*Pikkukakkosta odottavat 2011*

Aika tuhti olo alkaa jo olla. On noi supistukset kuitenkin helpottanut siinä mieles et tuskin tää ihan hetkeen syntyy. Vaikka mistäpä sitä tietää.. oliko 38 se iha täysaikainen. Mut kyl sen kans varmaa jo normaalisti kotiin pääsee vaik se nyt syntyskin. Jokainen päivä saa jännittää et millon lähtö tulee. Kohta lähdetään viemään tyttöä mummolaan et saadaan tosiaan miehen kanssa viimeisiä yhteisiä vapaapäiviä ennen ku vaavi syntyy.

Nyt ku en töissäkään ole niin tuntuu et aika menee kuitenkin ihmeen nopeeta. Viikot vaan hurahtaa.. uskon et mitä lähemmäks tota LA:ta meen sitä hitaammaksi se aika menee... toivottavasti ei. Kaikki on valmiina ja laukut on pakattu, et tervetullut on vauva iha millon haluaa tulla :)

Eniten täs loppuvaihees harmittaa tuo selkäkipee. Ei oikein enää pysty kunnolla liikkumaan. Muuten kai tätä jaksas pidempääki :)
 
Taas yksi viikonloppu vähemmän odotettavaa.. Vielä 3 viikonloppua laskettuunaikaan. Toivottavasti ei tarvii ainakaa yli mennä. Edelleen jännäilen keskiviikkoista äitipolikäyntiä, että josko sieltä tulis hyviä uutisia. Mun tuurilla mitään edistystä ei ole tapahtunut :(
Yritetään pitää tää viestiketju kartalla.

SuzZ + masukki 36+2
 
Moikkelis mäkin pääsin taas kirjottelee, hetki vapaata :)

Suski ja Nessu olis kiva tosiaan vaihtaa kuulumisia, meidänkin esikoinen 09-vauvoja, syntyi siis tammikuussa :) Hän on jo puhunut jonkin aikaa ihan "kunnolla". Pottajutut on ihan ookoo sujuneet, ajattelin kunnolla aloittaa kuivaksi opettelun tossa kun toppavaatteet vähenee...oon sen verta mukavuudenhaluinen etten jaksa oikeesti pestä niitä toppiksia kun kuitenkin niihin sit monet pisut tulee :) mielummin keväämmällä.

Eilen tilasin tämmöset kärryt Vaunuaitan kauppa mun mielestä aika kivat, molemmat saa makuuasentoon ja oli hurjan jykevät, mutta kevyet. Pakko mennä sisarusrattailla vaikka esikko kyllä tykkää kävellä, mutta vedellään semmosia lenkkejä ton koiran kanssa ettei se oo mitään kuntoilua sit jos toinen tallailee vieressä. Ja meillä ei ole omaa autoa ni noilla pääsee sit bussiinkin kätevästi :)

Huhu, kait se on hommia jatkettava. AINIIN, poika tunsi eilen ekaa kertaa kun veli potkas masun läpi hänen kämmentään. Oli aika kummissaan :D Ja niin hellyyttävää <3

-tintsu ja hevikumpou vol2 20+5 (kai)
 
hemari Mä kans pitkään olin P&T kannalla, mut sit kävin liikkeessä ja vertailin...mun mielestä siihen P&T sisaristuimeen ei mahdu istumaan yhtä mukavanlaisesti kun tohon Britaxin. Jotenkin se vaikutti hepposemmalta, vaikka varmasti on hyvät. On kuitenkin tosi suostittu merkki :)
Mut Britaxi voitti ehdottomasti sen takia et molemmat istuimet menee makuuasentoon :)
 
Tulin lueskelemaan ja ajattelin jo etten kirjoita, kun on niin huono olo. Mutta mainitsenpa Mutsyn kätevistä sisarusrattaista. Tarkemmin en ominaisuuksista tiedä, mutta kaverilla oli sellaiset käytössä ja kovasti kehui. Meillä ei ole tarvetta sisarrusrattaille, mutta Mutsyt on meilläkin, ihan tavalliset sellaiset. Taidamme ostaa niihin sopivan turvakaukalon, mutta se sitten lähempänä itse h-hetkeä.
 
päivi ja suski, tiedot päivitetty listaan :wave:

Meitä onki näköjään monta joilla on esikoinen syntyny -09 loppuvuodesta...
Meillä pottailu ei onnistu juuri ollenkaan :ashamed: Poika ei vaan malta istua potalla tai sitten vääntää kakat aina piilossa enkä aina hoksi millon se kakkahätä :ashamed:

Vaunuista/rattaista...
Mun lempiaihe :D Vielä en ole uskaltanu näitä miettiä, kuhan nyt eka ultraan pääsis ja tietäs onko mahassa oikeesti pikkunen vai ei...

Mut meillä pähkäilyt vielä edessä noitten vaunujen/rattaiden kanssa... :p
Esikoisella oli yhdistelmävaunut mut myytiin ne just joulukuussa pois ku osottautuvat ihan susiks : / Alle vuoden käytössä ratasosan pohjakangas puhki, jarrut ja heittoaisa jumitti. Muutenki jotenki löysty koko runko käytössä... : / Lisäks kangasosissa oli neppareiden sijottelu vähän miten sattuu. Lämpimät vaunut kyllä oli talvella.
Niin ja sehän se yhtenä syynä myyntiin oli ku meillä esikoinen ei niihin vaunuihin sopinu enää istumaan! :whistle:


Salainen toive ja Torsti rv.8+2 (7+2) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Ajattelin uskaltautua nyt ilmoittautumaan tänne joukkoon mukaan. Kyllä tässä nyt ollaan niin raskaana ettei epäilystäkään. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 23.10. eli tänään olisi kai rv 4+1 jos olen oikein laskenut. Ei tätä oikein osaa käsittää vielä. Pahoinvointi kyllä nostaa jo päätään ja muutenkin olo on todellakin "raskautunut". Erittäin onnellisia ollaan, muutama kuukausi ehdittiin yrittää tätä pikkukakkosta. Ei olla paljon mietitty vielä mitään muuta kun että tänään ajattelin soittaa neuvolaan ja sen verran ajattelin että tytön haluaisin kuivaksi ennen vauvan syntymää. Pottailu sujuu jo hienosti, kertoo kun on kakka tulossa ja ehditään yleensä aina potalle. Tyttö osaa mennä itse potalle pissalle jos saa juosta ilman housuja mutta yleensä jos on vaipat niin ilmoittaa vaan että nyt tulee pissa ja tekee vaippaan, välillä olen onnistunut saada pissatkin pottaan.

Mulle voisi listalle laittaa:

Matilda-08......................VKS.................tyttö 04/09

Lueskelen tässä teidän juttuja jotta pääsen kärryille ja kommentoimaan:)
 
Matilda
Ihanaa saaha sinutki tänne :)
Mä kans mietin et onnistuiskohan mitenkään tuo esikoisen oppia edes lähes vaipattomaks syksyyn mennessä? Ettei kahta täysin vaipoissa olevaa olis :whistle:
Meillä vaan ei tällä hetkellä pottailu onnistu ku en ite hoksi aina poikaa potalle viiä ja toisekseen ku se aina vääntää semmosia piilokakkoja ettei siitä hoksi et kakattaa... :confused:
Muutenki tuntuu ettei tuossa kakan vääntämisessä ole mitään rytmiä :D


Salainen toive ja Torsti rv.8+3 (7+3) :heart:
 
Tosiaan aika monta meitä joilla on -09 loppuvuodesta syntynyt esikoinen. :) Kiva!
Meilläkään ei oikein tällähetkellä pottailut suju, mutta koitan olla ottamatta stressiä. Yhessä vaiheessa tuli aina pissa pottaan kun potalle laittoi, mutta nyt tökkii koko pottailu.

Rattaista: Meillä on tällä hetkellä ykkösinä mielessä nuo phil&tedsit. Ehdottomasti peräkkäiset/päällekkäiset sopii meidän tarpeisiin vaan paremmin.

Tasan viikko np-ultraan. :cool:

minttumi :heart: Viuhti 11+2
 
Varovaisesti minäkin tänne kurkin! Lauantaina sain testiin haalean viivan ja tänään vahvistui lähes yhtä tummaksi kontrolliviivan kanssa! eli kaipa se minun on alettava uskomaan, että tuolla masun kätköissä jotain kasvaa... todella ihmeellinen ja epäileväinen olo vielä! Kierukka poistettiin lokakuussa, jonka jälkeen raskaaksi tulin heti, mutta tämä valitettavasti meni kesken. Nyt tärppi kävi 3. yk keskenmenon jälkeen ja olen kauhusta kankeana. Yritän sulkea keskenmenopelon ajatuksistani, mutta toistaiseksi huonoin tuloksin! : /

Oloja ollut; palelu, lämmöt koholla, nenä tukossa, aivastuttaa, ala vatsaa repii kovin, röyhtäilyttää, itkeskelen, väsyttää, pari pahoinvointi kohtausta vielä toistaiseksi vasta ollut.

Miina......... HYS.............Poika 10/04............ LA 23.10 Tai ainakin niillä main
 
Salainen toive Niin synnäri on K-SKS.

Suski, Tintsu Meillä tyttö syntynyt 1.3.09 eli kohta synttäreitä vietellään :) Juttelee jo melko paljon, nyt on alkanut muodostaa pidempiä lauseita. Yhdistelee toisiinsa kyllä paljon eri asioita. Joidenkin sanojen tilalle on keksinyt oman versionsa. Kauhean paljon tykkää piirtää ja muumit on ihan pop nyt :) Potta-hommat on meillä nyt ottaneet vähän takapakkia, oli jo välissä muutamia kuivia päiviä. Yritetään nyt viimeistään kesällä saada kuivaksi opetettua, nyt vaan jostain syystä ei haluaisi istua potalla. En ole sitten väkisin istuttanut, jospa taas innostuu asiasta.

Täällä on tänään pahointia ollut, viikonloppuna oli jo parempi olo. Mä en noihin pahoinvointirannekkeisiin oikein usko että ne toimis : / Jospa tää menee ohi tästä pikkuhiljaa... Tänään olen ollut kotona neidin kanssa, kun eilen illalla nosti kuumetta :( Huominenkin menee vielä kotona ollessa, sitten mun täytyis mennä kouluunkin välillä.

nessu ja pieni 7+0
 
dalila en ollu ikinä kuullukaan mistään mutsysta! Kiitos vinkistä :)

tintsu joo oon kuulluki että siihen sisaristuimeen ei kai oikein hyvin mahdu sitten enää 100cm pitkä lapsi... Kamalaa tää rattaiden vertailu :) Noissa britaxeissa ei mikään muu mietitytä kun se että ne on kai aika leveet.. tai siis niin oon kuullu. Enhän mä livenä oo nähny mitään rattaita vielä :)

Salainen toive Meilläkään ei kakan vääntämisessä ole rytmiä, mut tytsy hienosti ilmottaa että "kakka!" ja sit mennään potalle :D Nykyään myös ilmottaa että "pissi!", mut siitä menee noin 2 sekunttia ja se pissa on jo tullu, heh. Mutta siis pottailu sujuu meillä hyvin jos jaksan laittaa tytön potalle säänöllisesti. On kyllä siis ihan mun jaksamisen varassa, eli ei sitä voi vielä sanoa missään nimessä et olis kuiva. Välillä kyllä oon ihan ihmeissäni kun yövaippa on kuiva ja aamulla tulee puolen litran pissat pottaan, mut satunnaista toi on. Pidän myös tyttöä paljon ilman vaippaa ja kyllä hän aina ilmottaa jos housut on kastunu :) Eikös se vähän ole niin, että otolliseen aikaan potalle oppiminen voi kestää päivän? Siis että heti hoksaa mistä on kyse. Mäkin salassa toivon että kesällä ei tarttis enää vaippoja esikoiselle pistää, mut taitaa jäädä toiveeksi vaan...

Tervetuloa Matilda :)

Pottailusta vielä, että mun oma äitini oli mun kohdalla tehny niin, että kun oli hermostunu vaippoihin kun olin 1,5v, niin oli vaan jättäny pois ja olin kuulemma 2 kertaa pissannu housuun ja inhosin sitä märkää tunnetta niin paljon että sen jälkeen aina menin potalle itse kun tuli hätä :D Eli päivässä oon itse oppinu kuivaksi. Tietty oli aika helppoa varmaan pitää mua ilman vaippaa 1,5v:nä kun sillon oli kesä...

hemari 16+3
 
Meillä on tuosta kuivaksi opettelusta jo aikaa, mutta kirjoitanpa silti. Meillä oli aluksi käytössä pottatarra potan pohjalla. Se muuttui mustasta kuvaksi, kun laski lämmintä nestettä päälle. Se jaksoi kiinnostaa jonkin aikaa. Sitten otettiin lahjominen käyttöön, pissasta tai kakasta potassa sai xylitolipastillin. Hehheh, koirien kouluttamisesta sovellettu. Esikoinen myös viiletti ilman pöksyjä pitkään aina kotona. Kesällä se on tietysti mukavampaa lapselle, kun on lämmintä. Ystävän lapsi innostui puskapissaamaan kesällä ja siitä sitten lopulta pottailemaan.
Anoppi on käyttänyt Hemarin mainitsemaa systeemiä, vaipat vaan pois. Hyvin on kuulemma toiminut hänen lapsillaan.

Dalila 8+5
 
hemari ainaski mun mielestä ne oli ihan yhtä leveät kuin P&T, olivat vierekkäin siellä kaupassa ni oli helppo vertailla :)

nessu meilläki oli pottailu-stoppi joka kesti melko pitkään, suurimmaksi osaksi johtui tietenkin osasto-ajasta ja leikkaushaavan paranemisesta, kun silloin ei pieni voinu oikeen aina istua. Mut nyt taas kelpaa pisut tehdä, kakkosta ei kyllä kuulu pottaan vielä :D Haha. Mut emmäkään ota paineta, kesällä oppii sitten varmana kuivaksi :)
 
hemari
Meillä poika sanoo "kakka" ku se on jo housussa :D On meillä vähän siitäki kiinni tuo pottailu et ku oon ollu niin väsyny... Kuhan alkas olemaan enemmän virtaa niin panostais tuohon pottailuun...


Miten musta tuntuu et yhtäkkiä aika on menny niin äkkiä? Vaikka toisinaan se taas tuntuu matelevan... Nyt mennään jo tiistain puolella ja 3päivän päästä mennään jo joko 10. tai 9.viikolla

Salainen toive ja Torsti rv.8+4 (7+4) :heart:
 
Sf-mittauksesta olis kysymys, eli onko muilla mitattu jalat suorassa vai koukussa??? Kun mua ihmetyttää kun mulla on aina, myös esikoisen aikaan, mitattu jalat suorana ja siinä neuvolakortissahan lukee että pitäis mitata jalat koukussa, näyttääkö mulla väärin se kasvukäyrä kun mitataan jalat suorana???

Päivi ja Pikkupoju 23+2
 
Salainen toive joo meilläkin pottailu oli täysin tauolla koko ekan raskauskolmanneksen, kun olin niin huonovointinen että en yksinkertaisesti päässy ylös sohvalta et olisin vieny tytön pissalle. Mut eipä tuo tauko näyttäny haittaavan. Aloitettiin uudestaan kun pahoinvointi vähän hellitti :)

paivi esikoisen odotusaikana mulla mitattiin aina jalat suorina ja mäkin ihmettelin sitä kun neuvolakortissa sanotaan et jalat koukussa. En tiiä sit miten vaikuttaa, mutta mulla ainakin toi mitta kulki ihan alakäyrillä koko ajan ja lopussa ei ollenkaan kasvanu niin että pääsin ylimääräiseen tutkimukseenkin sen takia. Mun maha kyllä oli oikeastikin pieni ja myös meidän tyttö oli pieni kun syntyi, alle 3kg. Varmaan tota kannattaa kysyä seuraavalla kerralla? Mä ainkin ajattelin kysyä kun sama neuvolatäti on ku viime raskaudessa.

tintsu ai ne on yhtä leveät :D No, pitää varmaan käydä ihan livenä katselemassa ja vertailemassa :) Mut eipä sillä kiirettä.

hemari 16+4
 
PIKAISEEN VAAN
OMAA(.)
Neuvola käynti oli siis eilen ja ihanasti meni,ihan vilahti 1,5tuntia ja loppu meniki sit pikakelauksella,huomenna pitää viedä labraan pissanäyte ja käydä verikokeet otattamassa...
Tänne oliki sit tullu ultra joten kuuntelun sijaan pääsimmekin katsomaan asukkia!!!ihana siellä heilutteli käsiään ja liikkui:heart: ja vastasi viikkoja..
verenpaine 100/58,eli alhaiset paineet täälläkin,aina ollu.hemppa oli 133,se on aina ollu hyvä.
Parvorokko verikoetulokset oli tullu ja nega oli eli en ole sairastanu,joten olen sit lääkäriin yhteydes jos jollain tutulla sattuu oleen...

LA onkin neuvolan mukaan 10.9 ja tuskin tulee tuosta muuttumaan =)

jiimii ja asukki 10+3
 
Tänään olisi 10:45 synnytystapa-arvio (koska viimeksi oli hätäsektio -07) Niin käyn siel morjenstaa tyttöä ja katsotaan mitä kivaa tai vähemmän kivaa uutista sieltä on tulossa. Noita kipeitä supistuksia näyttää iltaisin tulevan 2-4h säännöllisesti mut häviivät sit jostain syystä. Oletan että jotain edistystä olisi tapahtunut. Viime sisätutkimuksessa vauva oli paljon ylempänä, et nyt se on valahtanut ihan tonne alas. Musta vaan tuntuu et on kyl kääntyny ny kasvot mahaan päin, ku aijemmin se on ollut selkään päin. Mutta tuskin tuolla niin kauheeta paniikkia on viel täs vaihees, ja yleensä ne kääntyy sit synnytyksessä oikein päin.

SuzZ + masukki 36+5 :heart:
 
hemari Mulla mitta kulki aluksi keskikäyrällä ja lopussa romahti alakäyrälle, mä kävin myös kasvukontrollissa sen takia. Mulla oli maha kans pieni ja myös poika oli pieni, 2480g. Kyllä mä ajattelin kysyäkkin, tuli vaan yhtäkkiä mieleen toi asia ja seuraavaan neuvolakäyntiin on vielä jonkin verran aikaa.

Päivi ja Pikkupoju 23+3
 

Yhteistyössä