Pikkukakkonen kesällä 2014

Hauska kuulla susta Susanna :)

Mulla oli itsellä ihan tyttöolo, kun vatsa on ihan erimallinen kuin aiemmassa raskaudessa, samoin muutenkin olo ollut tosi erilainen kuin viimeksi. No poika sieltä on nyt kuitenkin tulossa, huolimatta noista eroista.

Susanna ostitteko Bugaboo Donkey Duot Suomesta vai tilasitteko jostain ulkomailta, entä oliko pitkä toimitusaika? Me ollaan kaavailtu juurikin noita rattaita ja kiva oli lukea, että olette tykänneet. Ajateltiin itseasiassa käydä ensi viikonloppuna testaamassa niitä. Ja jos haluut kertoa, että mistä tilasitte niin sekin ois kiva tietää :)

MammaLa & Poika 17+1
 
MammaLa Suomesta ostettiin. Ties kuinka kauan ois menny jos ois tilannu ulkomailta.
Ei niissä kauaata menny, yllätyin siitä, että tuli noin nopeesti. Tilattiin Bugaboot viime kuun 14.pvä ja saapui postiin 22.pvä. Eli omasta mielestä toimituisaika ei ollu pitkä, päinvastoin. :)
Juu, noi on kyllä omasta mielestä ihan täydelliset tuplarattaat. Toimii hyvin tuolla ulkona (testattiin esikoisen kanssa niitä), kulkee lumessa, tavarakori on käytännöllinen, varsinkin nyt kun yhden lapsen kanssa testasi, sekä yhden lapsen kanssa eli monona nuo on jopa kapeemmat mitä meijän Emmaljungan yhdistelmät. Ihan täydelliset. En nyt tosin liikaa viitsi kehua, mutta oon siis todella tyytyväinen Bugaboihin.
Vaunu-aitasta tilattiin. Hintaahan noille tulee aika reippaastikin, mutta on noiden käyttöikäkin sit melko pitkä, että eiköhän nuo "tienaa" itsensä takaisin.

Tosin onnea on iso hissi, nyt kun vielä kerrostalossa asutaan. Asutaan kumminkin kuudennessa (6krs) kerroksessa, niin käy hissin kanssa helposti. Jos tuota hissiä ei olis, ni sit ois kyl ongelma. Mut tosin, ei me nyt tässä kerrostalossa toivon mukaan asuta kevään jälkeen enää. Omakotitalo kun ois hakusessa. Niitä ollaan jo vähän tutkittukin. :)

Huomenna ois ru!
Taitaa beibellä olla kunnon treenit masussa.

Susanna#1 & Pupunen 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Susanna#1 mullakin on fiilis, että tää raskaus on mennyt TODELLA nopeasti! Herranjestas, tässä ollaan jo puolivälissä ja mä olen ostanut tulokkaalle peräti yhden parin villasukkia!
En kyllä ole enempää uskaltanut ostaakaan.. pelottaa edelleen onko vauva terve.. ja odotan rakenneultraa, joka on tällä viikolla. Kerron teillekin mitä siellä sanottiin! Haluan tietää heti, jos kaikki ei ole kunnossa :S.

Sitten kun rakenneultra on ohi, ja (toivon mukaan) kaikki on OK, mä niiiin rentoudun ja alan nauttia odotuksesta kuten äidin kuuluukin. Ja saatanpa alkaa ostella tulokkaallekin pari bodyä :)

Asiasta toiseen, siellä mainittiin herkkulakko. Olen hengessä mukana, sillä itsekin vahdin suorastaan sotilaallisella kurilla syömisiäni. Mulla paino ei saisi nousta yhtään, joten tämä taistelu grammoja vastaan on otettava tosissaan :). Mulla ei nyt olekaan vielä paino noussut, mutta ei kai se tässä vaiheessa yleensä muutenkaan nouse..? Mulla paino pysyy kurissa näillä eväillä:
- syön lautasmallin mukaan
- annokset ovat hivenen pienempiä
- syön 5 x päivässä tasan 3 tunnin välein, eli en edes kärsi nälästä! Toivon että tämä ehkäisisi myös raskausajan diabetesta (vaikka arvoni ovat kyllä aivan ok).
- ei karkkeja, herkkuja, limsoja tms... Vain terveellisiä ruokia, kuten kasviksia/hedelmiä/salaattia.. täysjyväleipää.. maustamatonta jogurttia/rahkaa.. vähärasvaisia lihoja ja leikkeleitä ym.

Katsotaan miten näillä eväillä pärjää :)


rv19+3
 
Susanna#1 Mä oon sun kanssa samaa mieltä siitä, että tää toinen raskaus on mennyt ihan hirveän nopeesti! Viikot oikein vierähtää eteenpäin. Toivottavasti rakenneultrassa kaikki ok! :)

baby-mama Ihanaa että teilläkin on tällä viikolla se rakenneultra, toivottavasti masuun kuuluu pelkästään hyvää, ja pääset nauttimaan raskausajastakin! Pidän peukkuja täällä :)

Meillä on myös tällä viikolla tosiaan se rakenneultra, ei jaksaisi odottaa.. Loppujen lopuks kyllä mennyt tosi nopeesti aika siitä viime ultrasta, joka oli joulukuun alussa. :) Rupee pikkuhiljaa oikein jännittään, että mitä siellä ultrassa tällä kertaa sanotaan. Ja se sukupuoli, toivottavasti selviää! Mun tyttöolo on vaihtunut aika vahvaksi poikafiilikseksi, että saa nyt sitten nähdä mikä meille vielä tulee :)
 
Susanna, tuuhan kertomaan mitä ultrassa näkyi.

Baby-mama, toivottavasti pääset pian ottamaan rennosti! Ja tervetuloa mukaan herkuttomaan, vaikka sulla taitaa olla aikasta paljon paremman lähtökohdat herkuttomuuden suhteen kuin mulla.

Täällä kolmas päivä ilman herkkuja on startannut, ja huomaan (tosin olen kyl tiennyt tämän jo ennenkin) kun ateriarytmin pitää säännöllisenä niin ei makeaakaan tee niin kauheesti mieli. Nyt kun olen yksin kotona, niin olen vähän laiska noiden lounaiden kanssa ja ei huvita syödä mitään, teenkin lounaaksi salaattipirtelö (varmaan oikea termi ois vihersmoothie tms.) sen saa syötyä/juotua nopeasti :) sit jos on kova nälkä niin leipä tai keitettyä kananmunaa seuraksi. Sen taannoisen ravintolaillallisen jälkeen oli ilmeisesti 'hieman' turvotusta, sillä painoa oli aamulla 2kg enemmän kuin edellisenä aamuna...

Nyt töihin, että ehtii vielä jotain saada aikaiseksi ennenkuin tarttee lähteä hakemaan ukkelia hoidosta!

MammaLa 17+2
 
Tsemppiä herkuttomaan kaikille!!

Ja kiitos myötäelämisestä :heart: tämä ketju on mulle jonkinnäköinen henkireikä :)!

iopå Onnea myös ru:hun, tulehan sinäkin sitten "raportoimaan" tuloksista :D.. Tuosta sukupuoliasiasta, niin mä uskon erittäin vahvasti odottavani tyttöä... Tiedä sitten miksi! :D
 
  • Tykkää
Reactions: iopå
baby-mama Kiitoksia! Tuun tottakai sitten kertomaan miten meillä se meni :) Mua oikein harmittaa, kun esikoista odottaessa olin ihan 100% varma, että meillä tulee poika, ja nyt tässä ei oo ollut missään vaiheessa niin varmaa oloa suuntaan tai toiseen. Kamalaa tällänen jännityksessä pitäminen!

Voi ei, meille kotiutu tänään muutama pienenpieni vaate. Noi ihan pienet vaatteet on niiiiiin söpöjä. Oikein mun heikkous :D Meillä on esikoiselta sen kaikki pieneksi jääneet vaatteet tallessa, kun ne on niin ihania! Mies väittääkin, että tulokkaalle voidaan vaan kaivaa ne esikoisen pienet vaatteet.. Höpöhöpö :D

Ainiin, kuinka moni on kokeillut esikoisen kanssa noita kantoreppuja tai -liinoja? Me ollaan mietitty, että hankittaisiin tuplien ohelle joku toinenkin ratkaisu.. Ja ehkä järkevin olis sitten säästää esikoisen yhdistelmät ja hankkia tollanen kantoratkasu. Onko kellään suositella mitään, josta olis ihan omakohtaista kokemusta? :)
 
iopå Hyvä kun edes huomaa milloin viikot vaihtuu, kun menee niin käsittämätöntä vauhtia viikot. Ei tahdo kohta oikeen perässä ees pysyä. :D

Saavuttiin juur kotio! Eli rakenneultrassa käyty ja tiedetään kumpikos asustelee omassa yksiössään.
Siellä se pieni pyöriskeli, mutta ei suinkaan piirissä. :D
Ja lato oikeen kunnon potkun suoraan sen laitteen (hyvä kun muistan taas sen nimen) viereen. Ja tosiaan suostui näyttämään, että kumpiko on.
Painoa ja pituutta ja mun pyynnöstä katottiin tää omakin paino. Meijän vaaka näyttää väärin, luulin nimittäin meijän vaa'an perusteella, että painoa ois tullu se 4kg, mutta heijän vaa'an mukaan ois se 3,5kg nyt tullut. No pysytellään silti tossa 3,5-4kg, välimaastossa. :)

Naisvalta tässä perheessä kasvaa! Tyttölupaus saatiin.

Ja olihan se pakko käydä ostamassa muutama pienenpieni vaatekin. Esikoisen nuo pieneks menneet vaatteet kun oon suurimmaksi osaksi myynyt tai lahjoittanu etiäpäin. Tosin on niitä vielä jäljellä meilläkin.

Oli pakko kaivaa mammahousutkin esille ja jalkaan. :)
Legginsit on pesussa tai pyykissä (korissa) + taikka sit just menossa pyörimään kuivuriin. Onneks nuo mammahousut ajaa kuitenkin asiansa ja on todella mukavat jalassa. :D

Susanna#1 & Pupunen 21+0!
 
Viimeksi muokattu:
Susanna#1 Onneks kuitenkin täällä netissä on kaikenmaailman raskauslaskureita, joihin turvautua, kun viikoista on ihan pihalla! :D

Ihana kuulla, että ultrassa kaikki oli ilmeisen hyvin :) Ja vielä tyttölupaus, paljon onnea!

Oon ihan lumoutunut noista pienistä vaatteista. Tekis mieli kaivaa esikoisen pienet vaatteet ja hypistellä niitä, mutta ehkä sitten keskiviikon jälkeen :) Tähän asti esikoisen vaatteet on ollut vielä niin ihanan pieniä, käyttää tällä hetkellä kokoa 74cm, mutta noihin 50-56-senttisiin verrattuna noi on hirmu isoja. Ja oon ihan varma, että esikoisella ollut noin pieniä vaatteita muutenkaan.. :D
 
Huomenta!

Onnittelut Susanna tyttölupauksesta :heart:

Pakko kysellä, että onko teillä ollut nenäverenvuotoa raskausaikana? Mulla oli eilen illalla ja heti tänään aamusta, mitään ihmeellistä en oo tehnyt ja nenä ei vaikuta kauheen kuivaltakaan. Ehkäpä on ihan normia, mut mulla ei koskaan (vuotanut joskus yli 10 vuotta sitten viimeksi ja yhden kerran) vuoda verta nenästä ja siksi tuntuu tosi oudolle. Entäs supistukset, joko teillä on ollut niitä? Mulla oli ekat joskus viikko sitten, ei onneksi kivuliaita ja eilen supisti toisen kerran. En muista koska ne alkoi esikoisen kohdalla, ja pitääkö näihin nyt reagoida mitenkään eli tartteeko olla yhteydessä neuvolaan tms?

MammaLa & Poika 17+3
 
mammala minulla supistuksia on ollut jo useamman viikon ja tasta kun neuvolasta sanoin niin kaski vieda pissatestin labraan, kun oireeton virtsatietulehdus voi aiheuttaa supistuksia. jos ei siita ole niin kehotti ottamaan rauhallisemmin etten joudu vuodepotilaaksi supistusten takia. minulla on kylla muutenkin taipumusta saada noita ihania tulehduksia :)
minulla supistuksen on paasaantoisesti aamuisin, mutta jos jotain raskasta tekee niin myos silloin supistaa. eivat kylla ole kivuliaita, mutta tunnen sen kiristyksen ja sen voi jopa nahda.

tosiaan kylla on ihan sekaisin viikoista. neuvolassa selvisi, etta olen viikkoa edempana kuin luulin :p ei siina, positiivinen yllatys, mutta kylla kauhean nopeasti aika menee :)

onnea tyttolupauksesta.

tajusin, etta en ole itsekkaan ostanut tulokkaalle viela mitaan, mutta esikoisen kaikki vaatteetkin ovat tallella niin ei oikeastaan edes paljoa tarvitse. paitsi jos tuleekin tytt niin sitten taytyy ostella :D ja tietysti tuplarattaat. minakin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kantoliinasta, olen sellaista harkinnut.

18+3
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
MammaLa Nenäverenvuotoa ei ole ollut, ei nyt raskaana eikä kyllä ikinä muutenkaan. Muutamia kivuttomia supistuksia on ollut, ensimmäisen kerran oli jo muutamia viikkoja sitten. En kyllä osaa yhtään sanoa, että pitäiskö noista olla yhteydessä neuvolaan. Ite soittelisin neuvolaan varmaan siinä tapauksessa, jos niitä alkaa nyt tuntua ihan päivittäin. Ja toki siinäkin tapauksessa, jos ne mietityttää kovasti. :)

harjoituskappale Onko sulla/teillä jo tuplien suhteen jotain kriteerejä tai tiettyä merkkiä/mallia mietittynä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Harjoituskappale, niinpä tosiaan, mulla otettiin viime viikolla näytteet et oisko hiivaa tms. mut näyte oli huono tms. ja joudun mennä antamaan uuden, joten voiskohan sieltä selvitä syy suppareille. Iopå onneksi näitä ei nyt ihan joka päivä ole, joten taidan odotella noita tuloksia, mut samaa mieltä sun kans, et otan neuvolaan yhteyttä, jos nyt alkaa jatkuvaan tulla.

Ootteko hyödyntäneet alennusmyyntejä ensi talven vaatteille esikoiselle tai tulevalle vauvalle? Meillä esikoinen kasvaa niin tasaisesti käyrillä, että tilattiin tämänkin talven haalari jo viime kevään alennusmyynneistä ja koko on just oikea. Oon itse ajatellut, et jos noi vaatteet ei sovi niin jospa ne saa sit myytyä käyttämättöminä suurinpiirtein tuolla alehinnalla eteenpäin.
 
Susanna onnittelut tyttölupauksesta :)

Minulla on muuten ollut noita nenäverenvuotoja, aika useinkin. Oli myös esikoisesta, tosin itsellä taipumusta muutenkin tuohon talvella kuivan sisäilman aikaan. Samoin harjoitussuppareita on ollut tässä raskaudessa, kivuttomia mutta sellaisia puristavia, en muista että esikoisesta olisi ollut varmaan yhtään...

Olen hyödyntänyt alennusmyyntejä. Esikoiselle ostin yhden housut-takki-toppapuku yhdistelmän. Haalari pitää hommata sitten loppuvuodesta, kun se on hankalampi saada sopiva... Samoin vauvalle ostin jo söpön poikavärisen toppahaalari ja tossut, kun puoleen hintaan löytyi :D Varmaan olis saanut kyllä käytettynäkin kivoja, mutta tuli nyt sorruttua :p Ja muutamia pieniä bodyja ostin myös ja sovin yhden kaverin kanssa, että käyn häneltä penkomassa myös vaatetta pojulle.

Kantamisesta esikoisella oli käytössä trikooliina, jonkun verran tuli käytettyä, se on pikkuvauvalla ihan kätevä. Jos hän tykkää olla kyydissä, niin ajattelin että voisin hommata manducan/tulan tai vastaavan kantorepun. Tosin meiltä löytyy jo myös kantorinkka, koiraa on lenkitelty sen kanssa välillä ja kesällä tehty jotain retkiä maastossa missä ei rattailla pääse. Esikoinen tykkäsi siitä kovasti, mutta on aika isokokoinen ollut aina joten en itse juurikaan jaksa kantaa. Rinkka sopii noin 6-7kk eteenpäin, siinä vauvan pitäis osata jo istua, mutta sopii isommallekin taaperolle jos vaan itse jaksaa kantaa :)

Meillä on nyt ollut vieraana oksutauti, minulla itsellä, nyt näyttäis siltä että tytöllä alkoi ripuli, ou jee. Toivottavasti ei menisi pahaksi, tätä inhotusta on nyt ainakin täällä todella paljon liikkeellä...
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Kiitoksia kaikille teille ihanille onnitteluista! <3

Eipä tänne nyt mitään kummempaa.
Tytsy potkii niin, ett kohta tulee varmaan läpi masun. :D Tai ainakin siltä tuntuu.

Itelle toi uni ei tuu vielä.

Mä todella toivon, että oksutaudit pysyis kaukana meiltä. Mä en yhtään tykkää oksentamisesta, joten mielelläni pitäisin oksutaudin loitolla.

iopå Nojoo, onneks on noita laskureita.
Ainoo mitä ite muistan, on se, että maanantaisin poksuu mutta viikot tarvitteeki sitte joko mieheltä kysyä, jos se ois kartalla tai sitte tarkistaa jostain. Viikot kun menee sormia napsauttamalla ohi, ni ne menee sekasin. :D Pitäs yrittää varmaan pysytellä kartalla vähän paremmin. :D

Susanna#1 & Pupunen 21+1 <3
 
iopÅ no ainakin sen verran, etta renkaat taytyy olla isot ja lapset vierekkain ja omilla aurinkosuojilla. sen pidemmalle en ole miettinyt ja tottakai edulliset taytyy olla, kun meilla ei varmaan pitkaan tuplat ole kaytossa, kun esikoinenkin on jo 2v vauvan synnyttya. :)

osaako joku sanoa mita mun taytyy tehda/ onko mitaan tehtavissa etta teksti olisi oikein eika nain miten tama nyt on :D vai johtuuko vain mun puhelimesta (htc) etta teksti on tallaista, kun kuitenkin monet muutkin kirjottelevat kaksplussalle puhelimellaan ja teksti on aivan normaalia. itse en saa edes isoa alkukirjainta ja ÄÄ ja ÖÖ on isolla jos ne edes tulee..
 
Mariska* Oliko tota liinaa hankala oppia käyttämään? :) Ja voih, pikasta paranemista teille sinne! Oksennustauti on kyllä sellainen, mitä ei ihan ehdoin tahdoin halua..

Susanna#1 Heh, itekin muistan että keskiviikkona poksutaan, tosin mää oon aina ihan hukassa siitä, mikä viikonpäivä on :D Otetaan tavotteeks tsempata näissä, heh.

Rakenneultra takana ja kaikki miten pitääkin :) Tyttölupauskin saatiin, hih.
 
Iopå onnittelut tyttölupauksesta! :heart:

Täällä väsymys painaa päälle, kundi on heräillyt nyt useampana yönä klo 01, 03-04 ja 06, nukkumaan menee 20:30-21 ja lopullinen herätys on 07-07:30. Lisäksi meillä ei mene mitkään kiellot perille, ja muutenkin on jotenkin tosi hankalaa. Tästä kieltojen perille menemisestä esimerkki: Eilen olivat uimassa (isä ja poika) uimahallissa, mies oli pessyt pojan, ja laittanut istumaan että pesee itsensä. Sillä silmänräpäyksellä, kun oli saanut saippuoitua, niin kundi oli lähtenyt kiitää alasti allasosastolle. Ennen kuin mies oli saanut itselleen pyyhkeen ympärilleen, oli kundi jo poissa näköpiiristä ja mies joutui kyselemään, että onko joku nähnyt alastonta pikkupoikaa. Löytyi sitten uimahallin perimmäisestä nurkasta. Mitkään seis tai pysähdy tai tule tänne kehotukset/huudot tms. ei tehoa. Ja tämä uimahalliesimerkki on kyllä yksi vaarallisimmista tapauksista.

Jäähyt ollaan otettu käyttöön, ja jäähyltä saa poistua vasta kun tulee pyytämään anteeksi esim. jos on lyönyt. Muuten siellä istutaan pari minuuttia. Toi jäähykin tuntuu olevan leikkiä, ja oikeesti toi kundi istuu siellä 'haista p***a'-ilme naamallaan ja virnuilee. Periaatteesta ja lainkin takia olen tukkapöllyä ja luunappeja vastaan, mutta on kyllä alkanut tulla mieleen, että pitääkö ottaa käyttöön, kun mikään ei tehoa. Joka päiväinen uhma on ruuan heittely, joka on alkanut jostain 6kk:n iästä, ja tähän ei tehoa pöydästä poistaminen sillä on systemaattisesti poistettu pöydästä ja heittely sen kuin jatkuun. :headwall:

Tulipas avautuminen ja en odota, et joku pystyy antamaan suoria ratkaisuja, kiitos jos jaksoitte lukea.

Erittäin väsynyt MammaLa & Poika 17+5
 
iopå Onnea tyttöuutisista :)!

Mun on pakko hehkuttaa teille, kun tulin just rakenneultrasta: Kaikki on hyvin!!! Olen niiiin helpottunut etten osaa sanoin kuvailla!!! Vauva näytti täysin terveeltä kaikin puolin, ja oli kokenut kätilö tutkimassa!! :) olen IKIONNELLINEN! Nyt mä voin alkaa nauttia odotuksesta... ja ai niin... sieltähän tulee sitten poikavauva :)! Aika uskomaton fiilis... huh!

19+6
 
  • Tykkää
Reactions: iopå ja MammaLa
MammaLa Voih, tuli ihan paha mieli sun viestiä lukiessa. Toivon kyllä koko sydämestäni, että arki Kundin kanssa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Ikävä kyllä en mitään vinkkejä osaa antaa :( Toivottavasti löydätte jonkun keinon, jolla saada uhmaa vähän edes laantumaan.

baby-mama Ja voi kuinka onnelliseks sun viesti mut sitten saikaan! Ihanaa, että teidän pienellä on kaikki hyvin! Onnea tuhannesti :) Ihanaa, että pääset nyt nauttimaan tulokkaan odotuksesta!!

Ja kiitokset molemmille onnitteluista! :)

iopå & 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
Terve ja omaa mahaa heti alkuun!

Viimeipäivät odoteltu tuskastuneina, aika on madellut ja on pelottanut. Tänään se helpotti, oli lopultakin rakenneultra.

Mahassa kaikki kunnossa, kasvu pari päivää edellä (sama kuin aiemmin, samoin myös esikoisesta), painoa oli 417grammaa ja kaikki näytti hyvältä. Tyyppi heilui mahassa yhta vilkkaasti kuin niskapoimussa, vilkkaammin kuin esikoispoika kuunaan mahassa ollessaan. Syykin selvisi, tyttö siellä on! Ooh, meillä on sitten kesällä yksi molempia sukupuolia, mahtavaa!

Istukka oli noussut ylös, oli vissiin vähän kuin kattona koko kohdulle. Kätilö sanoi, että kunhan vauva tuosta vahvistuu, tuntuvat liikkeet ihan normaalisti, ei ole istukkaa edessä vaimentamassa!

Hurraa kun kaikki kunnossa, huoli oli turhaa. Ihanaa että muillakin ultrat hyviä, paljon vauvoja kesällä tulossa siis!

Masia ja maha 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: MammaLa
iopålle ja Masialle tyttöonnittelut ja baby-mamalle samoin onnea pojasta :heart: Aina ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia :)

