PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL.4

Heippa! Tulin tuolta syysmassukoista lukeen teijän juttuja välillä!Ja puhalteleen plussatuulia teille kaikille et pääsette tonne odotus-puolelle. piti kertoo kun ootte tosta nukkumisesta puhunu niin meillä poika ekan vuoden heräs 1-2h välein.ekat puol vuotta tarvi joka kerta päästä viä tissilleki :headwall:
Mut siirrettiin poika n. 8kk ikäsenä omaan huoneeseen niin vähän rauhottu, ei heränny enää kun 5-8 kertaa yössä(siis onhan toikin tajuton määrä!) onneks sit ei joka kerta enää tissiä tarvinnu vaan just läheisyyttä ja joskus tuttikin autto.Unikoulua tarjottiin kans neuvolassa useesti mut mun mielestä se on jotenki kamala ajatus.Koitettiin myös kotona tassutella ja vaikka mitä mut ei kyl mikään auttanu!Vieressä poika ei silti halunnu nukkua, kun koitti ottaa viereen niin ei ketään saanu nukuttua.Tähänkään tilanteeseen ei tosiaan auttanu kun aika.Vähän yli 1v. lopetti tutinkin imemisen ja nyt menee nukkumaan kun puol 9 aikaa sanoo et "väsyttääkö" niin poika lähtee sägyn suuntaan. Ei mulla siis mitään neuvoja ollu antaa mut koitin vaan lohduttaa et kyllä se siitä ajan kanssa ohi menee. :hug: ja tsempit valvomiseen!
+++++++++++++++++++++++++++ ottakaa kaikki yks plussa tosta niin nähdään tuolla odotus-puolella!!Hauskaa sunnuntaita kaikille!
 
Tätähän se on: ensin niitä muksuja ei millään saa pysymään sängyissään ja nukkumaan ja sitten viidentoista vuoden jälkeen niitä ei saa sieltä pois repimälläkään :LOL:

Omaa ).( ei mitään uutta. Kyllä se odottavan aika on pitkä. Mä toisaalta toivon, että jos se täti tulee, ni tulis nyt sit heti ettei tarvii alkaa piinailemaan viikkotolkulla |O
 
Pidän HotCoffeelle peukkuja pystysä, että jotakin tapahtuis kohta suuntaan tai toiseen d :) b. Tiedän, kuinka rasittavia noi pitkät kierrot on, varsinkin kun halu olis suuri saada pikkuinen masuun kasvamaan. Mullakin on pitimmillään ollu kierto 74 päivää ja usein on pyöriny siinä 55 päivän tienoilla. Mutta sitten myöhemmin se kierto alkoi tasaantumaan, kun pillereiden pois jättämisestä oli mennyt aikaa. Olikos sulla vasta toinen luomukierto menosa vai muistelenkos väärin?

Kaivanpas vähän sitten omaa napaakin. Menkkamaista jomotusta on ollu nyt jonkun verran ja se tuntuu siis selän puolellakin ja vessasa saanu käydä joka päivä ja maha on kovalla vaikka mahaa välistä kiertääkin (vois kuvitella, että olis maha löysällä). Tissejä oon yrittäny kokeilla vähän väliä, joten nänninpäät on kohta siitä kokeilemisesta kipeenä :snotty: ja sehän on tietysti taas yks raskausoire :LOL:

Niin ja semmosen huomion eilen tein, että aivan niinkuin pissanväri olis muuttunu astetta tummemmaksi. Ja sekin mua siinä ihmetytti, kun oon kuitenkin juonu reippaasti vettä, niin eikö pissan pitäis olla silloin vähän "kirkkaampaa"? Äh, ei näistä taaskaan tiiä. Taitaa keho vaan toimia niinkuin ite sen haluaa toimivan :/
 
miukka:Kokeileppas tehä testi muutaman päivän päästä uudestaan, mikäli tätiä ei vielä näy. Pidän sulle peukut ja isotkin varpaat pystysä :D

Mä tein viime yönä kaks positiivista raskaustestiä, mutta harmi kun se olikin vaan unta :/ . Toivotaan, että enteilis jotain :snotty:
 
Huomenta vaan kaikki.

