Pikkukakkosta odottavat :)

Pikkukakkosta odottavat :)



Laskettuaika,nimimerkki ja synnytyssairaala



12.9
miukkismau

12.10
Sannuli --- Satks ---- poikalupaus

26.10
miia009 --- KSKS

22.11
taiska87 --- K-PKS

12.12
Mom4two? ---
talvitaapero --- NKL

20.12
mame31 ---

31.12
jen_ni --- TYKS

2013

7.1
elovena77 ---

22.1
Aliisa10 --- LPKS

22.1
diiselikissa --- NKL/Kät

24.1.
anu84 --- SEKS

30.1
Emma82 --- PKKS

4.2
LAKE --- TAYS

16.2.
Omppuf --- kaksoset --- K-PKS tyttölupauspoikalupaus
MeaMinnis --- PHKS

19.2
Donna82 --- nkl --- poikaolo

20.2
tiudeliini --- K-SKS

21.2
Donna82 --- NKL
snowfairy --- KYS

23.2.
taikamaailma ---

28.2
Elsiliini --- TYKS

1.3
Särö --- KYS --- poikalupaus

3.3
Nopponen --- OAS
Tiipula --- TAYS
Meliah ---

1.4
Hjannah ---

14.3
kuunalle ---

12.4
Viljavainio --- Nkl

20.4
alley --- LS

25.4
Anna333 --- Kät

26.4
amante ---

28.4
mansikka-maija --- MKS

1.5
Salliina85 --- SatKS

3.5
janlind --- SatKS

Syntyneet

21.5 Mekkala 38+5,poika, 3750g / 50 cm /py 35cm

26.6 Rukka-peikko takkutukka 40+5,poika 3395g / 49,5cm

10.7 tyttimyyrä 38+4,poika 3588g /51cm

11.8 Jenny90 41+4 tyttö 4320g / 51cm /

9.9 krumeluu tyttö 3835g / 49 cm /

28.9 _Lumi_ 39+4 tyttö 3760g / 52cm /

7.10 Saraheinä 39+1 poika 3760g / 50cm



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Nii,mutta eihän se kestä se "pahin" aika,kun sen vuoden ja sithän niistä onkin jo seuraa toisilleen.. Sen takia "pahin" vaikka se voi olla parhainkin,mutta eihän sitä tiedä millainen vauva-aika on..

Ootko jo hankintoja paljon tehny ja mitä hankintoja tarvii tehä?

Mä oon vielä niin alussa ja epävarma edes koko raskaudesta,niin en oo uskaltanu edes aatella.. Vaikka mieleen hiipiikin koko ajan mitä ihanimmat sisarusrattaat. Lontoosta tilattuna jos suomeen saa.. Niissä on vain pienet renkaat,mutta on ne kauniit ja ei varmaan olis kovin monella vastaan tulevalla!
 
Moi!

Pääsisikö mukaan? Olen kirjoitellut tuolla syyskuisten pinkassa, mutta josko tännekin...?

Pikkukakkosella olisi laskettu aika 4.9, sairaalana Kättärin Haikaranpesä (Kät/H). Ikäeroa ykkösen ja kakkosen välille tullee 2v 4 kk, pikkuneiti on juuri 1v 11kk ikäinen.

Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla, nyt taitaa peti kutsua |O

Krumeluu rv 17+0
 
Hei hauskaa! Vanhoja tuttuja täällä. :) Mutkin saa lisätä listaan.

LA 1.10. ja sairaala Jorvi.

Krumeluun tapaan mäkin olisin halunnut Haikaranpesään synnyttään, mutta asutaan niin lähellä Jorvia, että mennään nyt tälläkin kertaa sinne. Jos kaikki menee hyvin, niin meillä tulee muksuille ikäeroa 2v 2kk.

Lumi & muru 13+2
 
Hehei Lumi! :wave: Joo, jotenkin tuntui itsestä asiaankuuluvalta liittyä tähänkin pinoon, kun tosiaan tuolla Pikkukakkosta toivovissa tuli vietettyä aikaa se - ööh - yhdeksisen kuukautta. :) Vieläkin käyn kurkkimassa sieltä kuulumisia.

taiska87 emme ole ostaneet vielä yhtään mitään vauvalle. Tytön kaikki tarvikkeet ovat vielä jäljellä, mutta pitäähän sitä uuttakin tietysti vauvalle saada, ettei kaikki ole kierrätettyä. Ja jos tulee poika, niin ei häntä ehkä ihan kehtaa mekkoihin pukea ;) Suurempia hankintoja ei tarvinne tehdä muuta kuin tuplarattaat, esikoinen kun nukkuu vielä pihalla päiväunet, meillä ei ole omaa autoa ja liikumme paljon julkisilla sekä koira pitää lenkittää, niin hän ei varmasti jaksa vielä kävellä niin paljoa. Vaunut ajattelin kuitenkin hankkia käytettynä. Ahdistaa vähän, että mihin kaikki vauvan tavarat meillä mahtuvat, kaappitila on jo nyt tehokäytössä.

Onkos teillä aavistuksia tai tietoa sukupuolesta (muistanko väärin, että Jenny sen jo tiesi? Olen välillä kurkkinut elokuisiakin...)? Tai toivotteko itse jompaa kumpaa?

Mies tunsi eilen illalla ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet, voi ihanaa :heart: Minä olin varmaan vielä enemmän innoissaan asiasta, kuin hän.

Krumeluu 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Hei!

Mäkin voisin liittyä tänne. En ole alkua pidemmälle jaksanut kirjoitella touko/kesäkuun pinoissa, mutta tämä koskisi itseä ehkä vielä enemmän, kun veljesten välille olisi toukokuun lopussa tulossa ikäeroa 1 vuosi ja 10 kk. Laskettu aika siis 30.5.
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Hankinnoista kysyttiin.

Vaatteiden kanssa olen tehnyt niin, että vanhimmalta olen säilyttänyt ne kaikkein ihanimmat ja toimivimmat jutut. Muut olen myynyt MLL kirppiksellä yms pois. Uusia olen ostanut joitakin, lähinnä sellaisia, jotka koettiin esikoisen kohdalla hyviksi. Ehkä jos kakkonen olisi ollut tyttö niin olisin ostanut enemmän esim mekkoja ja tunikoita, joita tietenkään ei ollut esikoisella. Mutta suurimman osan kätevimmäksi kokemistani vaatteista olen ostanut popista, esimerkiksi ihan pienellä ne luomupuuvillaiset bodyt, joissa on käännettävät tumput, ovat aivan parhaita.

Muuten kaikkea vauvakamaa onkin hyvässä tallessa esikoisen jäljiltä, vaunut, matkarattaat, turvakaukalot sun muut varusteet. Stockan kanta-asiakasseteleillä ja äitiysavustuksella ostin uudelle tulokkaalle Stokken triptrap tuolin jo nyt. Aiomme hankkia siihen sen vauvakaukalon. Kahden lapsen Phil and Ted's rattaat aiomme hankkia, kun menemme loppukesästä Lontooseen. Muuten kaikki jo onkin, lelujakin röykkiöittäin riittämiin.
 
Krumeluu, meillä kävi niin, että ei nähty ultrassa sukupuolta. Oireet viittais poikaan, mutta ylläriä siis odotellaan!

Hakinnoista: Me ei nyt olla ostettu mitään, koska ei tiedetä sukupuolta. Oon säästäny esikoiselta (neidiltä) kaikki kivoimmat vaatteet. Ainoastaan nää perus tuttipullot sun muuta ostetaan ja sitten isompi investointi on Phil&Tedsit joihin olen täysin rakastunu! Esikoisella on ainoastaan Gracon huonot ja natisevat matkikset ja halusin nyt sitte ostaa jotain kalliimpaa, kun ei muuta jouduta hankkimaan. Mä kävin kerran kokeilemassa niitä esikon kanssa liikkeessä ja nyt nään niistä uniakin :D Tilaan ne varmaan toukokuussa. Syntymän jälkeen saatetaan joutua hankkimaan joitakin vaatteita, mikäli tulokas on poika:)

Kiva kun täällä on "tuttuja" muistakin pinoista, koska mä oon varsinainen palstakyylä!

Jenny ja Papu 22+1
 
Oivoi. Miten saankaan ajan kulumaan tiistaihin asti!

Siis munhan tilanne on tämä: Ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen oli tammikuussa ja epäsäännöllinen kierto kun on aina ollut ja ensimmäinen lapsikin "tehtiin" clomeilla,niin en arvellut,että tärppi käy kovin helposti. Oottelin ja oottelin menkkoja,kunnes vaan yhtenä päivänä katoin iholla-ohjelmaa ja sain intuition tehä kaapista raskaustestin pois. Se näyttikin positiivista ja hain sit apteekista oman testin ja sekin oli positiivinen ja tilasin sit digi-testin viikkonäytöllä,niin se näytti että 3+.. Tiistaina sit kävin neuvolassa ja siellä kun on ultra,niin se ei ainakaan vielä saanut mitään näkymään. Mutta mulla on siis omaa mahaa edessä,että voi olla sekin syynä,että ei näkyny.. Mut ei se sanonu,että se kohtu tyhjäkään olis.. Että tässä piinaillaan ensviikon tiistaille jolloin on lääkärineuvola ja sit se lääkäri ultraa sillä vaginaalisella ultralla JOS se on oppinu sitä käyttämään.. (vanhempi lääkäri ja sinne on vasta hommattu se ultralaite) Viime raskaudessa se sitä käytti ja mä ite tunsin,että se ei oo tarpeeks syvällä,että se näkis sillä kohdun :D

Mutta piinaillaan nyt sitte.. Ainakin oireita on karmee nälkä ja välillä tosi ällö olo ja apteekin omalla tehdyllä uudella,ei riittäny enää väriä kontrolliviivaankaa kunnolla.. Joten ollaan sitten RKTT--- Raskaana Kunnes Toisin Todistetaan ;)
 
Hankintoja ei olla tehty vielä lainkaan. Esikoisen jäljiltä on oikeastaan kaikki tarvittava olemassa. Ainoastaan Manducan meinaan hommata vielä. Ja tietenkin, jos uusi tulos on poika niin joudutaan ostamaan aika paljon vaatteita, ettei ressukan tarvitse pitää mekkoja. ;)

Meillä esikoinen on kohtapuoliin 1v 9kk vanha ja ei taida vielä ollenkaan ymmärtää vauva tulosta. Jos kysyy, mitä äidin masussa on, niin vastaa kyllä, että "vauva". Ja tuumailee, että vauva on poika, mutta ei varmasti ymmärrä oikeesti, mistä on kyse. :D Tosin eilen pontavasti sanoi ensin "ei tule vauvaa, ei tule", mutta muutti sitten mielensä kun keksi, että vauvojen juhlissa saa kakkua (oltiin vasta meidän kummipojan ristiäisissä). Tuumas sitten, että "vauva tulee ensin, sitten kakkua". :heart: Ihana tyllerö!

Lumi & muru 13+3
 
Lumi pakko heti kommentoida, että meidän tytön, 1v 11kk, kanssa juteltiin eilen vauva-asioita, ja hänkin sanoi, että kun vauva syntyy, hän syö kakkua. Lupasin tytölle, että äiti tekee varmasti kakkua, kun vauva on kotona. :) Ja muuten, Manducan olen ajatellut itsekin hommata!

Tsemppiä, Taiska, odotteluun! Itsekin elin täysin epävarmuudessa 8.raskausviikolle asti alkuraskauden vuotelun takia, ennen kuin menin alkuraskauden ultraan ja syke näkyi :heart: Tosin olen epäileväinen vieläkin, vaikka liikkeetkin jo tuntuu :)
 
Hei,

täällä mennään 31+1... ja tilat alkaa käydä ahtaaksi. Eilenkin nukkumaan mennessä piskuinen monotti ym näperteli kivasti tuota alaosastoa, että oli hieman epämukavaa yrittää nukahtaa.

Eikö täällä ollut joku toinen, joka oli myös hankkimassa Phil and Ted'sit? Mihin malliin olet päätynyt ym lisätarvikkeisiin?

Meillä on tulossa vielä mukavasti muutto kuukauden päästä, onneksi isompiin ja uudempiin tiloihin. Käytiinkin äsken tilaamassa sinne pesutorni ja digiboksi. Sitten on vielä muuta pientä sälää, mutta niitä ehtii sitten hoidella koko ensi kuun ennen muuttoa. Onneksi sain miehen suostuteltua muuttosiivouksen ostamiseen niin päästään kaikki helpommalla. Mähän en voi siellä juurikaan muuta kuin päsmäröidä...
 
Muuten, meidän esikoinen ei myöskään ymmärrä mitään vauvajuttua, vaikka monesti kerrotaan hänelle, että äidin masussa kasvaa pikkuveli. Lähinnä sitä äidin mahaa on hänen mielestä kiva halailla tai kiipeillä sen yli, jos mahdollista...
 
mekkala mä kävin kokeilemassa sitä uusinta mallia, Verveä ja haluan sen. Ne oli jotenkin niin jämäkät, mut silti liikkui kevyesti kun unelma. Sisaristuin ja vauvalle kantokoppa tietytsti, sitte sadesuojan tartten ja ehkä sen tarjotin homman esikoiselle siihen eteen. Eiköhän niillä pärjätä. Ajattelin tilata Amazonista, kun sieltä sen paketin sai 400 euroa halvemmalla, mutta en oo koskaan tilannu sieltä mitään, ja mun täytyis ensin selvittää, että kannattaako. Oli nimittäin sen verran tyyriit liikkeessä.
 
Heippatirallaa.

Pitäisköhän miunkiin liittyä tänne, siis jos työ vaan otatte? :)
Mie tuolla kesäkuisten pinkassa kuljen mutta oikeestaan vaan feisbuukin puolella kirjoittelen. Nyt on ruvennu sohvan vangiksi jäämään kovien selkä,lonkka ja nivuskipujen takia :( Palstalla voip sitten aikaa tappaa kun tuo televisionkin tarjonta surkeeta :rolleyes:
Toki jos täällä feisbuukkiin jotain ryhmää tulis suunnitteille niin kannatan, joenkin tuntuu että luontevammin sinne kirjoittelee kuin tänne "kaikkien nähtäville"

Mutta juu,

Eli meidän esikoinen, tyttö, syntyi 05/11 ja masukkaan, poikalupaus, la 21.6.12. Ikäeroa ois tulossa siis 1v 1kk :)

Mites nää nyt silleen hienosti laitetaa... :D

21.6. Peikko ja otus, Pkssk

Peikko ja otus 28+0
 
Onneks on jo perjantai! Tiistai tule jo! Oon ihan malttamaton! Ärsyttää,kun kerran kävin jo siellä neuvolassa,niin eiköhän siellä sit joku tuttu jo ollut.. Ja sit kun äitiysneuvolassahan ei voi käydä minkään muun takia,kun itse raskauden.. Siellähän ei hoideta myös ehkäisyä ja papa-koetta. Huoh. Eli siis kaikki tietää jo ennen kun itekään tiedän.
 
Laitoin tohon etusivulle noi poikalupaukset,että toivottavasti ne oli oikein.. Mutta laittakaa muutkin olot/lupaukset,mitä haluatte,niin lisäilen ne sitten tuohon.. :)

Onko kellään muulla sellasta,että kun väliin tuntuu ton esikonkin kanssa esim. siivoominen ihan mahottomalta,eli jos ei nuku ja pitäis siivota,niin,että miten sitä kahen kanssa sitten siivoo,tai.. Miten tän kysymyksen muotoilis.. Siis,että tuntuuko yhtään siltä,että miten sitä osaa arkiaskareita suorittaa,jos vaikka toinen ei nukukaan yhtäaikaa ja muuta?

En osaa enää suomenkieltäkään,kun en saa kysymystä muotoiltua :D
 
Taiska mua ainaki pelottaa, et miten saan mitään kotitöitä tehtyä.Esikoisella on tosi tarkka rytmi ja toivon, että saan vauvan siihen samaan rytmiin, jolloin mulla olin pari tuntia päivässä aikaa tehä kotitöitä. Ellen sitte nuku sitä aikaa :D Toisaalta mies tulee 4 aikaan töistä, joten saattaa olla, että joko hän hoitaa lapset tai tekee kotitöitä, että saadaan edes jotain aikaseks. Mä oon miettiny ihan sitä nukkumishommaa. Esikosen kanssa pysty vielä nukkumaan, kun vauva nukku, mut nyt ei sit enää voikkaan. Todennäkösesti sekoon :D
 
Moiks :)

Taiska87lle onnea ultraan! :) Tulehan kertomaan uutiset!
Odottavan aika on kyllä pitkä... Ihan hirveetä oli odotella ensin varhaisultraa, sitten np ultraa, sitten rakenneultraa, nyt kai odotellaan neuvoloita ja rv37 synnytystapa-arvio ultraa, itse synnytystä.. Odottelua koko odottaminen :D

Hankinnoista me hommattiin Britaxin B-Dual rattaat sisaristuimella ja kantokopalla, ensviikolla varmaan tulevat.. Meillä ei ole autoa ja paljon kuljetaan bussilla tai kävellen. Vaikka nuo Britaxin malliset näyttävätkin ehkä hurjalta mutta olettaisin (ja toivon) että ovat käytännölliset ja helpot. En vaan tykästynyt ollenkaan vierekkäin tai peräkkäin oleviin sisarusrattaisiin. Jännityksellä odottaen..

Manduca tilattiin kanssa. Meillä on joku ikivanha rintareppu mutta ton manducan kun saa selänkin puolelle, ehken käytännöllisempi :) Esikoiselle hommattiin kantoliinakin mutta se jäi täysin käyttämättä.

Tytön jäljiltä meillä on onneksi paljon mustia,harmaita ym. vaatteita jotka käyvät hyvin myös pojalle. Nyt vaan joutuu esikoisellekkin vaatteita ostellessa mietimään että vaatteet sopisivat myös pojalle.. hirveesti tekisi mieli kaikkea tyttömäistä ihanuutta ostella mutta koska ei todellakaan mitään rikkaita olla niin pakko ajatella käytännöllisesti.
Itselle tuo poikalupaus tuli jotenkin ihan yllättäen, saatiin ultrasta kuvakin haaravälistä "vessanpönttönäkymä" mukaan kun olin niin hämmentynyt :D Mutta 100% itse uskon vasta sitten kun omin silmin nään :)

_Lumi_ mie oon joskus kuullut väittämän että pikkulapsilla on joku kuudesaisti jolla hyö tietää onko joku raskaana ja vielä senkin että kumpi sieltä masusta on tulossa ;) Jospa siellä siulla se poika on kun tyllerö niin sanonut.

Noista kotiaskareista, meillä myö molemmat ollaan kotona niin jokseenkin onnistuu hommat vielä mutta.. Mitähän sitten kun on kaksi muksua ja ikäeroksikin olis tulossa se 1v 1kk.. vauhtia riittää varmasti. :)

Migreenin kourissa kärsivä Peikko ja Otus 28+2
 

Yhteistyössä