menkkajuilinnat" sekä rintojen kivistys... Mutta eilen & viime yönä tää raskaus muistutti olemassaolollaan erittäin vakuuttavasti.

Huomenna eka neuvola..

7+6
 
Ohoh masialle onnea tuplista! Minulla on myös suvussa kaksosia ja täällä jännätäänkin urakalla viikon päästä olevaa nt-ultraa, että montako sydäntä siellä on!

Täällä etova olo alkaa väistyä väsymyksen tieltä ja flunssa tekee kovasti tuloaan. Eilen illalla oli inhottava voimaton olo. :( ja viikot vaan huristaa eteenpäin..

tsude 11+0 !
 
Onnea masia!! :flower:

Aika hurjaa! Oon joskus (vitsinä kylläkin) miettiny, että kaksoset olis kiva, eipähän tarttis keskustella miehen kanssa kolmannen tekemisestä.. ;) Mutta jos totta puhutaan, niin onhan se ajatuksena (ainakin näin pahoin voinnin aikaan esikoista hoitaessa) aika raskas. Mutta ottaahan sen varmasti ilolla vastaan kun se on se todellisuus. Eihän sitä muutakaan voi!

Täällä on ollut hiljaista, kun niin kiirettä on pitänyt, ja paha olo on läsnä joka päivä ja aika pitkään.. Pakko levätä, syödä, levätä.. Jos ei ehdi levätä, niin ilta on yhtä tuskaa. Esikoinen taas on sitä mieltä, että äiti ei saa maata sohvalla, vaikka tv:stä tulis pikku kakkonen.

Me ollaan eltsu kanssa nyt käytetty sitä pöydästä pois laittamista jos menee kovin temppuamiseksi. Oli jo aiemin käytössä, mutta jostain syystä jäi pois ja oli ihan unohtunut. Ruokailu on vähän rauhoittunut, tyttö toteaa itsekin että "poi" jos homma meinaa mennä överiksi. Muistutuksesta sitten usein rauhoittuu.
Niin ja omalla lusikalla meillä on pääsääntöisesti syöty jo pitkään. Itse pitää kaikki saada tehdä. Iltapuuro syötetään loppuun, kun ei meinaa pylly pysyä penkissä. Ennen lusikkaa söi itse sormin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Voi apua.. mulla on ollu viime päivät ihan karmee olo. Siis jatkuvaa etovaa/ällöä oloa. Siis tää on ihan kamalaa! Oksentaa ei sentäs ole tarvinnut ja toivottavasti ei tarvikaan, mä kun inhoon oksentamista yli kaiken. Mutta tää olo.. on vaan niin kamala. Voi kunpa viikot menis nopeesti.. mä en jaksais enää tätä oloa. Tällä viikolla ei oo työvuoroja ollu, mutta ens viikolla onkin taas ainakin yksi yö (teen keikkaa, öitä), että saas nähdä miten siitä selviin. Rahaakin kun tarvis edes vähän tienata..


Mitenkäs muilla menee?

Äityli & papu 7+2
 
Äityli-88 tiedän tunteen! Mulla ällötys jatkuu ja olen joutunut oksentamaankin. Voi olla että sullakin vielä pahenee se, mutta viimeistään kuulemma 10. viikon jälkeen tms pitäis alkaa hellittää.. Itselläni on auttanut TODELLA paljon pitkät kävelylenkit ulkona raittiissa ilmassa, ja rasvaisten/mausteisten ruokien jättäminen pois. Nyt ruokavalio on aika puuro- ja hedelmäpainotteista... Harmi, koska olen oikeasti aika herkkusuu :)!

Miten muilla muuten nuo alavatsatuntemukset? Onko teillä kipuja/juilintaa/tuntemuksia siellä suunnalla? Itse en tunne juuri mitään, jota pidän vähän outona. Ekassa raskaudessa tunsin koko ajan kuinka kohtu kasvaa ja kannattimet löystyy jne.. Nyt on koko ajan huoli että kasvaako kohtu, kun en tunne tosiaan itään?
Onneksi on muut oireet, rinnat on edelleen kipuilleet ja tää ällötys... goddamn! |O

Kävin ekassa neuvolassa miehen kanssa, siellä tuli taas lippuja ja lappuja, päivämääriä ja se ah-niin-ihana odotuskirja (onko se Vaun vai minkä) Äidille ja Isälle :). Aika tarkkaan meitä raskaanaolevia onneks seurataan.. toisaalta siinä on se, että sitä itsekin alkaa neuroottisesti kuvittelemaan kaikenlaista ja kuulostelee jokaista kehon tuntemusta ihan liikaa!


8+0
 
Terve, pahaa oloa täälläkin päivittäin, viime päivinä on ollut kokoaikaista. Oksentaa on täytynyt muutaman kerran, mutta se on onneksi helpottanut.

Mahassa on tuntunut niitä viiltokipuja nyt enenevissä määrin, muistelen niiden olevan kohdun kasvukipuja? Mahallaan ei ole enää mahtavaa makoilla, ehkä kohtu alkaa nousta tietään ylöspäin pikkuhiljaa?

