**PikkuKakkosta toivovat VOL19**

cora Imetyshän ei ole mikään ehkäisymuoto, vaikka edelleen jotkut kehtaavat niin väittää :) Mutta toisaalta jos on vaikuttaakseen, tuollainen mini imettäminenkin saattaa vaikeuttaa tilannetta... Että älä masennu, jollei vielä tärppää, saattaa johtua ihan imettämisestä :)

Tänään ovitesti oli paljon värikkäämpi kuin eilen... Sylkiovistestiinkin alkoi piirtyä selkeitä kuvioita. Ja rintojakin alkoi aristamaan heti kun siirsin ruhoni liikenteeseen... Että josko se ovis olis tulossa? Mutta hei, jos mulla tuliskin ovis nyt esim. kp 14 tai 15, kiertohan olis ihan ihanne mitoissa! :D
 
Hei,mitä noi tarkottaa noi hedelmälliset päivät?Vaun laskurissa kun käyttää tota ovulaatiolaskuria(juu,tieretään,se on suuntaa-antava vain.. :saint: ),niin siinä lukee vaan tollanen..eli jos lasketaan nyt lyhyen kierron mukaan,eli 28pv niin mulla alkoi hedelmälliset päivät tänään,ovis olis ton mukaan 10.01 ja hedelmälliset päivät loppuu 12.01.Mitä meinaa?
 
KS09 No niin,onnittelut ovistestin väristä,vaikka sulla kaikkea on nyt ollutkin tässä,niin jotain positiivistakin sentään,tai itseasiassa onhan tuo paljon enemmänkin kuin positiivista,toihan on mahtavaa!!
 
Pahoittelut tädin riesaksi saaneille :hug:

KS09:Hyvä, että vuoto tyrehtyi! :wave:

cora85:Mulla imetys kesti 8kk ja sen aikana ei tullut yksiäkään menkkoja, ehkäisyäkään ei silloin käytetty kesästä alkaen ja meillä se ehkäisi tehokkaasti.Mutta eipä ole uutta vauvelia näkynyt vieläkään joten enpä sitten tiedä... :/

heikku:Wau, kuullostaapa kivalta!Mäkin haaveilen omasta mökistä... :heart: Mutta se jää vain haaveeksi. Suomessa meillä on oma, vanha, talo jossa jumalaton tontti joten pihahommia riittää :D

ON:Mun muru on tänään tasan 1-vuotta :heart: Niin se aika rientää... =) Ei kummempia, masu kipuilee hiukan josko ovis alkaa lähestyä...Vaikka ma on se ultra niin varmaan sunnuntaina alan ovista metsästää testehin niin saa sitten laskettua sen lh-vaiheen pituuden...
 
heikku että sen 12. pn:n jälkeen on enää turha heilutella peittoja :LOL: No ei, mutta siis tolle ajanjaksolle kun ajottaa yhdynnät, niin vois olla mahdollisuuksia tärpätä (juupajuu)
Eikä se tikku vielä mitään ovista näyttänyt... Oli sen verta haalee, ettei voi sanoa lähellekään saman väriseks, mutta oli se vahvempi kuin eilen :D
 
Plääh, vuoto alko taas voimistumaan :(
heikku siltä se toistaseks vähän näyttäis, ellei sitten ala taas haalistumaan ennen kun muuttuu positiiviseks. Noi testit kun on positiivisia vasta kun se toinen viiva on yhtä vahva tai vahvmepi kuin se kontrolli viiva. Mutta pejaatteessa, kun viiva oli vahvempi kuin eilen, se tarkottais että se hormooni on jostakin syystä nousussa... Paitsi että tänään tein sen oikeeseen aikaan, eilen en :D Eli ei ota taas yhtään selkoa ;)
 
heikku: Heheei, mulla on myös hedelmälliset päivät 10-12.1 ton Vauvan laskurin mukaan. 2 kertaa päivässä urheilua siis vähintään sillon. :D Ihanalta kuulosti tuo teidän asuntojuttu!!

toive81: Onnea teidän pienelle synttäreiden johdosta!! :flower:

Olin kyllä bongaavinani jotain ihmeoireilua, tissien nippailua, alavatsakipuja yms. pari päivää sitten. Limoja en oo vielä lähtenyt tutkimaan koska ei mulla koskaan oo mitenkään erityisen paljon tiettyinä päivinä valutellut yhtään mitään pöksyihin. Että... Lisäksi jotenkin oikein yritän olla kuvittelematta mitään oireistoa, ettei sit vaan alkais harmittaa, kun on se kemiallinen raskaus ollut aikaisemmin... Mutta aika vaikeetahan tuo on. :ashamed:

kp 12/27-28 yk 2. Täytynee alkaa tänään jo varmuuden vuoksi oikein noi tehojumpat.. Voi että miestä varmaan harmittaa kun tulee kotiin. :LOL:
 
heipsan taas pitkästä aikaa. Olen tuolla taustapuolella paremminkin lukemassa juttujanne

Tuntuu nyt tasan tarkkaan alkavan parinpäivän päästä terojen lopettamisesta tuo vuoto. Nyt vain odotellaan kutsua polille et päästään asioissa eteenpäin, sitä ennen ei mitään tapahdu ku eipä tuolla mitään kasvanu clomeillakaan...

Se siitä, palailen lukemaan juttujanne ajatuksella
 
Hyvää iltaa!

No niin, kierukka on poistettu ja nyt pääsemme tositoimiin B) Pelkäsin taas ihan simona tuota poistamista, mut eihän se tuntunut missään vaikka gyne joutu jollain koukulla kaivelemaan varmaan 10 minuuttia kun langat oli kadonneet.

Kierrosta ei siis ole haisuakaan, joten täytyy varmaan vaan alkaa topakasti yrittämään ja odottaa että tuleeko vuotoa vai ei ja milloin jos tulee. Kunnon seko tilanne, mut toisaalta lisää jännitystä :D

Illan jatkoja kaikille, lähden houkuttelemaan ukkeliani vauvantekopuuhiin ;)

-Täynnä Intoa Päivikki

p.s. miun esikko on kohta vuoden ikäinen poika
 
Täälä mä jo raskausoireita kuvittelen.. :snotty: On tää naurettavaa.. Noh, sitä se tuo aikaisempi lapsettomuus teettää.

Eikä ne sentää pelkästään kuviteltuja ole, parina iltana aika ilkeesti tuikkinu tuohon kohdun seutuville. Ja muutenki ihan kumma olo ollu. Mut noi nyt voi laittaa ihan mihkä tahansa piikkiin :LOL: :LOL:
 
Täällä kans pohditaan että olisinkohan raskaana. Mies ei jaksa kuunnella mun spekulointeja, joten kerronpa teille. :saint:

Ovistestejä oon tehnyt kp 16 alkaen (kierto viimeksi 34 pv) ja ne on näyttäneet negaa. Nyt kp 22. Toisaalta kp 12-13 tienoilla oli sen näköistä valkovuotoa, että olis voinut ollakin ovis, mutta silloin ei ollut noita testejä handussa... Ja sit kp 16 oli alavatsa puoli päivää kipeä (kiinnittymiskipuja, kuvittelen...).

Luin juuri päiväkirjaani siltä ajalta kun olin just tullut viimeksi raskaaksi, mutta en ollut tehnyt testiä (tai osannut epäilläkään raskautta) ja silloin olin kirjoittanut, että kurkku on kipeä ja ihmeellinen vetämätön olo. Nyt on ihan sama tunne! Raskaustesti näyttää negaa. Tää voi olla kyllä mitä tahansa nuhaa.

Peittoja heiluteltiin vain kp 11 ja sitten seuraavan kerran kp 16 (oltiin joululoman loppu eri paikkakunnilla), joten jos ovis on tuossa välissä tullut, niin saa olla aikamoinen säkä jos on hedelmöittyminen tapahtunut. Voihan olla että se ovis on vasta tulossakin (kun kierto epäsäännöllinen).

Onnea Gwenhwyfarille plussasta!

Heavyfreak, tiedän tunteen, kun raskausoireita tuntee vaikka todennäköisyydet ei ollenkaan ole puolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MT79:
Heavyfreak, tiedän tunteen, kun raskausoireita tuntee vaikka todennäköisyydet ei ollenkaan ole puolella.
Mulla itseasiassa on nyt suurin todennäköisyys tulla raskaaks, mitä useempi kierto menee ni todennäköisyys laskee.

Mutta sitä ku ei kuitenkaa tiiä et tuleeko ees koskaan, ehtiikö edes.
 
Päivän terveysvinkki naiset tulee tässä:Syökää paljon tomaatteja! Sillä tomaatti sisältää runsaasti foolihappoa ja foolihappoa juuri tarvitaan kun alkaa suunnittelemaan raskautta ja sitä tarvitaan myöskin raskauden aikana.

No mutta mama-L!!Selasin taaksepäin tätä ketjua ja huomasin,että meillä siis tosiaan alkoi menkat samaan aikaan viime kuussa,eli 27pv-Eli joo-o,meillä on nyt siis meneillään ne hedelmälliset päivät tosiaan.Että mitäs kuuluu,sinä toinen hedelmällinen siellä?Tulikohan tohon nyt varmasti tarpeeksi sanaa hedelmällinen?.....noh, vielä kerran...hedelmällinen. Noin.
Jos noidun tuota sanaa täällä,niin se saattaisi auttaa raskautumaan ja varmuuden vuoksi hoen sitä pääni sisällä vähintään 50 kertaa tunnissa. :D

Tänään lähetään käymään Turun lähettyvillä,mennään tsekkaamaan yks tontti,mikä on siis nyt tarkoitus hommata sitä mökkiä varten.Hehe,eihän sitä mökkiä voi ilman tonttia olla..kyllä mua nauratti eilen illalla kun miehen vanhemmat tuli käymään niin hokivat tuota meille..ihan kuin me ei sitä tiedettäisi,että niinhän se menee.. :LOL: Ihan tynnyrissä nyt sentään olla kasvettu.. ;)

Gwenhwyfar onnittelut täältäkin ja monta litraa liimaa mukaan! :heart: :flower:
 
Onnea Gwenhwyfar :flower:

Täällä täti pakkasi kamansa ja häipyi. Eikä tarvisi takaisin tullakaan :whistle: Tuossa äsken tajusin, että ne hedelmälliset :D päivät on täällä just silloin kun ollaan reissussa... Ei varmaan kovin paljoa viitsi alkaa anopin sohvalla peittoja pöllyttelemään :/ Pitää tankata siis ennen ja jälkeen ;) Mutta kaiken kaikkiaan huonolta näyttää ajoituksen suhteen...

Huomenna pitäsis lähteä ostamaan neidille turvaistuinta. Onko kellään täällä kokemusta Britax elite vs. Garco cosmic comfort s? Arvon täällä että kumpi olisi parempi. Testeistäkään ei oikein selvää saa kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista :/

MT79: Pidetään peukkuja :) Mulla oli samat oireet kun aloin odottamaan. Kurkku kipeä ja vetämätön olo, mutta tottahan se on että ne voivat olla ihan yhtä hyvin flunssankin oireita.
 
Hei kaikille! Meillä olisi kanssa pikkukakkonen tervetullut. Esikoinen täytti juuri 9 kuukautta. Pelottaa ja jännittää suunnattomasti uusi raskaus, mutta toinen lapsi on silti haaveissa. Ensimmäinen raskaus jäi niin sanotusti kesken ja poika syntyi viikoilla 29+5. Haluan silti toisen lapsen, sillä muuten hemmottelen pojan piloille.. Nyt on ollut yksi yrityskerta. Kierto on ollut lähestulkoon säännöllinen 28 päivää. Kuukautiset alkoivat heti seuraavana kuukautena pojan syntymästä. Imetys (eli pumppaamisen) lpetin joulukuun alkupuolella. Toinen siis nyt toiveissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sutinaa:
Nyt on taas ajankohtasta miettiä sitä sikainfluenssarokotusta. Pian (mahdollisesti jo ensi viikolla) alkaa terveiden aikuisten rokotus. Aion rokotuksen ottaa. Parasta tietty olisi riskien välttämiseksi, että ei olis raskaana vielä silloin. No, jos saan rokotuksen jo ensi viikolla eli heti ovulaation jälkeen, en tiedä olenko raskaana. Hmm, mitäköhän pitäis tehdä? Miettiikö kukaan muu samaa?
Minä olen menossa sikapiikille ensi viikolla. Terveydenhoitaja sanoi, että varmuuden vuoksi kannattaa odotella kuukausi vielä sen jälkeen ennen yritystä.
 
Sutinaa:Mä otin sen rokotuksen. Silloin oli jo yritys menossa. Mutta siitä on jo kuukausi aikaa. Ei tullut muuten mieleenkään silloin, että oisko pitänyt odottaa...Noh, ei kyllä ole vieläkään tärpännyt joten ei tarvitse enää sitäkään murehtia |O
 

Yhteistyössä