Edelleenkään ei kierrä. Pilsut (Cerazette) jäi pois vuoden alusta mutta mitään ei tunnu nippailevan eikä pyörähtävän. Outoa. Brosyyri sanoi että pitäis tulla tyhjennysvuoto kun ei oo vuotannu mitään kolmeen kuukauteen, niissä pilsuissa ominaisuus. Mies tossa jo heitti toiveikkaana että jos sieltä sitten 9 kk päästä tulee jotain ulos :D
mutta enpä usko että olis sitä.
Odottelen siis sitä ekaa vuotoa josta vois rupee kattomaan kiertoa kartalle. Ja ostin sitä perhanan greippimehua vaikka se on ihan hemmetin pahaa... :p
Ikä rupeaa painamaan joten todella jännittää kuinka se tästä lähtee, vai lähteekö.

Esikoisen unista: joulusta saakka meidän kohta nelivuotias äijänpätkä on taas yökastellut. Alkuun arveltiin että se oli joulupukin jännäystä, mutta jatkuu vaan. Ei kastele ihan joka yö, mutta vähintään kerran viikkoon. Häntä itseäänkin tuntuu se kovasti harmittavan, ja peppunahka ärtyy pissalätäkössä koisimisesta. Ennen kastelun alkua oli yli 6 kk täysin kuiva, päivät ja yöt. Kaipa se siitä kun arki tasaantuu epäsäännöllisen viikkorytmin jäljiltä. Juomistakin on tarkkailtu eikä kittaa mitenkään ylenmääräisesti. Jostain luin että väsyneenä oikeen sikeessä unessa tuonikäisellä vielä saattaa lorahtaa. Onkohan meitin pikkunen stressaantunut siis?

 
Jihuu, plussa tuli - ovistestistä!
Ja aivan selkeet limatkin liikenteessä! :D
Josko tänäiltana saatettas kakkonen alulle.. jos vaan ukkokulta
ei joutuis töihin. Mutta ovis siis bongattu!
Mut nyt täytyy mennä likkaa ruokkimaan :wave:
 
Jospa iitukka ennätät miehen kellistää :heart:

Olen minäkin huomannut et greippimehu on saanut aikaan muutoksia! Taitaa tulla pidempi kierto ku viimeks. Ennen raskautta olikin suht pitkiä. Ovistestejä taitaa mennä paljon ku ei viel näkyny yhtään mitään...

Siis ällö kysymys ja ällöjä vastauksia tulee... :ashamed: Lukee ja vastaa ken tahtoo...
Muuttuiko teillä menkat erilaisiksi raskauden jälkeen?

Kun mua kiinnostaa ku itellä on muuttunu.
Ennen: alkoi tuhrulla ja ehkä 2 päivää veristä ja taas tuhrua. "Kökköjä" suht paljon. N.6päivää yhteensä.
Nyt: Heti punaista ja tosi vähän "kökköjä"! Ja loppuukin melkein seinään. Ja 6 päivää myös.

Tuli mieleen et enkohan limakalvot sitten ohuemmat ku ei niitä klönttejä tuu? Tietääks joku?
Nyt on ihme tuntemuksia ollut tänään alamasussa vasemmalla.
On vaikeeta tämä naisena eläminen, huoh :D
 
Niin, piti vielä laittaa Blondielle et varmasti vaikuttaa pillerit vielä jokin aikaa ennenku vuoto tulee.

Ja taas meidät typyllä on rintarauhaset suurentuneet! Vaikuttaa siis maidon kautta mun hormonit! Huomasitteko muut jos/kun imetitte? Sit välillä ne pienentyy ihan normaaliks. En muista missä vaiheessa oli viimekierrossa..
 
Friesia, toivotaan että oli enneuni! =)

iitukka, onnea ovisplussasta! B)

memmuli84, mun mielestä mullakin menkat on erilaiset raskauden jälkeen, tosin ennen raskautta söin pillereitä ja pillereitä edeltävää aikaa en edes muista. :whistle: nyt menkat on runsaammat ja heti ihan punaista.
 
Plääh, EnnustajaElliltä oli tullu viestiä, ettei meille enää tuu lapsia :'( . Noh, uskoakko tuota, kun ennen esikkoa sano, että meille olis syntynyt keväällä 2007 kaksoset, tyttö ja poika eikä kaksosia oo kuulunu :LOL:

Tänään on ollu kyllä jotenkin semmonen etova olo. On kyllä saattanu syyä eikä ruoka muutenkaan oo tehny pahaa, mutta jotenkin vaan semmonen jännän öklö olo. Ja kovasti on janottanu, vaikka määkin kuitenkin juon vettä aika paljon, mutta siitä huolimatta suu tuntuu kuivalta. Nää on tieten taas näitä kuviteltuja oireita, mutta mutta toivossa on edelleen hyvä elää ja jännitys tiivistyy kun kpt lähenee loppuaan :D
 
miukka pahoittelut negasta

iitukalle onnittelut ovisplussasta, toivotaan että teillä peitot heiluu tänään :D

memmuli mä vuosin synnytyksen jälkeen ku pistetty sika. Heti ekasta vuotopäivästä lähtien kirkkaanpunaista verta ja mul kans tosi vähän mitään klönttejä. Ei kiva. Hormooniehkäsy sitten vähän hillitsi tota vuotoa. Mut nyt on taas palattu siihen synnytyksenjälkeiseen aikaan. 6 päivää mullakin kestää, ei onneks oo ihan paha.

Friesia mä en uskalla noilta ennustajilta kysyä mitään, kun en halua kuulla vääränlaista vastausta :D
 
Friesia Meinasin jo huomen aamul testailla, tätistä siis ei vieläkään tietoakaan... aattelin et oisko voinu olla vaikutusta kun illal testasin ja mulla kun tapana on juosta vessas vähän väliä... jos siis aamu virtsaan ehtis kertyä vähän enemmän sitä hormonia... :whistle:

memmuli mullakin synnytyksen jälkeen menkat muuttu ja paljon, nykyään paljon runsaammat (siis sillonki ku pillereitä söin) ja paljon "kökköjä" kun ennen ei oikeestaa yhtää.... Aikasemmin ei ollu oikeestaa minkäälaisia kipuja mut nyt kyl juimii ihan kunnolla

sit asiast näkkileipään... mulla alkaa pientä paniikkia iskeä päälle kun lauantaina olis tarkotus juhlia jätkän synttäreit ja mulla ei vielä hajuakaan siitä mitä tarjolle laittais, tai siis sen verran et pojan pyynnöstä lupasin hämähäkkikakun väkertää mut kai sitä pitäs jotain muutakii... :whistle: siis kaikki ideat enemmän kun tervetulleita... :D
 
Testaahan miukka huomen aamulla ja tuu kertoo heti meille mitä näkyy=)
Paljos teidän poitsu täyttää? Aiotko tehdä itse leivonnaisia vai ostatuko kaupasta? Mistä muusta poika tykkää kuin hämähäkeistä? ;) Voisin keksiä jotain jos vastailet noihin!

Mä meinasin jo vaipua epätoivoon et ei ovista tuu ollenkaan. Kunnes muistin et ennen raskautta mul oli suht pitkiä kiertoja. Sekin josta sitten tuuri kävi (viides kierto), ois ollut jotain 35päivää. Joten ihan hyvin on vielä viikkokin aikaa! Pitää siis toivoa et on kroppa palaamassa entiselleen et siks en oo viel ovuloinut=) =)
 
Huomenta taas!

miukka, pidän peukkuja jotta tulisi plussa! Ja memmulille pitkää pinnaa ovista odotellessa

3-vuotissynttäreihin ideoita:

- osta mariekeksejä, elintarvikeväriä ja tomusokeria. Tee tumma ja vaalea sokerikuorrute. Värjää ensin koko keksi sillä tummalla, ja sitten kun se on kuivahtanut tee siihen valkoisella se merirosvomerkki.

- jos asut lähellä Vantaata, Petikossa on ilmapallokeskus jossa on hauskoja autot-aiheisia juhlahommia noutomyyntinä.

- kääretorttu, siivuta. Paljon kermavaahtoa ja karkkeja, lakunauhaa. Tee siivuista "ötököitä" ensin kuorruttamalla ne vaahdolla, sitten koristelet kuviot ja jalat karkeilla ja lakunauhalla. Näin voi korvata vaikka kakunkin kun ovat kuitenkin pieniruokaisia.

- dino-idea: tee sabloona pahvista ja leikkaa kinkusta/makkarasta/juustosta dinon kuvia. Tee voileipiä, jotka koristelet dinoleikkeleillä

).( eilen illalla alkoi alavatsassa tuntua jotain. Turvotti kovasti (normityöhousut ei mee kiinni ilman housuliivejä!!!), ja oli semmosta jomottelua. Nyt mennyt viikko ilman pilsuja, ehkä se punainen paholainen alkaa saapumaan. Oikeestaan oikein odotan sitä saapuvaksi, koska sitten saisin kierron alkamaan ja aloittaa sen kadonneen oviksen metsästyksen. Cerazette kun on ollut pilsu, joka estää oviksen kokonaan niin hieman jänskättää että starttaako noi värkit tosta koska.


 
Iiiikkk!!! Mua jännittää nyt ihan mielettömästi!!!! Mulla ovistesti näytti just jo melkein yhtä vahvaa viivaa kun kontrolli!!! Tai siis kaukaa katsottuna on yhtä vahva, läheltä katsottuna hiukan vaaleampi. Mutta siis MÄ EHKÄ OVULOIN!!!! :D :attn: =) =) Anteeksi innostuneisuus, mutta tämän ei pitänyt olla mahdollista!!! Huomenna on laskurin mukaan vasta varsinainen päivä joten vähän jännittää! :heart: Hiukan harmittaa kun mies on matkalla mutta suuri ja hieno uutinen tämäkin jo on jos huomenna todellakin tulee kunnon ovisplussa. Toivoa on, että luomuna tärppäis ja tietäisi ensi kierrossa millon on pakko pupuilla ;) :D Vähän hölmö innostua näin pienestä mutta mulle tämä on suuri asia :ashamed:

iitukka: Onnea ovisplussasta! Tämä on taas näitä ällöjä kysymyksiä, mutta tuliko limat jo ennen plussa vai vasta kun sait plussan? Limoja on tullut jonkin verran mutta se voi olla kyllä sitä toistakin tavaraa :ashamed: Tosin viimeksi oltiin toissapäivänä, voiko vielä olla sitä? :/
 
Jokos miukka oot testannu? Täälä jännitellään sun puolesta ja pidetään peukkuja d :) b

SadButTrue:Ihana juttu, että ovuloihtet. Toivotaan nyt vielä huomiseksi oikein kunnon plussaa. Kivasti olit kirjoittanu, kun oikein innostuneisuus paistui kirjoitukses läpi :heart: ja sai ainaskin mulle hymyn huulelle =) .

Blondiella oli kyllä hyviä vinkkejä =) . Taidan määkin noita vähän hyödyntää, josko sitä joskus tulevaisuudessa olis tarvetta ;) .

).( Täälä ei oo tapahtunut muutosta suuntaan eikä toiseen. Eiliset öklökohtauksetkin on historiaa, ainoastaan välistä juilii menkkamaisesti, muttei läheskään koko ajan. Odotan ferraria saapuvaksi viiden päivän sisään, sitten testailen. Nyt siis menosa kp 27/30 (28-32).

Tsemiä kaikille :hug: ja ennenkaikkea sitä +++++++++++ :whistle:
 
miukka Täs ois riisimurokarkkien ohje. nopea ja helppo (aika makeita vaan niistähän ne lapset tykkää=) )!

100g kookosrasvaa
0,5 dl tummaa kaakaota
2 dl tomusokeria
2 tl vanilliinisokeria
7,5 dl riisimuroja
Sulata rasva, sekoita kuivat aineet keskenään (paitsi murot) ja sekoita hieman jäähtyneen rasvan sekaan. Lisää riisimurot ja annostele nokareet muotteihin tai ihan leivinpaperin päälle ja laita jääkaappiin kovettumaan!

Jos haluaa vaik merirosvoteemaa, pöytään voi laittaa tarjolle esim. aarrearkkun johon laittaa tarjottavia.
suolatikkuja, kultakaloja, karkkeja kuten matoja, krokotiileja, kolikoita ym.

Mitähän vielä? Tuohon sopii hyvin se hämähäkkikakku!
Leikkejä kuten aarteen etsintää, no eipä tullut muuta aiheeseen liittyvää mieleen!
 
SadButTrue: voin uskoa innostuneisuutesi! Nimittäin en varmaan itekään pysyis housuissani jos löytäisin myös! :D Käyn kohta testaa taas, unohdin aamulla kun ois ollu just sopivasti aikaa edellisestä vessassa käynnistä.
 

Yhteistyössä