Muista oireista voisi mainita joo kosketusarat tissit, mutta eiväthän nuo tosin tällähetkellä kipeiltä tunnu, vaihtelee siis. Pelkoja ei nyt ole ollut, aika rentoa päinvastoin, olen yrittänyt muistaa, että näkyneet sydämensykkeet ja viikkojavastaavuus on paras tilanne joka tällä hetkellä voi olla, tietenkin jotain voi tapahtua, mutta kasvukivut lienee merkki kehityksestä :)

Eilen tuli kutsu niskapoimu-ultraan lääkärille kätilön sijasta, mutta huh kun sinne on vielä matkaa, aika on vasta 10.12. Eilen kotiutin meiltä lainassa olleen dopplerin, taidan ensi viikolla yrittää seuraavan kerran, eilen sain EHKÄ jotain kuulumaan hetkeksi, mutta en kyllä tiedä :D

Mikä teillä muilla on työtilanne? Tai siis oletteko kotona vai töissä, onko stressiä sen suhteen? Minä olen nyt ansiosidonnaisella harjoittelussa viime vuotisessa työpaikassani, ja harjoittelu loppuu vuoden loppuun. Töitä olisi ollut tarjolla muualta keväälle, mutta en kyllä tiedä, voisi olla vähän raskasta.

Joo, nyt esikoisen avuksi,

Masia, 9+0
 
Noh, toivottavasti ei tämä olo enää tästä pahenis.. apua! Ei kauheen kauaa jaksais tällästä 24/7 ällöoloa.. :/ Voi kunpa helpottais rv 10 paikkeilla! Ottaa tää vaan niin voimille.

Voiskohan tästä jotain päätellä.. mulla siis kaksi tyttöä ennestään ja en muista että olisin näin kärsinyt heidän odotusaikoinaan, joten tulisiko tällä kertaa poika? Saataisiin vähän sinistäkin väriä perheeseen! ;) Saas nähdä. :D

Äityli & papu 7+3
 
Työtilanteesta: itse siis olen valmistunut vasta kesäkuussa 2012, jolloin juuri kuopuksemme syntyi. Olenkin tehnyt keikkaa siitä asti kun kuopus oli 4kk, teen lähinnä yövuoroja, niistä kun tienaa kivasti jo ihan muutamastakin vuorosta. Sairaanhoitajana siis olen lastenosastoilla. Toivottavasti keikkaa riittää jatkossakin, sillä olen ajatellut viihtyväni lasten kanssa kotona niin pitkään kuin vain mahdollista. Ja toivottavasti se hiton hoitovapaauudistushömppä ei tuu voimaan!
 
Mulla oli tuota etovaa oloa kanssa noilla viikoilla, mutta aika hyvin lopetti olemassa olonsa rv10 jälkeen eikä nyt enää iske kuin satunnaisesti. Mulla siihen etovaan oloon auttoi salmiakki, kannattaa kokeilla. ;)

Mitään kohdun kipuja ei nyt ole ollut laisinkaan, esikoisesta niitä kyllä oli, etenkin jos nousi ylös liian vauhdikkaasti niin vihlaisi. Nyt kuitenkin jo kohta muutaman viikon ajan aamulla kun rakossa on virtsaa, niin selällään ollessaan kun kokeilee niin voi tuntea kohdun kasvaneen jo tosi hyvin! Tänään tuntui kohdun korkein kohta tossa ihan himpun navan alapuolella.

Mä olen ollut nyt keväästä asti työttömänä kotona ja tällä mennäänkin varmaan sinne ens kesään asti ellei tässä nyt jotain erikoisen mahtavaa tapahdu. Tuskin kukaan palkkaa raskaana olevaa :D

tsude 11+2 Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mut irtisanottiin myös juuri yt-neuvotteluissa, ja tuskin alan etsiä duunia, koska kuka palkkaisi raskaana olevaa? Lisäksi tulemme kuitenkin toimeen kassan + miehen rahoilla.

Mulla oli ekassa raskaudessa tosiaan noita kohdun kasvukipuja, mutta nyt ei mitään.. siksi tää on niin outoa! Tosin sanotaan, että raskaudet ovat kaikki erilaisia.. mut silti!

Sen tosin huomasin, että on inhottavaa nukkua kyljellään reidet yhdessä, sillä ne painaa tota haaroväliä todella epämukavasti. Mahallaan voin nukkua kyllä, mutta en pitkiä aikoja. Eiköhän tää tästä.. :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

8+0
 
Tulin kurkkimaan teidän pinoon ja toivomaan että pääsisin tänne liittymään pian. Tosin laskettu aika taitaisi mennä johonkin elokuun alkuun, oliko teillä tosi tarkkaa siitä että olisi juuri kesä-heinäkuussa? Täällä menossa pitkät piinapäivät, oireitakin (ainakin kuviteltuja ;) on vaikka muille jakaa. Nyt dpo 7-8 en ole aivan varma oviksen oikeasta ajankohdasta.

Lueskelin noita pahoinvointi juttuja ja mulla oli esikoisesta tosi vaikea pahoinvointi jonnekkin puoleen väliin ja olin aivan varma etten tee lisää lapsia ihan vain sen takia. No, nyt jopa TOIVON sitä kuvotuksen ja kestokrapulan tunnetta, kunhan vain saisi sen pienen nyytin.

Kaikille pahoinvoinnin kynsissä velloville kuitenkin tsemppiä, se on kamalaa. Yleensä raikas ilma, hedelmät ja jäävesi auttoi minua ainakin vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä