Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Täällä ei edelleenkään olla päästy tositoimiin vaikka viikko kärvistelty "harjotus"suppareiden,"menkkakipujen" kanssa...
Elikkäs tänään oli neuvola ja mennään viikoilla 40+3
liikeet,sydänäänet ok
pissa puhdas,turvotukset laskeneet entisestään.. verenpaineissa sen verran,että alapaineet on nousseet, mutta samoilla linjoilla mennään kun esikoisenkin kanssa.. eli ei ollut neuvolan täti huolissaan..
Paino oli PUDONNUT taas nyt 700g ja edellisellä kerralla pudotus oli 800g eli kahessa viikossa -1,5kg
sf-mitta oli pompsahtanut nyt 37cm kun murmeli oli siirtänyt itsensä pystympään asentoon..
mutta tosiaan ensi viikolla yliaikaiskäynti synnärillä,jos ei murmeli vieläkään ole tupsahtanut maailmaan.

Eilen illalla kyllä vasta koin ekat selkäpuolella tuntuvat kipeät supistukset,mutta niin pieniä ja vähäisiä,että tuskin mitään saivat aikaan.. pikku hiljaa alan olemaan todella malttamaton kun ei mitään tapahdu :stick:

Elovena77 & murmeli
 
Heippa hei! Täällä myös yksi pikkukakkosen odottaja ilmoittautuu! Kuumeilin tosiaan pikkukakkospuolella jo, ja joku teistä onkin jo tuttu, tai ainakin tutunkuuloinen nikki.. Mä olin kuumeilijoissa aluksi Kolmikymppinen, sit vaihdoin Crassulaksi.

Eilen poksui 12 viikkoa, ja toissapäivänä oli ultra, jännitii hirveesti ennen sitä että onko siellä kohdussa oikeesti elämää (ar-ultrasta jäi jotenkin hassut fiiilikset, vaikka periaatteessa kaikki olikin niinkuin piti.. johtuu varmaan siitä että aluksi ei meinannut saada katkarapua näkyville, ja mitatkin mietitytti ultraajaa. Ehdin jotenkin huolestua, eikä se sit mennyt kokonaan ohi). Siellä se jo ihan ihmisenalun näköinen tyyppi kuitenkin kovasti pyöriskeli ja heilutti käsiään, joten nyt voin oikeesti uskoa olevani raskaana. :)

Täälläpäs tuntuu muutamalla olevan nyt jännät paikat ja h-hetki ihan käsillä, tai lähellä ainakin. Tsemppiä teille piinaaviin viimeisiin päiviin/viikkoihin!

Ja kaikille muille muuten vaan raskausajan piinailuihin. Yhtä piinaa tämä, vaikka niin ihanaa. :) :heart:

Ai niin esittelystä vielä sen verran että olen 34v ja asun etelä-Euroopassa mieheni ja 3,5-vuotiaan poikamme kanssa. Pikkukakkosta haaveilin pitkään, parikin vuotta, ennen kuin sit päätettiin ryhtyä hommiin. Kolmisen kuukautta meni yrityksessä, eli pikaseen tärppäsi. Nyt siis toivotaan että kaikki menis hyvin loppuun saakka.
 
No niin, heipä hei!!

Päivitetäänpä tännekin, elikkä pikku kakkonen on viimein syntyi vko 40+4

Hyvin tuuhea tukkainen blondi poika näki synnärinvalot 11.1.2013 klo 23.15
pituutta hurmurilla 53cm ja painoa 3814g

supistusten muututtua säännollisiksi, poika antoi odotuttaa itseään kipeillä supistuksilla
13 tuntia.. maailmaan kaveri halusi kyllä sitten salama vauhtia ja ponnistusvaiheen kestoksi merkittiin vaivaiset 5minuuttia :O joten lempinimeksi kaveri saikin salama-Santeri =)

Ihana ja rauhallinen, hyvin nukkuva poika,ainakin näin alkuun..

voimia ja jaksamisia vielä teille joilla koitos on jossain edessä päin..

Elovena77 ja pikkuinen murmelipoika
 
Elovena: Oikein paljon onnea pikkuisesta pojasta! :heart:

Tervetuloa Crassula joukkoomme! Jospa täällä alkais keskustelu vilkastuun ku saadaa "tuoreita" odottajia mukaan! :)

Kopsaan seuraavan maaliskuisista, ku en jaksa alkaa koko stooria kirjottaan uudelleen... :ashamed:

( . ) Täällä onnistunut äitiyspoli-kontrolli takana... Eli siis onnistunut siinä mielessä et uutiset on tilanteeseen nähden hyviä... :)
Painoarvio: 2000g :D
Kohdunkaula edelleen terästä, 4,4cm, vaikka oikeesti supistanu tosi paljo viime aikoina...
Perätilaan oli pikkuinen tosiaan pyörähtänyt jälleen... Mut mun kohdalla siinä ei sen suurempaa ongelmaa kun sektio edessä kuitenkin... Mut oli kivempi kun ei poukuttanut jaloilla istukkaan päin... : /
Pissa puhdas ja paineet ok. Käyränkin ottivat, vauvalla kaikki hyvin. :)
Istukka oli jopa hiukan noussut kohdunsuulta, mutta edelleen on sen päällä ja ylittää sen lähes 1cm... Eli jos edes vois harkita alatiesynnytystä, sen tulisi nousta vielä 5cm kohdun suulta ylemmäs... ja näillä viikoilla ei enää taida ehtiä. : / Enkä kyllä riski-alatiesynnytystä edes haluaisikaan... Suunniteltu sektio on aina turvallisempi vaihtoehto. Mut kontrolli 2vk päähän ja sit aletaankin suunnitteleen leikkauspäivää, tietty mahdollisimman lähelle LA mut jos vuotaa niin lääkäri tuumasi vain et yritä nyt vielä reilu pari viikkoa olla rauhassa, sitten leikkaus olisi jo ihan ok vauvaa ajatellen... Kuvitelkaa reilu 2vk enää... siis vähintään... tietty toivon et ei vuotoja tulis ja päästäis virallisesti täysiaikaisuuteen. :) Mut sama meno jatkuu sauna, seksi ja siivous ehdottomasti kielletty... Ja levätään paljon, mutta jotenkin piristi mieltä että oikeesti tässä ei enää oo ku muutama hassu viikko ja tää ”pakkolepo” loppuu, sit aletaankin toipuun leikkauksesta... apua! : / Ja nyt ei ehkä NIIN PALJOA tympäse jos osastolle ottaisivat jo aiemmin kun kuitenkin voi jo melkein sormilla sit laskee päivät leikkaukseen, toki en sinne hinkua... Mut tällaista täältä... Ihan suht ok siis kaikki tilanteeseen nähden, vaikka vuotouhka on tietenkin aina mun kohdalla... lähtö voi tulla milloin vain, ja se voi olla aina vaaraksi pienelle, vaikka viikkoja onkin jo hyvin jos istukka irtoaa, vauva tukehtuu. :( Mut hus pois tuollaiset ajatukset, nyt nautin hyvistä uutisista! :heart:

Nopponen 33+2
 
Onnea diiselikissa: :heart::heart::heart:

Voi että, onnea Elovena: :heart::flower:

Nopponen ja Omppuf: tsemppiä hurjasti loppuaikaan!

amante: tytöt on niin :heart: Okei on pojatkin :D Niin noista meidän ongelmista... ei haittaa jos kysellään :) Miehen viasta lekuri sanoi että voi haitata hedelmöittymistä, mutta jos hedelmöitys onnistuu niin sitten tästä viasta ei enää ole haittaa. Joulukuussa siellä vastaanotolla kysyin, että onko se mun korkea FSH sidoksissa keskenmenoon ja lääkärin mielestä ei ollut. Ymmärtääkseni siis noiden vikojen ei pitäisi enää vaikuttaa :)

Hjannah: niin ne viikot vaan kuluu :O

Crassula: onnea merkittävästä rajapyykistä :) Ja kiva nähdä sua täällä :)

Olen pitänyt vähän palstataukoa. Mulla meni hermoilut ihan överiksi, suorastaan pakokauhun puolelle.... Jotenka päätin vältellä odotuskeskusteluja, etten saa niistä virikkeitä "paniikkikohtauksiin" ;) Pahaolo on rantautunut tänne oikein kunnolla, en oksenna mutta etoo... lisäksi paleltaa, maha on sekaisin, unet on mitä on, mitä erilaisimpia vatsajomotuksia. Eli oireita on - jippiiii :D Tänään ultrassa masusta löytyi oikean kokoinen "papu" sykkeellä :heart: Huh huh, että jännitti! Nyt vaan päivä kerrallaan kohti seuraavaa etappia :)

Nöhvi + papu 7+0 *poks* :heart:
 
heipähei!

Crassula: tervetuloa odottajien puolelle! :) hyvät viikot jo meneillään, mutta ymmärrän tuon "epäuskon", mulla se vaivaa edelleenkin! :D

Elovena: VAU, olet jakautunut!!!! :heart: Paljon onnea teidän koko perheelle, ja ihanaa vauva-aikaa! =) samanpituisesta ponnistusvaiheesta voin mä varmaankin vaan haaveilla, nimim. ekan kohdalla tunti!

Nöhvi: Loistavaa, että kaikki on kunnossa!!! :hug: ja toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin loppuun asti. Mä kävin jo pläräämässä syyskuisten pinoa läpi, kun ei susta ollut kuulunut mitään, ja aloin jo pelätä pahinta...mutta se olikin vaan stressitaukoa! hyvä niin! =)

Nopponen: alkaa kuulostaa jo valoisammalta nämä tulevat viikot! Koita kuitenkin nauttia loppuajasta, jos mahdollista! ;)

ON: vähän on supisteluja ollu, en tiedä pitäiskö huolestua... parin viikon päästä vasta aika lääkärille. Odottavan aika on pitkä. Mutta yritän nauttia jäljellä olevista hyvistä öistä, omasta rauhasta, mitä jo esikoisen kanssa tavallaan on, jos se kattoo esim. pikkukakkosta tms. Mutta kuitenkin olo on niin malttamaton! :D Selailen rakenneultrakuvia läpi ja haaveilen, että pääsis pian taas kurkkaamaan pikkuista, se on jotenkin vaan niin liikuttavaa ja tekee asioista paljon konkreettisempaa. :heart: Ehkäpä viimeisillä viikoilla vielä pääsee synnytystapa-/kokoarvioon... Tekis mieli laitella vaatteita ja muita valmiiksi, mutta sitten taas toppuuttelen itteeni, että on vielä niin paljon aikaa jäljellä...ja olis kiva ostella uuttakin, mutta ekan jäljiltä on vielä niin paljon kaikkee. hmm, siis tällainen joku välivaihe meneillään, ei tiedä miten olis ja mitä tekis! :LOL:

26+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Elovenalle pienestä pojasta! On tosiaan ollu säpäkkä ponnistus! :)

Tervetuloa mukaan Crassula!

Tsemppiä Nöhville alkuraskauden epävarmuuteen! Ihana kun ultrassa oli kaikki hyvin!

Täällä käyty neuvolassa jossa kaikki oli ok. Paino oli laskenu melkein kilon kun joulun aikana hankitut turvotukset oli sulanu pois :D Vielä viisi työpäivää jäljellä, sitten äippälomalle! :)

Särö 33+5
 
Hei!!

Ilmottauduin jo tonne syyskuisiin ja nyt voisin ilmottautuu myös tänne :)
elikkä ikää on 28, raskausviikkoja nyt 4+4, toinen tosiaan tulossa ja poika syntyi
04/06 elikkä tässä on menny aikas monta vuotta raskauksien välissä.. viime syksynä
huomasin haaveilevani kakkosesta, vaikka olin siihen mennessä ollut aina että se on vain
tämä 1 ja ainut :D muita kenellä on isompi ikäero ja olivat aatelleet näin?

tosiaan täällä ollaan ihan alussa, tänään soitin ekan kerran neuvolaan ja ystävänpäivänä
pääsen sinne sitten. siitä sitten parin viikon päästä tyksiin ekaan ultraan, ei malta millään
odottaa :D jännittää jostain syystä koko ajan että onko tuolla oikeesti joku ja onko kaikki hyvin?
raskausoireita on ollut jo hedelmöityksestä asti tyyliin todella paljon; paikat vihloo, maha juilii,
tissit ovat turvonneet, maha tuntuu olevan jotenkin hervoton, väsyttää ja paleltaa sekä
kahvi ei maistu.. kahvihulluna olen juonut koko viikkona vain yhden kupillisen, kaikki muut ovat etoneet :D

o_Ou :) 4+4
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Onnea hurjasti Elovena pojan syntymän johdosta! Voi kun ei malttais itsekään odottaa sitä hetkeä. :heart: Olipas nopea ponnistus, vautsi. Minä pönkäsin esikoista 2 (!) tuntia, se oli kyllä kauheeta vaikka kokonaisuudessaan synnytyksestä jäikin hyvät muistot.

Ihana Nöhvi että papu ja sykkeet katsastettu, nyt hurjana niitä tarrasukkia mukaan! :heart:

Nopponen tsemppiä loppuviikoille!

amante voin hyvin kuvitella miten itselläkin teksi mieli jo laitella kaikkee vauvalle.. siis jo nyt tekis mieli mutta ei mitään järkeä vielä alkaa järjestyksiä laittamaan uusiksi. Mä kans jo hiplailin vauvanvaatteita kaupungilla käydessä, kauheesti teki mieli ostaa jotain, mutta toisaalta esikko kun syntyi samaan vuodenaikaan ja kaiken oon säästänyt, niin tarvetta ei todellakaan ole. Ne on vaan niin ihania, ne pikku vaatteet..

Tervetuloa o_Ou ja onnea plussasta! Tarrasukkia sinnekin!

Mulla poikaolo ja tyttötoive vahvistuu käsi kädessä.. toisaalta haluaisin yllärinä pitää sukupuolen, mutta en kyllä malta olla kuulematta jos seuraavassa ultrassa näkyy. ;)

Paha olo on palannut usean paremman päivän jälkeen, huoh. Nyt oikeastaan vasta tajuan miten hyvä olo olikaan tossa vajaa viikko sitten. No, jospa tätä ei ikuisuuksia kestäisi. Mielitekoina mulla sokeroidut mehut, ennen en koskaan ostanut muita kuin 100% hedelmämehuja (ja niitäkin join aika harvoin), nyt tekee hulluna mieli kaikenmaailman ananas-sitruuna-porkkana -litkuja! :O Muuten ei oikein maistukaan mikään makea. Onneksi. :)
 
Onnea hirmuisesti Elovena!!!

ja tervetuloa uusille..

kovin on täällä hiljaista, ei oikein itsekään meinaa osata mitään kirjoitella kun on niin vähän muillakaan asiaa..

mutta mutta, tänne ei oloihin oikeestaan ihmeitä..
väsymys alkaa taas nostaa päätään ja siitä saa ajoittain kärsiä kanssaeläjät.

nyt hirveä flunssa päällä ja ihan jouduin sairaslomaa hakemaan kun ei kertakaikkiaan saa yöllä nukuttua ja päivällä ei oo sen parempi olo, räkää on pää täys ja lisäksi vielä kurkkukipu ja päänsärky, yääh.. mies sairasti viime viikon ja nyt on sitten mun vuoro, toivotaan että tyttö välttyy tältä.. mulle ei tosiaan kuume ole noussut - pikkasen yritti sunnuntaina mutta varmaan mun ottamat dropit sitten ajoi senkin pois..

hassua miten ajattelen tätä raskauden kulkua, joka kerran kun poksuu niin mietin että "viimeeksi tässä vaiheessa niin ja tässä vaiheessa näin", viimeeksi siis jouduin sitten lopullisesti sairaalaan sillon 30+3 viikolla, niin mietin että siihenkin on enää 4 viikkoa, hui.. tosin nyt ei kai oo pelkoa ihan sellasesta kun ei ole muitakaan samoja oireita ollut.. mutta siis pointtina oli se että joka jerran kun käy muistelemaan mitä viimeeksi oli niin huokaisen helpotuksesta ettei nyt ole samanlaista :)

vaateongelmaa alkaa olla mulla, tai lähinnä kun on yhdet häät tulossa ja kotoa ei löydy MITÄÄN sopivaa.. rakastan häitä ja tykkään panostaa sellasiin juhliin.. mutta nyt en kertakaikkiaan viitsisi laittaa 100 euroa mekkoon jota tuskin tulee enää koskaan käytettyä.. mietin sitäkin vaihtoehtoa että hommaisin jonkun myös imetykseen sopivan ja sitten ristiäisissä käyttäisin, mutta - eiiii sellasta kivaa löydy mikä kävin molempiin.. taidan etsiä jonkun juhlavan mamma hameen ja sittenvaikka jonkun kiva/nätin imetyspaidan tai oikeetaan yhden sellasen jo löysinkin, saa nähdä onko se mun kriteereitä täyttävä :D

onko Nopponen edelleen yhdessä kasassa vai joko on leikattu? jouduitko sairaalaan makaamaan?

ja omppuf mitenkäs siellä menee?

juuh, semmosta.. nyt taas vaakatasoon kun tyttökin meni päikkäreille.. on muuten melko haastavaa olla kotona 3,5 vuotiaan (touhukkaan sellaisen) kanssa tälläsessä olossa.. vaan kun ei hoitoon saa viedä niin kärsittävä on.. huomenna vielä saikkua, saa nähä oonko tää akka jo torstaina täysissä voimissa vai vieläkö lepäily jatkuu..

m-m & hippu 26+2
 
Täällä yhdes koos edelleen! Ja kotona! Uskomatonta! :attn: En ois kuukaus sitte uskonu et näin pitkälle pötkin ku oli niitä vuotoja niin kovasti... Nyt oon ollu sen reilu 3vk jo kotona, osasto ei ainakaan viel oo kutsunu ja aletaan olla jo niillä viikoilla piakkoin että jos vuotoja tulisi, kohta puoliin leikkaisivatkin sitte, elleivät sit jo samantien jos kunnolla alkaa vuoteleen. Ens maanantaina kontrolli äippäpolille, jännitän joko antavat ajan suunniteltiin leikkaukseen... eiköhän piakkoin. Oma tavoite olis säilyä rv 37 saakka koossa ni päästäis täysiaikaisuuteen... Mut nytkin on jo "pahin" ohi jos päättäis syntyä, enää eivät edes yrittäisi pidätellä ku 34 viikkoa täynnä! Viime kontrollissa oli istukka hiukan yrittänyt jopa noustakin kohdunsuulta pois, mutta edelleen n 1cm yli, joten viikot eivät liene enää riitä et nousisi turvallisen matkan päähän alatiesynnytystä ajatellen, lisäksi tyyppi kääntynyt takaisin perätilaan... siinäkin sit jo toinen syy sektioon jos ei enää pääse kääntyyn... aika isolta tuntuu jo ku möyrii sisuskalut sekaisin aina välillä. :D Mut leikkaukseen on asennoiduttu jo niin monta kuukautta et nyt tahdon saada vaan leikkauspäivän tietoon ja odottaa sitä kuin kuuta nousevaa. :) En jaksaisi olla koko ajan levossa ja ukolla passuuttaa täällä kotonakin... Mut se on ainut keino millä vuodot on tähän saakka pysynyt kurissa. Nyt viime päivinä oon ihan vähä kotitöitä tehnyt, niitä kevyempiä ku ei jaksa vaan maata. Vielä se alle 3vk ja sit voin mennä leikkauspöydälle tyytyväisenä. Toivotaan ettei äkkilähtöä tulis ennemmin, hätäsektio kun on aina riskimpi... Peukut pystyyn siis ja malttia touhuiluun ettei käy hullusti. Tosin jos nyt joutuisin sairaalaan ei se enää tuntuisi niin pahalta kun tietäisin et maali häämöttää jo muutaman viikon päästä viimeistää. :)

Omppufia huutelen myös minä... Kuinkas siellä??? :wave:

mansikka-maija: Ihanaa että saat kokea nyt normaalimman raskausajan... Minulla kävi toisin päin esikon kohdalla ihan ok, nyt ollut ihan kamala odotusaika pelkoineen ja osastoreissuineen... Onneksi jo kohta voiton puolella! :)

Nopponen 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Helou :) Ajattelin tulla tänne fiilistelemään loppuodotusta kun ei oikeen ketään, ei raskaana olevaa tunnu kiinnostavan mun mietinnät...oon vähä sitä sorttia et asiat tulee mieleen vasta ku niistä puhuu...

Eli oon 28v 1,5v tyttölapsen äippä...Esikkoa yritimme 2v2kk kunnes toisesta clomifen kierrosta tärppäsi....tämä toinen nyt tulikin sitten vähä vahingossa, kun ei ehkäisyä käytetty tuon ekan vaikeuksien takia...mut ei se mitää hyvä näinkin...

LA olis siis 2.3 joten Nopposen kanssa ollaan just samoilla viikoilla...Tosin esikko käynnistettiin 41+5, että yli tämäkin varmaan menee...sillä erolla, että esikko oli koko raskausajan perätilassa ja niin syntyikin, mut tämä poikalupaus olis nyt sit raivotarjonnas ja tulis toivottavasti aiemmin...

Raskausaika: Hmmm....alkuraskaus meni hyvin väsymystä lukuunottamatta....ja se väsymys on vaan pahentunu puolenvälin jälkeen...oon menossa kohta verikokeisiin mis katotaan kilpirauhasarvot kun mulla on teini-iässä ollut ylitoimintaa nii helposti alkaa raskausaikana heitellä nuo arvot...saa nähä mikä tuomio tulee...Mulla on myös rannekanavanoireyhtymä joka johtuu turvonneista käsistä ja johon helpotuksekseni löysin rasvan joka laskee turvotusta...

Maissilastu 34+4
 
Onnea kaksosista Omppuf!!! Ihanaa että pääsit noin pitkälle, pari päivää alle täysiaikaisuuden, mutta hyvän kokoisiahan nuo molemmat. :) :heart:

Tervetuloa maissilastu! Enää 2 viikkoa täysiaikaisuuteen meilläkin. Itselläni se on seuraava tavoite kun on tämä odotusaika ollut niin vaikea... ja tänne saakka silti päästy. Eli minulla ei kyllä tule menemään yliajalle tämän kanssa kun leikkaavat jo aiemmin... Onko sinulla ollut painoarviota vauvasta viimeksi milloin? Mulla rv 33+2 oli 2kg... Varmaankin ihan keskikäyrillä mennään...

Nopponen 34+5 (Huiiii, ylihuomenna alkaa virallisesti äippäloma... :) )
 
PALJON ONNEA KAKSOSISTA Omppuf!!!!!!
Hienoa, että pääsitte noin hyville viikoille! :) Siitä se mielenkiintoinen matka kahden (siis kolmen) lapsen kanssa alkaa! ;) Vielä kerran onnea! :flower:

Nopponen: hyvät viikot jo sielläkin, loistojuttu! :D

Tervetuloa uudet! :wave:

ON: Täällä eilen alkanu j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-t liitoskivut (kai ne niitä on?)... ekan kohdalla ei ollut mitään kipuja, joten tää yllätti täysin, liikkuminen on tosi kivuliasta! prkl. kestääköhän tää loppuun asti?!? :headwall: :kieh:

öö.. onkos ne viikot nyt sitten.. 27+4 ? :heart:
 
Paljon onnea kaksosista Omppuf! :flower: Onpa ollut nopea synnytys!

(.) Täällä alkoi äitiysloma virallisesti tänään ja minuun iski kauhee ompeluvimma! Työn alla on imetys- ja kauratyyny ja sohvatyynyt :)

Särö 35+0 POKS!
 
Kyllä vaan. Poikamme syntyi sektiolla tänä aamuna. 2050g. Kaikki hyvin, mutta pienen kokonsa vuoksi lasten osastolla ja minä toipumassa toisella osastolla. Huomenna aloitetaan liikkumiset. Iik. Melko hellänä massu. Mutta pääsen huomenna jo sylittelemään pientä. :) Lähtö tuli siis yllättäen eilen illalla kun supisteli ja lopulta aloin vuotaa...Mut onneksi kaikki ok vaikka varasslähdön ottokin. Lisää myöhemmin. Väsyttää


Nopponen ja pikku prinssi
 
  • Tykkää
Reactions: taiska87
Paljon, Paljon Onnea Omppuf:flower:

Tervetuloa uusille!

ON:
Ei mitään ihmeempää, olo alkaa todella olemaan raskaana olevan olo. Loppuraskauden kipuilut alkaneet. Lonkka- ja selkäkivut taitavat olla nyt hallitsevia. Muutama harjoitussupistus tulee per päivä, nekin nyt napakampia kuin vaikka kuukausi sitten. Vauva on kuitenkin vilkas eli kaikki paremmin kuin hyvin:heart: Esikoiselle tuli muutama päivä sitten 1,5 vuotta täyteen..Iso poika jo hänkin:heart: Maanantaina sekä esikoisen, että minun seuraava neuvola.
Hyvää viikonloppua! :)


Hjannah&Palmis rv 30+4:heart:
 
Onnea paljon jakautuneille! Ihanaa nopponen kun sait oman pojusi...itseä rupesi hirvittämään kun kaikki on vielä laittamatta ja jotkut ne jo jakautuu...tosiaan kaksi viikkoa täysiaikaisuuteen...täälä alkoi myös äippäloma vaikka kotonahan minä olen tässä jo muutaman kuukauden ollut muutenkin...

Turvotus alkaa olla niin häiritsevää, että varasin ajan raskaushierojalta...on erikoistunut vauvojen ja raskaanaolevien hieromiseen...lupaa apuja moneen ongelmaan kuten esim. liitoskipuihin...

Painoarviota tehdään torstaina neuvolalääkärillä...saa nähdä laittavatko sitten lähetteen polille tämän turvotuksen takia...Kilpirauhasarvot olivat ok joten nyt vaan tehokas magnesium kuuri päälle kun siitä tuntuu olevan vähän apua tähän uupumukseen ja väsymykseen...

Intoa olisi jo laittaa vaikka mitä vouhotuksia mutta väsymys on ollut niin suuri että KAIKKI on vielä laittamatta...toki odottelen vielä sitä painoarviota jos saisin varmistuksen samalla että POIKA on tosiaan tulossa, ettei tarvitsisi nuita tyttöjen mekkoja tuolta uudestaan kaivella edes...Omassa perheessäni ei ole poikia tullut joten sukuni odottavat varmasti tyttöä, poika olisi niin MAHTAVAAA!!! Ja saisi paappakin taas uuden "koulutettavan"...tuokun on niin innokas kaupunkilais vävylleen opettamaan kaiken puunkaadosta, marjastukseen yms...

Jakautumisiin! Maissilastu & Onni 35+0 POKS
 
Omppuf ja Nopponen! - isot onnittelut :flower: :heart:

Mäkin olen aika laiskasti käynyt täällä lueskelemassa, kun on mukamas koko ajan niin hoppu, mutta eilen sitten sain luettua kaikkien viestit :)

Omia kuulumisia sen verran, että aika tasapaksua tämä odotus nyt on. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja paino sen kuin nousee... Huhhuh! Selkäsärkyjä, iskiaskipuja ja väsymystä jos ei ota lukuun, niin voin oikein hienosti. Ei aina edes meinaa raskautta muistaa. Kunnes sitten menee kuntosalille tai johonkin. Jostain kumman syystä ei oikein tahdo painot nousta ;) Mulla on ylihuomenna sokerirasituskoe, en odota innolla. Esikoista odottaessa voin todella huonosti koko päivän tuon kokeen jälkeen :(

Tsemppiä kaikille odotteluun :heart:

Salliina ja sissi rv 26+5

PS. Piti vielä kysyä, että millä raskausviikoilla olette alkaneet laittaa kotianne valmiiksi tulokasta varten?? Meillä olisi isoja projekteja vielä tulossa. Mm. tuleva isoveli nukkuu vielä pinniksessä. Eikä ihme, sillä ikää hänellä 1v 3kk.
 
onnittelut omppuf.lle:flower: hienoa että kaksoset pysyivät sitten lopulta noinkin pitkään masussa :) hienon työn teit kun jaksoit makoilla! itellä tässä on vielä nelisen viikkoa aikaa la.han eikä vielä merkkejä ulostulosta ole pieni antanu että loppuun asti varmaan mennäänkin :)

nopponen myös isot onnittelut pienestä! :flower: vauvan tuoksuista arkea!

(.) täällä tosiaan vielä kolme viikkoa ja kuusi päivää la.han joten odotellaan. odotellaan vaan :) masussa möyrii nyt joku kolmisen kiloinen tyypppi ja syntymäpainoks ennustellaan neljää kiloa jos ei yli, että jännä lukea näistä 2-3 kilosista vauvan synnytyksistä kun itellä oli viimeksikin se neljä ja nyt ehkä jopa isompikin :D ihme kyllä synnytys kesti viimeks kuitenkin 7,5 tuntia ja ponnistus 10min joten nytkin ihan turvallisella mielellä oottelen et nopeutuuko meininki. masulla alkaa siis olla kokoa ja esikon perässä juokseminen hankaloituu joka päivä. Eipä tänne muuta, odotus menny omalla painollaan ilman vaivoja joten ei ooo kauheesti ollu kirjoteltavaa. ensi kerralla ilmottelen sitten varmaan syntymän ihmeestä :heart: tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja iloista meininkiä synnytyksiin! :))

taikamaailma 36+1 :heart:
 
salliina85 meillä aletaan varmaan ensi viikolla laitella vaatteita yms vauvalle valmiiks, kun ei sitä koskaan tiedä kun sit ollaan täysaikasia ja vauvathan saattaa pullahtaa viikko kaks enns la.atakin maailmaan niin on sit kaikki valmiina :)
 
Täällä ollaan kotosalla... :) Siis minä pääsin tänään ja tulin yhdeksi yöksi kotiin esikoisen luo... pumppu kainalossa. ;) Vaavi on vielä osastolla seurannassa ja huomenna menen itse sinne potilaskotiin olemaan et saan olla vauvan lähellä ja näin ollen päästään opettelemaan syömistä. Mukava oli tulla kotiin mutta ikävä on vauvaa... On tosiaan vielä happiviiksi avulla ja jos takapakkia ei tule huomenna rinnalle ja kenguruun. Aiemmin ei oo onnistunut ylipaine-nasaalin kanssa syömis harjoitukset... Mutta nyt päässyt pois siitä kun keuhkot "kuivuneet" niinsanotusti... Mut muuten terhakan oloinen tyyppi. :heart:
Maitoa tulee... koko ajan on jano ja nälkä... voi kumpa myös pieni oppisi rinnalle. Ja päästäisiin kotiin pian. Itse oon aika hyvässä kunnossa, maha tietty arka ja kävely hidasta ja ylösnousut vaikeita. mut heti parempi fiilis täällä kotona. :)

Kopsailin tuon yllä olevan taas maaliskuisista... Heräilin pumppaan ni arvelin tännekkin ilmoittautua kun tänään taas oon sit puhelimen varassa... : /

Omppuf, miten on arki alkanut?

Nopponen + poika 5vrk
 

Yhteistyössä