MammaLa tsemppiä, ymmärrän että pinna kiristyy uhmaajan kanssa ja varsinkin tuollaiset vaaralliset temput aiheuttaa jännitystä vanhemmissa... Meillä vielä suht kiltti tyttö, vaikkakin keksii välillä sellaisia leikkejä että vanhemmat saa lähinnä harmaita hiuksia... (mm. "tiskasi" keittiössä kaakaojauhepurkkia kun se oli vielä puolillaan kaakaota, teki lumipalloja märästä vessapaperista vessan lavuaarissa jne. ylipäänsä vedellä läträäminen on vähän turhankin mieluista ja piirustuksia ilmestyy välillä huonekaluihin ja neidin käsiin/vaatteisiin jne) välillä sitä ylimääräisten sotkujen siivoamista ei vaan jaksais ja tulee huudettua... Ruolla sotkeminen on äärettömän ärsyttävää, vaikka meillä ei onneksi ole ollut ongelmaksi asti (satunnaista). Mutta nyt jostain käsittämättömästä syystä tyttö on keksinyt alkaa syljeskellä :x argh, ja kun huomaa, että hermostun siitä ihan hirveästi niin sitten se onkin kiva leikki "onko hauskaa" "ei ole, tosi rumaa käytöstä" "on pikkuisen hauskaa" yöks. Toivottavasti unohtuu pian...

Karkailu on kyllä aika pelottavaa, meilläkin lapsi tekee välillä kaupassa sitä, että huutaa "et saa minua kiinni" ja juoksee karkuun/piiloon jonnekin. Onneksi talvivaatteissa on sen verran hidas vielä, että saan helposti kiinni, mutta silmällä saa pitää ja puhuttelua myös > rangaistuksena joutuu kärryyn istumaan tai pidän kiinni, jos kärryä ei ole. Toistaiseksi on aina odottanut kyllä esim. kassoilla nätisti ja myös pelkää vähän autoja, joten ei ole yrittänyt ulos karata. Mutta siellä käytävillä olis kiva juosta ja sitten pelkään että häviää koko ipana!

Onneksi tuollaisen 2v:n kanssa voi jo jonkun verran keskutella ja ymmärtää perusteluja, mutta keskittymiskyky on lyhyt...

Niin joo, neuvoja ei ole sen kummemmin antaa paitsi että pidetäänpä jatkossakin näitä pieniä tarkasti silmällä! Ja jäähy on meilläkin käytössä, nyt alettu sitä välillä kokeilla niin että joutuu portaille istumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa!

Olen teidän juttujanne nyt sivummalta seurannut ja tarkoituksella pysynyt hiljaa. Aivan kuin joku synnytyksen jälkeinen masennus olisi iskenyt :( Tuntuu, että elämässä kaikki on nyt mahdollisimman hankalaa enkä todellakaan halua mitään vauvaa enää taloon. Pienistä potkuistakaan en osaa iloita. Todennäköisesti esikoisen karmea vauvavuosi alkaa jotenkin takautuvasti muistua mieleen, silloin taisin olla vähän masentunut näin jälkikäteen ajateltuna. Mieskään ei noteeraa vauvaa vaikka nyt on maha selvästi pullistunut vihdoinkin. Onko ketään joka ajattelee välillä muutenkin kuin ruusunpunaisin lasein?

Yöllä näin kuitenkin unta, että synnytin maailman ihanimmin hymyilevän poikavauvan (näillä viikoilla, heh, jos nyt vielä vähän aikaa pysyisi sisällä) ja sen nimeksi tuli Niklas. Tuota nimeä oon muutenkin miettinyt jos poika tulee ja unessa se oli täydellinen nimi vauvalle. Oli aamulla jotenkin levollinen olo, että kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu. Viikon päästä on ultrakin.

Pahoittelut pelkästä omasäälistä, piti vähän purkautua. Raskaus kun ei ole virallista vielä edes, ihan pari ihmistä tietää niin tänne on hyvä avautua. Ultran jälkeen on jo pakko kertoa.

Onnea monista tyttölupauksista ja oliko yhdestä pojasta (muistanko oikein?)!

Elämäänsä vittuuntunut lurppanen ja Naksu 19+4 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Lurppanen :hug: - itselläkin olo vaihtelee ja on monena päivänä tullut mieleen, että onkohan toinen lapsi sittenkään sitä mitä haluan. Usempina päivinä on fiilis kuitenkin perusonnellinen. Ja hyvä että purkauduit tänne, on hyvä jutella kaikenlaisista fiiliksistä. En tiedä millaista apua neuvolasta on tarjolla, mutta ehkä kannattaa kertoa sinne jo nyt et fiilikset on alamaissa, saa sit ehkä nopeesti apua synnytyksen jälkeen jos alkaa masentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä