Pikkukakkosta odottavat :)

"Kiva" kuulla että joku tietää mistä puhun, tarkoitan siis sinua Omppuf. :) Uudessa ultrassa kävin eilen ja siellä se oli, kiinteä 2cm x 2,5cm kysta vasemmassa keuhkossa. Seuraavaksi ultrataan 4 viikon päästä ja jutellaan myös lastenlääkärin kanssa siitä, mitäs sitten jos se ei häviäkään sieltä. Ultraava lääkäri totesi vain, että koska ei ole henkeä uhkaava, varsinkaan jos ei ala massiivisesti kasvamaan, niin synnytyksen jälkeen vauva tutkitaan perusteellisesti ja tehdään esim. röntgenkuvauksia jotta nähdään missä sitten mennään. Ja lohdutteli sanomalla, että itse en voi kystan kasvuun/pienenemiseen mitenkään vaikuttaa joten ainut mitä voin tehdä on nauttia raskaudesta ja olla lukematta netistä juttuja. ;) Sellasta siis tänne päin.

tiuhti_ huh teillepä tulikin sitten pikku yllätys! :eek: Toivottavasti ultrassa on kaikki ok ja selviää kuinka pitkällä jo olet.

LAKE, kannatan uintia jos kävely ei tunnu kivalta. Uinnissa ei nivelet rasitu ja on kuitenkin tehokasta jos ei vain lillu altaassa (niinkuin minä mielelläni tekisin :LOL:). Tai sitten jooga tai pilates vois kans olla hyvä vaihtoehto.

Taiska87 sulla loppu häämöttää jo ihan nurkan takana! :D Toivottavasti ei nyt ihan vielä synny kuitenkaan. ;)

Salliina85, mäkin olen toisinaan ihan hirveä hormonihirviö. :ashamed: Varsinkin jos oon nukkunut huonosti, joutunut nousee vessaan yöllä ja muutenkin kiukuttaa niin soppa on valmis. Välillä tulee yhteenottoja miehen kanssa, mutta ne ei oo mitään vakavia vaan enemmän sellasta molemminpuolista kiukuttelua.

Kuka tekis mun gradun loppuun? Anyone? Viikon päästä esitarkastukseen, hui! Melkein on jo valmis (viilailua ja muokkaamista vaille) mutta ei kuitenkaan.

Nyt itseä ottaa niskasta kiinni Elsiliini ja pikkumies 22+0 *POKS*
 
neuvolakuulumisia: paineet oli aikas korkeella neuvolamittauksessa,mutta kotona kuitenkin taas ihan normaalit.. hb oli 125 eli nyt oli tapahtunu laskua jonkun verran,mutta oli sitä mieltä että katsotaan vielä seuraava käynti,miltä tilanne vaikutta.. sf-mitta oli 27cm.
mitäs muuta... painoa tullut kaikkiaan lisää 8,6kg
kaikki muutenkin tuntui olevan hyvin..

On: unelmien asunto meni ohi suun.. mutta ei ollut vuokraajalla pokeria soittaa meille,vaan ilta myöhään ilmoitti tekstarilla että asunto meni entuudestaan tutuille ihmisille.. vaikka meidän kanssa jo näyttön aikana kyseli aikaa sopimuksen kirjottamista varten. ja siis me yritettiin itse tavoitella kyseistä miestä muutamalla puhelulla ja sitten vielä viestillä kun mitään ei kuulunut...täällä siis ollaan isännän kanssa kiukkusia ja ahdistuneita,kun mikään ei onnistu..
Usko ja toivo uuden asunnon löytymiseen on siis tyystin lopussa... ahdistus iskee...
leuka siis rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Elovena77 & murmeli 29+2
 
Tännehän oli tullut tekstiä :)

Taiska: Haluatko että teen jo uuden pinon? Tuo odottelu on kyllä tylsää, mutta oishan se kiva että pääsis täysille viikoille kuitenkin.

Tiuhti: Toivotaan että kaikki on hyvin ultrassa! :)

LAKE: Se uiminen varmaan olisi ihan hyvä juttu. Mä oon kans miettiny sitä, kun tyttö tykkää käydä uimahallissa. Ja sitten mulla on salikortti, jossa pitäis nyt lakaa käymään pilateksessa ja joogassa. Sit ois tarpeeksi liikuntaa viikolle.

Saraheinä: Onnittelut pojasta! :heart:

Amante: Mulla kanssa näkyy hormoonit juurikin naamassa. Plussauksen jälkeen alkoi otsa kukkia ja tekee sitä vieläkin. Hiukan on rauhoituunut, mutta sitten tulee ihan epämääräisiin paikkoihin myös enemmän finnejä kuin aiemmin. Tyhmää!

ON: Parannellaan flunssaa, koko viikonloppu meni sängyssä ja sitten kun se iski mieheenkin sunnuntaina ni mun lepo meni tyttöä viihdyttäessä ja miestä passatessa. Tämä nukkui käytännössä koko päivän sohvalla. Sitten olin maanantain yksin kotona sairastamassa :) On kyllä ärsyttävää kun ei voi käyttää oikeestaan mitään lääkkeitä. Mulla on lievästi astmaattiset keuhkot kai, en ole käynyt testeissä, mutta näin lääkäri viime talvena epäili. Ja kaikki flunssat tuntuu ensin keuhkoissa, tähän mulla on ollu astma kiekko ja codesania. Yleensä mulla yskä ärtyy niin pahaks etten öisin muuta teekään kun yskin. Nyt on siis sormet ristissä toivottu ettei tähän tuu yskää päälle, kun ei oo kuin tuo resilar mitä saa käyttää...

Muuten ihan hyvin on mennyt. Tyttökin jo ajoittain puhuu vauvasta hyvin innostuneesti. Suunnittelee kuinka hän sitten tekee vauvan kanssa sitä ja tätä. Mitä kaikkea sille pitää ostaa yms :) Liikkeitä tuntuu aina joskus, ei vielä päivittäin, mutta eiköhän nekin kohta sieltä tule. Parvotulokset sain tiistaina ja niistä kävi ilmi että olen joskus muinoin sen sairastanut eli ei vaaraa. Varmaan kirjoitan Mehiläiseen siitä lääkäristä, koska olisihan tämä pitänyt ottaa vakavasti jo siellä.

Alley ja pirpana

 
(.) Tänään lääkärineuvolassa käyty. Ja niinhän minut passitettiin saikulle äippälomaan saakka. Tosin odotettavissa oli vaivojen ja sen etisen istukan vuoksi... Lääkäri oli vähä sitä mieltä et on kyl niin pahasti alhaalla istukka et kovasti pelottaa et sektioon mennään, mut siis kontrolli sit 30 viikolla asiasta, et eipäs heitetä kirvestä kaivoon... Mut jos leikkaukseen mentäis meidän vauva syntyis jo helmikuun alkupuolella ku leikkaavat 36-37 viikolla... (Ajattelin jo hädissään et oikeesti reilu 3kk ni vauva VOI olla jo sylissä... huiii....) Nyt siis ollaan rauhassa ja odotellaan vaan ja toivotaan et alatie synnytys saatais viel onnistuun, pelkään sektioita viel enemmän ku normi synnytystä...
Paino arvioksi sano nyt 450g pikkuisella ja mitat ok edelleen. Ja sukupuoli asiasta oli samaa mieltä kuin kätilökin viikkoa aikaisemmin! :heart: Nyt siis oikeesti alkaa tuntuun et kyllä se nyytti viel syliinkin saadaan, eikä siihen enää oo ees aivan kauheesti aikaa... :)

mansikka-maija Kiitos ku kerroit oman tarinasi etisen-istukan kokeneena... Mua niin pelottaa et sektioon mennään mekin... mut pääasia tietty et terve lapsi saadaan ja et en millään haluaisi sairaalaan vuodelepoon passitusta... Nyt siis yritetään ottaa NIIIIIIN rauhallisesti ettei alkais mullaki vuotaa... : /

tiuhti: Onnea ylläristä ja tervetuloa tänne puolelle! :)

Meilläpäin satoi tänään ensilumi! :heart: Tuli niin ihana fiilis ja jouluinen tunnelma! :) Ihanaa, tämän joulun saan olla kotona, edelliset 3 joulua ollu aina osittain duunissa, viime jouluna jopa aattona... Mut nyt siis ihan joulufiiliksissä jo lokakuun lopussa... :ashamed:

Nopponen 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia neuvoista, uimista tosiaankin harkitten sitten kun pääsen taas käveleen. Tämä päivä oli parempi, eilen ei juurikaan minnekkään liikuttu..

Nopponen: älä suotta huolehdi, ittellä on laskettu 4.2. ja välillä meen panikkiin tajutessani että 3kk enää jäljellä synnytykseen. Olen kehittänyt inhon synnytystä kohtaan tällä kertaa.

Onko kellään muuten kokemusta siitä että ekasta olisi sokerit koholla mutta ei seuraavasta? Tiistaina sain tuloksest toisesta rasituksesta ja tällä kertaa arvot olivat kohdillaan. Nyt tosin pelottaa vielä enemmän synnytys, koska todennäköisesti se käynnistyy tällä kertaa kotona.. Edellinen siis käynnistettiin koska likka oli lakannut kasvamasta ja lapsivettä ei ollut edes nimeksi.

Pirkanmaallakin satoi rakeita hivenen tänään. Auton renkaat on nyt vaihdettu ja taitaa meidän rinsesta tulla pomo tai työnjohtaja.. Komensi sen verran tomerasti isänsä renkaiden vaihtoa ja kävi vielä tarkastamassa jokaisen renkaan vaihdon jälkeen.. :D

Lake ja JP 25+3
 
Tulinpas nyt tännekkin kertoon kuulumiset...

Ensimmäinen käynti eilen illalla äitipolilla ikävissä merkeissä. :( Eilen iltapäivällä hulahti melko iso määrä verta. Mä sain paniikin ja siitä hyvästä supisteli sit tosi kipeesti. Kiireellä lähdettiin päivystykseen ja tutkittiin tosi tarkkaan. Vauvalla kaikki ok, istukka ei ollut revennyt, mut istukasta veri tietty peräisin kun eteis istukka. Pääsin kotiin mut nyt pitää vaan paljo makoilla eikä mitään saa nostella, ei saunoa jne. Jos alkaa vuotaan tai kipuja lisää osastolla on mulle paikka odottamassa. Jos vuoto ei ainakaan lisäänny maanantaina omaan tk:hon ja siellä pistetään 3 päivänä se hoito mikä kehittää vauvan keuhkoja nopeemmin... (en muista sen hoidon nimeä, joku b:llä alkava...?) Mut siis näyttää et on todellaki nyt vaara et keskosena pian syntyy. Pelottaa ja ahdistaa. :'( Wc:ssä käynti on kamalaa ku pelottaa hulahtaako taas. Myös osastolle joutuminen ois kamalaa moneksi kuukaudeksi... Ois tosi vaikeeta itselle ja myös miehelle työssä käynti ja esikoisen hoidon järjestäminen jne. Eihän näitä sais murehtia mut silti väkisin murehtii. Vielä on liian pitkä matka turvallisille viikoille... :(

Nopponen 22+0 (poksuu... sais vaan poksua tässä tilanteessa hiukka nopeemmin...)
 
Huh huh, eilen se sitten iski.. Nimittäin paniikki ja ahdistus..
Mies rupesi kyselemään, että mitäs tulokkaalle pitäisi vielä hankkia, ennen syntymää..
Ei siinä vielä mitään, kun kaikki tavarat on kutakuinkin valmiina, mutta ei kotona, vaan ne pitäisi noutaa vähän sieltä ja täältä..
Iski tajuntaan, että h-hetkeen on enään 2KK eikä meillä ole MITÄÄN valmiina.. äippäpakkauskin on tullut,mutta tossa se hyllyn päällä vaan odottelee mukamas parempaa hetkeä vaatteiden pesuun.. Olen jo nähnnyt unenkin siitä että vauva syntyy ja meillä ei mikään ole valmiina häntä varten.. ei edes turvakaukaloa,millä hänet toisi kotiin...
Ehkä nyt olisi oikea aika kuitenkin alkaa laitella paikkoja valmiiksi,niin itseltä saisi yhden huolen aiheen vähemmäksi.. se asunto löytyy sitten kun löytyy (jos löytyy,usko mennyt siihenkin asiaan)
nyt vaan pitäisi järjestää pakettiauto ja bensarahat,jotta saataisiin tehtyä pieni kierros kavereiden ja sukulaisten luona.. ehkä se mielikin rauhottuisi, ja voisi taas levollisemmin nauttia raskaudesta..

olipa omanapainen valitusviesti : / mutta kyllä se vaan helpottaa, kun voi johonkin purkaa tuntojaan,muillekin kun miehelle,joka kyllä tuntui eilen hyvin ymmärtävän ajatukseni

Elovena77 ja murmeli 29+5
 
saraheinä: Onnea pienestä pojasta <3
taiska: Juu no hyvä ettei tarvii sellaseen paikkaan ainakaan synnyttämään mennä :) Minäkin oon ollut tyytyväinen tuohon keskussairaalaan!
Lake: Onnittelut sokerikokeen läpäisystä! Joo jokainen pieni on yksilö, musta on ollut turha ainakaan vertailla tuon meidän pipanan unirytmiä kehenkään lähipiirin vauvoista (jotka on nukkunu kokonaisia öitä 6kk+) :D. Koittakaa siis purra vaan hammasta ja vuorotella vaikka yöheräämisien kanssa (edes joskus), jostain ihmeestä sitä voimia löytyy kuitenkin vaikka univelkaa kertyy. Eipähän ainakaan sitten uuden vauvan kanssa ole vaikeuksia sopeutua sitten taas heräilee yöllä ;)
tiuhti: Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! toivottavasti kaikki tiputtelusta huolimatta kunnossa :) Teille tuleekin sitten melko tiukka aikataulu rempan kanssa.. :eek:
Elsiini: Semmostahan se on seurantaa ja lisää seurantaa.. meilläkin odotellaan seuraavaa seuranta-aikaa, ainakin keväällä kaikki oli ihan ok. :) Lastenlääkärithän näistä jutuista parhaiten tietää, joten nauti odotusajasta ja aikanaan täysillä sitten pienestä nyytistä <3
Elovena: Aika hyvä hb! :eek: Mulla ei yllä tuohon edes "normaalitilassa" :D. Jännitätkö sä sitten neuvolan mittauksissa vai? Kurja juttu tuon kämpän kanssa, jotkut vaan osaa. Jospa se oliskin kohtalon johdattelua ja saisitte jonkun vielä ihanamman tilalle ;)
alley: Kuulostaa tosi sitkeeltä tuo sun flunssa :/ paranemisia:flower:
Nopponen: Jaksamista saikulla lepäilyyn! Pidetään peukkuja, että pieni kestää kyydissä vielä monta monta viikkoa!! :eek:

(.) Täällä ollaan vielä jaksettu käydä kävelyllä joka päivä n.6km. Supistukset toistaiseksi pysyny harvoina, enemmän ollut vaan liitos/selkäkipuja. Keskiviikkona olis taas ultra ja tilanteen tarkastus. Toivottavasti ei olis tapahtunut mitään muutosta. Tänään tässä ajattelin, että kuinka onnekkaita me ollaankaan kun saadaan lisää pieniä ihmeitä maailmaan <3. Tämä on kuitenkin mun viimenen kerta ja nyt pitää vaan nauttia ihan kaikesta (kunhan tämä oksentelu loppuis).

Omppu ja pienet onnenmurut 24+1
 

Yhteistyössä